Jump to content

toch andere luidsprekers...

Carlo
 Share

Recommended Posts

Wat een geneuzel. Laat de man blij zijn met zijn speaker.

Ga wat vaker luisteren naar muziek, ipv kritiek hebben op anderen..

:o Waar is die kritiek te lezen? EDIT: ik zie het en heb het genuanceerd. Ik vind echter wel dat fabrikanten soms wel erg veel geld vragen voor een stel luidsprekers.

Wel, de master two is geen monitor - al lijkt hij er wel op - maar een vloerstaander. Daarnaast denk ik dat een luidspreker meer is dan een stel units en wat hout ;). Anders zou iedereen een topluidspreker voor weinig geld kunnen bouwen.

De tweeter kende ik al uit de audio physic caldera en tempo IISE maar die klonk daar veel feller dan in deze luidspreker. Hier valt met name de goede tonale balans op, ongeacht de muzieksoort die ik draai..kortom, in mijn optiek een allrounder. Het geluidsbeeld blijft hetzelfde ongeacht op welk volume ik draai..wie weet schrijf ik er nog een seen leuke recensie over :)

Anders zou iedereen een topluidspreker voor weinig geld kunnen bouwen.

En dat is helemaal waar. Iedereen die kan solderen en MDF kan lijmen (dat het een beetje netjes luchtdicht is), een slimme afstemming maakt (kastinhoud, Q, overgangsfrequenties) en goede componenten voor een passief wisselfilter en goede speakerunits tot zijn beschikking heeft, kan een topspeaker bouwen. Hoeft niet meer dan 1000 euro per speaker te kosten (behalve dan voor de allergrootste meerwegsystemen die snoeihard kunnen, of voor actieve speakers waar je ook versterkers in stopt o.i.d.).

En dat is helemaal waar. Iedereen die kan solderen en MDF kan lijmen (dat het een beetje netjes luchtdicht is), een slimme afstemming maakt (kastinhoud, Q, overgangsfrequenties) en goede componenten voor een passief wisselfilter en goede speakerunits tot zijn beschikking heeft, kan een topspeaker bouwen. Hoeft niet meer dan 1000 euro per speaker te kosten (behalve dan voor de allergrootste meerwegsystemen die snoeihard kunnen, of voor actieve speakers waar je ook versterkers in stopt o.i.d.).

Dat betekent dus dat er een markt voor jou open ligt en geld voor het oprapen...

Sorry, ik geloof best dat je een aardige speaker kunt bouwen voor 1000 euro maar of die het vergelijk met commerci

Dat betekent dus dat er een markt voor jou open ligt en geld voor het oprapen...

Sorry, ik geloof best dat je een aardige speaker kunt bouwen voor 1000 euro maar of die het vergelijk met commerci

Volgens mij zegt hij alleen maar dat het duurder wordt als je een groot meer-weg systeem bouwt, of een actief systeem... Hij zegt niks over de kwaliteit van die systemen t.o.v. kleinere speakers (2-weg monitoren of zo)...

Zo kun je het ook lezen, klopt...Ik concludeer hier wel uit dat iedere commerci

Als je niet kunt omgaan met vragen, kritiek of discussie kun je beter geen recensie publiceren. Je zet immers een mening neer waar anderen het niet mee eens hoeven zijn en die mening moet je onderbouwen zonder al te veel onzin op te schrijven. Met wat discussie en kritiek komen de goede recensenten vanzelf boven drijven.

Ik weet niet waar je heen wilt met je 'waardevolle' opmerkingen, maar ik stel hier dat het plezier voor mij er vanaf is.

Voorheen kreeg ik opbouwende kritiek en daar kon ik wat mee, tegenwoordig is niets opbouwend meer en kan je niks afwijkends zeggen zonder dat je de grond in geboord wordt.

Ik stel voor dat jij het goede voorbeeld geeft met het schrijven van recensies i.p.v. alles en iedereen af te branden zoals je nu weer doet.

De huidige sfeer hear nodigt mij bepaald niet uit om uitgebreide recensies te schrijven (en dat scheelt mij een hoop tijd).

Andr

Voorheen kreeg ik opbouwende kritiek en daar kon ik wat mee, tegenwoordig is niets opbouwend meer en kan je niks afwijkends zeggen zonder dat je de grond in geboord wordt.

Meen je dit serieus? Een afwijkende mening hebben lijkt mij geen punt, dit houdt een forum juist levend. We hebben in deze sector met zoveel varaiabelen te maken dat het heel vreemd zou zijn als iedereen op dezelfde manier er mee bezig zou zijn. De grond in boren ...tja, dat zegt meer over het gebrek aan communicatieve vaardigheden van de persoon die dit doet, dan over jou. Gewoon weer beginnen dus ..

Er bestaat niet zoiets als 'commerciele' topsystemen waar geen enkele zelfbouw speaker aan zou kunnen tippen. Die "toppers" zien er allemaal hip uit en hebben hippe namen, maar het zijn gewoon traditionele gesloten, basreflex of transmissielijnafstemmingen met goede componenten erin. Dat kun je zelf voor een fractie van de prijs maken.

Je maakt er niettemin een wel heel simpel verhaal van alsof een luidspreker een doos lego is die even in elkaar gezet wordt. Het stuk research en de synthese waaraan ieder component moet bijdragen evenals de opbouw en afstemming van het filter draagt toch ook bij aan het uiteindelijke resultaat.

Dus jij beweert een exact hetzelfde klinkende luidspreker als een B&W 800 D of een Avalon eidelon te kunnen maken voor een fractie van de prijs????

Zo'n luisterbezoek van Kraus aan Zee vind ik leuk. Geen audiofiele onzin, gewoon lekker naar muziek luisteren en de sfeer weergeven.

Nou, doe dan zoiets. De rest van je betoog vind ik nogal veroordelend naar anderen toe. Ik zou zeggen: geef anderen ook ruimte.

Het is absoluut zo dat hear de stemming veranderd is de laatste tijd. (ruim een jaar)

Men hoeft het zeker niet met meningen eens te zijn en het leveren van kritiek is natuurlijk heel waardevol. Afbranden en betweterij. het ten toon spreiden van (vermeende) kennis of met graagte blijk willen geven van superieure inzichten is echter heel wat anders.

Bedenk wel dat dit een forum is voor amateurs en daarvan is de essentie dat zij spelen uit liefde voor het spel en helemaal, maar dan ook helemaal niks anders.

Degenen die voortdurend de "audiofiel" een lesje willen leren en op zijn onnozelheid menen te moeten wijzen gaan volkomen voorbij aan waar het eigenlijk om gaat, namelijk het delen van ervaringen. Dat hoeft absoluut niet zonder kritisch weerwoord maar wanneer het leidt tot het vertrek of het zwijgen van de mensen die dit forum ooit dit aardige karakter hebben bezorgd dan gaat het goed mis.

Wat heb je er aan als je door voortdurend te schreeuwen uiteindelijk gelijk krijgt maar je bent in je eentje overgebleven?

Wat meer waardering voor de recensisten en hun moeizaam en met zweetdruppels tot stand gekomen wrochtsels zou elkeen sieren.

Het is niet de eerste keer dat mensen daadwerkelijk stoppen met het schrijven van recensies en het schrijven van recensies is nou precies datgene waar hear zich onderscheidt van daar.

Iemand die thuis een plaatje draait, met zijn luidsprekertjes schuift of een kabeltje vlecht, dat kan toch geen slecht mens zijn? En bovendien nog een medehobbyist!

Bedenk dat eens alvorens uw medestanders (geen tegenstanders immers) onderuit te halen.

Enne Andre, jij als bijna uitvinder van recensie & luisterbezoek, jij gaat het toch niet opgeven? Dan kunnen we hear wel sluiten ;)

Wat een geforceerde poging om mensen aan te spreken zonder namen te noemen.

Over wie heb je het?