Carlo Posted 26 maart 2006 Author Report Share Posted 26 maart 2006 Het is geen rocket science. ?????? Je slachtoffer zit al minstens drie meter diep. Welk slachtoffer bedoel je? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 26 maart 2006 Report Share Posted 26 maart 2006 Het is geen rocket science. ?????? Je slachtoffer zit al minstens drie meter diep. Welk slachtoffer bedoel je? Degene die jij de grond in boort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 26 maart 2006 Report Share Posted 26 maart 2006 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 26 maart 2006 Report Share Posted 26 maart 2006 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlo Posted 26 maart 2006 Author Report Share Posted 26 maart 2006 Degene die jij de grond in boort. Helaas, het is niet mijn stijl om iemand de grond in te boren. Geen behoefte aan. Het levert immers niks op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 26 maart 2006 Report Share Posted 26 maart 2006 Nee, zoveel durf ik niet te vragen Dat kan ik me voorstellen Wat bedoel je precies, Ome Henk? Weet jij waarom de ene deskundige meer betaald Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 26 maart 2006 Report Share Posted 26 maart 2006 Degene die jij de grond in boort. Helaas, het is niet mijn stijl om iemand de grond in te boren. Geen behoefte aan. Het levert immers niks op. De grond in boren ...tja, dat zegt meer over het gebrek aan communicatieve vaardigheden van de persoon die dit doet, dan over jou. Inderdaad, niet jouw stijl. Het levert immers niks op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlo Posted 26 maart 2006 Author Report Share Posted 26 maart 2006 Precies Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 26 maart 2006 Report Share Posted 26 maart 2006 Wat een geforceerde poging om mensen aan te spreken zonder namen te noemen. Over wie heb je het? Vorig jaar kwam als een stormwind Ruud 13 op het forum, iemand met grote kennis, gepaard aan een grote botheid. Hij kreeg al spoedig bijval van Ravon(jij dus) en soooo84; in mijn ogen maakten al die mensen dezelfde fout: rechtstreeks mensen ver- of beoordelen in niet al te vriendelijke termen en zonder zich ooit maar op het forum ingelezen te hebben. Voor velen hear op het forum is iemand niet zo maar een naam maar een driedimensionaal iemand met een gezicht er bij. Ruud13 is vertrokken, heeft hetzelfde kunstje op diverse andere fora vertoond naar ik begrepen heb maar de sfeer is er sindsdien niet beter op geworden. Het beruchte blokgokventopic was een dieptepunt in gelijkhebberrij. Het is nu eenmaal een feit dat je gelijk kunt hebben en er toch helmaal naast zitten. Persoonlijk vind ik het heel prettig dat er regelmatig nieuwe mensen op hear komen; het is ook niet de bedoeling dat het verstart zonder vers bloed en tegengas. Het is wel zo dat nieuwkomers die meteen een erg grote plaats innemen ook hun plaats zouden moeten "verdienen". Ravon, jij staat in je profiel genoteerd als inzender van 5 tot 6 berichten per dag, niet veel zullen dat halen. Ben je zo actief, dan zul je ook moeten accepteren dat je automatisch iemand bent die de toon zet op een klein forum als dit. Krijg je tegenvuur op de aard van je berichten dan is het meestal nuttiger om te luisteren dan te reageren. Dat iemand als Speedy-Andre, de beminnelijkheid zelve, het forum de rug toekeert (dat zal wel meevallen) is geen overwinning maar een nederlaag. Ook de high-ender uit Almere heeft afgehaakt. Iemand als Hans van Liempd heeft zich de meest krasse aantijgingen moeten laten welgevallen en is bij vlagen haast achtervolgd met neerbuigende opmerkingen. Eigenlijk helemaal niet leuk. Dat verhaal heeft natuurlijk een andere kant die jij onbelicht laat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 26 maart 2006 Report Share Posted 26 maart 2006 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 26 maart 2006 Report Share Posted 26 maart 2006 Pfffff....... wat een elende alemaal..... gewoon doorgaan h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 26 maart 2006 Report Share Posted 26 maart 2006 Leuke anekdote: Een tijd geleden was er een man bij Rinsma hifi te lippenhuizen. Hij had de monitor speaker van Pen audio exact nagebouwd, zelfde units, filtermaterialen en kast. In een direct vergelijk klonk de zelfbouw nergens na, kleine afbeelding, niet open, gewoon goedkoop. De pen daarentegen beelde groot af en gaf een echt high end geluid. Toch vreemd, zelfde exel serie componenten andere klank, maarrrrrr dit zit hem in het feit dat fabrikanten zoals scanspeak of vifa op specificatie bouwen, zodoende kan een prof ontwerper een speaker in zijn geheel op elkaar afstemmen en zo maximaal resultaat behalen. Overigens heb ik nog nooit een zelfbouw speaker gehoord die de topseakers van topmerken kon evenaren. Ik denk ook je dat niet lukt, een zelfbouwer koopt een driver en ontwerpt daaromheen de kast. Een prof ontwerper ontwerpt als een geheel, en heeft de middelen om de speaker zo te ontwerpen als hij het in zijn hoofd heeft, hoeft derhalve minder consessies te doen. let op dit is mijn mening...want ik ben het met andre eens dat het er hear de laatste tijd nogal ongezellig aan toe gaat..dus opbouwende kritiek is welkom, afbrandende ook, maar dan reageer ik ook niet meer.. Het klopt dat grote fabrikanten units aankopen die net even anders zijn dan de diy exemplaren. Wat denk ik ook meespeelt is dat de toleranties erg hoog zijn. de T/S parameters zou je alleen als indicatie moeten nemen en zelf nameten (is niet zo eenvoudig). Zelf zeer goede speakers bouwen is echt niet zo simpel als hier wordt geponeerd. Het vergt veel kennis, inzicht en ervaring. Voornamelijk veelbouwers (bv Tony Gee, Lama & Taco, Jeroen_d) halen zeer goede resultaten. Zij kunnen namelijk leren van hun eerdere bouwsels en besteden er veel tijd aan (aan kenniswerving etc). Natuurlijk kan iedereen wel zelf hele "aardige" speakers bouwen (bv gebaseerd op een bestaand ontwerp). Overigens vergeet bij diy de "verborgen kosten" niet. Als ik de kosten van mijn zelfbouw basspeakers inschat (bouwtijd schat ik op rond 80 uur knoerthard werken). 2 Basunit (12" Lambda), 800 euro (waarvan 350 euro transport en import) 160 kilo MDF (+ zaagkosten) 140 euro bedrading 15 euro lijm 50 euro (er zit zeker 6 liter houtlijm in) deuvels 10 euro Bitumen 30 euro Verf 30 euro wielen 35 euro gril 30 euro Inslagmoeren, M6 inbusbouten 15 euro WBT bindingposts 120 euro (okay zo duur is niet echt nodig...) Gereedschap (aangeschaft ivm speakerbouw) Ruberen moker 8 euro (bleek onmisbaar) Decoupeerzaag 120 euro Bovenvrees 140 euro boren 15 euro frezen 15 euro zagen 10 euro schuurpapier 10 euro Bescherming (mondkap, beschermbril, gehoor) 30 euro 8 1 meter lijmklemmen 75 euro Kwasten/rollers etc 15 euro Natuurlijk heb je al een steving werktafel (150 euro of zo). benzinekosten minstens 50 euro (je rijdt wat af om alles te verzamelen). Overigens is het wel een leuke hobby (beetje verslavend zelfs) Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 26 maart 2006 Report Share Posted 26 maart 2006 Enne Andre, jij als bijna uitvinder van recensie & luisterbezoek, jij gaat het toch niet opgeven? Dan kunnen we hear wel sluiten Dit forum 'drijft' toch niet op mijn recensies Het is geen kwestie van op de kop laten zitten door anderen, het is de hele sfeer die nu rond het hear forum hangt waardoor ik (mede) voorlopig geen recensies schrijf. Luisterbezoekjes doe ik nog steeds, maar wel minder vaak. Overigens heb ik minder tijd dan voorheen beschikbaar en ben ik aan schuiven richting HT. Dit levert nieuwe inzichten (en apparatuur ) op, die ik op het HTforum beter kan bespreken dan hear. Daarnaast ben ik steeds meer met mobieltjes bezig (o.a. met Java software) op het Got forum, wat ook de nodige tijd kost Zodra ik wat ruimer in m'n tijd zit en de wolken hear opgeklaard zijn, ga ik wel weer denken over de reviews. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 26 maart 2006 Report Share Posted 26 maart 2006 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 26 maart 2006 Report Share Posted 26 maart 2006 Jij zegt het Hans Ik heb er voorlopig geen zin meer in en ik heb genoeg andere dingen om me te vermaken Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 26 maart 2006 Report Share Posted 26 maart 2006 Ik wil hier helemaal niet op de man spelen en vind de bijdragen van jou/Ravon over het algemeen heel informatief en volgens mij heb je een leuke installatie met interessante luidsprekers. Dat is wat hear het meeste telt. Een voorbeeldje waarom het af en toe mis gaat: S000084 beweerde in het "een ander duur netsnoer" topic glashard dat hij in de concertzaal kon horen waneer het orkest 1 tot 2Hz te hoog speelde (hij heeft thuis immers een vleugel). Zo'n bewering geeft niks, iedereen verkondigt tenslotte volkomen onbevangen zijn eigen onzin, maar geeft wel aanleiding tot irritatie als anderen zo hard op hun fouten en gebrek aan kennis en kunde gewezen worden. Ruud 13 beweerde dat er zoiets bestond als een gestandaardiseerde 'A' en ging over de rooie toen dat niet het geval bleek te zijn. Dat alles gecombineerd met het overdragen van het gevoel dat een ander maar een sukkel is, niet eens universitair opgeleid, van toeten noch blazen weet en het ook nooit zal weten, dat draagt niet bij aan discussie. Men zit hear niet in de collegebanken om in stilte les te krijgen maar om zelf het eigen zegje te doen en tussen de bedrijven iets op te steken als men dat wil. Hear is het toegestaan om in eigen sprookjes te blijven geloven, ook en desnoods tegen beter weten in en toch niet voor gek versleten te worden. Dat is juist de lol er van. Kraus, Het was beter geweest als je een voorbeeld van mij had aangehaald. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 26 maart 2006 Report Share Posted 26 maart 2006 Kraus, Het was beter geweest als je een voorbeeld van mij had aangehaald. van jou weet ik zo'n voorbeeld niet (echt niet) (en dat is geen verzoek aan anderen om er naar te gaan zoeken.) Oh ja hoor, laat anderen maar met voorbeelden komen. Hoe erger hoe beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 26 maart 2006 Report Share Posted 26 maart 2006 "Er is meer dat ons bindt dan ons scheidt" (mooi Nederlands) Er zijn er meer die ons binden dan ons scheiden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 26 maart 2006 Report Share Posted 26 maart 2006 dat is contraproductief; het topic gaat bovendien over iemands nieuwe luidsprekers (als ik me niet vergis ) en hele mooie ook nog. "Er is meer dat ons bindt dan ons scheidt" (mooi Nederlands) Als ik hier word neergezet als negatieve sfeerbepaler, dan moet dat toch ergens op gefundeerd zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 26 maart 2006 Report Share Posted 26 maart 2006 "Er is meer dat ons bindt dan ons scheidt" (mooi Nederlands) Er zijn er meer die ons binden dan ons scheiden... Als ik een voorbeeld mag geven van een onnodige insinuatie, dan is dat er wel eentje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
music man Posted 26 maart 2006 Report Share Posted 26 maart 2006 kap toch met het al dat geleuter.... Ga toch lekker muziek lusteren..... Musicman Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 26 maart 2006 Report Share Posted 26 maart 2006 Deze staat nu op Oeps, verkeerde topic Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 26 maart 2006 Report Share Posted 26 maart 2006 op het feit dat je zo vaak iemand in het harnas jaagt; de meeste forummers hebben niet van die conflicten maar wel vaak verschil van mening. Dat leidt bijna nooit tot rooie koppen.Het overkomt jou vaker en anderen bijna nooit; dan is het duidelijk dat je makkelijk iemand tegen de schenen schopt. Het is een verdienste om een mening te hebben, het is een nog grotere verdienste je mening te kunnen verdedigen en het is de grootste verdienste om in gesprek te blijven. Meestal jaagt een bepaald type mens zichzelf in het harnas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 26 maart 2006 Report Share Posted 26 maart 2006 Intelligentie is wel eens gedefini Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts