Jump to content

toch andere luidsprekers...

Carlo
 Share

Recommended Posts

13,6 Hz of 25 kHz

Beide liggen ver buiten ieders vokaal bereik maar je point is duidelijk. Helemaal waar is het niet. ALs je zeer goed kunt hoofdrekenen en / of in je hoofd beschikt over een loop-up table kun je iedere willekeurige frequentie mappen op een toon, ook al licht ie niet op de grid van de 12 tonige reeks.

13,6 Hz of 25 kHz

Beide liggen ver buiten ieders vokaal bereik maar je point is duidelijk. Helemaal waar is het niet. ALs je zeer goed kunt hoofdrekenen en / of in je hoofd beschikt over een loop-up table kun je iedere willekeurige frequentie mappen op een toon, ook al licht ie niet op de grid van de 12 tonige reeks.

Moet je die tonen wel eerst waarnemen.

Dat hoeft niet. Je kent de logaritmische schaal van de frequenties. Een kwestie van goed interpoleren tussen bekende frequenties.

Als ik jou een toon laat horen van 13,6 Hz of 25 kHz op een niet al te hoog volume zul je aan mij vragen wanneer ik de generator een keer aan ga zetten.

Dat hoeft niet. Je kent de logaritmische schaal van de frequenties. Een kwestie van goed interpoleren tussen bekende frequenties.

Als ik jou een toon laat horen van 13,6 Hz of 25 kHz op een niet al te hoog volume zul je aan mij vragen wanneer ik de generator een keer aan ga zetten.

:wacko:is dit nu een issue??

Ik dacht dat we het hebben over bijv. een opdracht als:

zing 443 Hz. Je kent 440 en 449 (a en ais) en dan moet je interpoleren. Nee inderdaad, ik kan een toon van 25k niet horen. 18k ook niet. :(

:lol:

Groet,

Jacco

:wacko:is dit nu een issue??

Ik dacht dat we het hebben over bijv. een opdracht als:

zing 443 Hz. Je kent 440 en 449 (a en ais) en dan moet je interpoleren.

Denk aan de afmetingen van je denkraam.

De weddenschap ging wat mij betreft niet per se over hoorbare tonen.

• 2 weeks later...
(...) Als ik jou een toon laat horen van 13,6 Hz of 25 kHz op een niet al te hoog volume zul je aan mij vragen wanneer ik de generator een keer aan ga zetten. (...)

:D Die tonen kun je dus NIET laten horen!

Ergo: Bas heeft t

Beste Ravon,

Daar verschillen wij weer eens van mening!

Naar mijn overtuiging kun jij die frequentie (of "toon") wel opwekken... maar niet laten horen.

Want dat horen onttrekt zich aan jouw controle.

Dat zou immers die andere persoon (Bas, bijv.) moeten doen, maar die k

• 2 weeks later...
Tjonge Tjonge,

Wat een geneuzel. Laat de man blij zijn met zijn speaker.

Ga wat vaker luisteren naar muziek, ipv kritiek hebben op anderen..

Mazzel

Jempie

helemaal mee eens

..en ik geniet er iedere dag volop van! :D:D:lol: Echt een geweldige aanwinst!! Genieten van muziek is nu dus mijn hobby geworden. Ik heb voorlopig geen wensen meer op audiogebied..maar mijn CD kast wordt steeds voller..nu bijna 4000 stuks...dus eerst een nieuwe kast erbij!

..en ik geniet er iedere dag volop van! :D:D:lol: Echt een geweldige aanwinst!! Genieten van muziek is nu dus mijn hobby geworden. Ik heb voorlopig geen wensen meer op audiogebied..maar mijn CD kast wordt steeds voller..nu bijna 4000 stuks...dus eerst een nieuwe kast erbij!

Uitkijken met in de zon zetten die zelfgebrande cd's.

..en ik geniet er iedere dag volop van! :D  :D  :lol:  Echt een geweldige aanwinst!! Genieten van muziek is nu dus mijn hobby geworden. Ik heb voorlopig geen wensen meer op audiogebied..maar mijn CD kast wordt steeds voller..nu bijna 4000 stuks...dus eerst een nieuwe kast erbij!

Uitkijken met in de zon zetten die zelfgebrande cd's.

Waar staat dat het gebrande cd's zijn dan?

Grappig..ik heb geen enkele gebrande CD, allemaal originele exemplaren

HEEL GOED. Was het maar zo dat dit bij iedereen het geval was. Dan waren ook kopieerbeveiligingen als HDCP (waardoor velen hun HD-ready toestel over een jaar kunnen weggooien) niet nodig geweest.

HEEL GOED. Was het maar zo dat dit bij iedereen het geval was. Dan waren ook kopieerbeveiligingen als HDCP (waardoor velen hun HD-ready toestel over een jaar kunnen weggooien) niet nodig geweest.

Kopieerbeveiligingen probeer ik zoveel mogelijk te vermijden door CD's in Engeland te bestellen. Maar je hebt gelijk... ieder klaagt over CD prijzen - die als je even zoekt echt zo hoog niet meer zijn - maar er wordt nooit geklaagd over het geld dat wordt uitgegeven aan de stereoset - meestal een veelvoud van wat men aan muziek heeft staan. Vreemd..je koopt die spullen toch met als primaire doel muziek te beluisteren en dat is dan ineens te duur terwijl een versterker van 10 mille dat niet is?

ieder klaagt over CD prijzen

Wat ik vreemd vind, is dat een groot deel van juist die mensen denken dat de platenmaatschappijen steen en been klagen en dat die platenmaatschappijen hun mond eens moeten houden en de prijzen van CD's naar beneden moeten doen (alsof dit het illegale copi

ieder klaagt over CD prijzen

Wat ik vreemd vind, is dat een groot deel van juist die mensen denken dat de platenmaatschappijen steen en been klagen en dat die platenmaatschappijen hun mond eens moeten houden en de prijzen van CD's naar beneden moeten doen (alsof dit het illegale copi