Alco Posted 15 mei 2006 Report Share Posted 15 mei 2006 A bit off-topic, maar... Ik kan moeilijk voor andere spreken maar vind CD's over 't algemeen nog steeds te duur. Gemiddeld zo tegen/net over de 20,- euri. Als de prijs van 'n CD zou worden verlaagd van circa 20,- euro naar 10,- a 12,- euro denk ik wel dat er meer CD's zouden worden verkocht. (in ieder geval wel door mijn persoontje ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 15 mei 2006 Report Share Posted 15 mei 2006 A bit off-topic, maar... Ik kan moeilijk voor andere spreken maar vind CD's over 't algemeen nog steeds te duur. Gemiddeld zo tegen/net over de 20,- euri. Als de prijs van 'n CD zou worden verlaagd van circa 20,- euro naar 10,- a 12,- euro denk ik wel dat er meer CD's zouden worden verkocht. (in ieder geval wel door mijn persoontje ) Ga 'ns naar de winkel... Je zult dan merken dat heel veel CD's niet meer kosten dan de door jouw genoemde prijs. Nieuwe releases zijn wel duurder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlo Posted 15 mei 2006 Author Report Share Posted 15 mei 2006 Helemaal mee eens. Ik heb liever dat ik een ruim aanbod blijven houden (voor een prijs rond de 15-16 euro) en dat wordt steeds moeilijker lijkt wel. Een fatsoenlijke CD zaak is hier al niet meer te vinden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Prima Posted 16 mei 2006 Report Share Posted 16 mei 2006 Ik zag op dit forum dat je de Master 2 hebt aangeschaft. Gaat inmiddels over heel andere zaken maar toch. Zelf heb ik de Master 3 met Nirvana bekabeling nu 2 jaar spelen en ben nog steeds zeer enthousiast over dit Nederlandse top product. Het was ook bij mij liefde op het eerste gehoor. Ik was op zoek naar een luidspreker waarnaar het ook na enkele uren nog prettig luisteren was. Een open en gedetailleerd weergave met ruim voldoende bas. Dat vond ik dus na flink wat speurwerk bij de Master. Wat mij overigens opvalt is dat op shows de Master altijd goed tot zeer goed gewaardeerd wordt maar er volgens mij maar mondjesmaat van verkocht wordt. Is dit wellicht omdat het er , zeker in vergelijking met Audio Physic Scorpio, wat gewoontjes uitziet. Er is geen 500 keer lak overheen gegaan en het design laat te wensen over. WAF factor is ook bijzonder laag. Het enige dat ze mee hebben is dat ze geweldig klinken. En laat het mij daar nou net om gaan. Ik gebruik de Masters overigens met de Primare 30.1 versterker en (net binnen) de Primare CD31. Alles volledig gebalanceerd aangesloten. De Masters staan op grote platen Masterbase en de bekabeling is van Sign. Ben benieuwd waar jij mee draait. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlo Posted 16 mei 2006 Author Report Share Posted 16 mei 2006 Hoi Frans, leuk dat je reageert. Tja, die Scorpio is een echte beauty..maar kwam duidelijk minder uit de verf met stemmen. Het meest opvallend was dit bij mijn speciale promo 'King of the mountain' van Kate Bush. Daar was duidelijk te horen dat dat niet lekker ging. De masters hadden hier geen moeite mee. Ook bij a capella zang (La Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Prima Posted 17 mei 2006 Report Share Posted 17 mei 2006 Helemaal waar, Ruud, maar ik vraag het gewoon even uit nieuwsgierigheid omdat ik ze hier nergens tegenkom op het forum, vandaar dus. En wie weet heeft iemand nog goede tips voor de plaatsing want daar ben ik nog niet helemaal uit. De Masters heb ik geplaats volgens de beschrijving op de site van Audio Physic http://www.audiophysic.de/aufstellung/index_e.html Ze staan bij mij in de breedte richting van de kamer (11 meter lang) zo'n 2,50 meter uit elkaar en de luisterafstand bedraagt 3,00 meter. Tevens heb ik ze in een luisterdriehoek geplaatst. Dus ingedraaid. In dit afstellen heb ik flink wat tijd gestoken en de plaatsen ook uiteindelijk maar gemarkeerd. Op de beschreven manier is in mijn kamer een goed drie dimensionaal beeld ontstaan. Omdat ik een parket vloer heb is er tussen de Masters en de luisterpositie een vloerkleed gelegd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts