Nebraska Posted 5 maart 2006 Report Share Posted 5 maart 2006 Heeft iemand ervaring met het bestellen van versterkers,luidsprekers,... in het buitenland? Bijvoorbeeld in de UK of US. Zo ben ik bijvoorbeeld op zoek naar de Pioneer Elite VSX-74TXVi. Een versterker die in de US amper 1000 dollar kost, maar in Belgie/Nederland is er geen spoor van te vinden. Iemand die kan helpen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 5 maart 2006 Report Share Posted 5 maart 2006 De serienummers die Pioneer in de US hanteert wijken af van die in Europa, ook kan het uiterlijk enigszins anders zijn, door op specificaties etc te gaan zoeken, zou je het corresponderende EU model kunnen vinden. NB houd wel rekening met btw en invoerrechten, de US prijs is netto ex. btw. etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 5 maart 2006 Report Share Posted 5 maart 2006 En hou rekening met de garantieperiode! (in veel gevallen tot aan de stoep; en dat nog niet eens) Ik zou de spullen ook eerst willen beluisteren voordat ik iets koop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Posted 5 maart 2006 Report Share Posted 5 maart 2006 Hou ook rekening mee met de netspanning, die is in de US 115V i.p.v. 230V. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 5 maart 2006 Report Share Posted 5 maart 2006 Ik heb recentelijk een Crown K2 gekocht in de USA voor $1500. Transport was $110 en er kwam circa 300 euro btw en invoer bij. Natuurlijk moet je hem wel geschikt maken voor 230V en 50 Hz (of soms zijn ze dat al). Garantie in NL kun je wel vergeten, dus dat is een risico. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard Kruizinga Posted 5 maart 2006 Report Share Posted 5 maart 2006 En vergeet de 19% BTW niet, die je moet betalen! Daar ontkom je niet aan, want pas na het betalen krijg je de doos (doet de douane rembours bij je doos). Transport zal ook wel niet goedkoop zijn (50 euro??). Gebruik je de receiver ook voor aansluiting van de videocomponent? Misschien is dat wel anders, omdat apparatuur in de VS doorgaans geen PAL aan kan. Tunergedeelte heeft waarschijnlijk geen RDS, dat is iets Europees. Garantie is misschien wel helemaal geen probleem. Sommige merken geven wereldwijde garantie, maar dan moet je het apparaat naar de importeur brengen. Het informeren waard. Vaak zijn dezelfde modellen onder een andere typenaam ook hier te koop (met de nodige aanpassingen voor de markt, waar die geleverd wordt). Veel TV's hebben in Duitsland bijvoorbeeld een andere teletekstdecoder dan in Nederland (TopText). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts