schef236 Posted 5 maart 2006 Report Share Posted 5 maart 2006 Welke audiofiel kan mij raad geven? Ik heb nog een oude cd-speler die geen zelfgebrande CD's leest. Moet ik nu gelijk een DVD-speler/recorder kopen of is het wenselijker CD en DVD gescheiden te houden? Wie geeft raad? bvd. Ruud. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaisZeta Posted 5 maart 2006 Report Share Posted 5 maart 2006 Zie de DVD /Hard-Disc Recorder eigenlijk als de opvolger van de Video-Recorder. Zie de Cd-Speler gewoon als Cd-Speler even simpel gezegd..... Dat in een DVD- R/ HD/Rec ook CD's gaan betekend niet dat dit apparaat dit ook heel mooi gestoken doet . Dit is wel sterk afhankelijk in de mate hoe je naar muziek luistert realiseer ik me. Ik zou het in mijn hobby gescheiden houden en gewoon een mooie Cd-Speler kopen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 5 maart 2006 Report Share Posted 5 maart 2006 meest mooie si een cd en dvd speler de cdspeler heb je vlak bij de verterker en dvd speler vlak bij de tv Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 5 maart 2006 Report Share Posted 5 maart 2006 Welke audiofiel kan mij raad geven? Ik heb nog een oude cd-speler die geen zelfgebrande CD's leest. Moet ik nu gelijk een DVD-speler/recorder kopen of is het wenselijker CD en DVD gescheiden te houden? Wie geeft raad? bvd. Ruud. Ik ben geen audiofiel maar ik heb een CD speler en een DVD speler, allebei van Rotel. CD's klinken in de CD speler beter dan in de DVD speler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 5 maart 2006 Report Share Posted 5 maart 2006 Beste, Ik ben tot nu toe geen DVDspeler tegengekomen die de geluidskwaliteit van een Cdspeler benaderd. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 5 maart 2006 Report Share Posted 5 maart 2006 Ik ben geen audiofiel maar ik heb een CD speler en een DVD speler, allebei van Rotel. CD's klinken in de CD speler beter dan in de DVD speler. Geen audiofiel? Wat ben je dan als je een dergelijk onderscheid Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 5 maart 2006 Report Share Posted 5 maart 2006 Welke audiofiel kan mij raad geven? Ik heb nog een oude cd-speler die geen zelfgebrande CD's leest. Moet ik nu gelijk een DVD-speler/recorder kopen of is het wenselijker CD en DVD gescheiden te houden? Wie geeft raad? bvd. Ruud. Nou ja, ik gebruik eigenlijk alleen het loopwerk. De analoog productie gebeurt bij mij via dezelfde processor. Bij mij maakt het geen verschil of ik een dvd of cd speler aansluit. Ik vind het wel vreemd dat die oude cd-speler van jou geen zelfgebrande cd's leest. Wat zou daar de oorzaak van zijn? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 6 maart 2006 Report Share Posted 6 maart 2006 Ik ben geen audiofiel maar ik heb een CD speler en een DVD speler, allebei van Rotel. CD's klinken in de CD speler beter dan in de DVD speler. Geen audiofiel? Wat ben je dan als je een dergelijk onderscheid Link to comment Share on other sites More sharing options...
toontjehifi Posted 6 maart 2006 Report Share Posted 6 maart 2006 Er zijn zeker, zeer goede dvd spelers, die fraai een gewone cd kunnen draaien. Maar vaak betaal je daar een goede prijs voor. Ik zelf heb een losse cd speler gekocht, voor mijn audio En een dvd speler voor de video. Ik vind, persoonlijk een cd speler voor muziek toch wat beter, klinken. En je koopt tegen woordig een; zeer goede cd speler voor niet al te veel geld. Gr toontje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 6 maart 2006 Report Share Posted 6 maart 2006 Ik ben een cynische techneut, ik hou mij beroepsmatig onder meer bezig met het meten en analyseren van trilling en geluid. Het verschil tussen de twee spelers was en is duidelijk hoorbaar. Zowel in de winkel als thuis. Als dat niet zo was had ik de CD speler nooit gekocht. PS: Als het verschil hoorbaar is, dan is het ook meetbaar. Ik ben ook cynisch maar geen techneut. Niks mis met Rotel overigens, prima prijs/kwaliteit spul. Wellicht is dit al eens uitgelegd maar waar of hoe is het hoorbare verschil te meten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 6 maart 2006 Report Share Posted 6 maart 2006 Ik ben geen audiofiel maar ik heb een CD speler en een DVD speler, allebei van Rotel. CD's klinken in de CD speler beter dan in de DVD speler. Geen audiofiel? Wat ben je dan als je een dergelijk onderscheid Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 6 maart 2006 Report Share Posted 6 maart 2006 Ik ben een cynische techneut, ik hou mij beroepsmatig onder meer bezig met het meten en analyseren van trilling en geluid. Het verschil tussen de twee spelers was en is duidelijk hoorbaar. Zowel in de winkel als thuis. Als dat niet zo was had ik de CD speler nooit gekocht. PS: Als het verschil hoorbaar is, dan is het ook meetbaar. Ik ben ook cynisch maar geen techneut. Niks mis met Rotel overigens, prima prijs/kwaliteit spul. Wellicht is dit al eens uitgelegd maar waar of hoe is het hoorbare verschil te meten? Weet ik (nog) niet. Ik heb nog nooit aan mijn Rotel spul gemeten, w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 6 maart 2006 Report Share Posted 6 maart 2006 Luisteraar. 'K had het eigenlijk moeten weten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts