Spijkie Posted 5 maart 2006 Report Share Posted 5 maart 2006 Beste. Nadat ook mijn Philips 963 is overleden.( de processor vervangen zou moeten worden en nog andere zaken binnen de software) ben ik stilaan opzoek naar een nieuwe en betere multispeler. Ik heb de Marantz 7600 in huis gehad maar deze kon toch niet tippen naar wat mij nog bij staat aan de philips 963. Ik test hierbij alleen op audio gebied. Ik heb zelf nog in de planning een denon 2910 of 3910, ook zag ik dat de pioneer 989 avi goede recensies krijgt. Welke zouden jullie binnen mijn set adviseren? Vincent 382 receiver en xanadu DS 14 mk2 speakers met audiouest bekabeling en als interlink the Name vdh. het budget zal tot ong Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaisZeta Posted 5 maart 2006 Report Share Posted 5 maart 2006 De opvolger lijkt me dan een logische stap. Ben je rond de 700 en 800 euro kwijt. Hij is er met twee modificaties. Een acoustische en Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 5 maart 2006 Report Share Posted 5 maart 2006 Geen DVD-A neem ik aan? Voor circa 1385 koop je een Sony DVP-NS9100 DVD/SACD speler. http://www.sony.nl/view/ShowProduct.action...gory=DVD+Player Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spijkie Posted 5 maart 2006 Author Report Share Posted 5 maart 2006 DaisZeta, Ik heb hier inderdaad over nagedacht, maar ook deze is weer van philips en ben daardoor wat huiverig voor de kwaliteit hiervan. Dan koop ik mischien liever voor wat meer geld een ander ( lees betrouwbaarder merk). @ Duck-Twacy deze sony zal ik ook meenemen in het vergelijk , ik hoor hier geen klachten over tot dusver, ik ben opzoek naar een betrouwbare speler die ook beter is dan die philips 963 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Posted 5 maart 2006 Report Share Posted 5 maart 2006 Yamaha S2500 http://www.areadvd.de/hardware/yamaha_dvd_s2500_1.shtml Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard Kruizinga Posted 5 maart 2006 Report Share Posted 5 maart 2006 DaisZeta, Ik heb hier inderdaad over nagedacht, maar ook deze is weer van philips en ben daardoor wat huiverig voor de kwaliteit hiervan. Dan koop ik mischien liever voor wat meer geld een ander ( lees betrouwbaarder merk). @ Duck-Twacy deze sony zal ik ook meenemen in het vergelijk , ik hoor hier geen klachten over tot dusver, ik ben opzoek naar een betrouwbare speler die ook beter is dan die philips 963 Ik heb z'n voorganger. Ze zijn bijna gelijk. Ik ben zeer tevreden over deze speler en de weergave van CD vind ik voor een dergelijke speler erg goed. Ik vond hem beter dan Denon of Marantz. De 9100 schijnt gelijk aan de mijne te zijn. Hij heeft alleen HDMI en een nieuwe beeldprocessor. Het belangrijkste nadeel vind ik dat de layerwisseling lang duurt (1 sec ongeveer). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel~ Posted 7 maart 2006 Report Share Posted 7 maart 2006 Spykie, indien je 963 anders in de vuilnisbak gaat wil ik het wel voor onderdelen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spijkie Posted 8 maart 2006 Author Report Share Posted 8 maart 2006 Marcel, Ik moet de speler nog terug krijgen van de technische dienst( er zat ook nog een cdtje in) Je zou m zo van me mogen hebben. Als je dezelfde speler hebt dan zal je er erg blij mee zijn want de hele voeding is vervangen door Black gate's , heeft toen destijds een kleine 800 euri gekost(bon nog aanwezig). Ik kan m pas zaterdag waarchijnlijk ophalen. Stuur anders een PM dan overleggen we even. Groeten, Spijkie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spijkie Posted 26 maart 2006 Author Report Share Posted 26 maart 2006 Beste audio liefhebbers, Het is zover, zaterdag krijg ik een denon DV 2900 (model vorig jaar idd) en een 3910 op proef. Omdat de 2900 een uitlopend model is zit daar een leuke korting op. De verkoper kon mij vertellen dat de verschillen niet groot zijn op audio gebied en daar gaat het mij om. Ik houd jullie op de hoogte hoe de luistersessie is bevallen. Mochten er nog mensen geinteresseerd zijn in een philips 963 voor de onderdelen( bijvoorbeeld voor de volledige gemodifceerde uitgeruste blackgate voeding) dan hoor ik dat tzt wel. Groeten, Spijkie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Posted 26 maart 2006 Report Share Posted 26 maart 2006 Hallo Spijkie, Hier een test van de DVD-2900: http://www.areadvd.de/hardware/denondvd2900.shtml Deze is van juni 2003. Hier een test van de DVD-3910: http://www.areadvd.de/hardware/denon_dvd_3910.shtml Deze is van oktober 2004. Hier nog een test van de DVD-3910: http://www.areadvd.de/lm/AV_Hardware/revie...non3910_1.shtml Deze is van maart 2006. Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard Kruizinga Posted 26 maart 2006 Report Share Posted 26 maart 2006 Ga de Denons vooral ZELF beluisteren. Het merk wordt veel te veel bejubeld. Als je kritisch bent, kunnen deze spelers behoorlijk tegenvallen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 27 maart 2006 Report Share Posted 27 maart 2006 Of ze zijn juist best interessant! Beauty is in the eye of the beholder, niet? Als je de 2900 luistert, zorg dan iig dat je een stel Vibrapods gebruikt, maakt een wereld van verschil. De 3910 is vooral van een licht verbeterd video-cirquit voorzien. Succes met je keuze! Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spijkie Posted 28 maart 2006 Author Report Share Posted 28 maart 2006 Bedankt voor de reacties! Ik zelf wil minimaal op hetzelfde stereo beeld / geluid uitkomen als dat de 963 gaf. @Lestat: ik zal er rekening mee houden met de vibripods, trilt het aparaat dan ook dusdanig dat het hoorbaar is? als het alleen om de video circuits gaat dan kan ik beter voor de 2900 gaan prijstechnisch gezien dan. maar ik maak de keuze uiteraard in het weekend als ik ze geluisterd heb in mijn eigen woonkamer. Ik houd julie op de hoogte! groeten, Spijkie Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 28 maart 2006 Report Share Posted 28 maart 2006 Als het hoorbaar is dat ie trilt, dan moet je geen vibrapods oid gebruiken maar terug gaan naar de winkel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spijkie Posted 2 april 2006 Author Report Share Posted 2 april 2006 Alvast een eerste update van de luistersessie, Ik heb tot nu toe Elvis gedraaid en Fleetwood mac( oude opnames omdat dit moeilijker weer te geven is) Ik ben positief verast over beide spelers!, met name de DV2900 tot nu toe. Hij speelt naar mijn gevoel en na het luisteren natuurlijk een fractie beter cd's af dan de 3910. Bijv bij Elvis komt er gewoon meer emotie uit de speakers via de 2900!. Kan iemand mij vertellen of dit komt door de gebruikte DAC's ? in de 2900 zitten DSD 1790 's en in de 3910 zitten PCM 1796's. Het lijkt bij de 2900 ook of het frequentie bereik breder is dan bij de 3910. De 2900 gooit alles eruit en de 3910 is wat milder/ laidback. Tot zover de eerste ervaringen. Word vervolgd Spijkie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts