rienberends Posted 6 maart 2006 Report Share Posted 6 maart 2006 Kent iemand de Harm. Techn. kabels? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 6 maart 2006 Report Share Posted 6 maart 2006 Kent iemand de Harm. Techn. kabels? Beste, Ja die ken ik , ze klinken warm en vol ,duidelijk ,open,ruimtelijk , maar er zijn meer kabel op de wereld. Anderzijds ze horen wel bij de top , dus een miskoop is er niet bij. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 6 maart 2006 Report Share Posted 6 maart 2006 (edited) Als je belt, krijg je deze dame aan de lijn: Hoop ik. EDIT: In de technische overview (hear dus) staat niet een meting dus het zal allemaal wel weer niet waar zijn. Ze beschrijven alles prachtig maar de researchers hebben kennelijk geen overtuigend bewijs gevonden. Anders publiceer je het wel. Ze mauwen wel heel lang over impurities enzo. Maar geen meetresultaten. Jammer. Groet, Jacco Edited 6 maart 2006 by dekkersj Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 6 maart 2006 Report Share Posted 6 maart 2006 Beste JDekkers, In een ander topic geef je aan dat je nieuwe tweeter je goed bevalt. Daar vind ik ook geen meting van! Je bent wel erg negatief over zaken die andere mensen mooi, maar zeker ook leuk vinden. Probeer je eens in een ander te verplaatsen! Dit moest mij even van het hart. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 6 maart 2006 Report Share Posted 6 maart 2006 Beste JDekkers, In een ander topic geef je aan dat je nieuwe tweeter je goed bevalt. Daar vind ik ook geen meting van! Je bent wel erg negatief over zaken die andere mensen mooi, maar zeker ook leuk vinden. Probeer je eens in een ander te verplaatsen! Dit moest mij even van het hart. Groet, Leobus Nou nou, Ik heb van die tweeters express de typenummers vermeld zodat je die grafieken op het internet kunt vinden. Van die Visaton weet ik zeker dat ze te vinden zijn. Zoek maar. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurgenvanes Posted 6 maart 2006 Report Share Posted 6 maart 2006 Tussen mijn versterker en speakers zit de Harmonic Technology Fantasy. Bij de beschrijving van Haudio sluit ik me aan. In mijn set heb ik deze vergeleken met Siltech, Audioquest, Nordost, VdH, Qed en Ixos en vond de HT wat mijn gehoor betreft het beste combineren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rienberends Posted 6 maart 2006 Author Report Share Posted 6 maart 2006 Kent iemand de Harm. Techn. kabels? Beste, Ja die ken ik , ze klinken warm en vol ,duidelijk ,open,ruimtelijk , maar er zijn meer kabel op de wereld. Anderzijds ze horen wel bij de top , dus een miskoop is er niet bij. MvG, Haudio Aandit soort info heb ik iets, dank je. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 6 maart 2006 Report Share Posted 6 maart 2006 Kent iemand de Harm. Techn. kabels? Beste, Ja die ken ik , ze klinken warm en vol ,duidelijk ,open,ruimtelijk , maar er zijn meer kabel op de wereld. Anderzijds ze horen wel bij de top , dus een miskoop is er niet bij. MvG, Haudio Aandit soort info heb ik iets, dank je. Ping & Pong spelen Ping-Pong Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 6 maart 2006 Report Share Posted 6 maart 2006 Rien, Ik heb jarenlang naar volle tevredenheid diverse type kabels van HT gebruikt. Als interlinks eerst de Truthlink en later de Pro Silway II (XLR). Als luidsprekerkabel de Pro-9. Het zijn zeer fraaie en degelijke kabels die in mijn oren fenomenaal klonken. De speakerkabels klonken heel veel beetr dan de MIT Terminal 2's die ik daarvoor had. Uiteindelijk heb ik alle HT-kabels vervangen door SEEC actieve interlinks en door een hele korte SEEC "The Zillion" luidsprekerkabel (i.v.m. overgang naar monoblokken). De HT-kabels gebruik ik echter nog met veel plezier in mijn 2de set (met onder andere een Sphinx 2 + 18 v.v. + e.v. en Dynaudio Contour 1.3 MKII speakers). Probeer eens een set te lenen bij je dealer of via Eurogram. Groet, Theo Link to comment Share on other sites More sharing options...
ijsengel Posted 6 maart 2006 Report Share Posted 6 maart 2006 Kent iemand de Harm. Techn. kabels? Ik kan je de Harmonic Technology producten ook aanraden. Ik heb mijn hele setje bekabeld met Harmonic Technology. Als interlink de Pro Silway mk III en de Pro-9 als speakerkabel geeft een prachtig mooi helder en rustig beeld. iets warm maar dat past super bij mijn Primare amps. De nieuwste cyberlight kabeltjes moeten helemaal super zijn, maar dat is de prijs dan ook.. Zoals theo al zei: bel even met Eurogram, erg goeie gasten, die lenen je zo het een en ander. Ga anders eens kijken op de Lenteshow in de Doelen als je tijd hebt, want daar spee;t Eurogram met een mooie set en HT kabels Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 6 maart 2006 Report Share Posted 6 maart 2006 Kent iemand de Harm. Techn. kabels? Ik kan je de Harmonic Technology producten ook aanraden. Ik heb mijn hele setje bekabeld met Harmonic Technology. Als interlink de Pro Silway mk III en de Pro-9 als speakerkabel geeft een prachtig mooi helder en rustig beeld. iets warm maar dat past super bij mijn Primare amps. De nieuwste cyberlight kabeltjes moeten helemaal super zijn, maar dat is de prijs dan ook.. Zoals theo al zei: bel even met Eurogram, erg goeie gasten, die lenen je zo het een en ander. Ga anders eens kijken op de Lenteshow in de Doelen als je tijd hebt, want daar spee;t Eurogram met een mooie set en HT kabels ??????????????????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ijsengel Posted 6 maart 2006 Report Share Posted 6 maart 2006 Kent iemand de Harm. Techn. kabels? Ik kan je de Harmonic Technology producten ook aanraden. Ik heb mijn hele setje bekabeld met Harmonic Technology. Als interlink de Pro Silway mk III en de Pro-9 als speakerkabel geeft een prachtig mooi helder en rustig beeld. iets warm maar dat past super bij mijn Primare amps. De nieuwste cyberlight kabeltjes moeten helemaal super zijn, maar dat is de prijs dan ook.. Zoals theo al zei: bel even met Eurogram, erg goeie gasten, die lenen je zo het een en ander. Ga anders eens kijken op de Lenteshow in de Doelen als je tijd hebt, want daar spee;t Eurogram met een mooie set en HT kabels ??????????????????? wat begrijp je hier niet van? of: wat begrijp ik er niet van? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rienberends Posted 8 maart 2006 Author Report Share Posted 8 maart 2006 Kent iemand de Harm. Techn. kabels? Ik kan je de Harmonic Technology producten ook aanraden. Ik heb mijn hele setje bekabeld met Harmonic Technology. Als interlink de Pro Silway mk III en de Pro-9 als speakerkabel geeft een prachtig mooi helder en rustig beeld. iets warm maar dat past super bij mijn Primare amps. De nieuwste cyberlight kabeltjes moeten helemaal super zijn, maar dat is de prijs dan ook.. Zoals theo al zei: bel even met Eurogram, erg goeie gasten, die lenen je zo het een en ander. Ga anders eens kijken op de Lenteshow in de Doelen als je tijd hebt, want daar spee;t Eurogram met een mooie set en HT kabels ??????????????????? wat begrijp je hier niet van? of: wat begrijp ik er niet van? Heb vanmiddag de Harm. Techn. Cyberlink platinum dig. tussen mijn loopwerk en de Dac gehangen. In eerste instantie schrok ik me rot. Blikken geluid. Weg 300 euro. Maarrrrr het begint steeds beter en beter te klinken. En ga nu niet zeggen dat ik met een 10 euro kabel hetzelfde effect zou hebben gehad, want dat gaat er ij mij toch niet in. De wijnen van Lidl zijn ook niet om te zuipen. Die van de Hema daarentegen zijn heeel lekker en niet al te duur. En nee ,ik had nog niet gedronken toen ik de harm er tussen hing. Dus ,alle waar naar zijn geld tot op zekere hoogte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 8 maart 2006 Report Share Posted 8 maart 2006 Gefeliciteerd met je aanschaf. Heb je de kabel niet eerst thuis geprobeerd? De kabel zal zeer waarschijnlijk de komende weken nog beter gaan klinken en zich verder "openen". Volgens sommigen op dit forum is dat gewenning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 8 maart 2006 Report Share Posted 8 maart 2006 Kent iemand de Harm. Techn. kabels? Ik kan je de Harmonic Technology producten ook aanraden. Ik heb mijn hele setje bekabeld met Harmonic Technology. Als interlink de Pro Silway mk III en de Pro-9 als speakerkabel geeft een prachtig mooi helder en rustig beeld. iets warm maar dat past super bij mijn Primare amps. De nieuwste cyberlight kabeltjes moeten helemaal super zijn, maar dat is de prijs dan ook.. Zoals theo al zei: bel even met Eurogram, erg goeie gasten, die lenen je zo het een en ander. Ga anders eens kijken op de Lenteshow in de Doelen als je tijd hebt, want daar spee;t Eurogram met een mooie set en HT kabels ??????????????????? wat begrijp je hier niet van? of: wat begrijp ik er niet van? Heb vanmiddag de Harm. Techn. Cyberlink platinum dig. tussen mijn loopwerk en de Dac gehangen. In eerste instantie schrok ik me rot. Blikken geluid. Weg 300 euro. Maarrrrr het begint steeds beter en beter te klinken. En ga nu niet zeggen dat ik met een 10 euro kabel hetzelfde effect zou hebben gehad, want dat gaat er ij mij toch niet in. De wijnen van Lidl zijn ook niet om te zuipen. Die van de Hema daarentegen zijn heeel lekker en niet al te duur. En nee ,ik had nog niet gedronken toen ik de harm er tussen hing. Dus ,alle waar naar zijn geld tot op zekere hoogte. Van die wijn is onzin. Je moet het anders zien: het is dezelfde wijn met het enige verschil dat het in een andere fles zit. Zelfs de kurk is hetzelfde. Proef je dan nog steeds verschil? Audiofielen wel, denk ik. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 8 maart 2006 Report Share Posted 8 maart 2006 Kent iemand de Harm. Techn. kabels? Ik kan je de Harmonic Technology producten ook aanraden. Ik heb mijn hele setje bekabeld met Harmonic Technology. Als interlink de Pro Silway mk III en de Pro-9 als speakerkabel geeft een prachtig mooi helder en rustig beeld. iets warm maar dat past super bij mijn Primare amps. De nieuwste cyberlight kabeltjes moeten helemaal super zijn, maar dat is de prijs dan ook.. Zoals theo al zei: bel even met Eurogram, erg goeie gasten, die lenen je zo het een en ander. Ga anders eens kijken op de Lenteshow in de Doelen als je tijd hebt, want daar spee;t Eurogram met een mooie set en HT kabels ??????????????????? wat begrijp je hier niet van? of: wat begrijp ik er niet van? Heb vanmiddag de Harm. Techn. Cyberlink platinum dig. tussen mijn loopwerk en de Dac gehangen. In eerste instantie schrok ik me rot. Blikken geluid. Weg 300 euro. Maarrrrr het begint steeds beter en beter te klinken. En ga nu niet zeggen dat ik met een 10 euro kabel hetzelfde effect zou hebben gehad, want dat gaat er ij mij toch niet in. De wijnen van Lidl zijn ook niet om te zuipen. Die van de Hema daarentegen zijn heeel lekker en niet al te duur. En nee ,ik had nog niet gedronken toen ik de harm er tussen hing. Dus ,alle waar naar zijn geld tot op zekere hoogte. Van die wijn is onzin. Je moet het anders zien: het is dezelfde wijn met het enige verschil dat het in een andere fles zit. Zelfs de kurk is hetzelfde. Proef je dan nog steeds verschil? Audiofielen wel, denk ik. Groet, Jacco Beste, Van wijn heb je dus geen verstand. Ga nou niet straks ook zeggen dat ALLE wijn hetzelfde is. Met groet, Misschien heb je me verkeerd begrepen. Ik heb het niet over Lidl wijn of een duurdere AH wijn oid. Ik heb express precies dezelfde wijn in twee verschillende flessen gedaan en ik laat een audiofiel proeven. Natuurlijk misbruik ik de term audiofiel nu maar you get my point. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
rienberends Posted 8 maart 2006 Author Report Share Posted 8 maart 2006 Kent iemand de Harm. Techn. kabels? Ik kan je de Harmonic Technology producten ook aanraden. Ik heb mijn hele setje bekabeld met Harmonic Technology. Als interlink de Pro Silway mk III en de Pro-9 als speakerkabel geeft een prachtig mooi helder en rustig beeld. iets warm maar dat past super bij mijn Primare amps. De nieuwste cyberlight kabeltjes moeten helemaal super zijn, maar dat is de prijs dan ook.. Zoals theo al zei: bel even met Eurogram, erg goeie gasten, die lenen je zo het een en ander. Ga anders eens kijken op de Lenteshow in de Doelen als je tijd hebt, want daar spee;t Eurogram met een mooie set en HT kabels ??????????????????? wat begrijp je hier niet van? of: wat begrijp ik er niet van? Heb vanmiddag de Harm. Techn. Cyberlink platinum dig. tussen mijn loopwerk en de Dac gehangen. In eerste instantie schrok ik me rot. Blikken geluid. Weg 300 euro. Maarrrrr het begint steeds beter en beter te klinken. En ga nu niet zeggen dat ik met een 10 euro kabel hetzelfde effect zou hebben gehad, want dat gaat er ij mij toch niet in. De wijnen van Lidl zijn ook niet om te zuipen. Die van de Hema daarentegen zijn heeel lekker en niet al te duur. En nee ,ik had nog niet gedronken toen ik de harm er tussen hing. Dus ,alle waar naar zijn geld tot op zekere hoogte. Van die wijn is onzin. Je moet het anders zien: het is dezelfde wijn met het enige verschil dat het in een andere fles zit. Zelfs de kurk is hetzelfde. Proef je dan nog steeds verschil? Audiofielen wel, denk ik. Groet, Jacco Het is om de dooie dood niet dezelfde wijn in an dere flessen. En dan heb ik het nu echt over de wijnen he. Zelfs de beste supermarktwijn kan niet tippen aan de verfijnde klasse -wijnen uit de beste wijngaarden en dan heb ik het niet over Chablis bv. waar je 30 procent extra betaalt voor de naam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 8 maart 2006 Report Share Posted 8 maart 2006 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 8 maart 2006 Report Share Posted 8 maart 2006 Kent iemand de Harm. Techn. kabels? Ik kan je de Harmonic Technology producten ook aanraden. Ik heb mijn hele setje bekabeld met Harmonic Technology. Als interlink de Pro Silway mk III en de Pro-9 als speakerkabel geeft een prachtig mooi helder en rustig beeld. iets warm maar dat past super bij mijn Primare amps. De nieuwste cyberlight kabeltjes moeten helemaal super zijn, maar dat is de prijs dan ook.. Zoals theo al zei: bel even met Eurogram, erg goeie gasten, die lenen je zo het een en ander. Ga anders eens kijken op de Lenteshow in de Doelen als je tijd hebt, want daar spee;t Eurogram met een mooie set en HT kabels ??????????????????? wat begrijp je hier niet van? of: wat begrijp ik er niet van? Heb vanmiddag de Harm. Techn. Cyberlink platinum dig. tussen mijn loopwerk en de Dac gehangen. In eerste instantie schrok ik me rot. Blikken geluid. Weg 300 euro. Maarrrrr het begint steeds beter en beter te klinken. En ga nu niet zeggen dat ik met een 10 euro kabel hetzelfde effect zou hebben gehad, want dat gaat er ij mij toch niet in. De wijnen van Lidl zijn ook niet om te zuipen. Die van de Hema daarentegen zijn heeel lekker en niet al te duur. En nee ,ik had nog niet gedronken toen ik de harm er tussen hing. Dus ,alle waar naar zijn geld tot op zekere hoogte. Van die wijn is onzin. Je moet het anders zien: het is dezelfde wijn met het enige verschil dat het in een andere fles zit. Zelfs de kurk is hetzelfde. Proef je dan nog steeds verschil? Audiofielen wel, denk ik. Groet, Jacco Het is om de dooie dood niet dezelfde wijn in an dere flessen. En dan heb ik het nu echt over de wijnen he. Zelfs de beste supermarktwijn kan niet tippen aan de verfijnde klasse -wijnen uit de beste wijngaarden en dan heb ik het niet over Chablis bv. waar je 30 procent extra betaalt voor de naam Jaja, dat weet ik. Ik bestrijd ook helemaal niet dat er geen verschil in wijnen is. Ik zeg alleen: stel dat er dezelfde wijn in zou zitten en alleen de fles is anders. Dat zou een beter vergelijk zijn met die interlinks van jou. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 9 maart 2006 Report Share Posted 9 maart 2006 Ik heb express precies dezelfde wijn in twee verschillende flessen gedaan en ik laat een audiofiel proeven. Natuurlijk misbruik ik de term audiofiel nu maar you get my point. Groet, Jacco Zijn ze er nog, die TV programma's waarin goedkope ah/hema wijn in dure flessen en andersom door publiek inderdaad verpakkingsgewijs wordt gewaardeerd? Dat was toentertijd minstens net zo goed als Bananasplit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rienberends Posted 9 maart 2006 Author Report Share Posted 9 maart 2006 Ik heb express precies dezelfde wijn in twee verschillende flessen gedaan en ik laat een audiofiel proeven. Natuurlijk misbruik ik de term audiofiel nu maar you get my point. Groet, Jacco Zijn ze er nog, die TV programma's waarin goedkope ah/hema wijn in dure flessen en andersom door publiek inderdaad verpakkingsgewijs wordt gewaardeerd? Dat was toentertijd minstens net zo goed als Bananasplit. Wijn moet je leren drinken en na een tijdje proef je deverschillen. Een echte wijnkenner zal je niet zo gauw belazeren en een prof. wijnkenner beoordeelt wijnen in categorieen .Volgens mij doet een audiokenner dat ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 9 maart 2006 Report Share Posted 9 maart 2006 Wijn moet je leren drinken en na een tijdje proef je deverschillen. Een echte wijnkenner zal je niet zo gauw belazeren en een prof. wijnkenner beoordeelt wijnen in categorieen .Volgens mij doet een audiokenner dat ook. Hier ligt een belangrijke parallel met luisteren, ook dit is een leerproces, in den beginne zit je behoorlijk vaak mis door domweg op de in het oor springende fenomenen te reageren. Oefening leidt tot smaak/luister ontwikkeling je leert - als het meezit - steeds meer nuance te onderscheiden. In beide gevallen is het bijzonder lastig de ervaring adequaat te omschrijven. Ook zou je hiervoor niet voortdurend van de hak op de tak moeten springen, bij wijn is de beperking tot Link to comment Share on other sites More sharing options...
rienberends Posted 9 maart 2006 Author Report Share Posted 9 maart 2006 Wijn moet je leren drinken en na een tijdje proef je deverschillen. Een echte wijnkenner zal je niet zo gauw belazeren en een prof. wijnkenner beoordeelt wijnen in categorieen .Volgens mij doet een audiokenner dat ook. Hier ligt een belangrijke parallel met luisteren, ook dit is een leerproces, in den beginne zit je behoorlijk vaak mis door domweg op de in het oor springende fenomenen te reageren. Oefening leidt tot smaak/luister ontwikkeling je leert - als het meezit - steeds meer nuance te onderscheiden. In beide gevallen is het bijzonder lastig de ervaring adequaat te omschrijven. Ook zou je hiervoor niet voortdurend van de hak op de tak moeten springen, bij wijn is de beperking tot Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts