Jump to content

iPod Hi-Fi

Medrah
 Share

Recommended Posts

Vanochtend van Apple het volgende in mijn mailbox:

iPod Hi-Fi

Stereo Installatie. Ongehoord Mooi.

Prachtige uitvoering.

Het akoestisch ontwerp van wereldklasse produceert geluid van een buitengewone warmte, diepte en helderheid. En dat zonder de omvang en de kosten van een traditionele stereo-installatie.

Luisterrijk duo.

iPod Hi-Fi werkt prachtig in combinatie met elke iPod* en voegt zelfs een nieuwe functie toe: toonregeling, waarmee je het geluid kunt afstemmen op verschillende ruimtes en soorten muziek.**

Laat je meevoeren op de muziek.

iPod Hi-Fi is compact en licht, voorzien van handgrepen en werkt op het lichtnet of op batterijen. Zo kun je overal van de ongekende geluidskwaliteit genieten.

Dit is het onderwerp van gesprek:

lm_hifi_front.jpg

Op de website nog wat aanvullende info:

Stereo van de nieuwe eeuw.

Zeg maar dag tegen die grote dure stereo-installatie en muur vol cd's. De iPod Hi-Fi produceert zo'n natuurlijk, ruimtevullend geluid, met zeer scherpe stereoscheiding, dat u zou zweren naar een installatie met meerdere luidsprekers te luisteren. Maar nee, het is een prachtige enkele unit die op bijna elke boekenplank, tafel of amusementsplek past.

De ideale aanvulling op uw iPod

U kunt elke iPod met dockconnector eenvoudig in het ge

Ik zie een centerluidspreker uit een duffe surround set met een witte aansteker. ;)

Waarom alles weer groter maken, dat hadden we al. De ipod is leuk voor onderweg, nee fantastisch voor onderweg. Thuis moet je hem alleen opladen, dat is alles.

Dat zeg je nu wel, maar ik luister met een Grado Prestige 125 hoofdtelefoon naar mijn ipodje en dat klinkt ook geweldig. ook op de stereo klinkt ie goed. MP3 of verder is toch de toekomst, gaat vroeg of laat de cd voorbij, want waarom nog een loopwerk? een DAC is genoeg...

Ipod op hoofdtelefoon klinkt ook geweldig, zeker op formaat met weinig verlies, lossless of zo. Met een (grado)hoofdtelefoonversterker klinkt hij nog beter. Thuis, ik bedoel een stereoset met speakers e.d., heb je wel de mogelijkheid om iets betere en grotere componenten te gebruiken. Toegegeven een harddisk speler die echt heel goed is, is nu ook nog aan de prijs, maar een ipod kost ook een halve eurorug! :rolleyes:

Ik vind 't een nachtmerrie, en weggegooid geld.

Voor veel mensen die muziek als behang op hebben staan, wellicht een uitkomst,

maar voor de wat serieuzere muziek/HiFi fanaat vind ik 't 3x nix.

Het opbouwen van een collectie CD's is voor mij 'n deel van de hobby.

Wat is de winst van al je CD's op 1 HD hebben ?

(behalve dan ruimtebesparing)

Dan gaat de artistieke waarde van een album ook verloren.

(het is dan gewoon een nummertje op je HD)

Ook juist 't opbouwen van een mooie/matchende installatie is deel van de hobby.

Ook al deel ik jouw opvatting, ik denk wel dat we hier te maken hebben met een generatiekloof. Ik ken jongens van 16 die net zo trots zijn op hun bijeen 'gejatte' playlist als ik op mijn LP's en CD's. En hun zien nog steeds de artistieke waarde van bijzondere muziek. Zelf heb ik al mijn CD's op een 250 gb schijf gekopieerd. Dan kan ik ze lossless op de iPod kopieren voor onderweg. Ze verklaren me voor gek...

Ik gebruik hem voornamelijk in de auto, maar toch moet ie elke avond weer ff mee naar binnen, 60Gb is wat veel werk om hem te vullen. Maar aangeloten og de autoradio werkt het perfect. Heb hem in de huiskamer nog niet geprobeerd maar kan me voorstellen dat het bij een feestje of zo makkelijk kan zijn.

Heb hem in de huiskamer nog niet geprobeerd maar kan me voorstellen dat het bij een feestje of zo makkelijk kan zijn.

Zo heb ik hem zelf tijdelijk met de feestdagen volgegooid met van die afgezaagde kerstliedjes (die ik nooit op CD of LP zou kopen) om mijn familie tevreden te houden.

In dat opzicht is het aanlsuiten op de huiskamerset wel leuk.

Het blijft MP3, wat je er ook aanhangt

Beste,

Warom wil niemand het nou begrijpen!!! De Ipod is GEEN MP3 speler ansich. Het is een harddisk muziekafspeler. Je kunt er dus ookg ewoon 1:1 AIFF bestanden ozpetten. Dat is geen lossless en geen enkele compressie. Dan neemt het wel het geheugen van een hele cd in beslag maar heb je wel een ongecomprimeerde file.

Een Ipod met AIFF files of zelfs Apple lossles (wel; gecomprimeerd) files klinkt gewoon heel erg goed, zeker voor onderweg.

Groeten,

Bas

Ik ken de speaker niet, maar Apple kennende is het over het algemeen van goede kwaliteit. Je betaalt altijd een beetje voor het design. En het ontwerp zal wel Amerikaans zijn en daar zitten goede luidsprekerfabrikanten (misschien staat achterop Made in ... (azie). Apple is logisch, gebruiksvriendelijk en goed. Als het van Microsoft was geweest, was de speaker binnen een uur vastgelopen door een virus.

Het blijft MP3, wat je er ook aanhangt

Beste,

Warom wil niemand het nou begrijpen!!! De Ipod is GEEN MP3 speler ansich. Het is een harddisk muziekafspeler. Je kunt er dus ookg ewoon 1:1 AIFF bestanden ozpetten. Dat is geen lossless en geen enkele compressie. Dan neemt het wel het geheugen van een hele cd in beslag maar heb je wel een ongecomprimeerde file.

Een Ipod met AIFF files of zelfs Apple lossles (wel; gecomprimeerd) files klinkt gewoon heel erg goed, zeker voor onderweg.

Groeten,

Bas

Je hebt gelijk, hier bedoel ik te zeggen dat de ipod ook gewoon een harddisk speler is, met alleen iets kleinere en stroomzuinige onderdelen. Het is niet echt duidelijk:

Toegegeven een harddisk speler die echt heel goed is, is nu ook nog aan de prijs, maar een ipod kost ook een halve eurorug!

Verder wordt mp-3 niet de toekomst! Over een paar jaar zijn de geheugen faciliteiten zo groot dat zelfs SACD niet gecomprimeerd hoeft te worden. Verder zal er ook wel een draadloos systeem komen waarbij je gewoon bepaalde muziek kan aanvragen zonder het allemaal op te moeten slaan.

Mijn punt is eigenlijk dat CD's er nu daadwerkelijk zeer snel uit zullen gaan, net als DVD's. Het gaat in de toekomst denk ik alleen nog om een goede DAC, de rest is nonsense. Ik speel normaal met een Merdian G07 speler, en als ik hetzelfde nummer ongecomprimeerd op mijn ipod zet en afspeel op mijn stereo, is het niet zo heel ver weg van de G07. Het is toch duidelijk lijkt mij, geheugen wordt goedkoper dus over een jaar of 2-3, staan al die grote HIFI merken met een superrrrrr Harddisk speler klaar. Maar de vraag is dan nog of zij met hun kennis (toch vooral loopwerk, geleiding, componenten) aan het dan slechts pure digitale geweld nog veel kunnen toevoegen.

Het wordt dan toch LP of MP3-4-5 wat de HIFI set gaat maken. Met top resultaat (ook mij doet t pijn, maar het is nie anders). :unsure:

Mijn punt is eigenlijk dat CD's er nu daadwerkelijk zeer snel uit zullen gaan, net als DVD's. Het gaat in de toekomst denk ik alleen nog om een goede DAC, de rest is nonsense. Ik speel normaal met een Merdian G07 speler, en als ik hetzelfde nummer ongecomprimeerd op mijn ipod zet en afspeel op mijn stereo, is het niet zo heel ver weg van de G07. Het is toch duidelijk lijkt mij, geheugen wordt goedkoper dus over een jaar of 2-3, staan al die grote HIFI merken met een superrrrrr Harddisk speler klaar. Maar de vraag is dan nog of zij met hun kennis (toch vooral loopwerk, geleiding, componenten) aan het dan slechts pure digitale geweld nog veel kunnen toevoegen.

Het wordt dan toch LP of MP3-4-5 wat de HIFI set gaat maken. Met top resultaat (ook mij doet t pijn, maar het is nie anders). :unsure:

Hard Disk??? Wat ouwerwets... de ontwikkeling van flashgeheugens gaat zo snel, dat ik vermoed dat deze vorm van gegevensopslag de HD zal opvolgen.

Wat betreft de toekomst van CD: ik denk dat het een soort eliteproduct wordt, zoals de LP eigenlijk ook is. Kennelijk is die markt daarvoor groot genoeg. Tegenwoordig verdienen platenmaatschappijen meer aan het downloaden via betaalsites, dan via de verkoop van CD's. En aangezien het de platenmaatschappijen niet voor de wind gaat, zullen ze zelf ongetwijfeld al bezig zijn het hele verkoopapparaat te verschuiven naar internetwinkels. De jeugd downloadt liever de nieuwe Top 40 Terreur, dan dat ze er voor naar de winkel moet. Kan iemand trouwens iets doen aan die vreselijke rap met Amsterdam k-accent?!!