Pjotr Posted 9 maart 2006 Report Share Posted 9 maart 2006 Je kunt bij iedere goeie elektroboer zekeringhouders kopen voor normale smeltzekeringen, die je zo op de rail kunt klikken waar nu je automaat zit.Probeer het maar eens. Karweitje van minder dan 10 minuten. Dan weer praten. Ja dat klopt, alleen zit er bij ons geen rail in maar een busboard. Maaruh wat moet ik dan met de hoofdautomaat? De Nuon bellen om te vragen of ze daar weer ouderwetse smeltpatronen in willen zetten? Ze zien me aankomen ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 9 maart 2006 Report Share Posted 9 maart 2006 Jammer dat sommigen in dezelfde kraamkamer zijn blijven liggen. Men blijft beperkt tot filosofisch gebabbel.. Kijk eens naar jouw eigen handtekening en de afzender daarvan.............. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 9 maart 2006 Report Share Posted 9 maart 2006 Maaruh wat moet ik dan met de hoofdautomaat? De Nuon bellen om te vragen of ze daar weer ouderwetse smeltpatronen in willen zetten? Ze zien me aankomen ... FF vergeten, you're beyond salvation.................... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 9 maart 2006 Report Share Posted 9 maart 2006 Jammer dat sommigen in dezelfde kraamkamer zijn blijven liggen. Men blijft beperkt tot filosofisch gebabbel.. Kijk eens naar jouw eigen handtekening en de afzender daarvan.............. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 9 maart 2006 Report Share Posted 9 maart 2006 Je kunt bij iedere goeie elektroboer zekeringhouders kopen voor normale smeltzekeringen, die je zo op de rail kunt klikken waar nu je automaat zit.Probeer het maar eens. Karweitje van minder dan 10 minuten. Dan weer praten. Ja dat klopt, alleen zit er bij ons geen rail in maar een busboard. Maaruh wat moet ik dan met de hoofdautomaat? De Nuon bellen om te vragen of ze daar weer ouderwetse smeltpatronen in willen zetten? Ze zien me aankomen ... Hoi Pjotr, Misschien een eigen generator of iets dergelijks? Dan heb je het zelf in de hand. Dan moet ie wel fluisterstil zijn anders hoor je het beoogde effect niet. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 9 maart 2006 Report Share Posted 9 maart 2006 Je kunt bij iedere goeie elektroboer zekeringhouders kopen voor normale smeltzekeringen, die je zo op de rail kunt klikken waar nu je automaat zit.Probeer het maar eens. Karweitje van minder dan 10 minuten. Dan weer praten. Ja dat klopt, alleen zit er bij ons geen rail in maar een busboard. Maaruh wat moet ik dan met de hoofdautomaat? De Nuon bellen om te vragen of ze daar weer ouderwetse smeltpatronen in willen zetten? Ze zien me aankomen ... En wie zegt dat die niet vervangen mag worden voor een klassieke? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kindval Posted 9 maart 2006 Report Share Posted 9 maart 2006 Jammer dat sommigen in dezelfde kraamkamer zijn blijven liggen. Men blijft beperkt tot filosofisch gebabbel.. Kijk eens naar jouw eigen handtekening en de afzender daarvan.............. Zeer aanbevolen, deze laatste opmerking! Robert Ps. Ik raad ook Jacco aan deze handtekening uit te printen en op zijn monitor te plakken en deze elke keer goed te lezen voordat hij weer eens mensen de les wil gaan lezen over hun ervaringen met kabels ed Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 9 maart 2006 Report Share Posted 9 maart 2006 Jammer dat sommigen in dezelfde kraamkamer zijn blijven liggen. Men blijft beperkt tot filosofisch gebabbel.. Kijk eens naar jouw eigen handtekening en de afzender daarvan.............. Ik kijk liever naar de teksten in de berichten. btw Einstein vergat de filosofie niet hoor, maar dat maakt hem nog geen "believer". Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 9 maart 2006 Report Share Posted 9 maart 2006 Jammer dat sommigen in dezelfde kraamkamer zijn blijven liggen. Men blijft beperkt tot filosofisch gebabbel.. Kijk eens naar jouw eigen handtekening en de afzender daarvan.............. Zeer aanbevolen, deze laatste opmerking! Robert Waarom dan? Ik zeg nergens dat filosofie verboden is hoor.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 9 maart 2006 Report Share Posted 9 maart 2006 Ik kijk liever naar de teksten in de berichten. wel opvallend is soms de tegenspraak tussen inhoud en ondertekening..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kindval Posted 9 maart 2006 Report Share Posted 9 maart 2006 Ik kijk liever naar de teksten in de berichten. wel opvallend is soms de tegenspraak tussen inhoud en ondertekening..... Ik zou het niet zozeer opvallend willen noemen, maar eerder hilarisch... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 9 maart 2006 Report Share Posted 9 maart 2006 Ik kijk liever naar de teksten in de berichten. wel opvallend is soms de tegenspraak tussen inhoud en ondertekening..... Ja, of de realiteit versus de high-end wereld.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 9 maart 2006 Report Share Posted 9 maart 2006 Ik kijk liever naar de teksten in de berichten. wel opvallend is soms de tegenspraak tussen inhoud en ondertekening..... Ik zou het niet zozeer opvallend willen noemen, maar eerder hilarisch... Tja, dat geldt eigenlijk voor nogal wat topics hear, zeker voor buitenstaanders.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 9 maart 2006 Report Share Posted 9 maart 2006 Ik zal me nog wat verduidelijken: Men spreekt hier over wetenschapsfilosofie, maar de wetenschap zelf wordt hier opzij geschoven, vanwege een stel onbetrouwbare en subjectieve uitsteeksels aan het hoofd.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kindval Posted 9 maart 2006 Report Share Posted 9 maart 2006 Ik zal me nog wat verduidelijken:Men spreekt hier over wetenschapsfilosofie, maar de wetenschap zelf wordt hier opzij geschoven, vanwege een stel onbetrouwbare en subjectieve uitsteeksels aan het hoofd.. Denk nou maar gewoon eens een tijdje na over de betekenis van je eigen handtekening..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 9 maart 2006 Report Share Posted 9 maart 2006 Ik zal me nog wat verduidelijken:Men spreekt hier over wetenschapsfilosofie, maar de wetenschap zelf wordt hier opzij geschoven, vanwege een stel onbetrouwbare en subjectieve uitsteeksels aan het hoofd.. Denk nou maar gewoon een tijdje na over de betekenis van je eigen handtekening..... Ik denk dus ik besta.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 9 maart 2006 Report Share Posted 9 maart 2006 Je ziet het helemaal verkeerd Jacco. Die automaten zijn juist erg lineair. Het is juist de verandelijke weerstand van een smeltzekering tgv van de warmteontwikkeling door de stroom die een versterker trekt die zulke zekeringen een audiofiel karakter geven. Zo'n zekering moduleert juist op heel muzikale wijze de stroom naar de versterker. Kijk, een gewone smeltzekering kun je beschouwen als een Japanse productieviool maar die AHP zekeringen zijn dan wel de Stradivarussen onder de zekeringen. 'Tis ook hoe ouder ze worden, hoe beter ze gaan klinken. Maar dan is het dus een combinatie van het juiste zand vinden dat zo'n smeltdraad omhult. Ik kan mij zo voorstellen dat je daar zand uit de Dominicaanse Republiek voor moet hebben. Geen rivierzand uit Bremen of brekerszand uit weet-ik-veel. Het moet zand zijn met een warme uitstraling. Klinkt logisch, Jacco Ja, je doet er een beetje lacherig over, maar er zit dus werkelijk ander zand in een hoogspannings zekering dan in een laagspannings zekering... Niet dat dat iets met audiofilie te maken heeft, maar goed... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 9 maart 2006 Report Share Posted 9 maart 2006 Ik geloof 't allemaal wel.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 9 maart 2006 Report Share Posted 9 maart 2006 Dan nu even serieus. Ik geef toe dat ik de draak heb gestoken met het onderwerp, waarvoor mijn oprechte excuses. Groet, Jacco Beste Jacco, Ik ben blij dat je het zelf doet. Idd heeft Robx gelijk over het bevuilen van dit topic. Een vorige topic dat hier ook over ging,over AHP zekeringen is ook bevuild geraakt,waardoor het niet meer te lezen valt. Leuk voor CJ dat hij verschillen constateert en er enthousiast over is. Ook ik heb zo'n AHP klankmodule (oude stop nog)in de meterkast zitten en ook ik hoorde een positief verschil. De AHP zekeringen heb ik ook in mijn apparatuur gehad,maar daar klapte ze steeds eruit bij de versterkers.Op den duur werd me dat te duur om elke keer voor 28 euro nieuwe erin te zetten. Maar verschillen waren er en in positieve zin. Met groet, Beste, Ik heb in de klasieke zekeringhouder, die op de instalatierail past, een gewone smeltzekering zitten. Geen zogenaamde audiofile AHP zekering. Met deze huis tuin en keuken zekering klinkt het al dermate beter voor mij, dat ik echt betwijfel of het verschil wel in de zekeringen zit, inplaats van tussen de klassieke zekeringhouder en de instalatieautomaat. Kun je het nog volgen? Verder heb ik genoten van al het gebl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 9 maart 2006 Report Share Posted 9 maart 2006 Dan nu even serieus. Ik geef toe dat ik de draak heb gestoken met het onderwerp, waarvoor mijn oprechte excuses. Groet, Jacco Beste Jacco, Ik ben blij dat je het zelf doet. Idd heeft Robx gelijk over het bevuilen van dit topic. Een vorige topic dat hier ook over ging,over AHP zekeringen is ook bevuild geraakt,waardoor het niet meer te lezen valt. Leuk voor CJ dat hij verschillen constateert en er enthousiast over is. Ook ik heb zo'n AHP klankmodule (oude stop nog)in de meterkast zitten en ook ik hoorde een positief verschil. De AHP zekeringen heb ik ook in mijn apparatuur gehad,maar daar klapte ze steeds eruit bij de versterkers.Op den duur werd me dat te duur om elke keer voor 28 euro nieuwe erin te zetten. Maar verschillen waren er en in positieve zin. Met groet, Beste, Ik heb in de klasieke zekeringhouder, die op de instalatierail past, een gewone smeltzekering zitten. Geen zogenaamde audiofile AHP zekering. Met deze huis tuin en keuken zekering klinkt het al dermate beter voor mij, dat ik echt betwijfel of het verschil wel in de zekeringen zit, inplaats van tussen de klassieke zekeringhouder en de instalatieautomaat. Kun je het nog volgen? Verder heb ik genoten van al het gebl Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 9 maart 2006 Report Share Posted 9 maart 2006 . Maaruh wat moet ik dan met de hoofdautomaat? beste pjotr. heb je toevallig niet een vriend of (vage)kennis die electricien is. die zouden veel voor je kunnen betekenen. gr piet. ps ik ken er wel een paar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 9 maart 2006 Report Share Posted 9 maart 2006 Jawel hoor Piet, Wat voor de meter zit is voor de Nuon dacht ik zo. Eerlijk gezegd ben ik best tevreden met mijn set met de huidige installatie. Er zijn echt wel eerst ander zaken op te ruimen. As ik mij nu echt verveel zal ik er wel eens verder naar gaan kijken. Maar die kans is erg klein. He nu ik het lees: Meter? Moet ik die dan ook gaan vervangen door een audiofiel exemplaar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 9 maart 2006 Report Share Posted 9 maart 2006 He nu ik het lees: Meter? Moet ik die dan ook gaan vervangen door een audiofiel exemplaar? door een meter met goude cijfers dat geleid goed Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 9 maart 2006 Report Share Posted 9 maart 2006 He nu ik het lees: Meter? Moet ik die dan ook gaan vervangen door een audiofiel exemplaar? door een meter met goude cijfers dat geleid goed Nee, door een 'ouderwetse' analoge... Dat nieuwerwetse digitale spul is maar niks Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 10 maart 2006 Report Share Posted 10 maart 2006 nou is de dag zwijgen voorbij. de zelfreflectie deed me goed. deze topic ontwikkelde zich ook nog wel gezellig zag ik (ik mocht wel lezen toch). en ik had meteen even tijd vier Black Gate non-polarized condensatoren voor de eindtrap van mijn tuner te bestellen. ik laat wel weten hoe dat me gehoorsmatig bevalt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts