Jitze Posted 10 maart 2006 Report Share Posted 10 maart 2006 Eerlijk gezegd lijkt het me nogal tricky om black gates als zekering te gebruiken ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 10 maart 2006 Report Share Posted 10 maart 2006 zet jij condensatoren als zekering in de eindtrap van je tuner dan? bij mij zitten die ergens voor de voeding (hoewel deze tuner geen zekeringen heeft) ok ok het ging hier over zekeringen, dus mijn opmerking was een tikkie offtopic. solly. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerrit Posted 10 maart 2006 Report Share Posted 10 maart 2006 Hallo, Vorige maand is de zekering van mijn eindversterker spontaan stuk gegaan. Dus ik moest wel een nieuwe erin zitten. Er zat een normale glaszekering in die gevuld was met zand (kweenie of het zilverzand of koperzand was hoor). Afijn ik ben op zoek gegaan naar een nieuwe zekering en dus gelijk een AHP zekering gekocht. Het schijnt dat deze sneller doorslaan dus heb ik een wat zwaardere zekering gekocht (1 maatje groter op advies van de Groef). Thuis gekomen zekering gemonteerd en de versterker deed het weer. Joepie! En nu komt het natuurlijk. Wat een geweldige upgrade is dat zeg van een gewone glaszekering naar een echte AHP zekering. Een AHP ziet er gewoon stoer uit, is ondoorzichtig en glimt mooi koper. Maar natuurlijk het gaat om het geluid en dan vooral de verbetering daarvan. Welnu ik kan je melden dat het verschil gigantisch, enorm, fantastisch ongewijzigd is. NUL komma NUL. Nog even de proef op de som genomen met een gewone glaszekering, een paar keer een A-B vergelijking gedaan. Enne ik hoor echt geen enkel verschil. Kortom haal een gewone glaszekering bij de benzine pomp en je bent ook klaar. Veel minder gedoe en een paar duidend procent goedkoper. :-) Groet, Gerrit PS OK ik heb mijn voorversterker en CD niet eens meer opengeschroefd en de originele zekeringen gewoon laten zitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 10 maart 2006 Report Share Posted 10 maart 2006 solly. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 10 maart 2006 Report Share Posted 10 maart 2006 En nu komt het natuurlijk. Wat een geweldige upgrade is dat zeg van een gewone glaszekering naar een echte AHP zekering. Een AHP ziet er gewoon stoer uit, is ondoorzichtig en glimt mooi koper. Maar natuurlijk het gaat om het geluid en dan vooral de verbetering daarvan. Welnu ik kan je melden dat het verschil gigantisch, enorm, fantastisch ongewijzigd is. NUL komma NUL. Nog even de proef op de som genomen met een gewone glaszekering, een paar keer een A-B vergelijking gedaan. Enne ik hoor echt geen enkel verschil. Begrijp ik, zoals ook kabels, want dat is het toch eigenlijk, moet je wel de tijd nemen om 'm goed in te laten spelen..................... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 16 maart 2006 Report Share Posted 16 maart 2006 Gisteren nog even de aardlekschakelaar omzeild en rechtstreeks op de aansluitklemmen van Essent aangesloten. En ik moet eerlijk toegeven dat ook dat wel degelijk een verbereting is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 16 maart 2006 Report Share Posted 16 maart 2006 Gisteren nog even de aardlekschakelaar omzeild en rechtstreeks op de aansluitklemmen van Essent aangesloten. En ik moet eerlijk toegeven dat ook dat wel degelijk een verbereting is. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 16 maart 2006 Report Share Posted 16 maart 2006 Gisteren nog even de aardlekschakelaar omzeild en rechtstreeks op de aansluitklemmen van Essent aangesloten. En ik moet eerlijk toegeven dat ook dat wel degelijk een verbereting is. Groet, Jacco Mooi h Link to comment Share on other sites More sharing options...
muziekfreak Posted 16 maart 2006 Report Share Posted 16 maart 2006 Gisteren nog even de aardlekschakelaar omzeild en rechtstreeks op de aansluitklemmen van Essent aangesloten. En ik moet eerlijk toegeven dat ook dat wel degelijk een verbereting is. Is dit een grap zoja zoniet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 16 maart 2006 Report Share Posted 16 maart 2006 zoniet Gaan we door naar de volgende ronde: Een rechtsteeks kabeltje naar de 10 KV distributietrafo. Die wordt dan op speciaal verzoek vervangen door een audiofiel exemplaar met bladgoud. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 16 maart 2006 Report Share Posted 16 maart 2006 Gisteren nog even de aardlekschakelaar omzeild en rechtstreeks op de aansluitklemmen van Essent aangesloten. En ik moet eerlijk toegeven dat ook dat wel degelijk een verbereting is. Misschien moet je de aansluitklemmen van Essent ook nog ff vervangen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 16 maart 2006 Report Share Posted 16 maart 2006 zoniet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 16 maart 2006 Report Share Posted 16 maart 2006 zoniet Gaan we door naar de volgende ronde: Een rechtsteeks kabeltje naar de 10 KV distributietrafo. Die wordt dan op speciaal verzoek vervangen door een audiofiel exemplaar met bladgoud. Ik hoop niet, dat je ook alle vermogensautomaten wilt gaan vervangen door (gouden) zekeringen... Eerst maar luisteren of het een verbetering geeft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 16 maart 2006 Report Share Posted 16 maart 2006 zoniet Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 16 maart 2006 Report Share Posted 16 maart 2006 Gisteren nog even de aardlekschakelaar omzeild en rechtstreeks op de aansluitklemmen van Essent aangesloten. En ik moet eerlijk toegeven dat ook dat wel degelijk een verbereting is. beset cj wat moet jouw set drie weken terug enorm slecht geklonken hebben toen de netstroom nog via allerlei malafide zekeringen bij je set uit kwam. en waarom heb je dit niet eerder gehoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Tube Posted 17 maart 2006 Report Share Posted 17 maart 2006 zoniet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 17 maart 2006 Report Share Posted 17 maart 2006 Gisteren nog even de aardlekschakelaar omzeild en rechtstreeks op de aansluitklemmen van Essent aangesloten. En ik moet eerlijk toegeven dat ook dat wel degelijk een verbereting is. beset cj wat moet jouw set drie weken terug enorm slecht geklonken hebben toen de netstroom nog via allerlei malafide zekeringen bij je set uit kwam. en waarom heb je dit niet eerder gehoord. Toen was ik nog doof. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 17 maart 2006 Report Share Posted 17 maart 2006 Gisteren nog even de aardlekschakelaar omzeild en rechtstreeks op de aansluitklemmen van Essent aangesloten. En ik moet eerlijk toegeven dat ook dat wel degelijk een verbereting is. Is dit een grap zoja zoniet Als ik alle commentaar hier zo eens lees, is het een enorme grap. Ik heb de zaak echter wel zo aangepast, dat de aardlek er nu niet meer tussen zit. Bij mij kan dat makkelijk, omdat de groepenkast voor zeven jaar terug is vervangen en uitgebreid. En, om Erik even gerust te stellen, voordat hij toch ook stiekem gaat expirimenten, mijn set klonk hiervoor ook goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 maart 2006 Report Share Posted 17 maart 2006 Ach CJ, als jij het beter vindt klinken of er voordeel in hoort? Prima toch Waar het mij met dat gegrap een beetje om gaat is dat het einde met dit soort dingen een beetje zoek is. Zolang het hobby is waar je lol aan beleeft is alles best. Maar klooien in de meterkast ligt voor mij wel op de grens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 17 maart 2006 Report Share Posted 17 maart 2006 Ach CJ, als jij het beter vindt klinken of er voordeel in hoort? Prima toch Waar het mij met dat gegrap een beetje om gaat is dat het einde met dit soort dingen een beetje zoek is. Zolang het hobby is waar je lol aan beleeft is alles best. Maar klooien in de meterkast ligt voor mij wel op de grens. Dat is nu het mooie van dit soort zaken, je hebt er plezier in, en je hoort als het klaar is dat het volgens jou toch weer iets beter klinkt. Maar van klooien in de meterkast is hier geen sprake, wel van een kleine aanpassing in de groepenkast, maar dat mag gezien de veiligheid van de verdere instalatie geen naam hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 7 april 2006 Report Share Posted 7 april 2006 Na enige aarzeling dan toch een paar AHP schroefzekeringen besteld bij de Groef audio. Zoals jullie weten, stond ook ik sceptisch tegen over deze tweak. Maar ja, de nieuwsgierigheid wint het dan toch. Dus, de zekeringen uitgewisseld voor AHP Gold. De zaak weer even laten opwarmen en aan het luisteren geslagen. Bij de eerste tonen wist ik dat het een verbetering was. Er was als het ware een warm jasje omheen gekomen. Ook was er iets meer druk op de bassen. Deze verandering had ik beslist niet verwacht, omdat ik altijd dacht: een zekering is een zekering. Dat installatieautomaten niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 7 april 2006 Report Share Posted 7 april 2006 Na enige aarzeling dan toch een paar AHP schroefzekeringen besteld bij de Groef audio.Zoals jullie weten, stond ook ik sceptisch tegen over deze tweak. Maar ja, de nieuwsgierigheid wint het dan toch. Dus, de zekeringen uitgewisseld voor AHP Gold. De zaak weer even laten opwarmen en aan het luisteren geslagen. Bij de eerste tonen wist ik dat het een verbetering was. Er was als het ware een warm jasje omheen gekomen. Ook was er iets meer druk op de bassen. Deze verandering had ik beslist niet verwacht, omdat ik altijd dacht: een zekering is een zekering. Dat installatieautomaten niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 april 2006 Report Share Posted 7 april 2006 (...) omdat ik altijd dacht: een zekering is een zekering. (...) Ja, vandaar ook dat elke fabrikant een eigen datasheet maakt... Dat niet alle zekeringen aan elkaar gelijk zijn, dat had ik je ook wel kunnen vertellen. Maar waarschijnlijk had ik je ook verteld dat het voor het geluid geen bal uitmaakt welke je gebruikt Maar goed, veel plezier met je AHP's... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 7 april 2006 Report Share Posted 7 april 2006 Na enige aarzeling dan toch een paar AHP schroefzekeringen besteld bij de Groef audio.Zoals jullie weten, stond ook ik sceptisch tegen over deze tweak. Maar ja, de nieuwsgierigheid wint het dan toch. Dus, de zekeringen uitgewisseld voor AHP Gold. De zaak weer even laten opwarmen en aan het luisteren geslagen. Bij de eerste tonen wist ik dat het een verbetering was. Er was als het ware een warm jasje omheen gekomen. Ook was er iets meer druk op de bassen. Deze verandering had ik beslist niet verwacht, omdat ik altijd dacht: een zekering is een zekering. Dat installatieautomaten niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 7 april 2006 Report Share Posted 7 april 2006 Na enige aarzeling dan toch een paar AHP schroefzekeringen besteld bij de Groef audio.Zoals jullie weten, stond ook ik sceptisch tegen over deze tweak. Maar ja, de nieuwsgierigheid wint het dan toch. Dus, de zekeringen uitgewisseld voor AHP Gold. De zaak weer even laten opwarmen en aan het luisteren geslagen. Bij de eerste tonen wist ik dat het een verbetering was. Er was als het ware een warm jasje omheen gekomen. Ook was er iets meer druk op de bassen. Deze verandering had ik beslist niet verwacht, omdat ik altijd dacht: een zekering is een zekering. Dat installatieautomaten niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts