dekkersj Posted 9 maart 2006 Report Share Posted 9 maart 2006 je zou je ook eens kunnen afvragen waarom zovelen melden dat ze een positief verschil waarnemen, en waarom jullie denkwijze daar niks mee aan kan. Dan nu even serieus. In de psychiatrie is daar een naam voor: psychose. Daarbij treden waanbeelden op die angstaanjagend echt zijn voor diegenen die het ondergaan. Daarbij is het besef van realiteit verloren gegaan. De verhalen op de site van ISA Holland (hear) zijn daar voor mij het meest recente voorbeeld van. Afgaand op de verhalen die deze meneer vertelt, kan ik als doorgewinterde "mensenkenner" (ik heb al vele instanties van binnen gezien), niet anders concluderen dat deze man met een probleem te dealen heeft. Hem daarmee plagen werkt averechts! Daar help je hem niet mee. (Ik had al mijn vermoedens, maar sommigen hebben mij daar in bevestigd.) Bij het bestuderen van gepaste literatuur, moest ik bekennen dat ik ook die verschijnselen had. Zo ook iedereen... "Normale" mensen weten dit te relativeren en is er geen probleem. Dan de kern: iedereen is gek maar niet alles is mesjoggah. Als ik jou was zou ik eens kritisch naar mezelf kijken en dan een oordeel vellen. Logica is een wijze raadgever. Ik geef toe dat ik de draak heb gestoken met het onderwerp, waarvoor mijn oprechte excuses. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 9 maart 2006 Report Share Posted 9 maart 2006 Dan nu even serieus. Ik geef toe dat ik de draak heb gestoken met het onderwerp, waarvoor mijn oprechte excuses. Groet, Jacco Beste Jacco, Ik ben blij dat je het zelf doet. Idd heeft Robx gelijk over het bevuilen van dit topic. Een vorige topic dat hier ook over ging,over AHP zekeringen is ook bevuild geraakt,waardoor het niet meer te lezen valt. Leuk voor CJ dat hij verschillen constateert en er enthousiast over is. Ook ik heb zo'n AHP klankmodule (oude stop nog)in de meterkast zitten en ook ik hoorde een positief verschil. De AHP zekeringen heb ik ook in mijn apparatuur gehad,maar daar klapte ze steeds eruit bij de versterkers.Op den duur werd me dat te duur om elke keer voor 28 euro nieuwe erin te zetten. Maar verschillen waren er en in positieve zin. Met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 9 maart 2006 Report Share Posted 9 maart 2006 ik zal vandaag eens ernstig over mezelf nadenken en geen polariserende berichten schrijven. moeilijk moeilijk moeilijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 9 maart 2006 Report Share Posted 9 maart 2006 En, geeft het verbetering? Ja!!! Het geeft een dermate verbetering dat je zegt: h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 9 maart 2006 Report Share Posted 9 maart 2006 Dan de kern: iedereen is gek maar niet alles is mesjoggah. Gisteren zei een bejaarde opa op TV waarom hij niet op een bepaalde lokale splinterpartij had gestemd het zo: "Ik ben wel op mijn neus gevallen maar niet op mijn achterhoofd" Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 9 maart 2006 Report Share Posted 9 maart 2006 Dan de kern: iedereen is gek maar niet alles is mesjoggah. Gisteren zei een bejaarde opa op TV waarom hij niet op een bepaalde lokale splinterpartij had gestemd het zo: "Ik ben wel op mijn neus gevallen maar niet op mijn achterhoofd" Was dat Wiegel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 9 maart 2006 Report Share Posted 9 maart 2006 Dan de kern: iedereen is gek maar niet alles is mesjoggah. Gisteren zei een bejaarde opa op TV waarom hij niet op een bepaalde lokale splinterpartij had gestemd het zo: "Ik ben wel op mijn neus gevallen maar niet op mijn achterhoofd" Jou moeten we ook niet meer serieus nemen als het om luisteren gaat........... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 9 maart 2006 Report Share Posted 9 maart 2006 Dan nu even serieus. Ik geef toe dat ik de draak heb gestoken met het onderwerp, waarvoor mijn oprechte excuses. Groet, Jacco Beste Jacco, Ik ben blij dat je het zelf doet. Idd heeft Robx gelijk over het bevuilen van dit topic. Een vorige topic dat hier ook over ging,over AHP zekeringen is ook bevuild geraakt,waardoor het niet meer te lezen valt. Leuk voor CJ dat hij verschillen constateert en er enthousiast over is. Ook ik heb zo'n AHP klankmodule (oude stop nog)in de meterkast zitten en ook ik hoorde een positief verschil. De AHP zekeringen heb ik ook in mijn apparatuur gehad,maar daar klapte ze steeds eruit bij de versterkers.Op den duur werd me dat te duur om elke keer voor 28 euro nieuwe erin te zetten. Maar verschillen waren er en in positieve zin. Met groet, Beste, Ik heb in de klasieke zekeringhouder, die op de instalatierail past, een gewone smeltzekering zitten. Geen zogenaamde audiofile AHP zekering. Met deze huis tuin en keuken zekering klinkt het al dermate beter voor mij, dat ik echt betwijfel of het verschil wel in de zekeringen zit, inplaats van tussen de klassieke zekeringhouder en de instalatieautomaat. Kun je het nog volgen? Verder heb ik genoten van al het gebl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 9 maart 2006 Report Share Posted 9 maart 2006 Heb deze zekeringen wel geprobeerd en geen verschil kunnen waarnemen, zou ook geen enkele grond kunnen bedenken waarop een vermeende werking gebaseerd zou kunnen zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 9 maart 2006 Report Share Posted 9 maart 2006 Verder heb ik genoten van al het gebl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 9 maart 2006 Report Share Posted 9 maart 2006 Verder heb ik genoten van al het gebl Link to comment Share on other sites More sharing options...
kindval Posted 9 maart 2006 Report Share Posted 9 maart 2006 hm ja die reactie had ik al ondervangen: ik zei 'zovelen'. een hele horde mensen zegt wat positiefs over zekeringetjes. snel verder met zand met c37 erop. lachuh ga eens een boek lezen over wetenschapsfilosofie en krijg inzicht in de fase waarin jullie verkeren. strand en plat. zon om aarde. Ik heb Jacco enige tijd geleden ook reeds het advies gegeven zich wat meer te verdiepen in de wetenschapsleer...Ik zou me eigenlijk niet moeten storen aan zijn stupide vooringenomen arrogante geraaskal....valt soms niet mee. Robert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 9 maart 2006 Report Share Posted 9 maart 2006 Overigens kan ik die automaten helemaal niet vervangen. Dat zijn van die steekautomaten die op een speciale rail zitten. Ook voor dit soort kasten zijn er " ouwerwetse " zekeringhouders die op de rail geklikt kunnen worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 9 maart 2006 Report Share Posted 9 maart 2006 Overigens kan ik die automaten helemaal niet vervangen. Dat zijn van die steekautomaten die op een speciale rail zitten. Ook voor dit soort kasten zijn er " ouwerwetse " zekeringhouders die op de rail geklikt kunnen worden. Linkje? Heb ze niet in het programma van ABB gezien. Maar dan nog zit ik met een aarlekschakelaar per 4 groepen. Dus wat zou ik er mee opschieten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 9 maart 2006 Report Share Posted 9 maart 2006 Overigens kan ik die automaten helemaal niet vervangen. Dat zijn van die steekautomaten die op een speciale rail zitten. Ook voor dit soort kasten zijn er " ouwerwetse " zekeringhouders die op de rail geklikt kunnen worden. Linkje? Heb ze niet in het programma van ABB gezien. Maar dan nog zit ik met een aarlekschakelaar per 4 groepen. Dus wat zou ik er mee opschieten? Heb geen linkjes, heb ze in amsterdam gekocht bij Rijnstroom op de Rijnstraat, voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 9 maart 2006 Report Share Posted 9 maart 2006 Hallo Jitze, Ik kan alleen per 4 groepen de aardlek omzeilen. Ons huis is volgens het huidige bouwbesluit gebouwd en daarbij zijn aardlekschakelaars verplicht. Mocht er ooit iets gebeuren dan krijg ik waarschijnlijk grote problemen met de verzekering als ik daar zelf omheen ben gegaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 9 maart 2006 Report Share Posted 9 maart 2006 Hallo Jitze, Ik kan alleen per 4 groepen de aardlek omzeilen. Ons huis is volgens het huidige bouwbesluit gebouwd en daarbij zijn aardlekschakelaars verplicht. Mocht er ooit iets gebeuren dan krijg ik waarschijnlijk grote problemen met de verzekering als ik daar zelf omheen ben gegaan. Voor zover mij bijstaat, zijn er zekeringhouders die niet door de rail gevoed worden, kun je met een enkele draad toch de aardlekschakelaar omzeilen. overigens, gezien de meerderheid van de woningen in nl nog niet zijn aangepast aan de laatste bouwbesluiten, lijkt het me niet erg waarschijnlijk dat een verzekeraar hierover zal vallen. Om niet tot uitkering over te gaan zullen ze schuld of zelfs merkelijke schuld hard moeten kunnen maken, ook schade door eigen stommiteiten ontstaan wordt nl vergoed.............. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 9 maart 2006 Report Share Posted 9 maart 2006 Voor zover mij bijstaat, zijn er zekeringhouders die niet door de rail gevoed worden, kun je met een enkele draad toch de aardlekschakelaar omzeilen. Dan zal ik er een extra goepenkast bij moeten plaatsen want een normale dinrailautomaat of smeltzekeringhouder past niet. En dan kom ik boven het maximaal aantal aangesloten groepen van 8 per fase uit en zal ik 3-fasen moeten gaan aanvragen. Maar dan nog zal een erkend installateur het moeten aansluiten en die is verplicht volgens het huidige bouwbesluit te werken in ons geval. Denk dat een ieder die nu een nieuwbouwhuis betrekt hiermee geconfronteerd wordt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 9 maart 2006 Report Share Posted 9 maart 2006 Dan zal ik er een extra goepenkast bij moeten plaatsen want een normale dinrailautomaat of smeltzekeringhouder past niet. En dan kom ik boven het maximaal aantal aangesloten groepen van 8 per fase uit en zal ik 3-fasen moeten gaan aanvragen. Ook al zou je Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 9 maart 2006 Report Share Posted 9 maart 2006 Heb ze niet in het programma van ABB gezien. Maar dan nog zit ik met een aarlekschakelaar per 4 groepen. Dus wat zou ik er mee opschieten? Ik heb ze van ABB in de meterkast zitten. Dus wel in het programma van ABB. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 9 maart 2006 Report Share Posted 9 maart 2006 Heb ze niet in het programma van ABB gezien. Maar dan nog zit ik met een aarlekschakelaar per 4 groepen. Dus wat zou ik er mee opschieten? Ik heb ze van ABB in de meterkast zitten. Dus wel in het programma van ABB. Frank. Dat zijn dan waarschijnlijk normale dinrailuitvoeringen en niet van die steekuitvoeringen. Bij mij in de kast zit geen dinrail maar zitten er steekbussen van 4 groepen en daar kunnen geen dinrailuitvoeringen in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 9 maart 2006 Report Share Posted 9 maart 2006 hm ja die reactie had ik al ondervangen: ik zei 'zovelen'. een hele horde mensen zegt wat positiefs over zekeringetjes. snel verder met zand met c37 erop. lachuh ga eens een boek lezen over wetenschapsfilosofie en krijg inzicht in de fase waarin jullie verkeren. strand en plat. zon om aarde. Ik heb Jacco enige tijd geleden ook reeds het advies gegeven zich wat meer te verdiepen in de wetenschapsleer...Ik zou me eigenlijk niet moeten storen aan zijn stupide vooringenomen arrogante geraaskal....valt soms niet mee. Robert Ik zie nu pas die grappige tegenstelling in "wetenschapsfilosofie". Geloof is filosofie voor dummies en de filosofie is het kerkhof van de wetenschap. Was me vannacht ontgaan. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 9 maart 2006 Report Share Posted 9 maart 2006 Ik zie nu pas die grappige tegenstelling in "wetenschapsfilosofie". Geloof is filosofie voor dummies en de filosofie is het kerkhof van de wetenschap. Was me vannacht ontgaan. Groet, Jacco Enig historisch besef zou je hebben geleerd dat filosofie de kraamkamer is van de wetenschap, echter nu het op eigen benen denkt te kunnen staan is de " wetenschap " aan het puberen geslagen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 9 maart 2006 Report Share Posted 9 maart 2006 Verder heb ik genoten van al het gebl Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 9 maart 2006 Report Share Posted 9 maart 2006 Jammer dat sommigen in dezelfde kraamkamer zijn blijven liggen. Men blijft beperkt tot filosofisch gebabbel.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts