Jump to content

leuke set

tuur
 Share

Recommended Posts

Dat klopt, al zou die keuze vooral moeten bestaan uit wel/geen basspoort, plaatsing van de basspoort, plaatsing van woofers enz. De keuze tussen een zuilspeaker of een monitor heeft weinig met de ruimte te maken. Ze slokken allebei ongeveer even veel ruimte op, aangezien een monitor vaak op een stand wordt geplaatst

Ben 't volkomen met je eens Henrie.

Alleen is 't meestal wel zo dat een zuilspeaker een grotere kastinhoud heeft, en daardoor meer laag kan produceren, wat in een kleine kamer dan voor meer problemen kan zorgen dan een kleine speaker op stand, die evenveel ruimte in neemt.

Ik ben ook van mening dat goed laag (niet perse afgrond diepe maagstoten-laag die de broekspijpen zal doen wapperen ;) ) prima kan in een kleinere kamer.

Een kennis van mij heeft een zeer fraaie AudioNote set op een slaapkamer staan, van circa 2,5 x 4 meter, en dat klinkt absoluut geweldig!! (ook 't laag)

In de woonkamer staat een set bestaand uit 'n Myryad versterker, Yamaha CD-speler en grote Canton speakers.

Klinkt ook erg goed, en 't laag gaat stukken dieper, maar ik prefereer zondermeer de set in de relatief kleine slaapkamer.

Groeten,

Alco :)