rienberends Posted 11 maart 2006 Author Report Share Posted 11 maart 2006 Ja , een pet van Dolce en Gabbana en een sjaal van Brioni. Precies zoals jij het wil hebben. Stereotiepje dus. Wel netjes bij het tanken loodadditief toevoegen. Anders gaat ie stuk. Het blijft tenslotte een Engels dameswagentje uit de traditie MG, Wolseley en Triumph. Doe mij maar een Lotus Seven of een Caterham. Daar kun je tenminste mee racen zonder dat ie stukgaat. Maar racen zou ik maar niet doen als ik jou was. Al die boetes,dan is is je loontje zo gauw op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 11 maart 2006 Report Share Posted 11 maart 2006 Ja , een pet van Dolce en Gabbana en een sjaal van Brioni. Precies zoals jij het wil hebben. Stereotiepje dus. Wel netjes bij het tanken loodadditief toevoegen. Anders gaat ie stuk. Het blijft tenslotte een Engels dameswagentje uit de traditie MG, Wolseley en Triumph. Doe mij maar een Lotus Seven of een Caterham. Daar kun je tenminste mee racen zonder dat ie stukgaat. Maar racen zou ik maar niet doen als ik jou was. Al die boetes,dan is is je loontje zo gauw op. Racen doe je niet op de openbare weg en te hard rijden doe ik nooit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 11 maart 2006 Report Share Posted 11 maart 2006 ja daarom klinkt mijn eindversterker beter als ie altijd aan is, en heeft iets lulligs als mijn tuner 3 weken nodig om top te gaan klinken. maar dat ligt dan natuurlijk aan mij (hoewel meerdere gebruikers van deze eindversterker hetzelfde zeggen natuurlijk, dus allemaal gek). groet Hebben "de zusjes" van Eneco je dat ingefluisterd Rob? Ik hou "die" liever warm Even zonder dollen, na een paar minuten... al een bovengemiddeld geluid. Rest van de dag staat mijn buizenversterker gewoon 10...12 uur aan. Het is maar een gebruiksvoorwerp, zodra er geen muziek geluisterd gaat hij weer uit, ik ga het energie bedrijf niet "spekken" Inspelen van iets, vind ik normaal. Vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
rienberends Posted 11 maart 2006 Author Report Share Posted 11 maart 2006 Ja , een pet van Dolce en Gabbana en een sjaal van Brioni. Precies zoals jij het wil hebben. Stereotiepje dus. Wel netjes bij het tanken loodadditief toevoegen. Anders gaat ie stuk. Het blijft tenslotte een Engels dameswagentje uit de traditie MG, Wolseley en Triumph. Doe mij maar een Lotus Seven of een Caterham. Daar kun je tenminste mee racen zonder dat ie stukgaat. Maar racen zou ik maar niet doen als ik jou was. Al die boetes,dan is is je loontje zo gauw op. Racen doe je niet op de openbare weg en te hard rijden doe ik nooit. Je weet niet wat je mist. Ook op audiogebied niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 maart 2006 Report Share Posted 11 maart 2006 Ik ken geen/weinig mensen die op het gebied van audio de waarheid in pacht hebben en Breem is geen uitzondering. Het laatste jaar ben ik bezig met een phono trap uit te kiezen en er zijn zonder meer behoorlijke verschillen tussen de verschillende trappen en dat heeft niet (alleen) met impedanties van doen. Breem is net zoals Erik veel te stellig. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 11 maart 2006 Report Share Posted 11 maart 2006 Je weet niet wat je mist. Ook op audiogebied niet. Ach, wanneer is hard "te hard"? En wat weet jij nou van mijn audiogebied? Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 11 maart 2006 Report Share Posted 11 maart 2006 Je weet niet wat je mist. Ook op audiogebied niet. Ach, wanneer is hard "te hard"? En wat weet jij nou van mijn audiogebied? Dit gesprek gaat een dimensie aannemen die equivalent is aan "de Paus van zijn geloof af helpen". Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 12 maart 2006 Report Share Posted 12 maart 2006 Ik ken geen/weinig mensen die op het gebied van audio de waarheid in pacht hebben en Breem is geen uitzondering. Natuurlijk. Uiteraard heb jij wel de volledige wijsheid in pacht, alleen dan kun je ons vertellen dat er geen/weinig anderen zijn die dat niet hebben. Het laatste jaar ben ik bezig met een phono trap uit te kiezen en er zijn zonder meer behoorlijke verschillen tussen de verschillende trappen en dat heeft niet (alleen) met impedanties van doen. Nee inderdaad. Het heeft van doen met het compenseren (=gestoord versterken) voor een achtelijke uitgangsspanning van een achtelijke transducent die meer vervormt dan 100000 CD spelers bij elkaar. Ik kan me dan voorstellen dat het moeilijk is om te kiezen tussen verschillende [censuur-piep]. EEUUh ik bedoel.. Die belangrijke taak van het spanningversterken en het impedantietransformeren van het uiterst delicate volledig analoge muziek-signaal is een moeilijk te implementeren functie. Alleen de allerbeste fabrikanten kunnen dit goed. Dat kost tijd om uit te zoeken. Breem is net zoals Erik veel te stellig. Ik ben ook veel te stellig. Daarom heb ik e.e.a. doorgestreept. Nu even serieus. In tegenstelling tot de gelovige audiofiel denkt Breem met zijn gezond verstand na, onderbouwt hij al zijn stellingen, zegt hij uitdrukkelijk dat als iemand aantoont dat het anders zit dat hij het dan graag verneemt. Wat dat betreft is hij veel minder stellig dan welke audiofiel dan ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 12 maart 2006 Report Share Posted 12 maart 2006 Je weet niet wat je mist. Ook op audiogebied niet. Ach, wanneer is hard "te hard"? En wat weet jij nou van mijn audiogebied? Dit gesprek gaat een dimensie aannemen die equivalent is aan "de Paus van zijn geloof af helpen". Ik rij nooit te hard want dat mag niet. Ik zet mijn versterker ook nooit hard, ik eet altijd met mes en vork en ik spreek altijd met minstens twee woorden. Ik ben ook nooit stellig want dat is een nare eigenschap. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 12 maart 2006 Report Share Posted 12 maart 2006 Ik rij nooit te hard want dat mag niet. Ik zet mijn versterker ook nooit hard, ik eet altijd met mes en vork en ik spreek altijd met minstens twee woorden. Ik ben ook nooit stellig want dat is een nare eigenschap. Ik bedoelde het anders. Het proberen iemand te overtuigen dat er wellicht 'niets te missen valt' als je doet aan meten = weten, is hetzelfde als de paus vertellen dat er nog geen god 'gemeten' is in de hemel. Met alle respect voor het religieuze geloof. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 12 maart 2006 Report Share Posted 12 maart 2006 Ik rij nooit te hard want dat mag niet. Ik zet mijn versterker ook nooit hard, ik eet altijd met mes en vork en ik spreek altijd met minstens twee woorden. Ik ben ook nooit stellig want dat is een nare eigenschap. Ik bedoelde het anders. Het proberen iemand te overtuigen dat er wellicht 'niets te missen valt' als je doet aan meten = weten, is hetzelfde als de paus vertellen dat er nog geen god 'gemeten' is in de hemel. Met alle respect voor het religieuze geloof. Ik denk dat die paus slim genoeg is om dat zelf ook te bedenken en dat hij bang is dat zijn schaapjes in een fundamentalistische opstand komen als hij dat toegeeft. Het adiago "hou jij ze dom dan hou ik ze arm" heeft immers voor de helft een religieus tintje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 12 maart 2006 Report Share Posted 12 maart 2006 "hou jij ze dom dan hou ik ze arm" Dit lijkt wel de strategie van 2 verkopers in een hifizaak. Jij verkoopt mooie pseudotechnische verhalen, ik bedien de kassa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 12 maart 2006 Report Share Posted 12 maart 2006 "hou jij ze dom dan hou ik ze arm" Dit lijkt wel de strategie van 2 verkopers in een hifizaak. Jij verkoopt mooie pseudotechnische verhalen, ik bedien de kassa. hehe, "ik haal even mijn collega erbij want die weet hier meer van dan ik". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 12 maart 2006 Report Share Posted 12 maart 2006 Er zijn verschillen maar ze zijn niet enorm. Want dan zouden ze immers eenvoudig meetbaar zijn Ok, misschien is 'enorm' niet een universeel woord in deze, aangezien dat ook weer persoonlijk is, maar ik heb inmiddels vele verschillende versterkers gehoord/gehad en de verschillen daarin (ongeacht prijs) waren voor mij dusdanig dat sommige versterkers me totaal niet aanspraken en anderen wel. En dat al die verschillen meetbaar (moeten) zijn, daar hecht ik geen waarde aan. Ik ga liever af op m'n oren dan op meetcijfertjes/specificaties. Link to comment Share on other sites More sharing options...
muziekfreak Posted 12 maart 2006 Report Share Posted 12 maart 2006 Nouja het is toch eigenlijk simpel....ravon zegt een stukje terug. Dat audiofiel blabla moet hear over zijn omtrent het meten. Ik pleur een cd erin en luister lekker. Ipv elke dag een meter op de bank teknallen en met speakers gaan zitten schuiven omdat mijn meter zegt heeij je linker mot wat naar links. Of mijn treble mot wat bijgeschaafd worden want de meter geeft een achterlijke waarde aan oid. pfft....op play drukken is veel korter en zegt idd meer als het gezemel van mijzelf "verdorie die kabel wilt niet! ARRRGG de meter is leeg weer batterijen halen" Gewoon lekker luisteren zoals alco al zegt eigenlijk met de oortjes. Die zijn goed of slecht genoeg om te bepalen wat ik mooi vind. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri Posted 12 maart 2006 Report Share Posted 12 maart 2006 Breem is het bewijs dat de wereld rond is.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
muziekfreak Posted 12 maart 2006 Report Share Posted 12 maart 2006 Breem is het bewijs dat de wereld rond is.... Indertijd waren erook BREEM figuren die beweerde dat de aarde plat was Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 12 maart 2006 Report Share Posted 12 maart 2006 breem heeft altijd gelijk. Jij ook h Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 maart 2006 Report Share Posted 12 maart 2006 Ik ken geen/weinig mensen die op het gebied van audio de waarheid in pacht hebben en Breem is geen uitzondering. Natuurlijk. Uiteraard heb jij wel de volledige wijsheid in pacht, alleen dan kun je ons vertellen dat er geen/weinig anderen zijn die dat niet hebben. Hai S0000, Als ik andermans (absolute) kennis relativeer, relativeer ik die van mezelf natuurlijk ook. Dat zou je toch werkelijk hebben moeten lezen in mijn tekst. Ook op het vakgebied waar ik echt verstand van heb pretendeer ik niet de wijsheid in pacht te hebben. Mijn ervaring is zelfs dat mensen die verstand van zaken hebben niet vlug absolute uitspraken doen. Mensen die snel absolute uitspraken doen staan zelden boven de "stof". Jan Breem is ongetwijfeld een handige technicus. Audio is zijn hobby en meer ook niet. Hij is wetenschappelijk op dit gebied evenmin onderlegd als ik of veel anderen hier. Dan moet je voorzichtig zijn met je uitspraken. Wat ik op zijn site zie is een compellatie van allerlei stellingen, meningen en uitspraken bij elkaar. Alles bij elkaar gezocht om zijn gelijk aan te tonen. Niet al te best geschreven en ook nog eens ouderwets en chaotisch vormgegeven. Hij zal best op onderdelen gelijk hebben maar de absolute waarheid heeft hij zeker niet. Tot slot vind ik dat je je wel erg laat gaan in het proberen mij belachelijk te maken. Er is niets op tegen om in een thuissituatie zaken met elkaar te vergelijken. En ik weet absoluut zeker dat mijn Lehmann Black Cube anders klinkt dan de diverse andere voortrappen die ik geprobeerd heb. Net zoals ik absoluut zeker weet dat je paf staat als je mijn platenspeler hoort. Als je het niet weet, denk je in eerste instantie dat het CD is. Voor de duidelijkheid: ik heb nog nooit beweerd dat LP beter is dan CD wel dat ik veel plezier met mijn platenspeler heb. Groet, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
muziekfreak Posted 12 maart 2006 Report Share Posted 12 maart 2006 Er zijn zoveel audiosites zoals breem hoor...beetje zoeken en gij zult vinden. Geen een van alle bevatten ze dezelfde info. Heel het audiogebeuren is puur gestoelt op subjectiviteit. De een is pas tevreden als hij een wadia van 25kg op zijn plank heeft staan. De ander is dik tevreden met zijn sony es speler en weer een ander is ontzettend blij met een NAD speler van de mediamarkt. Wat ik hiermee bedoel is eigenlijk simpel. Ieder van ons heeft zijn eigen idee Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 maart 2006 Report Share Posted 12 maart 2006 Hai Muziekfreak, Waar mensen als Breem wel gelijk in hebben dat ze zaken proberen te objectiveren en te verklaren. Het probleem is dat ze hun per definitie beperkte technische kennis al vlug centraal zetten. Kan het niet verklaard worden dan is het al vlug niet zo. Het is alweer een tijdje geleden dat kraamvrouwen hun handen niet wasten als ze van de ene patient naar de andere gingen. Het gevolg was kraamkoorts. Een arts (Semmelweis) beweerde dat vroedvrouwen de handen met warm water moesten wassen om dit te voorkomen maar wist niet precies waarom. Daar is om gelachen door de kraamvrouwen met als gevolg de dood van vele vrouwen. Pas vele jaren later werd handen wassen standaard. Wat types als Breem en S0000 zich te weinig realiseren is dat veel vooruitgang gebaseerd is op experimenteren en toeval en dat zaken vaak veel later verklaard worden. Het is vaak niet verstandig om op de verklaring te wachten (soms ook wel). Tot slot: ik wil best ook wat betalen voor degelijkheid en vormgeving. Als een apparaat echter geluidsmatig exact hetzelfde is betaal ik er echt niet tien keer de prijs voor. Bij phonotrappen hoorde ik tot nu wezenlijke verschillen met mijn Lehmann Black Cube. Als ik een trap vind die mij "past" koop ik die en mag die best wat geld kosten. Groet, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri Posted 12 maart 2006 Report Share Posted 12 maart 2006 Breem is het bewijs dat de wereld rond is.... Indertijd waren erook BREEM figuren die beweerde dat de aarde plat was Een LP is plat, CD ook overigens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 maart 2006 Report Share Posted 12 maart 2006 Ik dacht dat het verhaal "Breem" allang uitgeplozen was..... De een lacht erom... de ander ziet het als "audiobijbel". Iedereen mag uitmaken of hij de kwaliteit wil halen met luisteren of meten. Ik kies voor luisteren..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 maart 2006 Report Share Posted 12 maart 2006 Breem is het bewijs dat de wereld rond is.... Indertijd waren erook BREEM figuren die beweerde dat de aarde plat was Een LP is plat, CD ook overigens Een LP is ook rond. Een cd ook trouwens... Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 12 maart 2006 Report Share Posted 12 maart 2006 Mijn ervaring is zelfs dat mensen die verstand van zaken hebben niet vlug absolute uitspraken doen. Mensen die snel absolute uitspraken doen staan zelden boven de "stof". Nou, zullen we er dan eens een paar opsommen: Audio is zijn hobby en meer ook niet. Hij is wetenschappelijk op dit gebied evenmin onderlegd als ik of veel anderen hier. Mooi om te zien dat je al zijn EL-kennis in de wind slaat. Tegelijk stel je dat je zelf niet onderlegd bent hierin maar dat houd je niet tegen om te zeggen dat hij dat ook is. Afgezien dat hij juist niet vlugge absolute uitspraken doet. In tegenstelling tot de gelovige audiofiel onderbouwt hij wat hij zegt. Komt er nog eentje: Alles bij elkaar gezocht om zijn gelijk aan te tonen. Niet al te best geschreven en ook nog eens ouderwets en chaotisch vormgegeven. Hij zal best op onderdelen gelijk hebben maar de absolute waarheid heeft hij zeker niet. Lekker relevant ook, dat de site volgens jouw mening niet goed is vormgegeven. Die mening schrijf je overigens op als "absoluut". En dan de mooiste: Tot slot vind ik dat je je wel erg laat gaan in het proberen mij belachelijk te maken. Ik maak LP liefhebbers niet belachelijk. Het medium LP is anno 2006 wel belachelijk. Wat helemaal belachelijk is is dat je de illusie hebt dat ik een mooi uitziend en perfect geimplementeerde versie van een 100% achtelijk concept kan waarderen, als dit al tientallen jaren achterhaald is. Ik ga NIET onder de indruk zijn van jouw platen speler. Zelfs als dit een Transrotor Gravita is van 120.000,00 euro. Zelfs DIE volledig niet onderbouwde en uiterst voorbarige stelling torpedeer je als absoluut feit: Net zoals ik absoluut zeker weet dat je paf staat als je mijn platenspeler hoort. Mensen die snel absolute uitspraken doen staan zelden boven de "stof". Zal ik wel geen kaas gegeten hebben van audio. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts