dick jansen Posted 14 maart 2006 Report Share Posted 14 maart 2006 (...)Op dit moment ga ik daar inderdaad niet gebukt onder. Houen zo Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 14 maart 2006 Report Share Posted 14 maart 2006 (...)ik woon nog in mijn geboorteplaats namelijk. Nooit aan gedacht om je horizon te verbreden Oost best, thuis-nest. Ik kan niet warm lopen voor de rest van het land. Zeker nog nooit in Deventer geweest Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 14 maart 2006 Report Share Posted 14 maart 2006 Zeker nog nooit in Deventer geweest Jawel 1 keer (als ik reizen door Deventer niet meetel). Toen ik terugliep langs het station kwam er gelijk een zwerver op me af "heb je mobieltje, doe eens je mobieltje". Ik maar doorlopen en hij achter me aan. Deventer hoeft niet zo van mij. Maar goed hoe verder naar het westen hoe smeriger. Amsterdam is een grote vuilnisbelt. Zeker op die dag dat ik er was; toen staakte de milieudienst. Althans dat was het excuus maar volgens mij is het er altijd zo smerig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 14 maart 2006 Report Share Posted 14 maart 2006 (...)ik woon nog in mijn geboorteplaats namelijk. Nooit aan gedacht om je horizon te verbreden Oost best, thuis-nest. Ik kan niet warm lopen voor de rest van het land. Jij woont niet in de Randstad. Da's duidelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 14 maart 2006 Report Share Posted 14 maart 2006 Jij woont niet in de Randstad. Da's duidelijk. Randstad? Wat is dat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 14 maart 2006 Report Share Posted 14 maart 2006 Jij woont niet in de Randstad. Da's duidelijk. Randstad? Wat is dat? Dat is waar je bent als je een paar dagen met je knapzak in de richting loopt waar de zon ondergaat. Mocht je tegen onverhoopt een groot water aanlopen dan moet je links aanhouden. Kan niet missen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 14 maart 2006 Report Share Posted 14 maart 2006 (...)Op dit moment ga ik daar inderdaad niet gebukt onder. Houen zo Met opgewekte groet, Proost. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 14 maart 2006 Report Share Posted 14 maart 2006 (...Toen ik terugliep langs het station kwam er gelijk een zwerver op me af "heb je mobieltje, doe eens je mobieltje". Ik maar doorlopen en hij achter me aan. (...) O, dat is mijn debiele halfbroer Ongevaarlijk hoor. Je had ook gewoon je mobieltje moeten afgeven Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 14 maart 2006 Report Share Posted 14 maart 2006 (..)Mocht je tegen onverhoopt een groot water aanlopen dan moet je links aanhouden. Kan niet missen. Voor Limbo's en Brabo's geldt: rechts aanhouden Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 14 maart 2006 Report Share Posted 14 maart 2006 ik meen dat het onzekerheidsprincipe van Heissenberg in de natuurkunde nog gewoon overeind staat, hoor. Het wordt eens tijd dat dat verandert. Tis mooi geweest. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 14 maart 2006 Report Share Posted 14 maart 2006 (...) De filosofie is het kerkhof van de wetenschap. Zij verschaft geen waarheid, zij geeft slechts antwoorden. Antwoorden op vragen die wij ons nog moeten gaan stellen. Of al gesteld hebben. (...) Beste Jacco, Dit vind ik een wonderlijke opmerking! Maar misschien begrijp ik je niet goed... Is het niet veeleer zo dat de filosofie zich bezighoudt met systematisch vragen stellen, denken, vergelijken en oplossingssytemen formuleren - wat Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 14 maart 2006 Report Share Posted 14 maart 2006 (..)Mocht je tegen onverhoopt een groot water aanlopen dan moet je links aanhouden. Kan niet missen. Voor Limbo's en Brabo's geldt: rechts aanhouden Met opgewekte groet, Hoezo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 14 maart 2006 Report Share Posted 14 maart 2006 (..)Mocht je tegen onverhoopt een groot water aanlopen dan moet je links aanhouden. Kan niet missen. Voor Limbo's en Brabo's geldt: rechts aanhouden Met opgewekte groet, Hoezo? Kijk eens in de atlas Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 maart 2006 Report Share Posted 14 maart 2006 En anders de Rijn afzakken met de stroom mee Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 14 maart 2006 Report Share Posted 14 maart 2006 (...)Beste spido, Ik ga er van uit dat er zoiets als een waarheid bestaat. Dat is een belangrijke veronderstelling. Langzaam maar zeker wordt deze steeds meer ontdekt (wetenschap). De filosofie verschaft deze waarheid niet, zij stelt enkel vragen en probeert antwoorden te geven. Meestal leidt het tot niets, maar er zitten ook succesverhalen tussen. Ook religie is zo'n succesverhaal. Groet, Jacco Ik heet (gelukkig ) geen spido, maar wil hier toch op antwoorden. Wat je hier beweert is een premisse waar veel wetenschappers mijns inziens onterecht vanuit gaan. Er bestaat geen waarheid, want wat is waarheid? De waarheid van de wetenschapper uit de middeleeuwen was een andere dan die van de hedendaagse wetenschapper. En dan nog. Hoeveel wetenschappers herroepen aan het eind van hun carri Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 14 maart 2006 Report Share Posted 14 maart 2006 Dick, Je wilt toch niet zeggen dat dit eigenlijk een filosofisch forum is ? Dat zou ik niet durven zeggen. Overigens hebben zeker beta's vaak de neiging om in hun vakgebied teveel in waarheden te denken. Nu is een en een inderdaad twee. Maar dan ga je wel uit van een aantal premissen waaronder tijd en ruimte. Wellicht dat in een andere dimensie een en een wel drie is. Ook in onze tijd en ruimte blijkt toch al te vaak dat waarheden niet altijd zo waar zijn als we dachten. Je kan nu bijvoorbeeld wel zeggen dat iets neutraal klinkt als het neutraal meet. Maar bij architectuur zie je bijvoorbeeld dat een overspanning krom wordt vormgegeven om er recht uit te zien. De Grieken hadden dat al door. Audioliefhebbers zoeken allemaal naar hun eigen waarheid en omdat daarbij compromissen gesloten moeten worden is die voor een deel zeker subjectief. Vandaar dat een LP voor velen "echter" lijkt dan het superieure medium CD. Onderschat daarbij ook niet de rituelen rond LP. Opnamemensen hebben dat ook wel door. De stille "groeven"van CD waren vroeger "leeg". Later is men stilte gaan opnemen om dat "leegte" niet natuurlijk klonk. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Medrah Posted 14 maart 2006 Report Share Posted 14 maart 2006 Opnamemensen hebben dat ook wel door. De stille "groeven"van CD waren vroeger "leeg". Later is men stilte gaan opnemen om dat "leegte" niet natuurlijk klonk. Hier al gezegd: Ik heb tegenwoordig een oude versterker met een beetje ruis. Vooral de CD weergave knapt hier van op. LP niet, het is too much. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Medrah Posted 14 maart 2006 Report Share Posted 14 maart 2006 Gewone simpele rondstraalantenne kostte mij eur. 16,- en werk perfect. ik heb hem bij een winkel vandaan waar ook zendamateurs hun spullen betrekken. Heb jij een piratenzender? Ja, Medrah staat ook voor Martijn en Dirk Radio Holland.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 14 maart 2006 Report Share Posted 14 maart 2006 Dick, Je wilt toch niet zeggen dat dit eigenlijk een filosofisch forum is ? Dat zou ik niet durven zeggen. (...) Ik wel Veel bijdragen aan dit forum geven ongewild(?) blijk van een diep filosofisch inzicht bij de scribent. Deze bijdrage van jou bijvoorbeeld Maar ook mijn bijdragen door de jaren heen zouden in een verhandeling over filosofie niet misstaan Mijn eigendunk trouwens ook niet Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 maart 2006 Report Share Posted 14 maart 2006 Beste Dick, Haal je filosofie, sociologie en fantasie nu niet een beetje door elkaar? _____________________________________________________________ Overigens hangt de wetenschap niet van "waarheden" aan elkaar en die bestaan daar ook niet. Vroeger niet en nu niet. Waar men daar mee werkt is met afspraken. Zo heeft men b.v. een stuk ijzer van een bepaalde lengte ooit eens een meter genoemd. Afgesproken is dat wat een meter is evenlang is als dat stuk ijzer van destijds. (Al zijn van de exacte lengte van dat stuk ijzer wel steeds meer verfijningen gekomen.) Wetenschap houdt zich niet bezig met waarheden. Wetenschap houdt zich bezig met het leggen van onderlinge verbanden. En als meerdere mensen onafhankelijk van elkaar een verband kunnen leggen dat steeds weer op blijkt te gaan dan krijgen we er een nieuwe afspraak bij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 14 maart 2006 Report Share Posted 14 maart 2006 Haal je filosofie, sociologie en fantasie nu niet een beetje door elkaar? Wie niet? Die afspraak is veranderd en de waarheid dus ook. De meter wordt nu gedefinieerd als de afstand die licht in een bepaalde tijd door vacuum aflegt. De standaardmeter was overigens gemaakt uit een legering van platina. Geen ijzer want dat zou gaan roesten en daardoor zou de maat veranderen. Als je zulke standaarden hanteert moet het lang geleden zijn dat jij naar school bent geweest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 14 maart 2006 Report Share Posted 14 maart 2006 (...)Beste spido, Ik ga er van uit dat er zoiets als een waarheid bestaat. Dat is een belangrijke veronderstelling. Langzaam maar zeker wordt deze steeds meer ontdekt (wetenschap). De filosofie verschaft deze waarheid niet, zij stelt enkel vragen en probeert antwoorden te geven. Meestal leidt het tot niets, maar er zitten ook succesverhalen tussen. Ook religie is zo'n succesverhaal. Groet, Jacco Ik heet (gelukkig ) geen spido, maar wil hier toch op antwoorden. Wat je hier beweert is een premisse waar veel wetenschappers mijns inziens onterecht vanuit gaan. Er bestaat geen waarheid, want wat is waarheid? De waarheid van de wetenschapper uit de middeleeuwen was een andere dan die van de hedendaagse wetenschapper. En dan nog. Hoeveel wetenschappers herroepen aan het eind van hun carri Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 maart 2006 Report Share Posted 14 maart 2006 Goed zo Ravon, Zette ook met opzet "ijzer" neer maar je reactie is wel erg snel. Je mag niet terug naar af en je krijgt ook geen 200 gulden Overigens is die meter niet veranderd hoor, hij is alleen steeds nauwkeuriger gedefinieerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 14 maart 2006 Report Share Posted 14 maart 2006 Gewone simpele rondstraalantenne kostte mij eur. 16,- en werk perfect. ik heb hem bij een winkel vandaan waar ook zendamateurs hun spullen betrekken. Heb jij een piratenzender? Ja, Medrah staat ook voor Martijn en Dirk Radio Holland.. Hoi, Met welke eindtorren zend je dan? MRF247 oid? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 maart 2006 Report Share Posted 14 maart 2006 Idd Kraus, wdb zou een Audiofiele "meter" wel handig zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts