Pjotr Posted 15 maart 2006 Report Share Posted 15 maart 2006 Ik denk dan... was er iets mis met de filtersamenstelling. Verschil in weerstand bv dien je wel te compenseren. Als je het draadje helemaal goed gelezen had zou je hebben gelezen daar daar juist de nodige zorg aan besteed was. Ik bedoel, misschien was het uitontwikkelde B-keus filter wel gewoon beter. Kwa componentenwaarde waren ze identiek en waren verschillen in spoelweerstand gecompenseerd. Iig toont zo'n test aan dat van een al goed klinkende bestaande speaker het filter gaan "upgraden" met "betere" componenten wel eens averechts kan gaan uitpakken. Statistich zou je kunnen concluderen dat beide speakers even goed waren en dat wat beter is bepaald wordt door de smaak van de luisteraar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rienberends Posted 15 maart 2006 Author Report Share Posted 15 maart 2006 Leuk die ontluisterende raadgevingen over audio. Alles wat daar ontraden wordt doe ik (tegendraads als ik ben) lekker toch en het luistert/b evalt prima. 0 9 Jij bent voor het geluk geboren. Aan het graven geweest en he kijk is wat ik vind: een ouwe koe. Kan mij meer geluk voorstellen Zullen we die ouwe koe dan maar laten rusten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 15 maart 2006 Report Share Posted 15 maart 2006 Ik denk dan... was er iets mis met de filtersamenstelling. Verschil in weerstand bv dien je wel te compenseren. Als je het draadje helemaal goed gelezen had zou je hebben gelezen daar daar juist de nodige zorg aan besteed was. Ik bedoel, misschien was het uitontwikkelde B-keus filter wel gewoon beter. Kwa componentenwaarde waren ze identiek en waren verschillen in spoelweerstand gecompenseerd. Iig toont zo'n test aan dat van een al goed klinkende bestaande speaker het filter gaan "upgraden" met "betere" componenten wel eens averechts kan gaan uitpakken. Statistich zou je kunnen concluderen dat beide speakers even goed waren en dat wat beter is bepaald wordt door de smaak van de luisteraar. En dat concludeer jij uit een luistertestje. Laat me niet lachen. Mischien waren er wel hoorbare verschillen tusen de drivers van de twee paar luidsprekers. Die dingen worden niet voor niets gematched. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 15 maart 2006 Report Share Posted 15 maart 2006 Beste Ravon, Jouw laten lachen lijkt mij erg moeilijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 15 maart 2006 Report Share Posted 15 maart 2006 Beste Ravon, Jouw laten lachen lijkt mij erg moeilijk. Goh, wat een typerend bericht laat je daar weer zien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 15 maart 2006 Report Share Posted 15 maart 2006 Waarom komt niemand hear tot de voor de hand liggende conclusie dat audiofielen meestal de (technisch) minder goede weergave (gehoormatig) als de b Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 15 maart 2006 Report Share Posted 15 maart 2006 Nou, ik vind het nog steeds geen overtuigende test. De score ligt te dicht bij elkaar om een uitspraak te doen, behalve dat A en B erg veel op elkaar lijken. Als het 0.1/0.9 oid geweest zou zijn, was ik overtuigd. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 15 maart 2006 Report Share Posted 15 maart 2006 Hetzelfde geld voor Breem, ik laat me niet voorschrijven en/of voorzeggen wat ik wel en niet kan horen! Dat doet de (medische) uitgebreide wetenschap naar het menselijk oor wel. Gelukkig hoef ik daarover niet in debat te gaan. Ik kan er ook niets aan doen dat de technici aantonen hoe klein verschillen tussen kabels zijn, waarna de medische wetenschappers concluderen dat het verschil een factor 10000 o.i.d. te klein is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 15 maart 2006 Report Share Posted 15 maart 2006 Hetzelfde geld voor Breem, ik laat me niet voorschrijven en/of voorzeggen wat ik wel en niet kan horen! Dat doet de (medische) uitgebreide wetenschap naar het menselijk oor wel. Gelukkig hoef ik daarover niet in debat te gaan. Ik kan er ook niets aan doen dat de technici aantonen hoe klein verschillen tussen kabels zijn, waarna de medische wetenschappers concluderen dat het verschil een factor 10000 o.i.d. te klein is. Best wel sneu voor de wannabe vleermuizen onder ons. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 15 maart 2006 Report Share Posted 15 maart 2006 (...) Je kunt een parallel trekken met tegenwoordig. (...) Beste Dick, Sterker nog: je kunt een parallel trekken naar dit forum! Wat de argumentatie van Anselmus eeuwigdurende geldigheid heeft gegeven, is zijn inzicht dat van bewustzijnsinhouden die het leven zin lijken te geven (voorstellingen, begrippen, symbolen, idee Link to comment Share on other sites More sharing options...
aaronboumans Posted 15 maart 2006 Report Share Posted 15 maart 2006 goedenavond heren, dames. Ik ga me niet bemoeien met de discussie maar zou alleen graag het volgende willen weten; Wie heeft er een (HBO+) graad in de psychologie en/of natuurkunde en/of electronica? En zijn diegene met die graad het eens of oneens (in grote lijnen natuurlijk) met de breem-site? Ik bedoel er niets mee, ik wil alleen de hele 'draad' wat beter plaatsen (no pun intended). En nee, ik zoek geen bevestiging van mijn eigen mening! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 15 maart 2006 Report Share Posted 15 maart 2006 Beste Ravon, De "Verlichting"? Wat vreemd dat juist j Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 15 maart 2006 Report Share Posted 15 maart 2006 goedenavond heren, dames.Ik ga me niet bemoeien met de discussie maar zou alleen graag het volgende willen weten; Wie heeft er een (HBO+) graad in de psychologie en/of natuurkunde en/of electronica? En zijn diegene met die graad het eens of oneens (in grote lijnen natuurlijk) met de breem-site? Ik bedoel er niets mee, ik wil alleen de hele 'draad' wat beter plaatsen (no pun intended). En nee, ik zoek geen bevestiging van mijn eigen mening! Wat bedoel je met "de 'draad' beter plaatsen"? Daar kan ik geen wijs uit. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 15 maart 2006 Report Share Posted 15 maart 2006 goedenavond heren, dames.Ik ga me niet bemoeien met de discussie maar zou alleen graag het volgende willen weten; Wie heeft er een (HBO+) graad in de psychologie en/of natuurkunde en/of electronica? En zijn diegene met die graad het eens of oneens (in grote lijnen natuurlijk) met de breem-site? Ik bedoel er niets mee, ik wil alleen de hele 'draad' wat beter plaatsen (no pun intended). En nee, ik zoek geen bevestiging van mijn eigen mening! Wat bedoel je met "de 'draad' beter plaatsen"? Daar kan ik geen wijs uit. Groet, Jacco Ik denk dat Aaron wil weten wie hij inhoudelijk serieus kan nemen en wie niet. Eigenlijk moet je iedereen serieus nemen maar er is natuurlijk wel ruimte voor enige nuance. Plaats mij maar bij de nitwits. Ik weet immers meer niet dan wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 15 maart 2006 Report Share Posted 15 maart 2006 goedenavond heren, dames.Ik ga me niet bemoeien met de discussie maar zou alleen graag het volgende willen weten; Wie heeft er een (HBO+) graad in de psychologie en/of natuurkunde en/of electronica? En zijn diegene met die graad het eens of oneens (in grote lijnen natuurlijk) met de breem-site? Ik bedoel er niets mee, ik wil alleen de hele 'draad' wat beter plaatsen (no pun intended). En nee, ik zoek geen bevestiging van mijn eigen mening! Wat bedoel je met "de 'draad' beter plaatsen"? Daar kan ik geen wijs uit. Groet, Jacco Ik denk dat Aaron wil weten wie hij inhoudelijk serieus kan nemen en wie niet. Tja, als een graad iets zegt over het niveau. Ik weet veel van psychologie en natuurkunde heb een HBO+ graad in elektronica. Verder houd ik van dammen, fotograferen en lezen, Hermans of Brouwers. Wiskunde vind ik bijzonder interessant. Ten slotte vind ik mensen maar een slechte uitvinding. Wie wil mijn mening nu weten? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 15 maart 2006 Report Share Posted 15 maart 2006 goedenavond heren, dames.Ik ga me niet bemoeien met de discussie maar zou alleen graag het volgende willen weten; Wie heeft er een (HBO+) graad in de psychologie en/of natuurkunde en/of electronica? En zijn diegene met die graad het eens of oneens (in grote lijnen natuurlijk) met de breem-site? Ik bedoel er niets mee, ik wil alleen de hele 'draad' wat beter plaatsen (no pun intended). En nee, ik zoek geen bevestiging van mijn eigen mening! Wat bedoel je met "de 'draad' beter plaatsen"? Daar kan ik geen wijs uit. Groet, Jacco Ik denk dat Aaron wil weten wie hij inhoudelijk serieus kan nemen en wie niet. Tja, als een graad iets zegt over het niveau. Ik weet veel van psychologie en natuurkunde heb een HBO+ graad in elektronica. Verder houd ik van dammen, fotograferen en lezen, Hermans of Brouwers. Wiskunde vind ik bijzonder interessant. Ten slotte vind ik mensen maar een slechte uitvinding. Wie wil mijn mening nu weten? Groet, Jacco Heb jij de TUE (nog) niet afgemaakt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 15 maart 2006 Report Share Posted 15 maart 2006 goedenavond heren, dames.Ik ga me niet bemoeien met de discussie maar zou alleen graag het volgende willen weten; Wie heeft er een (HBO+) graad in de psychologie en/of natuurkunde en/of electronica? En zijn diegene met die graad het eens of oneens (in grote lijnen natuurlijk) met de breem-site? Ik bedoel er niets mee, ik wil alleen de hele 'draad' wat beter plaatsen (no pun intended). En nee, ik zoek geen bevestiging van mijn eigen mening! Wat bedoel je met "de 'draad' beter plaatsen"? Daar kan ik geen wijs uit. Groet, Jacco Ik denk dat Aaron wil weten wie hij inhoudelijk serieus kan nemen en wie niet. Tja, als een graad iets zegt over het niveau. Ik weet veel van psychologie en natuurkunde heb een HBO+ graad in elektronica. Verder houd ik van dammen, fotograferen en lezen, Hermans of Brouwers. Wiskunde vind ik bijzonder interessant. Ten slotte vind ik mensen maar een slechte uitvinding. Wie wil mijn mening nu weten? Groet, Jacco Heb jij de TUE (nog) niet afgemaakt? Nee, ben nog bezig. Doe ik in de avonduren naast mijn werk. Best zwoegen en zweten. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 16 maart 2006 Report Share Posted 16 maart 2006 goedenavond heren, dames.Ik ga me niet bemoeien met de discussie maar zou alleen graag het volgende willen weten; Wie heeft er een (HBO+) graad in de psychologie en/of natuurkunde en/of electronica? En zijn diegene met die graad het eens of oneens (in grote lijnen natuurlijk) met de breem-site? Ik bedoel er niets mee, ik wil alleen de hele 'draad' wat beter plaatsen (no pun intended). En nee, ik zoek geen bevestiging van mijn eigen mening! Wat bedoel je met "de 'draad' beter plaatsen"? Daar kan ik geen wijs uit. Groet, Jacco Ik denk dat Aaron wil weten wie hij inhoudelijk serieus kan nemen en wie niet. Tja, als een graad iets zegt over het niveau. Ik weet veel van psychologie en natuurkunde heb een HBO+ graad in elektronica. Verder houd ik van dammen, fotograferen en lezen, Hermans of Brouwers. Wiskunde vind ik bijzonder interessant. Ten slotte vind ik mensen maar een slechte uitvinding. Wie wil mijn mening nu weten? Groet, Jacco Heb jij de TUE (nog) niet afgemaakt? Nee, ben nog bezig. Doe ik in de avonduren naast mijn werk. Best zwoegen en zweten. Groet, Jacco Ik heb nog 2 maanden voor de boeg (laatste stukkie afstuderen EL aan UT). Daarna waarschijnlijk meteen verder als aio aan diezelfde UT. Mijn signature zegt wel genoeg over breem.nl denk ik. Sinds mijn studie ben ik overgelopen van het gelovige audiofielenkamp naar het kamp der ongelovige je-kunt-geen-verschil-horen sceptici. Uit mijn tijd van mijn eerste set (ik was 16; je bent jong en je wilt wat) stamt bijv. nog een monster-kabel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 16 maart 2006 Report Share Posted 16 maart 2006 (...)Sterker nog: je kunt een parallel trekken naar dit forum! (...) Beste Spido, Wellicht moeten we het hier dan maar bij laten, want er lopen nu zoveel dingen door elkaar in deze draad. Maar voor een gedachtenwisseling houd ik me aanbevolen Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 16 maart 2006 Report Share Posted 16 maart 2006 goedenavond heren, dames.Ik ga me niet bemoeien met de discussie maar zou alleen graag het volgende willen weten; Wie heeft er een (HBO+) graad in de psychologie en/of natuurkunde en/of electronica? En zijn diegene met die graad het eens of oneens (in grote lijnen natuurlijk) met de breem-site? Ik bedoel er niets mee, ik wil alleen de hele 'draad' wat beter plaatsen (no pun intended). En nee, ik zoek geen bevestiging van mijn eigen mening! goedemorgen meneer aaronboumans, Ik ben gauw klaar: ik weet niets. Maar dat weet ik dan w Link to comment Share on other sites More sharing options...
kindval Posted 16 maart 2006 Report Share Posted 16 maart 2006 goedenavond heren, dames.Ik ga me niet bemoeien met de discussie maar zou alleen graag het volgende willen weten; Wie heeft er een (HBO+) graad in de psychologie en/of natuurkunde en/of electronica? En zijn diegene met die graad het eens of oneens (in grote lijnen natuurlijk) met de breem-site? Ik bedoel er niets mee, ik wil alleen de hele 'draad' wat beter plaatsen (no pun intended). En nee, ik zoek geen bevestiging van mijn eigen mening! Ik ben psycholoog ...site staat vol met onzin. Robert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 16 maart 2006 Report Share Posted 16 maart 2006 breem heeft altijd gelijk. Daar spreekt de ware gelovige. Is de term Breemofiel (of Hifi-hooligan) al gevallen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 16 maart 2006 Report Share Posted 16 maart 2006 Uit mijn tijd van mijn eerste set (ik was 16; je bent jong en je wilt wat) stamt bijv. nog een monster-kabel. Is die kabel enorm slecht (monster van een kabel) of is die kabel van het bekende merk (een kabel van Monster) Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 16 maart 2006 Report Share Posted 16 maart 2006 De meeste audiofielen geven niet zo veel om werkelijkheidsweergave: ze houden van met hun eigen (wan)smaak overeenkomende vormen van overdrijving ("een beetje m Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 16 maart 2006 Report Share Posted 16 maart 2006 ...)Ik ben psycholoog ...site staat vol met onzin. Robert Ik ben geen psycholoog...site staat vol met onzin. Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts