dick jansen Posted 17 maart 2006 Report Share Posted 17 maart 2006 (...)Maar... wat zien we nu? Er zijn nog nooit zoveel gekke, verknipte, ongelukkige en misdadige mensen geweest als tegenwoordig! (...) Waarde Spido, Dat vind ik een conclusie waar je wat aan hebt Je zult in absolute cijfers ongetwijfeld gelijk hebben, maar iedere tijd heeft zijn eigen gekken, misdadigers, ongelukkigen enzovoort. Wat me trouwens weer opvalt, is dat je er weer allerlei boeken bijsleept, waarvan overigens de meest recente van 30 jaar geleden dateert Dat is toch niet de tijd waarop je bent gestopt met zelf te denken Dit klinkt valser dan ik bedoel Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 17 maart 2006 Report Share Posted 17 maart 2006 Maar eigenlijk meent vrijwel iedereen die de opvatting huldigt dat de menselijke rede autonoom is en dat er geen autoriteit boven de mens is gesteld - vrijwel elke godloochenaar, dus: zowel ter linker- als ter rechterzijde - dat hij een geestelijk erfgenaam is van de Verlichting. Ja. Er zijn ook mensen die erfgenaam zijn van het sadisme van de Inquisitie of van de fundamentalistische terreur in de tijd van de Beeldenstorm. het liberalisme verloor zijn vrijheidsideaal en is verworden tot ego Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Tube Posted 17 maart 2006 Report Share Posted 17 maart 2006 ieder zijn eigen religie! Voor mij is audiotechniek pure wetenschap en geen religie, meten is weten! De site van Breem vind ik erg kort door de bocht, dat kabels geen verschillen geven is onzin. Bij luisprekerkabels speelt vooral materiaal een belangrijke rol omdat de stromen vrij groot zijn en er gemakkelijk vervorming kan ontstaan als het materiaal onzuiver is. Bij interlinks wordt het helemaal complex, hierbij gaat het om de interactie met de in en outputs van de aangesloten apparaten. Laatst eens twee kabels vergeleken waarvan kabel A ietwat scherp klonk maar een mooi ruimtelijk geluidsbeeld neer zet en kabel B die hier iets minder presteerde. Met een frequentie sweep meting waren beide kabels identiek, maar meten in combinatie met de versterkers kwam er een heel ander plaatje tevoorschijn. Kabel A gaf met een behoorlijke ringing bij een 10KHz blok spanning, en kabel B ietwat minder maar er was weer meer ruis op de uitgang..... De ringing ontstaat door de uitgang van de voorversterker welke niet echt blij is met de capaciteit van de kabel (ca 250pF), het ruimtelijke beeld wordt vooral verziekt door de ruis die ontstaat door lekstromen tussen de apparaten waarbij de kabel als een soort Vi omzetter werkt en dan het stoorsignaal bij het audiosignaal laat komen. Oorzaak van het probleem zat hem in de aangesloten DVD speler welke ten allertijden ongeacht de polariteit van de netsteker een flinke storing dumpte op het audiosysteem welke dan merkbaar wordt tussen de voor en eindversterker. De iets hogere weerstand van de mantel van kabel B zorgde ervoor dat het probleem erger was dan bij Kabel A. DVD speler afgekoppeld en de gehoormatige test gaf nu een duidelijke verbetering voor kabel B aan. Verder een modificatie aangebracht aan de uitgang van de voorversterker om het ringing effect te verminderen en de verschillen tussen de kabels waren nog nauwlijks waar te nemen. Ik wil hier maar mee zeggen dat alles meetbaar is zolang je maar weet wat je moet meten en hoe, dit is maar een simpel voorbeeld maar dat kan natuurlijk veel verder gaan met vervorming metingen en fasegedrag. Bedenk dat bovenstaand onderzoek al snel een paar dagen kost voordat je helder in beeld hebt hoe je de set kan optimaliseren. Conclusie: er is geen beste kabel, maar wel een beste match. verder zijn er wel genoeg slechte kabels in de omloop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 17 maart 2006 Report Share Posted 17 maart 2006 (...) Een gelukkig leven heb je niet door een ideaal na te jagen, maar meer door zelfbewust door het leven te gaan en je eigen keuzen te maken. (...) Beste Jacco, Ja, ja: doe je eigen ding! Wees vrijdenker! Maak z Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 17 maart 2006 Report Share Posted 17 maart 2006 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 17 maart 2006 Report Share Posted 17 maart 2006 [...]Kabel A gaf met een behoorlijke ringing bij een 10KHz blok spanning, [...] Beste Mr Tube, Precies, dat is het enige dat er verschillend is tussen interlinks. De capaciteit en de afscherming. Die conclusie heb ik ook al getrokken en ook dat het tijd wordt voor een nieuwe voorversterker (of bron, of beide). Deze zou(den) dusdanig moeten zijn dat een beetje capaciteit niets mag uitmaken. Full stop. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 17 maart 2006 Report Share Posted 17 maart 2006 (...) Een gelukkig leven heb je niet door een ideaal na te jagen, maar meer door zelfbewust door het leven te gaan en je eigen keuzen te maken. (...) Beste Jacco, Ja, ja: doe je eigen ding! Wees vrijdenker! Maak z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 17 maart 2006 Report Share Posted 17 maart 2006 [...]Kabel A gaf met een behoorlijke ringing bij een 10KHz blok spanning, [...] Beste Mr Tube, Precies, dat is het enige dat er verschillend is tussen interlinks. De capaciteit en de afscherming. Die conclusie heb ik ook al getrokken en ook dat het tijd wordt voor een nieuwe voorversterker (of bron, of beide). Deze zou(den) dusdanig moeten zijn dat een beetje capaciteit niets mag uitmaken. Full stop. Groet, Jacco Misschien eens gaan spelen met een onafgeschermde kabel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 maart 2006 Report Share Posted 17 maart 2006 Als je naar de inspiratiebronnen kijkt kan je niet anders dan constateren dat de islom en het christendom totaal andere religies zijn. Om het maar even concreet te zeggen, Jesus heeft alleen een paar tollenaars uit de tempel gegooid en bij Mohammed lag dat heel anders - hij werd veldheer. Hij wordt nog steeds geroemd vanwege zijn strategisch inzicht ( hij sloot vrede om die te breken nadat hij zeker wist dat hij sterker was). Groet, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 17 maart 2006 Report Share Posted 17 maart 2006 Als je naar de inspiratiebronnen kijkt kan je niet anders dan constateren dat de islom en het christendom totaal andere religies zijn. Om het maar even concreet te zeggen, Jesus heeft alleen een paar tollenaars uit de tempel gegooid en bij Mohammed lag dat heel anders - hij werd veldheer. Hij wordt nog steeds geroemd vanwege zijn strategisch inzicht ( hij sloot vrede om die te breken nadat hij zeker wist dat hij sterker was). Groet, Carl De religie is hetzelfde, de wijze van het aan de man brengen is anders. Nou ja anders, kruistochten en de Inquisitie en de leugens/conclaven van de kerk. Echt niet veel beter. Er is natuurlijk weer een nieuwe religie nodig om de fouten van de Islam te herroepen. (Zoals de Islam de substitutie van het christendom is) Daarna is er weer een nieuwe nodig om...etc. De mens is een slechte uitvinding, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 17 maart 2006 Report Share Posted 17 maart 2006 Als je naar de inspiratiebronnen kijkt kan je niet anders dan constateren dat de islom en het christendom totaal andere religies zijn. Om het maar even concreet te zeggen, Jesus heeft alleen een paar tollenaars uit de tempel gegooid en bij Mohammed Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 17 maart 2006 Report Share Posted 17 maart 2006 (...)Zoals Jacco opmerkte is er dan weinig verschil te herkennen tussen islam en christendom. Dan moet Jacco beter opletten Er is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 17 maart 2006 Report Share Posted 17 maart 2006 Breem's site maakt nogal wat los, hear... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 17 maart 2006 Report Share Posted 17 maart 2006 Breem's site maakt nogal wat los, hear... Een hoop verveling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 17 maart 2006 Report Share Posted 17 maart 2006 Breem's site maakt nogal wat los, hear... Een hoop verveling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 17 maart 2006 Report Share Posted 17 maart 2006 (...)Zoals Jacco opmerkte is er dan weinig verschil te herkennen tussen islam en christendom. Dan moet Jacco beter opletten Er is Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 maart 2006 Report Share Posted 17 maart 2006 Als je naar de inspiratiebronnen kijkt kan je niet anders dan constateren dat de islom en het christendom totaal andere religies zijn. Om het maar even concreet te zeggen, Jesus heeft alleen een paar tollenaars uit de tempel gegooid en bij Mohammed Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 17 maart 2006 Report Share Posted 17 maart 2006 Ook binnen het Christendom zijn er groepen die de bijbel beslist opvatten als het woord gods, net zo goed als er ook sprake is van een meer liberale stroming binnen de Islam. Ook heeft Jezus, die overigens ook binnen de Islam als profeet wordt gezien, het nieuwe testament niet zelf geschreven, duik eens in de ontstaansgeschiedenis en verbaas je over de onduidelijk vwb de afkomst van de teksten die we nu kennen als het nieuwe testament. Breem leert ons nu dat er ook op dit gebied erg veel vooroordelen leven, gebouwd op een oceaan van onwetendheid, best te vergelijken met diverse diskussies over apparatuur............. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 17 maart 2006 Report Share Posted 17 maart 2006 Hier wordt niemand wijzer van, of je nu over 'het geloof' of het (on)geloof van Breem praat, alles is al uitgekauwd en ik lees niets nieuws Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 17 maart 2006 Report Share Posted 17 maart 2006 ieder zijn eigen religie! Voor mij is audiotechniek pure wetenschap en geen religie, meten is weten! De site van Breem vind ik erg kort door de bocht, dat kabels geen verschillen geven is onzin. Bij luisprekerkabels speelt vooral materiaal een belangrijke rol omdat de stromen vrij groot zijn en er gemakkelijk vervorming kan ontstaan als het materiaal onzuiver is. Bij interlinks wordt het helemaal complex, hierbij gaat het om de interactie met de in en outputs van de aangesloten apparaten. Laatst eens twee kabels vergeleken waarvan kabel A ietwat scherp klonk maar een mooi ruimtelijk geluidsbeeld neer zet en kabel B die hier iets minder presteerde. Met een frequentie sweep meting waren beide kabels identiek, maar meten in combinatie met de versterkers kwam er een heel ander plaatje tevoorschijn. Kabel A gaf met een behoorlijke ringing bij een 10KHz blok spanning, en kabel B ietwat minder maar er was weer meer ruis op de uitgang..... De ringing ontstaat door de uitgang van de voorversterker welke niet echt blij is met de capaciteit van de kabel (ca 250pF), het ruimtelijke beeld wordt vooral verziekt door de ruis die ontstaat door lekstromen tussen de apparaten waarbij de kabel als een soort Vi omzetter werkt en dan het stoorsignaal bij het audiosignaal laat komen. Oorzaak van het probleem zat hem in de aangesloten DVD speler welke ten allertijden ongeacht de polariteit van de netsteker een flinke storing dumpte op het audiosysteem welke dan merkbaar wordt tussen de voor en eindversterker. De iets hogere weerstand van de mantel van kabel B zorgde ervoor dat het probleem erger was dan bij Kabel A. DVD speler afgekoppeld en de gehoormatige test gaf nu een duidelijke verbetering voor kabel B aan. Verder een modificatie aangebracht aan de uitgang van de voorversterker om het ringing effect te verminderen en de verschillen tussen de kabels waren nog nauwlijks waar te nemen. Ik wil hier maar mee zeggen dat alles meetbaar is zolang je maar weet wat je moet meten en hoe, dit is maar een simpel voorbeeld maar dat kan natuurlijk veel verder gaan met vervorming metingen en fasegedrag. Bedenk dat bovenstaand onderzoek al snel een paar dagen kost voordat je helder in beeld hebt hoe je de set kan optimaliseren. Conclusie: er is geen beste kabel, maar wel een beste match. verder zijn er wel genoeg slechte kabels in de omloop. Nou ik vind dit wel interessant! Ik roep nu al een jaar dat, als onze beter-meters geen verschillen meten, maar een groot deel van de luistervinken w Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 17 maart 2006 Report Share Posted 17 maart 2006 Nou ik vind dit wel interessant! Ik roep nu al een jaar dat, als onze beter-meters geen verschillen meten, maar een groot deel van de luistervinken w Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 17 maart 2006 Report Share Posted 17 maart 2006 Nou ik vind dit wel interessant! Ik roep nu al een jaar dat, als onze beter-meters geen verschillen meten, maar een groot deel van de luistervinken w Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 17 maart 2006 Report Share Posted 17 maart 2006 Het is natuurlijk wel zo dat een hoop dingen niet gemeten worden omdat de gekozen meetset niet aan het doel voldoet. Ik herinner me het gedoe met dat scherpe randje aan de stem van Norah Jones. Na wat speurwerk kon ik die randjes zichtbaar maken en provisorisch wegpoetsen. Ik heb Hans nog niet over het laatste wegpoetsresultaat gehoord. Ik ben serieus erg benieuwd of er een objectief en statistisch significant waargenomen verschil bestaat, waarvoor wij nog geen detectiemethode gevonden hebben om het te meten. Uiteraard moet je soms "zoeken", maar ik kan me niet voorstellen dat dat ooit 'niet' gelukt is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 maart 2006 Report Share Posted 17 maart 2006 Hai Jitze, Het nieuwe testament is geschreven door verschillende auteurs geinspireerd door god. Dat laat ruimte voor interpretatie over. De Koran daarnentegen is volgens de Moslims het woord van God. Dat laat geen ruimte voor interpretatie over. Interpretatie betekent zelfs afvalligheid waar de doodstraf op staat. Een groot dilemma voor elke moslim. Groet, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 maart 2006 Report Share Posted 17 maart 2006 Nou ik vind dit wel interessant! Ik roep nu al een jaar dat, als onze beter-meters geen verschillen meten, maar een groot deel van de luistervinken w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts