ravon Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 Ik heb al meerdere keren verteld dat ik de UC als speeltje zie en ik niet van plan ben om 'm permanent in mijn set te lussen Misschien verander je nog van gedachten als ie eenmaal zijn werk goed doet... Groet, Jacco Gegarandeerd. ... En toch blijft die UC van een paar honderd Euro in de kast omdat Sodejuu zich niet door een apparaat laat voorschrijven hoe hij naar muziek moet luisteren. Tssk, ik heb hier voor een kleine 10 duizend euro aan elctronica ongebruikt in de kast liggen. Allemaal speeltjes. Verder ben ik het met Sodejuu eens, techniek is leuk (en ook een groot goed), maar is nog geen garantie dat ik van muziek geniet. Er zijn veel factoren die invloed hebben. Als alternatief voor heer Breem zou ik trouwens http://sound.westhost.com/ willen poneren. Kost wat meer moeite, maar het gaat tenminste ergens over. Wees nou realistisch. Als die UC goed z'n werk doet en ervoor zorgt dat het beter klinkt, dan blijft zo'n ding toch in de set zitten? Dat gebeurt toch ook met nieuwe luidsprekers en elementen? Als ik de site van Audiopaul mag geloven heeft Sodejuu een laagresonantie (Wie heeft dat niet?). Mooi klusje voor een UC. Ergens zou het mooi zijn als die UC het laag wel corrigeert maar dat ie het hoog verpest. Dan is er Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 Zo ken ik er bijvoorbeeld eentje, wonend in het dufste stadje van ons land - op Haarlem na - die, met uitzicht op een traag stromende rivier en een kruidkoekfabriek, In Gouda staat helemaal geen kruidkoekfabriek. Er wonen hier wel veel koekenbakkers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 Ravon, Denk je nou werkelijk dat ik in 4 jaar tijd niks veranderd heb en het laagprobleem niet voor een groot gedeelte opgelost is? Hou toch eens op met conclusies over dingen te trekken waar je geen weet van hebt. En ja, als de UC zijn werk doet, bestaat de kans dat ie mag blijven. Maar mezelf kennende acht ik die erg klein. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 Ravon, Denk je nou werkelijk dat ik in 4 jaar tijd niks veranderd heb en het laagprobleem niet voor een groot gedeelte opgelost is? Hou toch eens op met conclusies over dingen te trekken waar je geen weet van hebt. En ja, als de UC zijn werk doet, bestaat de kans dat ie mag blijven. Maar mezelf kennende acht ik die erg klein. Ik verwacht dat die - zoals jij beweert - voor een groot gedeelte opgeloste laagproblemen in jouw luisterkamer door de UC mooi zullen worden gecorrigeerd. Wanneer ga jij nou eens begrijpen dat een verwachting iets anders is dan een conclusie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
muziekfreak Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 Zonde dat er hier ineens zo wordt verandert van onderwerp als ware, verwijten enz na elkaar toe omtrent hun gedachtes. Vreemd.....leek me toch vrij duidelijk dat elke forummer niet alleen HEAR. Zijn mening mag uiten zonder teveel ongenuanceerde opmerkingen erop na tehouden van andere forummers die het DENKEN beter teweten. @ ravon Niet verkeerd oppakken maar hoe weet jij nu in godsnaam hoe het zal klinken bij sodejuu? Ben ik erg benieuwd na verwachten is idd iets anders mee-eens. Hoe kom je bij je "voorspelling" als ik zo vrij mag zijn? Ik ga ervan uit dat jij zijn huidige situatie geen-eens kent buiten wat je leest op dit forum? Vreemde twist krijgt dit topic ineens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 Wees nou realistisch. Als die UC goed z'n werk doet en ervoor zorgt dat het beter klinkt, dan blijft zo'n ding toch in de set zitten? Dat gebeurt toch ook met nieuwe luidsprekers en elementen? Als degen die ernaar moet luisteren dat ook vind lijkt me dat waarschijnlijk, ja. Maar dat wil niet zeggen dat een UC voor iedereen en in elke omstandigheid het prettigste resultaat geeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 Zonde dat er hier ineens zo wordt verandert van onderwerp als ware, verwijten enz na elkaar toe omtrent hun gedachtes. Vreemd.....leek me toch vrij duidelijk dat elke forummer niet alleen HEAR. Zijn mening mag uiten zonder teveel ongenuanceerde opmerkingen erop na tehouden van andere forummers die het DENKEN beter teweten. @ ravon Niet verkeerd oppakken maar hoe weet jij nu in godsnaam hoe het zal klinken bij sodejuu? Ben ik erg benieuwd na verwachten is idd iets anders mee-eens. Hoe kom je bij je "voorspelling" als ik zo vrij mag zijn? Ik ga ervan uit dat jij zijn huidige situatie geen-eens kent buiten wat je leest op dit forum? Vreemde twist krijgt dit topic ineens. Ik weet dat niet en dat hoeft ook niet om op basis van wat ik van die UC heb gehoord en gelezen een verwachting uit te spreken. De conclusie komt achteraf, die mag Sodejuu trekken. Verder lijkt het mij een kweste van goed lezen en begrijpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 Wees nou realistisch. Als die UC goed z'n werk doet en ervoor zorgt dat het beter klinkt, dan blijft zo'n ding toch in de set zitten? Dat gebeurt toch ook met nieuwe luidsprekers en elementen? Als degen die ernaar moet luisteren dat ook vind lijkt me dat waarschijnlijk, ja. Maar dat wil niet zeggen dat een UC voor iedereen en in elke omstandigheid het prettigste resultaat geeft. Eens. Mag ik daarom geen verwachting uitspreken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 (...) Tssk, ik heb hier voor een kleine 10 duizend euro aan electronica ongebruikt in de kast liggen. Allemaal speeltjes. (...) Tsssk....! En moeten we jou dan t Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 Eens. Mag ik daarom geen verwachting uitspreken? Van mij wel. Alleen woordjes als "gegarandeerd" klinken dan iets te sterk. Wat een storm in kop theewater eigenlijk allemaal Ik ga eens wat (pseuso) nuttigs doen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 Btw ik ben nog op zoek naar een leuke gebruikte BSS FDS 366 Omnidrive om zomaar eens te proberen. Nieuwrpijs van 4500 euro is me iets te veel, maar als je er voor max 2500 een weet, koop ik hem direct. Die kun je ook een tijdje huren Dat is een goede tip Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 Eens. Mag ik daarom geen verwachting uitspreken? Van mij wel. Alleen woordjes als "gegarandeerd" klinken dan iets te sterk. Wat een storm in kop theewater eigenlijk allemaal Ik ga eens wat (pseuso) nuttigs doen Vast wel. Mijn verzoek van even daarvoor om iets minder denigrerend te zijn over mensen die meten Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 (...)Zo ken ik er bijvoorbeeld eentje, wonend in het dufste stadje van ons land - op Haarlem na - die, met uitzicht op een traag stromende rivier en een kruidkoekfabriek, door jarenlang autonoom & onafhankelijk denken, is afgedaald tot een miserabel niveau van geestloosheid waarin het eten van gebakjes van zijn onwettige schoonzoon, het lurken aan zijn kankerverwekkende stinkpijp, het afgunstig afzeiken van mensen die vertoeven in bewustzijnslagen van voor hem ongekende hoogte, het beluisteren van minstens tweehonderdjaar oude muziek - waarvan een substantieel deel expliciet en de rest impliciet de eer zingt van een God die hij niet wenst te kennen noch te erkennen - en zijn "lief" die kennelijk zijn gevoelshachje totaal beheert, zijn leven alle zin en inhoud moeten geven. Wat een vreselijk beeld van geestelijke verwording en afhankelijkheid, nietwaar? (Je vraagt je nu natuurlijk af over wie ik 't h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 Kijk, zo zouden meer forummers moeten reageren! Klasse Dick! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 (...) Boze tongen beweren dat voor luidsprekers blokgolven de remedie is. Beste Scat-Man, Die "boze tongen" hoor je dan zeker in je eigen hoofd... want hear op 't forum hebben ze nooit geklonken! Er is hier wel iemand* die er op heeft gewezen dat luidsprekerprestaties op het gebied van fasecoherentie (t.b.v. het weergeven van grondfrequenties en de daarbij behorende harmonischen in muziektonen) kunnen worden getest met behulp van blokgolven. Het gaat dus om het testen van Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 Zo ken ik er bijvoorbeeld eentje, wonend in het dufste stadje van ons land - op Haarlem na - die, met uitzicht op een traag stromende rivier en een kruidkoekfabriek, In Gouda staat helemaal geen kruidkoekfabriek. Er wonen hier wel veel koekenbakkers. Waarom voel jij je aangesproken Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 Maak er niet zo'n zooitje van, er zijn meer 'duffe' steden met een traag stromend riviertje en een (voorheen) (kruid)koekfabriek. Bijvoorbeeld Wieger Ketellapper in het noorden, deze fabriek is jaren geleden overgenomen door Peijnenburg Dat Spido iemand op dit forum aanhaalt mag duidelijk zijn, want hij smult van de reacties op zijn eigenaardige baksels Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
rienberends Posted 19 maart 2006 Author Report Share Posted 19 maart 2006 Leuk die ontluisterende raadgevingen over audio. Alles wat daar ontraden wordt doe ik (tegendraads als ik ben) lekker toch en het luistert/b evalt prima. 0 9 Hou nu maar op met dat gekut over die Breem. Ik startte dit onderwerp een week geleden en wat schetst mijn verbazing? Nu nog zit men te bekvechten over ik weet niet wat. Heb inmiddels weer lekker veel geld uitgegeven aan een volgens velen een veel te dure Harm. Techn.,but what the potjandriedubbeltjes. Het is MIJN GELD. Ik ga nu eten in een veel te dure Sushi-tent,maarrrr lekkerrrr..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 ... Heb inmiddels weer lekker veel geld uitgegeven aan een volgens velen een veel te dure Harm. Techn.,but what the potjandriedubbeltjes. Het is MIJN GELD. Ik ga nu eten in een veel te dure Sushi-tent,maarrrr lekkerrrr..... Dit is het verstandigste wat er in het hele topic gezegd is geworden Smakelijk eten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts