rienberends Posted 19 maart 2006 Author Report Share Posted 19 maart 2006 ... Heb inmiddels weer lekker veel geld uitgegeven aan een volgens velen een veel te dure Harm. Techn.,but what the potjandriedubbeltjes. Het is MIJN GELD. Ik ga nu eten in een veel te dure Sushi-tent,maarrrr lekkerrrr..... Dit is het verstandigste wat er in het hele topic gezegd is geworden Smakelijk eten Dank je en by the way :Ik ben een eenvoudige boere(n)lul,die af en toe lekker boven zijn stand leeft,maar er wel hard voor werkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 (...)Dank je en by the way :Ik ben een eenvoudige boere(n)lul,die af en toe lekker boven zijn stand leeft,maar er wel hard voor werkt. Ho,ho, boerenlullen komen uitsluitend voor in het oosten en noorden van Nederland Hier in het oosten ken ik er een aantal, in het noorden ken ik er Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 Leuk die ontluisterende raadgevingen over audio. Alles wat daar ontraden wordt doe ik (tegendraads als ik ben) lekker toch en het luistert/b evalt prima. 0 9 Hou nu maar op met dat gekut over die Breem. Ik startte dit onderwerp een week geleden en wat schetst mijn verbazing? Nu nog zit men te bekvechten over ik weet niet wat. Heb inmiddels weer lekker veel geld uitgegeven aan een volgens velen een veel te dure Harm. Techn.,but what the potjandriedubbeltjes. Het is MIJN GELD. Ik ga nu eten in een veel te dure Sushi-tent,maarrrr lekkerrrr..... Toen je in je boerenwijsheid dit draadje startte dacht je zeker even leuk je ongefundeerde mening over Breem te kunnen ventileren zonder dat er gereageerd wordt? Valt dat even tegen. Eet smakelijk. Doe mij maar een sashimi van tonijn, zalm, horsmakreel en zeebaars. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 [...] Als alternatief voor heer Breem zou ik trouwens http://sound.westhost.com/ willen poneren. Kost wat meer moeite, maar het gaat tenminste ergens over. Beste Duck, Ik ben er aan het lezen, maar wat is volgens jou het verschil met de Breem site? Het eerste artikel dat ik tegenkom (a must-read article...) over kabeltjes gaat in de trant: A quick summary of the topics to follow (in the cable discussion, at least) would be ... * Power leads will rarely (if ever) have any effect on the sound, provided they are of reasonable construction and are not inducing noise into (unshielded) interconnects. The only exceptions are those that use filters of some sort, which will reduce the noise floor in areas where interference is a problem. Some leads are of flimsy construction, and may reduce the available power for sustained loud passages, however, the difference will rarely exceed 1dB in most cases. * Speaker cables can (and sometimes do) sound different with a given amplifier and loudspeaker combination, even where they are well designed and of reasonable gauge. Excluded are very thin or extremely silly combinations - these will always do something to the sound, rarely good. * Interconnects might sound different, but only if they use odd construction techniques. Generally speaking, all properly (sensibly) designed and well made interconnects will sound the same - excluding noise pickup which is common with unshielded designs. Ik zou die site niet als alternatief willen poneren, maar meer als complementair. hij staat in mijn favorites. (of bladwijzers zoals mijn Firefox ze noemt.) Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 Het verschil is (naast de onschatbare hoeveelheid info voor de diy-er) de toon waarin de wijsheden worden opgeschreven. Breem is meestal nogal absoluut: "het is onzin dat ..." , Elliott schrijft het voorzichtiger op en laat duidelijk merken dat het zijn ervaring is: "Ik heb nooit verschil kunnen ontdekken in...." Dit even uit de losse pols, zonder exacte tekstfragmenten er bij te zoeken. (ik beweer overigens niet dat ik beide sites helemaal gelezen heb, Van Elliott heb ik wellicht 10 a 20% gelezen). O ja Elliott maakt imo ook niemand belachelijk. Wel stelt hij misstanden aan de kaak, bv http://sound.westhost.com/manufacture.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 Het verschil is (naast de onschatbare hoeveelheid info voor de diy-er) de toon waarin de wijsheden worden opgeschreven. Breem is meestal nogal absoluut: "het is onzin dat ..." , Elliot schrijft het voorzichtiger op en laat duidelijk merken dat het zijn ervaring is: "Ik heb nooit verschil kunnen ontdekken in...." Dit even uit de losse pols zonder exacte teksten er bij te halen. (ik beweer overigens note dat ik beide sites helemaal gelezen heb, Van Elliot heb ik wellicht 10 a 20% gelezen) Maar inhoudelijk staat er dus hetzelfde? Dan kan je dus beter Breem gaan lezen, want die is in het Nederlands en dus (bijna per definitie) beter leesbaar/ te begrijpen (mits in correct Nederlands geschreven natuurlijk). Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 Het verschil is (naast de onschatbare hoeveelheid info voor de diy-er) de toon waarin de wijsheden worden opgeschreven. Breem is meestal nogal absoluut: "het is onzin dat ..." , Elliott schrijft het voorzichtiger op en laat duidelijk merken dat het zijn ervaring is: "Ik heb nooit verschil kunnen ontdekken in...." Dit even uit de losse pols zonder exacte teksten er bij te halen. (ik beweer overigens note dat ik beide sites helemaal gelezen heb, Van Elliott heb ik wellicht 10 a 20% gelezen) Ja, Breem is absoluut in zijn taalgebruik. Ik herken dat van de meeste audioliefhebbers hear. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 Elliott gaat wel even iets dieper op de techniek in. Bovendien Engels? Wat is het probleem? Edit: ik zie nu pas het onderste menu item "basis electronica" op Breem (vroeger was die er niet dacht ik). Ga dat eens verder doorkijken. Is wellicht best aardige content. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 Het verschil is (naast de onschatbare hoeveelheid info voor de diy-er) de toon waarin de wijsheden worden opgeschreven. Breem is meestal nogal absoluut: "het is onzin dat ..." , Elliott schrijft het voorzichtiger op en laat duidelijk merken dat het zijn ervaring is: "Ik heb nooit verschil kunnen ontdekken in...." Dit even uit de losse pols zonder exacte teksten er bij te halen. (ik beweer overigens note dat ik beide sites helemaal gelezen heb, Van Elliott heb ik wellicht 10 a 20% gelezen) Ja, Breem is absoluut in zijn taalgebruik. Ik herken dat van de meeste audioliefhebbers hear. lol, het is natuurlijk slechts mijn mening Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 Elliott gaat wel even iets dieper op de techniek in. Bovendien Engels? Wat is het probleem? Voor mij is Engels over het algemeen geen probleem, maar voor sommige anderen misschien wel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 Het verschil is (naast de onschatbare hoeveelheid info voor de diy-er) de toon waarin de wijsheden worden opgeschreven. Breem is meestal nogal absoluut: "het is onzin dat ..." , Elliott schrijft het voorzichtiger op en laat duidelijk merken dat het zijn ervaring is: "Ik heb nooit verschil kunnen ontdekken in...." Dit even uit de losse pols zonder exacte teksten er bij te halen. (ik beweer overigens note dat ik beide sites helemaal gelezen heb, Van Elliott heb ik wellicht 10 a 20% gelezen) Ja, Breem is absoluut in zijn taalgebruik. Ik herken dat van de meeste audioliefhebbers hear. lol, het is natuurlijk slechts mijn mening Was niet tegen jou in het bijzonder gericht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 Het verschil is (naast de onschatbare hoeveelheid info voor de diy-er) de toon waarin de wijsheden worden opgeschreven. Breem is meestal nogal absoluut: "het is onzin dat ..." , Elliott schrijft het voorzichtiger op en laat duidelijk merken dat het zijn ervaring is: "Ik heb nooit verschil kunnen ontdekken in...."[...] Oke Duck, Bedankt voor je antwoord. Mij viel ook al op dat ik anders aangesproken word als lezer. Ik kan mij zo voorstellen dat er lieden zijn die het geketter van Breem niet op prijs stellen. Mij nodigt het me uit om me ook verketterend tegen Breem op te stellen. (hmm, vervelende zin.) Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 Btw aardig artikel http://sound.westhost.com/sim.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 (...)Zo ken ik er bijvoorbeeld eentje, wonend in het dufste stadje van ons land - op Haarlem na - die, met uitzicht op een traag stromende rivier en een kruidkoekfabriek, door jarenlang autonoom & onafhankelijk denken, is afgedaald tot een miserabel niveau van geestloosheid waarin het eten van gebakjes van zijn onwettige schoonzoon, het lurken aan zijn kankerverwekkende stinkpijp, het afgunstig afzeiken van mensen die vertoeven in bewustzijnslagen van voor hem ongekende hoogte, het beluisteren van minstens tweehonderdjaar oude muziek - waarvan een substantieel deel expliciet en de rest impliciet de eer zingt van een God die hij niet wenst te kennen noch te erkennen - en zijn "lief" die kennelijk zijn gevoelshachje totaal beheert, zijn leven alle zin en inhoud moeten geven. Wat een vreselijk beeld van geestelijke verwording en afhankelijkheid, nietwaar? (Je vraagt je nu natuurlijk af over wie ik 't h Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 Btw aardig artikelhttp://sound.westhost.com/sim.htm Ja, best leuk. Het gaat hierbij om een meetsysteem dat op een nogal Spartaanse wijze verschillen aantoont. Door het ingangssignaal van een versterker en het uitgangssignaal van elkaar af te trekken, heb je hetgeen dat de versterker toevoegt of weglaat. Door de test te herhalen met een netsnoer dat in de ruimtevaart gebruikt wordt, kun je nagaan wat het effect is van die exotische netkabel. Simpel, maar ik vraag mij toch af in hoeverre het looptijdeffect door de versterker van belang is. Misschien is dat bij een relatieve meting veel minder. Voor mensen die wat tijd over hebben wellicht een leuke hobby. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 hahaha lachen die ravon. ik vraag telkens om de relatie tussen meten en horen en ik zie de dingen simpel? je had zeker geen echt antwoord he? nou het was weer vermakelijk hoor. dank dank. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 hahaha lachen die ravon. ik vraag telkens om de relatie tussen meten en horen en ik zie de dingen simpel? je had zeker geen echt antwoord he? nou het was weer vermakelijk hoor. dank dank. groet E Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 je liep om de vraag heen. ach ach .... je eigen meetfixatie vergeten? verdrongen? weer een kloteweekeinde? ervaring mee? nee het was prima, zon en zo, en jouw gebrek aan antwoord was ook heerlijk. even bijkomen hoor. morgen weer verder met deze gezellige discussie. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 hahaha lachen die ravon. ik vraag telkens om de relatie tussen meten en horen en ik zie de dingen simpel? Je roept een dogma aan dat al uitgekauwd is. Horen is een beleving en dat heeft met emotie te maken. Daar kan niemand aan komen: ik vind...Meten is een harde realiteit en heeft met fysica te maken: het is... Een verklaring voor de discrepantie horen-meten wordt door jaren '70 guru's nogal eens gegeven door: "we kunnen gewoon niet alles meten". Dit is ook zo passe. De waarheid is een kwestie van smaak. En die verandert in de loop van de tijd. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 Volgens mij kan ik dit allemaal niet zo goed volgen (en wil ik dat ook niet). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 De waarheid is een kwestie van smaak. En die verandert in de loop van de tijd. Groet, Jacco Ach als ik een gemiddelde Scientific American open sla, met verhalen over string theorie (niet eens strings) en talloze dimensies, dan kan inderdaad alles, geloof ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 Volgens mij kan ik dit allemaal niet zo goed volgen (en wil ik dat ook niet). Tja, Dit is weer een subdraad in deze draad. De zoveelste. Maar dat maakt de discussie wel dynamisch. Ik houd daar wel van. Niet iedereen wil dynamiek... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 je liep om de vraag heen. ach ach .... je eigen meetfixatie vergeten? verdrongen? weer een kloteweekeinde? ervaring mee? nee het was prima, zon en zo, en jouw gebrek aan antwoord was ook heerlijk. groet Toen ik jouw vragen beantwoordde over een systeempje met neurale technologie gedroeg jij je als een bekakte machopatser met het EQ van een verwende kleuter. Dus waarom zou ik nog op jouw vragen ingaan? Kleutertjes die zeuren worden overgeslagen. Jouw provocaties zijn aandoenlijk en vermakelijk. Ga vooral zo door, dan wordt het een leuke week Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 De waarheid is een kwestie van smaak. En die verandert in de loop van de tijd. Groet, Jacco Ach als ik een gemiddelde Scientific American open sla, met verhalen over string theorie (niet eens strings) en talloze dimensies, dan kan inderdaad alles, geloof ik. Maar dat reken ik ook niet tot wetenschap. Dat is tot nu toe allemaal speculatief. Een mengeling van geloof en wishfull thinking. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 Zojuist even rondgekeken op die westhost site. Leuk! Boeiend! Bedankt voor de tip! Vooral pagina "Phase, Time and Distortion in Loudspeakers" vond ik interessant. De man gaat v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts