Jump to content

breem site

rienberends
 Share

Recommended Posts

Breem sommige dingen kan ik wel inkomen...sommige dingen weer niet. Ik moet zeggen hij denkt wel rationeel na over dingen. Audiofiel,audio genieter,muziek liefhebber whatever.

Ieder het zijne hoor niets mis mee.

Ieder het zijne hoor niets mis mee.

dat is mooi. :D

Tja ik snap de ophef ineens ook niet echt...ik had dat vroeger ook altijd een afkeer van die site en nu ook niet meer. Hoe langer je forums bezoekt des te logischer ga je over dingen denken en minder fel ga je tegen mensen in (sommige gaan wel erg snel over de pis daar niet van) :D

Wat kan mij het nou eigenlijk boeien wat een ander van die site vind of van mijn geloof of mijn levenswijze precies helemaal niets eigenlijk. zoals je begrijpt nu ik ben een gelukkig mens hoor :D

breem heeft altijd gelijk.

Als Pasen en Pinksteren op 1 dag vallen ,dan heef tie gelijk

Geef eens een voorbeeld waar Breem ernaast zit?

Nee, oeverloze discussie. Mijn ouwe MG rijdt nog steeds lekkerder dan mijn doordeweekse Golf. De croquetten van Kwekkeboom zi jn nog steeds lekkerder dan d ie van de FEBO. Waarom ? Weet ik niet. Dan hoor/ proef/ zie/ ervaar ik maar zaken die er volgens anderen niet zijn, maar ik voe l me er wonderwel bij.

Nee, oeverloze discussie. Mijn ouwe MG rijdt nog steeds lekkerder dan mijn doordeweekse Golf. De croquetten van Kwekkeboom zi jn nog steeds lekkerder dan d ie van de FEBO. Waarom ? Weet ik niet. Dan hoor/ proef/ zie/ ervaar ik maar zaken die er volgens anderen niet zijn, maar ik voe l me er wonderwel bij.

Audiofiel Gelul.

Je schijt op Breem maar je weet niet waarom.

Makkelijk hoor.

Audiofiel Gelul.

Makkelijk hoor.

Ik schijt op niemand, maar heb wel overal schijt aan. En dat is heel wat anders.

Ok dan,...hier mijn opsommig van punten van dhr. Breem,

waardoor ik hem en z'n site niet echt serieus kan nemen:

"Voor de "wat betere" hedendaagse (2004) weergeef apparatuur (CD-spelers, versterkers e.d.) geldt dat de geluidskwaliteit (klank) van alle apparaten in hoge mate hetzelfde is. Alleen bij luidsprekers en luidsprekerkasten vind je nog grote klankverschillen"

"Alle spelers, behalve misschien de allergoedkoopste, geven een geluidskwaliteit die zonder meer subliem genoemd kan worden."

"Gezien het tempo waarin tegenwoordig audio en video apparaten voor nieuwe media verschijnen moet je regel versterker een flink aantal ingangen hebben. Bedenk: Bandrecorder, Casette deck, CD, DAT, DVD, FM-Tuner, Kabel decoder, Laser Disk, Sateliet ontvanger, PC, TV, VCR, Vinyl-platenspeler, MP3-speler. Denk ook aan signalen die je uit je studeer- of hobby-kamer wilt laten komen, en aan elektronische muziekinstrumenten die je bespeelt." :blink::lol:

"Transistor apparatuur heeft geen opwarmtijd nodig.

Het inwendige van buizen is na 1 of 2 minuten op bedrijfstemperatuur.

De rest is fantasie"

(stelling)

"Spikes onder je luidspreker kasten geven een aanzienlijke verbetering van het geluid en verminderen geluidsoverlast.

(antwoord van Breem)

De luidsprekerkasten moeten met de midden- en hoge tonen luidsprekers ongeveer op oorhoogte opgesteld worden. Dat kan met ieder resonatie vrij onderstel"

(....het doel van spikes is 'm blijkbaar geheel ontgaan, ...alsf die 3cm zijn bedoeld om de tweeter op oorhoogte te krijgen :D )

"Als je niet tevreden bent met het geluid van je installatie moet je als eerste de luidsprekers onder de loep nemen."

Maar verder kan ik me best vinden in veel van z'n punten :rolleyes:

Het inwendige van buizen is na 1 of 2 minuten op bedrijfstemperatuur.

De rest is fantasie"

Ahum spijt me zeer probeer eens ff alco...schroef eens een transistor amp open houd je vinger op een transistor...wedden dat je het geen 5 minuten volhoud met een een beetje poweramp. Ik kan me daar wel in vinden wat breem claimed zeg ik eerlijk....

Audiofiel Gelul.

Makkelijk hoor.

Ik schijt op niemand, maar heb wel overal schijt aan. En dat is heel wat anders.

Overal schijt aan maar je weet niet waarom. :)

Draag jij ook zo'n stoere pet met een wapperende sjaal als je in je MG het verkeer ophoudt?

ja daarom klinkt mijn eindversterker beter als ie altijd aan is, en heeft iets lulligs als mijn tuner 3 weken nodig om top te gaan klinken.

maar dat ligt dan natuurlijk aan mij (hoewel meerdere gebruikers van deze eindversterker hetzelfde zeggen natuurlijk, dus allemaal gek).

groet

Audiofiel Gelul.

Makkelijk hoor.

Overal schijt aan maar je weet niet waarom. :)

Draag jij ook zo'n stoere pet met een wapperende sjaal als je in je MG het verkeer ophoudt?

Ja , een pet van Dolce en Gabbana en een sjaal van Brioni. Precies zoals jij het wil hebben.

Ok dan,...hier mijn opsommig van punten van dhr. Breem,

waardoor ik hem en z'n site niet echt serieus kan nemen:

"Voor de "wat betere" hedendaagse (2004) weergeef apparatuur (CD-spelers, versterkers e.d.) geldt dat de geluidskwaliteit (klank) van alle apparaten in hoge mate hetzelfde is. Alleen bij luidsprekers en luidsprekerkasten vind je nog grote klankverschillen"

Klopt. Ga maar eens luisteren en meten. De verschillen zijn niet groot.

"Alle spelers, behalve misschien de allergoedkoopste, geven een geluidskwaliteit die zonder meer subliem genoemd kan worden."

Klopt. Is wel smaakgevoelig.

"Gezien het tempo waarin tegenwoordig audio en video apparaten voor nieuwe media verschijnen moet je regel versterker een flink aantal ingangen hebben. Bedenk: Bandrecorder, Casette deck, CD, DAT, DVD, FM-Tuner, Kabel decoder, Laser Disk,  Sateliet ontvanger, PC, TV, VCR, Vinyl-platenspeler, MP3-speler. Denk ook aan signalen die je uit je studeer- of hobby-kamer wilt laten komen, en aan elektronische muziekinstrumenten die je bespeelt." :blink:  :lol:

Klopt. De vier ingangen op mijn versterkertje zitten vol.

Platenspeler, CD speler, TV audio en MP3/PC. Het TV signaal komt van DVD speler of TV tuner.

Het inwendige van buizen is na 1 of  2  minuten op bedrijfstemperatuur.

De rest is fantasie"

Klopt. Ga maar eens luisteren en meten. Bedrijfstemperatuur is een niet-gestandaardiseerd begrip.

(stelling)

"Spikes onder je luidspreker kasten geven een aanzienlijke verbetering van het geluid en verminderen geluidsoverlast.

(antwoord van Breem)

De luidsprekerkasten moeten met de midden- en hoge tonen luidsprekers ongeveer op oorhoogte opgesteld worden. Dat kan met ieder resonatie vrij onderstel"

(....het doel van spikes is 'm blijkbaar geheel ontgaan, ...alsf die 3cm zijn bedoeld om de tweeter op oorhoogte te krijgen :D )

Wat is volgens jou het doel van spikes?.

"Als je niet tevreden bent met het geluid van je installatie moet je als eerste de luidsprekers onder de loep nemen."

Klopt. Daar vindt de meeste vervorming plaats.

Maar verder kan ik me best vinden in veel van z'n punten :rolleyes:

Ik ook.

Guest tubejack

Ik vind de site van Breem wel aardig, hoewel ik sommige dingen wel erg stellig vind.

B.v. dat een buizenversterker verouderde technieck is, dat vind ik vrij negatief.

Mijn ervaring is dat zowel oud als nieuw niet per defenitie beter of slechter is.

Vaak kan een mix van oud en nieuw heel goed werken. Verder is er een hoop blabla

in het audio-wereldje :P Een "uurtje" Breem lezen helpt je daar prima vanaf...

Dus kortsamengevat: prima! beetje "tegengas" tegen al dat audiofiele geoh.

Vriendelijke groet,

Jack

Ja , een pet van Dolce en Gabbana en een sjaal van Brioni. Precies zoals jij het wil hebben.

Stereotiepje dus.

Wel netjes bij het tanken loodadditief toevoegen. Anders gaat ie stuk. Het blijft tenslotte een Engels dameswagentje uit de traditie MG, Wolseley en Triumph.

Doe mij maar een Lotus Seven of een Caterham. Daar kun je tenminste mee racen zonder dat ie stukgaat.

Ahum spijt me zeer probeer eens ff alco...schroef eens een transistor amp open houd je vinger op een transistor...wedden dat je het geen 5 minuten volhoud met een een beetje poweramp. Ik kan me daar wel in vinden wat breem claimed zeg ik eerlijk....

Ik bedoel zelf niet zozeer de letterlijke opwarmtijd die nodig is om de versterker te kunnen gebruiken. (da's kwestie van hooguit enkele seconden tot circa 1 minuut)

Ik bedoel meer dat veel versterkers (ook transistor) beter/optimaal klinken na een bepaalde periode. (zo tussen 20 en 45 minuten)

Da's althans mijn ervaring met diverse versterkers, door de jaren heen.

Klopt. Ga maar eens luisteren en meten. De verschillen zijn niet groot

Luisteren heb al vaak en veel gedaan. De verschillen zijn enorm!

Meten doe ik niet aan, aangezien meetcijfers (mij) helemaal niets zeggen over de klank kwaliteit.

(een versterker die perfect scoort aan meetapparatuur kan minder goed klinken dan een versterker die minder goed meet)

Ik denk dat 't er aan ligt hoe snel je iets subliem vind.

Ben wel met je eens dat de verschillen ook een kwestie van smaak kunnen zijn.

Wat is volgens jou het doel van spikes?

Uiteraard niet om de tweeter er mee op oorhoogte te krijgen.

Zou niet best zijn als dat van die 2 a 3cm extra afhing.

Spikes dienen er naar mijn mening voor om de kast te ontkoppelen van de ondergrond (ok...of koppelen, zoals sommigen ook beweren, mij best)

Hierdoor zal er minder laag-resonantie optreden (wel prettig als je onderburen hebt) en dus een strakker laag, en 't geluid komt naar mijn ervaring losser van de kast, en wordt de plaatsing verbeterd.

Mvg,

Alco

Ik bedoel zelf niet zozeer de letterlijke opwarmtijd die nodig is om de versterker te kunnen gebruiken. (da's kwestie van hooguit enkele seconden tot circa 1 minuut)

Ik bedoel meer dat veel versterkers (ook transistor) beter/optimaal klinken na een bepaalde periode. (zo tussen 20 en 45 minuten)

Da's althans mijn ervaring met diverse versterkers, door de jaren heen.

Klopt. Ga maar eens luisteren en meten. De verschillen zijn niet groot

Luisteren heb al vaak en veel gedaan. De verschillen zijn enorm!

Meten doe ik niet aan, aangezien meetcijfers (mij) helemaal niets zeggen over de klank kwaliteit.

(een versterker die perfect scoort aan meetapparatuur kan minder goed klinken dan een versterker die minder goed meet)

Ik denk dat 't er aan ligt hoe snel je iets subliem vind.

Ben wel met je eens dat de verschillen ook een kwestie van smaak kunnen zijn.

Wat is volgens jou het doel van spikes?

Uiteraard niet om de tweeter er mee op oorhoogte te krijgen.

Zou niet best zijn als dat van die 2 a 3cm extra afhing.

Spikes dienen er naar mijn mening voor om de kast te ontkoppelen van de ondergrond (ok...of koppelen, zoals sommigen ook beweren, mij best)

Hierdoor zal er minder laag-resonantie optreden (wel prettig als je onderburen hebt) en dus een strakker laag, en 't geluid komt naar mijn ervaring losser van de kast, en wordt de plaatsing verbeterd.

Mvg,

Alco

Er zijn verschillen maar ze zijn niet enorm. Want dan zouden ze immers eenvoudig meetbaar zijn. Mischien zijn ze dat toch wel.

Dat