ravon Posted 13 maart 2006 Report Share Posted 13 maart 2006 Beste, Ik zie het plaatje wel... Groeten, Bas Staat het plaatje misschien lokaal? Als ik de url van het plaatje in mijn browser plak komt er ook niks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 13 maart 2006 Report Share Posted 13 maart 2006 voor het wekelijke potje 'lachen' lees ik de recenties op hifi.nl en hier is ie: http://www.hifi.nl/recensies.php?id=2568 Die recensent is Hilarisch. Wat is er zo hilarisch aan die recenSie? Net zolang luisteren en aanklooien tot je denkt dat je het gewenste resultaat hoort en dat dan ook nog durven opschrijven. En daar nog een lekkere boterham mee verdienen ook waarschijnlijk een stukje.... uit de recensie.... Wat bleek: in de blinde test was het zeer moeilijk om vast te stellen of de Power Source Plus er wel of niet tussen zat. Van dieper laag bleef praktisch niets meer over, van een toegenomen betrokkenheid was weinig terug te vinden. Behoorlijk ontnuchterend. Oorzaken daarvoor zijn mogelijk het steeds in- en uitschakelen van de apparatuur. Okee, ik had geen zin om het hele verhaal te lezen, maar mijn eerste indruk was dat hij het niet meteen klakkeloos een wonderding vond Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 13 maart 2006 Report Share Posted 13 maart 2006 En daar nog een lekkere boterham mee verdienen ook waarschijnlijk Denk je? Ik heb eerder het idee dat de meeste recensenten recenseren omdat ze zichzelf zo fantastisch vinden. Die doen dat voor de eer en voor het idee dat ze apparatuur eerder horen dan jij en ik. Daar heb je wel weer een goed punt Maar alleen van die kick brandt de kachel niet helaas dus het zal toch ook wel opbrengen neem ik aan Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 13 maart 2006 Report Share Posted 13 maart 2006 Okee, ik had geen zin om het hele verhaal te lezen, maar mijn eerste indruk was dat hij het niet meteen klakkeloos een wonderding vond Die conclusie had ik ook getrokken. Dat vond ik ook een meevaller! Deze mijnheer heeft er echt zijn best voor gedaan, althans zo lijkt het wel, om serieus uit te vinden of het ding "iets" doet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
djohn Posted 13 maart 2006 Report Share Posted 13 maart 2006 Als je eens wil spelen met een netfilter, Conrad levert een zelfbouwpakketje voor zo'n E10,- per filter. Ik heb er zelf 2 gekocht en wat andere spullen (aansluitingen voor 220 Volt, 2 contactdozen, zekeringen, zekeringhouders en een kastje (kortom de rest om het werkend te krijgen voor 2 groepjes)). Kosten: net iets meer dan E40,-. Vind ik persoonlijk wat schappelijker dan E1900,-. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 14 maart 2006 Report Share Posted 14 maart 2006 Als je eens wil spelen met een netfilter, Conrad levert een zelfbouwpakketje voor zo'n E10,- per filter. Ik heb er zelf 2 gekocht en wat andere spullen (aansluitingen voor 220 Volt, 2 contactdozen, zekeringen, zekeringhouders en een kastje (kortom de rest om het werkend te krijgen voor 2 groepjes)). Kosten: net iets meer dan E40,-. Vind ik persoonlijk wat schappelijker dan E1900,-. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 14 maart 2006 Members Report Share Posted 14 maart 2006 Vind ik persoonlijk wat schappelijker dan E1900,-. En waar is die 1900 euro nu plotsklaps op gebaseerd ? Zo'n 6 jaar geleden hebben ik en 2 maten zo'n ding gekocht, en toen waren ze 1500 gulden, wat ik al bezopen veel vond voor zo'n ''stekkerblok'' (advies geloof ik 1700 gulden). Waar zit nu ineens dat prijsverschil in? Inflatie? Hele flinke dan. Ok, het was geen Powersource Plus, maar waar staat die plus dan voor, gewikkeld met goud-draad? Die van mij ging trouwens na 2 weken exit, als het al iets deed, dan was dat op mijn cd-speler, en dan zo marginaal, dat ik voor het geld toch liever muziek kocht. Bij een van de anderen deed 'ie ook niet veel, advies van Kemp was een hele nieuwe groep met bekabeling van Belden. Kostte nog een 500 gulden. Nou, die is 'm dus ook al weer een tijdje kwijt. Misschien dat het werkt als je naast een fabriek woont, maar onder normale omstandigheden... Of ik ben natuurlijk gewoon doof. De derde heeft 'm nog steeds in bezit, maar als ik vraag of hij hem los wil koppelen, dan is dat teveel moeite (moet alles weer gepole-checked worden, bla, bla, bla)... Als dit soort ''tweaks'' nou voor 150-200 euro te koop waren, dan zou ik bij een marginale verbetering nog zeggen ''Ja, het werkt'', maar voor dit soort bedragen zou je toch van je stoel moeten vallen vanwege het verschil ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 14 maart 2006 Report Share Posted 14 maart 2006 Vind ik persoonlijk wat schappelijker dan E1900,-. En waar is die 1900 euro nu plotsklaps op gebaseerd ? Zo'n 6 jaar geleden hebben ik en 2 maten zo'n ding gekocht, en toen waren ze 1500 gulden, wat ik al bezopen veel vond voor zo'n ''stekkerblok'' (advies geloof ik 1700 gulden). Waar zit nu ineens dat prijsverschil in? Inflatie? Hele flinke dan. Ok, het was geen Powersource Plus, maar waar staat die plus dan voor, gewikkeld met goud-draad? Die van mij ging trouwens na 2 weken exit, als het al iets deed, dan was dat op mijn cd-speler, en dan zo marginaal, dat ik voor het geld toch liever muziek kocht. Bij een van de anderen deed 'ie ook niet veel, advies van Kemp was een hele nieuwe groep met bekabeling van Belden. Kostte nog een 500 gulden. Nou, die is 'm dus ook al weer een tijdje kwijt. Misschien dat het werkt als je naast een fabriek woont, maar onder normale omstandigheden... Of ik ben natuurlijk gewoon doof. De derde heeft 'm nog steeds in bezit, maar als ik vraag of hij hem los wil koppelen, dan is dat teveel moeite (moet alles weer gepole-checked worden, bla, bla, bla)... Als dit soort ''tweaks'' nou voor 150-200 euro te koop waren, dan zou ik bij een marginale verbetering nog zeggen ''Ja, het werkt'', maar voor dit soort bedragen zou je toch van je stoel moeten vallen vanwege het verschil ? Je moet natuurlijk wel de juiste filosofisch-audiofiele muziekbeleving hebben om de werking van zo'n fijnzinnig ontworpen stekkerdoos in zijn volle omvang te kunnen (h)erkennen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
djohn Posted 14 maart 2006 Report Share Posted 14 maart 2006 ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
djohn Posted 14 maart 2006 Report Share Posted 14 maart 2006 ..... De Brugcel in deze schakeling zal tot zo'n 0,7DC volt in spere staan. De twee 33000uF elcos zorgen voor een oneindige lage AC weerstand. Wisselspanning wordt doorgelaten en de gelijkspanningscomponent (tot 700mV.) wordt tegengehouden. Transformatoren worden warm, kunnen brommen en worden inefficienter etc. door gelijkspannings component op het lichtnet. (transformator is een spoel en kan verzadigen van gelijkspanning) Een dergelijk DC block schema zorgt voor een betere klank, stillere en efficientere trafo's. Dit soort schakeling zijn los te koop als zijnde DC offsetkillers van AH meen ik. Ongeloofelijk dat Bryston vrijwel de enige is die dit standaard in haar amps toepast!! Groeten, Bas Dus als ik het schema nabouw en in mijn filterbehuizing jas, zal dat weer een beter resultaat opleveren? Zo ja, dan is dat voor mij nog wel de moeite waard om eens erin te solderen, voor de prijs van de componenten hoeft het niet gelaten te worden. Is het profijtelijk om mijn (ongefilterde) Krell (KAV 250a) eindversterker ook van zo'n schakelingetje te voorzien? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 15 maart 2006 Report Share Posted 15 maart 2006 ..... De Brugcel in deze schakeling zal tot zo'n 0,7DC volt in spere staan. De twee 33000uF elcos zorgen voor een oneindige lage AC weerstand. Wisselspanning wordt doorgelaten en de gelijkspanningscomponent (tot 700mV.) wordt tegengehouden. Transformatoren worden warm, kunnen brommen en worden inefficienter etc. door gelijkspannings component op het lichtnet. (transformator is een spoel en kan verzadigen van gelijkspanning) Een dergelijk DC block schema zorgt voor een betere klank, stillere en efficientere trafo's. Dit soort schakeling zijn los te koop als zijnde DC offsetkillers van AH meen ik. Ongeloofelijk dat Bryston vrijwel de enige is die dit standaard in haar amps toepast!! Groeten, Bas Dus als ik het schema nabouw en in mijn filterbehuizing jas, zal dat weer een beter resultaat opleveren? Zo ja, dan is dat voor mij nog wel de moeite waard om eens erin te solderen, voor de prijs van de componenten hoeft het niet gelaten te worden. Is het profijtelijk om mijn (ongefilterde) Krell (KAV 250a) eindversterker ook van zo'n schakelingetje te voorzien? Beste djohn, In hoeverre zo'n schakeling veel goeds doet of niet hangt af van je netspannings situatie thuis. s'ommige mensen hebben veel rotzooi en gelijkspannings component op hun lichtnet. sommige zelfs zo erg dat de trafo's ervan gaan brommen. Het is dan misschien verstandig om deze schakeling in een externe behuizing te plaatsen om de Garantie aan je Krell te behouden. Ik weet verder niet hoe ervaren je bent, maar onthoud wel dat je met een spanning van 230 volt werkt die LEVENSGEBAARLIJK kan zijn. Mijn plaatje werkt inderdaad niet om vage redenene. Daarom even hier klikken: Bryston 7bsst schema en dan de tweede pagina de schakeling met Brugcel en elco's direct naar de Netentree. Neem dan ook het parallel filter mee met de weerstand (221K)en condensator (100nF) tussen fase en nul. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 15 maart 2006 Report Share Posted 15 maart 2006 Beste, In mijn bookmarks kwam ik ook deze nog tegen: DC blocker Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard Kruizinga Posted 15 maart 2006 Report Share Posted 15 maart 2006 voor het wekelijke potje 'lachen' lees ik de recenties op hifi.nl en hier is ie: http://www.hifi.nl/recensies.php?id=2568 Die recensent is Hilarisch. Wat is er zo hilarisch aan die recenSie? Net zolang luisteren en aanklooien tot je denkt dat je het gewenste resultaat hoort en dat dan ook nog durven opschrijven. En daar nog een lekkere boterham mee verdienen ook waarschijnlijk Denk je? Ik heb eerder het idee dat de meeste recensenten recenseren omdat ze zichzelf zo fantastisch vinden. Die doen dat voor de eer en voor het idee dat ze apparatuur eerder horen dan jij en ik. De spijker op z'n kop! En het zijn allemaal vriendjes van de importeurs van dergelijke onzinproducten. Algemeen: Vervuild stroom! Kom nou toch! Al het apparatuur is voldoende bestand tegen kleine wisselspanningen. En als je geluidskwaliteit minder is door wisselingen in de spanning, moet je het apparaat direct terugbrengen, want dat is er iets stuk. Of je hebt een wezenlijk probleem en moet je de stroomleverancier inschakelen. Dan zou je ook al storingen aan andere elektrische apparatuur en lampen moeten herkennen. Overigens kan de geluidskwaliteit niet afhankelijk zijn van de geleverde stroom, je kunt hooguit storingen waarnemen. Je kunt jezelf alles wijsmaken. Opvallend aan de recensie was inderdaad dat blind luisteren aantoonde dat verschillen niet aan de wijzen waren. Dan gaan ze zoeken naar een methode om het wel te horen. De betrouwbaarheid van zo'n recensie ten top! Waarnemingen zijn bij een mens zo enorm stemmingafhankelijk, dat zo'n test volstrekt onbetrouwbaar is. Vandaag klinkt het weer anders dan morgen. Het is net als bij koffie. Die smaakt steeds anders, al komt die uit de zelfde espressomachine. En muziek: sommige nummers zijn op bepaalde momenten heel mooi en op andere juist niet. Audio blijft natuurlijk een hobby en wie 1900 euro wil uitgeven voor een goed gevoel, moet dat vooral doen. Sommigen kopen een Mercedes omdat ze denken dat die beter is dan een Lexus... en zo zou je uren door kunnen gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 15 maart 2006 Report Share Posted 15 maart 2006 @vervuild net Het net is niet vervuild, maar we vervuilen hem zelf, met pc's, cd-spelers, en op een andere frequentie, koelkasten en vriezers. Die motoren he? Zelfs aparte groepen lost dit soms niet op. @bryston de enige met dc-blokker ik herinner me dat Kenwood dit vroeger ook altijd in z'n eindversterkers had ingebouwd lc-audio verkoopt ze ook los (inbouw) http://www.lcaudio.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 15 maart 2006 Report Share Posted 15 maart 2006 hm dat ziet er simpel uit .... en bloody cheap. ik denk in mijn optimisme dat me wel zou lukken dat in te bouwen. mijn trafo staat namelijk regelmatig kamervullend te brommen, dus ik denk al een tijdje aan een DC filter. dank en groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 15 maart 2006 Report Share Posted 15 maart 2006 @The Ark Heb ook even gekeken en zie zo'n ding ook wel zitten. Wat ik er van begreep qua inbouw: * Stroomdraad tussen steker en trafo doorknippen * Stroomdraad (deel met de steker) in de ingang van DC-filter * Rest stroomdraad (naar trafo) in uitgang van DC-filter Klopt dat? Ik begreep het op de site niet helemaal. Dit is relevant voor mijn aankoopbeslissing namelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 15 maart 2006 Report Share Posted 15 maart 2006 werkt zoiets nog dynamiekbeperkend? de onderdelen staan recht 'in de weg'. anders dan met de parallel filters die ik gebruik dus. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
djohn Posted 15 maart 2006 Report Share Posted 15 maart 2006 .....Ik weet verder niet hoe ervaren je bent, maar onthoud wel dat je met een spanning van 230 volt werkt die LEVENSGEVAARLIJK kan zijn.......Groeten, Bas Bas, bedankt voor de info en de waarschuwing. Ik heb in een grijs verleden nog eens 6 maanden als elektricien gewerkt, waarbij ik regelmatig 'onder spanning' moest werken. Ik ben me er dus terdege van bewust dat ik moet opppassen met spanningen boven 40 volt. Maar het is verstandig om die waarschuwing te plaatsen, je weet tenslotte niet mijn niveau en die van anderen die dit ook willen gaan uitproberen. Aan anderen: neem deze waarschuwing dus ter harte. Als je maar even twijfelt aan je capaciteiten en inzicht dienaangaande,begin er niet aan!!! Ik woon zelf in hartje R'dam, dus ik ga toch eens kijken of het profijt oplevert, op een non-invasieve manier, zodat ik alles weer terug kan draaien en niet in de problemen kom met garantie enzo. Nou heb ik ergens ooit gelezen op een forum, dat Krell apparatuur niet zo gebaat is bij het varvangen van een netsnoer, dus dan is het misschien verstandig om het originele netsnoer te blijven gebruiken en de 'DC-killer' ertussen te lussen, is jou daar iets van bekend? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 16 maart 2006 Report Share Posted 16 maart 2006 .....Ik weet verder niet hoe ervaren je bent, maar onthoud wel dat je met een spanning van 230 volt werkt die LEVENSGEVAARLIJK kan zijn.......Groeten, Bas Bas, bedankt voor de info en de waarschuwing. Ik heb in een grijs verleden nog eens 6 maanden als elektricien gewerkt, waarbij ik regelmatig 'onder spanning' moest werken. Ik ben me er dus terdege van bewust dat ik moet opppassen met spanningen boven 40 volt. Maar het is verstandig om die waarschuwing te plaatsen, je weet tenslotte niet mijn niveau en die van anderen die dit ook willen gaan uitproberen. Aan anderen: neem deze waarschuwing dus ter harte. Als je maar even twijfelt aan je capaciteiten en inzicht dienaangaande,begin er niet aan!!! Ik woon zelf in hartje R'dam, dus ik ga toch eens kijken of het profijt oplevert, op een non-invasieve manier, zodat ik alles weer terug kan draaien en niet in de problemen kom met garantie enzo. Nou heb ik ergens ooit gelezen op een forum, dat Krell apparatuur niet zo gebaat is bij het varvangen van een netsnoer, dus dan is het misschien verstandig om het originele netsnoer te blijven gebruiken en de 'DC-killer' ertussen te lussen, is jou daar iets van bekend? Je moet nooit onder spanning werken..... Eerst de boel afschakelen en dan er pas aan werken... Heeft je baas of iemand anders daar commentaar op dan doen ze het toch mooi zelf.......????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 16 maart 2006 Report Share Posted 16 maart 2006 (...)Als dit soort ''tweaks'' nou voor 150-200 euro te koop waren, dan zou ik bij een marginale verbetering nog zeggen ''Ja, het werkt'', (...) Wil eenieder deze zin eens goed lezen, nog eens goed lezen, diep laten inwerken, en vervolgens een flink deel van de berichten op dit forum met andere ogen bezien Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 16 maart 2006 Report Share Posted 16 maart 2006 (...)Als dit soort ''tweaks'' nou voor 150-200 euro te koop waren, dan zou ik bij een marginale verbetering nog zeggen ''Ja, het werkt'', (...) Wil eenieder deze zin eens goed lezen, nog eens goed lezen, diep laten inwerken, en vervolgens een flink deel van de berichten op dit forum met andere ogen bezien Met opgewekte groet, Gelukkig rook ik geen dure sigaren. Als dat wel zo was zou ik moeten kiezen tussen het aansteken van mijn sigaren met biljetten van 20 euro of van 200 euro. Vraagje aan de rokers onder ons. Zou je dat verschil merken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 16 maart 2006 Report Share Posted 16 maart 2006 Zelfs aparte groepen lost dit soms niet op. Zeker niet als die verschillende groepen op dezelfde fase als de anderen zijn aangesloten, terwijl een andere fase ook wel eens vervuiling kan vertonen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 16 maart 2006 Report Share Posted 16 maart 2006 Gelukkig rook ik geen dure sigaren. Als dat wel zo was zou ik moeten kiezen tussen het aansteken van mijn sigaren met biljetten van 20 euro of van 200 euro. Vraagje aan de rokers onder ons. Zou je dat verschil merken? Niet aan de sigaar, wel in de portemonnee Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 16 maart 2006 Report Share Posted 16 maart 2006 (...)Gelukkig rook ik geen dure sigaren. Als dat wel zo was zou ik moeten kiezen tussen het aansteken van mijn sigaren met biljetten van 20 euro of van 200 euro. Vraagje aan de rokers onder ons. Zou je dat verschil merken? Ja, afhankelijk van hetgeen waarmee je de biljetten hebt aangestoken Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 16 maart 2006 Report Share Posted 16 maart 2006 (...)Gelukkig rook ik geen dure sigaren. Als dat wel zo was zou ik moeten kiezen tussen het aansteken van mijn sigaren met biljetten van 20 euro of van 200 euro. Vraagje aan de rokers onder ons. Zou je dat verschil merken? Ja, afhankelijk van hetgeen waarmee je de biljetten hebt aangestoken Met opgewekte groet, Steek jij jouw sigaren ook aan met een stukje cederhout wat weer met een gasaansteker is aangestoken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts