Jump to content

negentienhonderd euro?

niels007
 Share

Recommended Posts

(...)

Steek jij jouw sigaren ook aan met een stukje cederhout wat weer met een gasaansteker is aangestoken?

Stinkstokken rook ik niet :angry:

Ik geef mij al 30 jaar over aan de edele kunst van het "toeback suygen", tegenwoordig ook wel pijproken geheten :)

En inderdaad, een van de grondbeginselen van het pijproken is, dat je de pijp (althans de tabak) nooit, maar dan ook nooit en te nimmer aan moet steken met een benzineaansteker. Een cederhouten spaan is weer het andere uiterste, meer voor snobs :P

Zelf gebruik ik al jaren een elegante gasaansteker :rolleyes:

Met opgewekte groet,

Je moet nooit onder spanning werken.....

Eerst de boel afschakelen en dan er pas aan werken...

Heeft je baas of iemand anders daar commentaar op dan doen ze het toch mooi zelf.......?????

Als je in oorlogsgebied zit, wil je toch dat je communicatielijnen onvoorwaardelijk open blijven, dan heb je dus echt geen keus. ;)

Plus nee zeggen tegen je werkverschaffer (een hond heeft een baas ;) ) in het leger en zeker in oorlogsgebied, kan toch wat vervelender consequenties hebben dan in het bedrijfsleven! Verder is ook de arbo-wetgeving in dat soort situaties niet van toepassing.

Je moet nooit onder spanning werken.....

Eerst de boel afschakelen en dan er pas aan werken...

Heeft je baas of iemand anders daar commentaar op dan doen ze het toch mooi zelf.......?????

Als je in oorlogsgebied zit, wil je toch dat je communicatielijnen onvoorwaardelijk open blijven, dan heb je dus echt geen keus. ;)

Plus nee zeggen tegen je werkverschaffer (een hond heeft een baas ;) ) in het leger en zeker in oorlogsgebied, kan toch wat vervelender consequenties hebben dan in het bedrijfsleven! Verder is ook de arbo-wetgeving in dat soort situaties niet van toepassing.

Ik zie het al voor me. Een onderofficier die jou afblaft dat die f*cking communicatie NU online moet terwijl de granaten links en rechts inslaan. "Ja maar er staat spanning op". "Donder op met je spanning, NU!!"

Je hebt altijd een keus, ook als het spannend is. Veiligheid is het nemen van acceptabele risico's. Wat acceptabel is bepaal je zelf want je bent zelf verantwoordelijk voor je veiligheid. Voor held spelen is dom want helden gaan vaak dood.

Als ze in het leger in een oorlogsgebied die communicatiesystemen niet goed op orde hebben en het wordt spannend dan is dat een kwestie van incompetentie en dan verlies je toch wel. Daarbij komt dat zo'n communicatiesysteem ook niet werkt als jij er dood naast ligt.

Als ze in het leger in een oorlogsgebied die communicatiesystemen niet goed op orde hebben en het wordt spannend dan is dat een kwestie van incompetentie en dan verlies je toch wel. Daarbij komt dat zo'n communicatiesysteem ook niet werkt als jij er dood naast ligt.

Bovendien, als het al niet werkt, waarom mag de spanning er dan niet af, bij de herstelwerkzaamheden? ;)

Bla bla bla.

Ik word af en toe een beetje moe van de meningen die gegeven worden zonder dat alle feiten bekend zijn bij degene die commentaar levert. Ongetwijfeld heb ik dat ook af en toe, maar sommigen hear zijn er expert in. ;):)

De communicatie werkte gewoon en ik heb geen seconde iets getypt in de richting van dat dat niet zo zou zijn. In een opbouwfase moet er na aan die voorwaarde voldaan te hebben nog andere dingen gerealiseerd worden en dat moet soms op de zelfde groep gebeuren als die waar de voornoemde middelen op aangesloten zijn.

Verder vind ik het geen probleem om onder spanning te werken, ik weet donders goed wat ik dan wel en niet kan doen en heb genoeg wil om te leven om geen seconde de gevaren ervan uit het oog te verliezen. Als ik dat niet zou hebben, zouden we deze discussie hear ook niet gevoerd hebben, dat lijktme vrij duidelijk, want dan zou ik de eerste Nederlander geweest zijn die niet verticaal uit Srebrenica terug gekomen zou zijn. :lol:

Laten we dus bij deze de discussie over onder spanning werken afsluiten, met nogmaals de waarschuwing dat als je niet 100% weet wat je doet, je er nooit aan moet beginnen.

ps:

untitled35yk.jpg

:D:D:D:D (wat had ik trouwens toen nog veel haar :lol:)

Bla bla bla.

Ik word af en toe een beetje moe van de meningen die gegeven worden zonder dat alle feiten bekend zijn bij degene die commentaar levert. Ongetwijfeld heb ik dat ook af en toe, maar sommigen hear zijn er expert in. ;):)

De communicatie werkte gewoon en ik heb geen seconde iets getypt in de richting van dat dat niet zo zou zijn. In een opbouwfase moet er na aan die voorwaarde voldaan te hebben nog andere dingen gerealiseerd worden en dat moet soms op de zelfde groep gebeuren als die waar de voornoemde middelen op aangesloten zijn.

Verder vind ik het geen probleem om onder spanning te werken, ik weet donders goed wat ik dan wel en niet kan doen en heb genoeg wil om te leven om geen seconde de gevaren ervan uit het oog te verliezen. Als ik dat niet zou hebben, zouden we deze discussie hear ook niet gevoerd hebben, dat lijktme vrij duidelijk, want dan zou ik de eerste Nederlander geweest zijn die niet verticaal uit Srebrenica terug gekomen zou zijn. :lol:

Laten we dus bij deze de discussie over onder spanning werken afsluiten, met nogmaals de waarschuwing dat als je niet 100% weet wat je doet, je er nooit aan moet beginnen.

Je zult mij bedoelen. Je maakte er nogal een stoer verhaal van. Net alsof je op het slagveld met je multimeter in de weer was. Dat blijkt dus helemaal niet het geval, je was gewoon bezig je werk te doen. Des te minder reden om gevaarlijke handelingen uit te voeren.

Je zult best weten wat je doet maar doe dan niet zo stoer.

Je zult mij bedoelen. Je maakte er nogal een stoer verhaal van. Net alsof je op het slagveld met je multimeter in de weer was. Dat blijkt dus helemaal niet het geval, je was gewoon bezig je werk te doen. Des te minder reden om gevaarlijke handelingen uit te voeren.

Je zult best weten wat je doet maar doe dan niet zo stoer.

bla bla bla.

Ik heb dit verhaal niet opgesteld om stoer over te komen, dat filter jij eruit.

Sterker nog ik heb dat bewust uit mijn eerste posting over onder spanning werken weggelaten, omdat ik vrij bescheiden ben in dat soort zaken en in het algemeen. Leer iemand eerst een beetje kennen voordat je het over de persoonlijke boeg gaat gooien!!! Ik heb het alleen aangehaald om e.e.a. te verduidelijken!

Dit is het laatste wat ik er over typ.

Je kunt blaten en mekkeren tot je een ons weegt, wat hierboven staat vind ik stoere praat.

Ik zal een kruisje zetten bij "geschikt". ;)

Je kunt blaten en mekkeren tot je een ons weegt, wat hierboven staat vind ik stoere praat.

Ik zal een kruisje zetten bij "geschikt". ;)

Bekruis mij dan maar bij "ongeschikt". Het komt mij ook stoer over. Ben ik blij dat ik niet heb hoeven opdraven, ik heb moeite met autoriteit ondergaan. En dat is een understatement.

Groet,

Jacco