maximonster Posted 11 maart 2006 Report Share Posted 11 maart 2006 Ben op zoek naar kurk om te dempen en dergelijke. Ik weet dat je ook kurk hebt met een plaklaagje maar zou mijn god niet meer weten waar ik dat gezien heb. Iemand mischien een idee waar dat te krijgen is ?? Groet max Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 11 maart 2006 Report Share Posted 11 maart 2006 Hier misschien? http://www.vloerenmarkt.nl/reclame/speedheat/page3.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 maart 2006 Report Share Posted 11 maart 2006 Volgens mij verkopen ze in elke bouwmarkt zelfklevende kurktegels.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 12 maart 2006 Report Share Posted 12 maart 2006 Dierenwinkel Ja echt: achterwanden van een aquarium zijn doorgaans van kurk (1-2 cm dik). Je zult alleen wel zelf lijmlaag moeten aanbrengen - siliconenkit of montagekit is prima Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaisZeta Posted 12 maart 2006 Report Share Posted 12 maart 2006 Ben op zoek naar kurk om te dempen en dergelijke. Ik weet dat je ook kurk hebt met een plaklaagje maar zou mijn god niet meer weten waar ik dat gezien heb.Iemand mischien een idee waar dat te krijgen is ?? Groet max Hoi Monster , Begrijp ik goed dat het om iets te dempen is ? Bijvoorbeeld een Apparaat ? Dan ..... heb ik wel wat bitumenplaat voor je . Is dun 2mm en heeft een plak laag. Tenzij het natuurlijk Kurk moet zijn .. hmm gekke woordspeling Link to comment Share on other sites More sharing options...
maximonster Posted 12 maart 2006 Author Report Share Posted 12 maart 2006 Daiszeta: nee dank je , is al in mijn bezit: ik wil wat lichters en kurk 'suits me fine" Nu nog op zoek bedankt voor de reacties. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 12 maart 2006 Report Share Posted 12 maart 2006 Wandkurk is 3mm en vloerkurk 4 mm Je hebt ook kurkkliksysteem de ondergrond moet perfect glad zijn want iedere oneffenheid zie In Belgie weet ik zo waarje naartoe te sturen hoor Neem eens een telefoonboek of google eens onder bvb kurkenvloer of zoeiets Ik weet dat er kurk bestaat op rol om bvb als onderlaag te grbruiken bij een houten vloer als demping komt het in een woonkamer? Moet het ook decoratief zijn enz enz... Vele soorten en prijzen Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex Posted 12 maart 2006 Report Share Posted 12 maart 2006 je hebt zelfs een cursus "CREATIEF MET KURK"... ook mooi... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 13 maart 2006 Report Share Posted 13 maart 2006 Ik heb nog wel iets onder de kurk... Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 13 maart 2006 Report Share Posted 13 maart 2006 heb laatst bij een kurkvloerzaak kurken klik-laminaat gekocht. Kreeg er een kurkplaat van 40x50x0,4 bij. Lijkt me dus dat je die daar kunt kopen. Kleinere tegels bijv. voor modeltreinhobbyisten zijn verkrijgbaar bij Gamma, Ikea etc. ps. Heeft er iemand die kurken LP-mat gemaakt van TNT-audio? Ben benieuwd naar ervaringen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 13 maart 2006 Report Share Posted 13 maart 2006 Een alternatief voor bitumen zou wel prettig zijn. Maar is kurk bij een hete trafo niet link? En dempt het wel resonanties? Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 13 maart 2006 Report Share Posted 13 maart 2006 Kurk brand niet, maar schroeit. Als een trafo zo heet wordt dat kurk gaat schroeven is er weldegelijk iets heel erg mis met de schakeling Het dempt heel erg goed. Ik ben iig nog geen trillende wijnflessen tegengekomen Ik ben net bij Hornbach geweest (zo'n Duitse Gammel, maar dan veel groter). daar heb ik kurkmatten in allerlei maten en diktes zien liggen, zowel met als zonder plaklaag eraan. Ik heb echter niet op de prijzen gelet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaisZeta Posted 13 maart 2006 Report Share Posted 13 maart 2006 Ik heb echter niet op de prijzen gelet. Verdikkie das jammer Link to comment Share on other sites More sharing options...
maximonster Posted 19 maart 2006 Author Report Share Posted 19 maart 2006 Nee nog geen kurk ( ) maar wel nog even een vraagje over de bodem van een thorens die geregeld vervangen wordt door een dikker mdf exemplaar. N.l.; wordt dit alleen gedaan om de stabiliteit te vergroten of ook om andere redenen ?? Ik heb momenteel net een nieuwe kast/ombouw gemaakt en vraag me dus af of een andere dikkere/zwaardere bodem dan nog wel nodig is. Groet Max Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 Hoi Max, Bij een parketteur/parketleverancier kun je kurk-rubbermat krijgen. Is 2 mm dik en het wordt gebruikt als extra demping/geluidsisolatie onder parketvloeren. Kost ca. 9 eu/m2 maar ik denk dat je bij een parketzaak wel reststukken voor nop kunt krijgen. Heb zelf dit spul tussen de marmeren tegel onder mijn speakerstands en de parketvloer liggen en dat werkt erg effectief. P.s. Wat wil je nu eigenlijk precies gaan dempen Max? Link to comment Share on other sites More sharing options...
maximonster Posted 20 maart 2006 Author Report Share Posted 20 maart 2006 Dank Pjotr, ik zal eens gaan kijken bij een parketteur. En je vraag: ik wil het chassis gaan dempen. Ik zoek trouwens ook nog een stel verstelbare voetjes; ook niet zo makkelijk aan te komen. Groet max Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 20 maart 2006 Report Share Posted 20 maart 2006 En je vraag: ik wil het chassis gaan dempen. Dus de vibraties in de wanden? Daar is het minder geschikt voor denk ik. Het is meer bedoeld om transmissiegeluid te dempen en dat doet het erg goed: Dus onder je apparatuur. Misschien als je 4 lagen op elkaar plakt? Wil je paneeltrillingen dempen heb je meer aan loodbitumen. Kun je bij een garage krijgen en de speakerzelfbouwzaken. Overigens als je een plaklaag zoekt: Bij de bouwmarkt kun je zgn verlegtape krijgen. Dat is dubbelzijdig klevende tape om tapijt mee vast te plakken. Daarmee heb ik die kurk-rubbermat ook onder de marmeren tegel geplakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 20 maart 2006 Report Share Posted 20 maart 2006 Hoi Max, bedoel je het chassis waar de as-lager in draait? Is het een verende draaitafel? Is het een Thorens TD 125? Is het het DIY project van vorige "HiFI World"? Dan denk ik dat je er goed aan doet om kurk te gebruiken, wegens lichter te zijn dan bitumen. Als het voor de kast zelf is, kan je even goed bitumen nemen, eventueel gecombineerd met loodplaat. mvg RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
maximonster Posted 20 maart 2006 Author Report Share Posted 20 maart 2006 Pjotr.... Ik weet niet wat je met transmissietrillingen bedoelt maar als dat gedempt kan worden met kurk; helemaal goed. Ik probeer de tweaks van "theanalogdept" na te volgen, vandaar. RastaPhill.... Ook. Ja. Nee ( 166mkII). Nee ( zie Pjotr) Gr max Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 20 maart 2006 Report Share Posted 20 maart 2006 transmissietrillingen Dat zijn trillingen die ergens doorheen gaan: dus door de muur, door de vloer naar beneden maar ook van je rack naar je apparatuur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maximonster Posted 21 maart 2006 Author Report Share Posted 21 maart 2006 Nu ik toch lekker bezig ben met tweaks enzo ... Een andere arm ipv van de tp11mkII ( eff massa 7,5 gr ) die er nu opzit... bijvoorbeeld een linn lvx; hoeveel progressie maak ik daar mee ? Of mischien een andere arm ? ik heb er hier zelf eentje van de project debut ( eerste serie) liggen; beter ?? Groeten Max Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts