ravon Posted 12 maart 2006 Report Share Posted 12 maart 2006 Vandaag Philips F4213 versterker op een zolder gevonden. Het ding speelt nog. Was dat een goede versterker? Kent iemand dit ding? http://galerie.hifi-forum.de/details.php?image_id=172 Link to comment Share on other sites More sharing options...
D van der Deijl Posted 12 maart 2006 Report Share Posted 12 maart 2006 Het plaatje laat te weinig zien. PHILIPS heeft een lijn gehad in zijn lab serie welke heel goed was en ook nog een lijn welke in zijn geheel uit Japan kwam. Verder waren de oude versterkers van PHILIPS doorgaans zeer simpel van opbouw en uitgevoerd met een a symetrische voeding wat een uitgangselco noodzakelijk maakte . Deze a symetrische versterkers klonken gewoon slecht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 12 maart 2006 Author Report Share Posted 12 maart 2006 Het plaatje laat te weinig zien.PHILIPS heeft een lijn gehad in zijn lab serie welke heel goed was en ook nog een lijn welke in zijn geheel uit Japan kwam. Verder waren de oude versterkers van PHILIPS doorgaans zeer simpel van opbouw en uitgevoerd met een a symetrische voeding wat een uitgangselco noodzakelijk maakte . Deze a symetrische versterkers klonken gewoon slecht. Ik kan er niet meer van vinden. Ik zal het ding eens openschroeven al ik de kans krijg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex Posted 12 maart 2006 Report Share Posted 12 maart 2006 volgens mij is dat een heel goed ding komt uit 1982, en is een bere-versterker... 2*60W kijk eens op MFBFREAKS.nl, die hebben nog wat catalogi e.d. op de site Alex Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 12 maart 2006 Author Report Share Posted 12 maart 2006 volgens mij is dat een heel goed dingkomt uit 1982, en is een bere-versterker... 2*60W kijk eens op MFBFREAKS.nl, die hebben nog wat catalogi e.d. op de site Alex Goeie tip. De kwaliteit van die F4213 valt wel mee. Of eigenlijk tegen. 2x35 Watt FTC (FTC, wat betekent dat?) THD 0,04% over 20-20000 Hz S/R 78 dB De F4610 is denk ik welke jij bedoelt. Die heeft specificaties die een orde van grootte beter zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 13 maart 2006 Report Share Posted 13 maart 2006 Vandaag Philips F4213 versterker op een zolder gevonden. (... Op het inbrekerspad geweest dit weekend? Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 13 maart 2006 Author Report Share Posted 13 maart 2006 Vandaag Philips F4213 versterker op een zolder gevonden. (... Op het inbrekerspad geweest dit weekend? Met opgewekte groet, Oeps! Ben ik per ongeluk bij jou langs geweest? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 13 maart 2006 Report Share Posted 13 maart 2006 Neen, ik had geen Philips versterker op zolder staan, maar heb een oude Sony receiver in de kelder Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 13 maart 2006 Report Share Posted 13 maart 2006 Ik denk dat het een prima versterker is, maar dat de bediening roet in het eten gooit. Krakende schakelaars en potmeters bijvoorbeeld. Heb je die versterker al eens gemeten? Ook lijkt het vermogen aan de krappe kant, maar niet te weinig. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 13 maart 2006 Report Share Posted 13 maart 2006 Neen, ik had geen Philips versterker op zolder staan, maar heb een oude Sony receiver in de kelder Met opgewekte groet, Nou Ravon, voor volgend weekend weet je waar Abraham de mosterd haalt Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 13 maart 2006 Author Report Share Posted 13 maart 2006 Ik denk dat het een prima versterker is, maar dat de bediening roet in het eten gooit. Krakende schakelaars en potmeters bijvoorbeeld. Heb je die versterker al eens gemeten? Ook lijkt het vermogen aan de krappe kant, maar niet te weinig. Groet, Jacco Hij zal best een beurt nodig hebben. Ik had al gezien dat de aanluitingen waardeloos zijn. Geoxideerde cinch connectoren en een of andere (DIN?) plug voor de luidsprekers. Hetding is nog niet hier. Verzamelen is voor mij nl. makkelijker dan weggooien. Ik ga eens kijken wat ervan over is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 13 maart 2006 Report Share Posted 13 maart 2006 een of andere (DIN?) plug voor de luidsprekers Da's dan een MFB-versterker, kun je de actieve Philips MFB-speakers op aansluiten. Mijn buurman verzamelt die MFB-spullen en ik moet je zeggen dat dat echt niet verkeerd klinkt hoor! Tipje: kijk eens op marktplaats ofzo voor een paar MFB-speakers, echt leuk om mee te expirimenteren! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 13 maart 2006 Report Share Posted 13 maart 2006 een of andere (DIN?) plug voor de luidsprekers Da's dan een MFB-versterker, kun je de actieve Philips MFB-speakers op aansluiten. Mijn buurman verzamelt die MFB-spullen en ik moet je zeggen dat dat echt niet verkeerd klinkt hoor! Tipje: kijk eens op marktplaats ofzo voor een paar MFB-speakers, echt leuk om mee te expirimenteren! Werkt alleen goed voor de lage frequenties. Dat motion feedback gedoe. Voor de hoge frequenties moet het gewoon een goede lineaire versterker zijn die dat hele MFB niet nodig heeft. Gelukkig zijn die systemen daar ook goed in, je moet het zien als gadget. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 13 maart 2006 Report Share Posted 13 maart 2006 Ik ben het met je eens, Jacco. Het leuke van het systeem zit hem (wat mij betreft) in het feit dat MFB werkt met actieve speakers (vandaar ook de DIN-aansluiting). Het niveau "gadget" ontstijgt het inderdaad niet, het is wel erg leuk om mee te spelen. En als je zo'n versterker in huis hebt, dan hoort daar toch ook een stel van die speakers bij, vind ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts