Jump to content

Oude Philips versterker

ravon
 Share

Recommended Posts

Het plaatje laat te weinig zien.

PHILIPS heeft een lijn gehad in zijn lab serie welke heel goed was en ook nog een lijn welke in zijn geheel uit Japan kwam.

Verder waren de oude versterkers van PHILIPS doorgaans zeer simpel van opbouw en uitgevoerd met een a symetrische voeding wat een uitgangselco noodzakelijk maakte .

Deze a symetrische versterkers klonken gewoon slecht.

Het plaatje laat te weinig zien.

PHILIPS heeft een lijn gehad in zijn lab serie welke heel goed was en ook nog een lijn welke in zijn geheel uit Japan kwam.

Verder waren de oude versterkers van PHILIPS doorgaans zeer simpel van opbouw en uitgevoerd met een a symetrische voeding wat een uitgangselco noodzakelijk maakte .

Deze a symetrische versterkers klonken gewoon slecht.

Ik kan er niet meer van vinden. Ik zal het ding eens openschroeven al ik de kans krijg.

volgens mij is dat een heel goed ding

komt uit 1982, en is een bere-versterker...

2*60W

kijk eens op MFBFREAKS.nl, die hebben nog wat catalogi e.d. op de site

Alex

Goeie tip. De kwaliteit van die F4213 valt wel mee. Of eigenlijk tegen.

2x35 Watt FTC (FTC, wat betekent dat?)

THD 0,04% over 20-20000 Hz

S/R 78 dB

De F4610 is denk ik welke jij bedoelt. Die heeft specificaties die een orde van grootte beter zijn.

Ik denk dat het een prima versterker is, maar dat de bediening roet in het eten gooit. Krakende schakelaars en potmeters bijvoorbeeld. Heb je die versterker al eens gemeten? Ook lijkt het vermogen aan de krappe kant, maar niet te weinig.

Groet,

Jacco

Ik denk dat het een prima versterker is, maar dat de bediening roet in het eten gooit. Krakende schakelaars en potmeters bijvoorbeeld. Heb je die versterker al eens gemeten? Ook lijkt het vermogen aan de krappe kant, maar niet te weinig.

Groet,

Jacco

Hij zal best een beurt nodig hebben. Ik had al gezien dat de aanluitingen waardeloos zijn. Geoxideerde cinch connectoren en een of andere (DIN?) plug voor de luidsprekers.

Hetding is nog niet hier. Verzamelen is voor mij nl. makkelijker dan weggooien.

Ik ga eens kijken wat ervan over is.

een of andere (DIN?) plug voor de luidsprekers

Da's dan een MFB-versterker, kun je de actieve Philips MFB-speakers op aansluiten. Mijn buurman verzamelt die MFB-spullen en ik moet je zeggen dat dat echt niet verkeerd klinkt hoor!

Tipje: kijk eens op marktplaats ofzo voor een paar MFB-speakers, echt leuk om mee te expirimenteren!

een of andere (DIN?) plug voor de luidsprekers

Da's dan een MFB-versterker, kun je de actieve Philips MFB-speakers op aansluiten. Mijn buurman verzamelt die MFB-spullen en ik moet je zeggen dat dat echt niet verkeerd klinkt hoor!

Tipje: kijk eens op marktplaats ofzo voor een paar MFB-speakers, echt leuk om mee te expirimenteren!

Werkt alleen goed voor de lage frequenties. Dat motion feedback gedoe. Voor de hoge frequenties moet het gewoon een goede lineaire versterker zijn die dat hele MFB niet nodig heeft. Gelukkig zijn die systemen daar ook goed in, je moet het zien als gadget.

Groet,

Jacco

Ik ben het met je eens, Jacco.

Het leuke van het systeem zit hem (wat mij betreft) in het feit dat MFB werkt met actieve speakers (vandaar ook de DIN-aansluiting).

Het niveau "gadget" ontstijgt het inderdaad niet, het is wel erg leuk om mee te spelen.

En als je zo'n versterker in huis hebt, dan hoort daar toch ook een stel van die speakers bij, vind ik.