mb75 Posted 13 maart 2006 Report Share Posted 13 maart 2006 Gaarne uw hulp bij het vlg probleem. Ik heb zojuist nieuwe speakers. Als ik een lamp aandoe hoor ik een tik over het geluid. Ik heb een transistor eind en buizen voorversterker. Op een aparte groep aangesloten en de aarde uit de stekkers verwijderd. CD speler op een andere groep. Interlink VD Hull The First 1 en 2. Geen speciale voedingskabels. Ben zeer tevreden over het geluid... maar de tik (niet altijd.... soms) over het geluid bij het aandoen van een lamp is natuurlijk niet goed. Tevens is er een lichte ruis uit de speakers waarneembaar als er niets op staat. Als de eindtrap aanstaat.... is het stil en ook geen tik bij de lamp. Wat te doen?? Martijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 13 maart 2006 Report Share Posted 13 maart 2006 ...en de aarde uit de stekkers verwijderd Die aarde zat er toch niet voor niets? Die tik is mogelijk het gevolg van een vonkje dat je in de schakelaar van de lamp krijgt. Daarvoor zou je een andere schakelaar kunnen installeren. Ruis. Bedoel je dat je ruis hebt als ev en vv uit staan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mb75 Posted 13 maart 2006 Author Report Share Posted 13 maart 2006 aarde vw aardlus eruit gehaald..... kan vlg dealer ook problemen geven. de ruis is heel licht als je je oor voor de speaker houdt.... is weg als de voorversterker uit gaat. Thanks, zal de schakelaar vervangen! Martijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaisZeta Posted 13 maart 2006 Report Share Posted 13 maart 2006 De dealer had kunnen zeggen in het geval van een aardlus, doe eens je randaarde stekkers in een NIET randaarde stekkerblok dan hebben alle apparaten ook geen contact met elkaar via randaarde. Wat ik ook wel eens doe is een boterhamzakje om de randaarde stekkers en doe deze dan in het stopcontact om het probleem op te checken.( minder ingrijpend) Ruis in je speakers heeft meer met de versterking te maken als je volume wat open staat neem ik aan.Wellicht zijn je nieuwe speakers wat gevoeliger en was het er al maar valt het meer op ? het tikken: 1)Is er een tuner via de kabel op je systeem aangesloten ? 2) Is dit alleen bij cd spelen ? 3) En ..had je dit probleem voor deze speakers niet ? 4) andere schakelaar? 5) haal je dure interlinks eens weg en plaats die rood/witte die bijgeleverd worden? Bij 3 een nee wat heb je dan buiten het veranderen van speakers nog meer verandert. Zo moet je een beetje puzelen . Er zijn vast nog veel meer tips kijk ook eens of je stroomkabels niet vlak langs je interlinks lopen ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mb75 Posted 13 maart 2006 Author Report Share Posted 13 maart 2006 Bedankt voor de snelle reactie. Ik ga vanavond gelijk even testen! Lijken goede tips! Zou een beter voedingskabel nog invloed hebben? Ik heb nu een simpele computer kabel. Gr Martijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaisZeta Posted 13 maart 2006 Report Share Posted 13 maart 2006 Die kabels lijken me in orde en ook afgeschermd. Probeer ook advies 5 eens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 13 maart 2006 Report Share Posted 13 maart 2006 Beste, Ook vonken blussers (schakelklikonderdrukkers) kunnen afdoende zijn , om het inbranden van de contactpunten te voorkomen. Ook kunnen alle andere schakelaars hiermee worden uitgerust. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
mb75 Posted 13 maart 2006 Author Report Share Posted 13 maart 2006 Wat zijn dat voor apparaten? En waar kun je die krijgen? Gamma? Of audio zaak? Bedankt! Martijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 13 maart 2006 Report Share Posted 13 maart 2006 Als ik mijn Grolsch Beugellampje aan/uit doe tikt het ook over de speakers. Gelukkig gaat het lampje slechts 1x per dag aan en 1x per dag uit. In de periode ertussen is er geen probleem. Ik zou alles mooi zo laten, tenzij er kinderen/huisdieren zijn die het lampje 1x per minuut aan/uit zetten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard Kruizinga Posted 13 maart 2006 Report Share Posted 13 maart 2006 Als ik mijn Grolsch Beugellampje aan/uit doe tikt het ook over de speakers. Gelukkig gaat het lampje slechts 1x per dag aan en 1x per dag uit. In de periode ertussen is er geen probleem. Ik zou alles mooi zo laten, tenzij er kinderen/huisdieren zijn die het lampje 1x per minuut aan/uit zetten! Kan dat ook iets te maken hebben met de ontstoring van de voeding van het apparaat zelf? Ik had ooit een CD-recorder van Pioneer (PDR-555), die spetterde ook als je in de hal de TL aan deed. De overige apparatuur had daar geen last van. Als het in het apparaat zelf niet goed ontstoord is, zul je extern moeten regelen, denk ik. Wat voor lamp is het? Spaarlamp, gloeilamp? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mb75 Posted 13 maart 2006 Author Report Share Posted 13 maart 2006 gloeilamp..... eenvoudige lamp. Marantz cd 17 MT versterkers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 13 maart 2006 Report Share Posted 13 maart 2006 Wat zijn dat voor apparaten? En waar kun je die krijgen? Gamma? Of audio zaak? Bedankt! Martijn Gamma en audiozaken lijken me niet de meest voor de hand liggende adressen hiervoor, beter een electrotechnische onderdelen zaak, installateur oid, dezen zijn - mag je toch hopen - ook in staat je van een gedegen advies te dienen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts