Jump to content

Rotel RDV-1060

Brian
 Share

Recommended Posts

Heeft iemand ervaringen met deze DVD speler en dan met name hoe het audio gedeelte klinkt. Beeld is voor mij van ondergeschikt belang. Speel eigenlijk alleen maar muziek DVD's stereo.

En ik hoor goede dingen over deze speler met name over het audio gedeelte.

Zie jullie reactie graag tegemoet.

Jesus mensen, ik stel hier toch een duidelijke vraag, kom dan niet met zo'n stomme opmerking. Ik ben in het bezit van een hele goede cd-speler maar wil ook dvd schijfies willen draaien.........zoals al terecht opgemerkt door Ravon.

Veel mensen hear kunnen beter luisteren dan lezen.

Bij het uitzoeken van een CD/DVD speler heb ik de RDV-1060 gehoord met het idee om zoveel mogelijk functies te combineren. Toen heb ik alsnog gekozen voor het splitsen van de functies. Ik kocht de RCD-1072 CD speler met het voornemen om een aparte DVD speler te kopen.

Ik heb nu de RDV-1050 er naast staan om af en toe een film te kijken. Hij speelt prima DVD-A maar CD's klinken op de RCD-1072 een stukje mooier. Ik luister meestal CD en LP. Kijken naar muziek doe ik thuis niet zo vaak, dat leidt mij teveel af. En wat me bij DVD-A mateloos irriteert is de vaak matige synchronisatie van beeld en geluid.

Wat ga je met die dure RDV-1060 doen als je straks ook HD materiaal wilt bekijken?

Jesus mensen, ik stel hier toch een duidelijke vraag, kom dan niet met zo'n stomme opmerking.

:D:huh::huh::huh:

die Rotel is een prima apparaat. Je koopt veel kwaliteit voor niet al te gek veel geld. Waarom ga je niet gewoon luisteren bij een goede hifi zaak???

Robin

Ik speel de cd's met een Unison Research cd speler op een Primare versterker en Amphion Xenon luidsprekers. Nu heb ik daar een relatief goedkope DVD speler van Onkyo achter staan en ik vind dat die qua beeld super speelt maar het audio gedeelte van de DVD schijfjes kan beter.

Ik houd ervan om af en toe "live" concerten af te spelen op DVD. Dus even voor de goede orde, de cd speel ik er dus niet op af.

En ik was gewoon nieuwsgierig af hier mensen zijn die zo'n speler in hun bezit hebben.

• 1 month later...

ik draai mijn cd's af op een primare DVD 26 en dat klinkt voor mij echt goed genoeg! :D

ik heb er geen problemen mee om CD te luisteren via een goede DVD speler. Als er maar een beetje aandacht is besteed aan het audio gedeelte.