Jump to content

Siltech ST 18 G3

mb75
 Share

Recommended Posts

Ik heb er zelf geen ervaring mee. Heb wel begrepen dat de G3 serie door de nieuwe (duidelijk goedkopere) MXT serie overklast wordt.

Enno :)

Voor mij is er maar

Ik heb deze kabel een tijdje in mijn set gehad maar toch weer ingeruild.

Op mijn set (een Linn set) veranderde er wel wat aan het geluid maar een verbetering was het zeker niet.

Daarna weer de standaard Linn black (koper ) teruggezet en ineens begon de set weer echt muziek te maken.

Ik wil hiermee niet zeggen dat dit geen goede kabel is,maar zeker niet voor elke set

Ik heb er zelf geen ervaring mee. Heb wel begrepen dat de G3 serie door de nieuwe (duidelijk goedkopere) MXT serie overklast wordt.

Enno

Op mijn set (een Linn set) veranderde er wel wat aan het geluid maar een verbetering was het zeker niet.

Daarna weer de standaard Linn black (koper ) teruggezet en ineens begon de set weer echt muziek te maken.

Ik wil hiermee niet zeggen dat dit geen goede kabel is,maar zeker niet voor elke set

Ik denk dat je set wel degelijk muziek maakte met deze interlink. ;)

De meesten die deze kabels voor het eerst horen, denken in het begin dat ze iets missen, en dan met name de bassen. Maar niets is minder waar, de bas is wel degelijk, maar dan zeer gecontroleerd aanwezig! Niet zoals heel veel andere kabels, die er totaal geen controle over hebben en/of er een zooitje van maken.

Het is juist vreemd dat veel mensen een enorme (boem)bas juist ervaren als iets dat in de muziek tuis hoort, en dat dan ook graag in hun thuissituatie willen hebben.

Deze kabel echter, brengt zoveel rust en controle in de muziek, dat veel mensen er een beetje vreemd tegenover staan, en echt eerst aan moeten wennen. :);)

Maar als ze er eenmaal aan gewend zijn, willen ze echt nooit meer anders!

Ik denk dat je set wel degelijk muziek maakte met deze interlink. ;)

De meesten die deze kabels voor het eerst horen, denken in het begin dat ze iets missen, en dan met name de bassen. Maar niets is minder waar, de bas is wel degelijk, maar dan zeer gecontroleerd aanwezig! Niet zoals heel veel andere kabels, die er totaal geen controle over hebben en/of er een zooitje van maken.

Het is juist vreemd dat veel mensen een enorme (boem)bas juist ervaren als iets dat in de muziek tuis hoort, en dat dan ook graag in hun thuissituatie willen hebben.

Deze kabel echter, brengt zoveel rust en controle in de muziek, dat veel mensen er een beetje vreemd tegenover staan, en echt eerst aan moeten wennen. :);)

Maar als ze er eenmaal aan gewend zijn, willen ze echt nooit meer anders!

Dat lijkt me stug dat jij dat vanuit dit forum beter kunt beoordelen als ikzelf die deze kabel ongeveer een jaar tussen mijn cd-speler en voorversterker heb gehad.

In mijn set was er geen goede match met de componenten en deze kabel.

Het geluid begon na enige tijd luisteren gewoon te irriteren en klonk niet lekker.

Als dat mijn mening in mijn set is dan lijkt het me raar dat jij wel zeker weet dat die kabel in mijn set goed klinkt en een verbetering was.

Ook na dat jaar was ik niet gewend aan dat andere geluid.

Toen heb ik hem ingeruild en ik ben heel voorzichtig met nieuwe kabels (zeker zilverkabels) want dat matched niet altijd goed.

En daaraan bedoel ik niets negatiefs ten aanzien van Siltech .

Enno  :)

Dan heb je dat verkeerd begrepen. De MXT serie bestaat namelijk uit koper aangevuld met enkele G3 aders. :)

Een kabel die zoveel invloed uitoefent op een set is toch gewoon een rotkabel? Een kabel die 'rust' en 'controle' brengt filtert gewoon.

Je kent de kabel dus niet! <_<

Enno

Een kabel die zoveel invloed uitoefent op een set is toch gewoon een rotkabel? Een kabel die 'rust' en 'controle' brengt filtert gewoon.

Nou en! Als je iemand dat prettiger vind klinken is het toch goed. Niemands gehoor is immers perfect! Filtert een kabel en ben je er mee gehoplen is het toch goed!