Jump to content

Phonoversterker

Guest UKSub
 Share

Recommended Posts

Guest UKSub

Goeiemorgen,

Er is op HEAR op veel gezegd en geschreven over phonoversterkers, kabels, elementen enz...

Wat zijn jullie ervaringen meningen over het volgende :

Stel dat je ingebouwde phono haast dezelfde kwaliteiten heeft als de losse phonoversterker, waarom wordt er meestal toch voor de losse gekozen?

Is het omdat je meer uit de losse kan halen door andere interlink (zie Gruiter zn boeiend verhaal)? Als je je versterker verkoopt/ruilt nog steeds je phonoversterker hebt?

Het is niet de bedoeling een prijzenverslag te maken, iedereen weet dat je zowizo een grotere kost hebt met een losse dan ingebouwde omwille van interlink en evt powerchord... Ik weet ook dat iedereen voor zich moet uitmaken of hij/zij een bepaalde prijs wilt bepalen qua "upgrade" en dit al dan niet verantwoord vindt.

Waarom dus meestal de losse ondanks de haast zelfde kwaliteiten van de ingebouwde?

Groeten

Stef

Wat bedoel je precies met 'haast zelfde kwaliteiten'? :huh:

In mijn voorversterker is een phono-trap ingebouwd, zowel voor mm als mc. Deze is bovendien professioneel gemodificeerd. In een directe confrontatie bij AS kwam deze net langszij het trapje van Transrotor.

Kan jij een vv noemen die een zeer goede phono-pre heeft en bovendien betaalbaar is? Ik zou het zo niet weten...

Guest UKSub

Bellavista hoi,

het gaat om de hypothese :)

Ik weet ook dat los beter is maar soms komt een ingebouwde aardig in de buurt tov het instapmodel

Het is niet mijn bedoelingom alles minutieus af te meten enz maar gewoon om te weten waarom mn haast bijna altijd voor een losse kiest ondanks de SOMS vergelijkbare kwaliteiten met inbouw.

Gr

Stef

Goedemorgen UKSub!

Het onderwerp van dit topic spreekt mij aan: liever alles in 1, hetgeen potentieel goedkoper is.

Toch kan ik geen vv verzinnen die betaalbaar is en zich kan meten met een losse (goede!) phono-pre... :(

Guest UKSub
Het onderwerp van dit topic spreekt mij aan: liever alles in 1, hetgeen potentieel goedkoper is.

Toch kan ik geen vv verzinnen die betaalbaar is en zich kan meten met een losse (goede!) phono-pre... 

Idd kom je soms aan een serieus kostenplaatje als je los + interlink + ?? gaat optellen MAAR je haalt er ook meer uit

Als de inbouw je echt tevreden stelt, heb je ook gn verdere kopzorgen ivm betere interlink MAAR als je toch wilt verbeteren zit he dan ook weer vast ;):(

We mogen de hoofdvraag niet uit het oog verliezen WAAROM toch meestal een losse pre ondanks de hogere kost en soms het gering kwaliteitsverschil?

Gr

Stef

Ha die Uksub,

Heel eenvoudig je hebt een zeer mooie uitgewogen installatie thuis staan, waar je erg gelukkig mee bent en als bron een platenspeler/element/phono stage/interlink en je bent erg tevreden.

Maar ondanks dat wil je toch een andere/betere versterker, dat is dus geen enkel probleem want je platenspeler kombinatie hou je gewoon en alleen je versterker wordt veranderd.

Indien je phono stage zich in je versterker bevindt heb je een probleem.

MvG,

Haudio

Ik heb mijn losse phonotrap verkocht nadat ik er weer eentje in mijn voorversterker heb. De ouwe vv had geen phono en de nieuwe heeft er wel een en die is beter dan mijn zwaar gemodde Transrotor Phono. Het prijskaartje van de nieuwe VV was ook navenant. :blink:

Ik denk dat als je een leuke voorversterker hebt, je beter af bent met een losse, ook al omdat die vaak flexibeler zijn. Bovendien zijn de meeste ingebouwde phono's vaak alleen geschikt voor MM elementen. Als ie MC's aan kan is het leuk, maar de kwaliteit is dan vaak erg minnetjes. Voorversterker (of ge

Guest UKSub
Heel eenvoudig je hebt een zeer mooie uitgewogen installatie thuis staan, waar je erg gelukkig mee bent en als bron een platenspeler/element/phono stage/interlink en je bent erg tevreden.

Maar ondanks dat wil je toch een andere/betere versterker, dat is dus geen enkel probleem want je platenspeler kombinatie hou je gewoon en alleen je versterker wordt veranderd.

MvG,

Haudio

Zeer goede analyse!!!

Alles ivm phono staat er en is betaald!!

Wil ik verbeteren, dan is het de versterker die moet vervangen worden en waarom mij dan zorgen maken om een phonotrap, deze voldoet prima

Tijd brengt raad h

... Maar ondanks dat wil je toch een andere/betere versterker, dat is dus geen enkel probleem ...

MvG,

Haudio

Let wel dat een andere versterker tot gevolg kan hebben dat er verder nog enige aangepassingen kunnen volgen :rolleyes:

MvG,

Haudio

Zeer goede analyse!!!

Alles ivm phono staat er en is betaald!!

Wil ik verbeteren, dan is het de versterker die moet vervangen worden en waarom mij dan zorgen maken om een phonotrap, deze voldoet prima

Tijd brengt raad h

Stel dat je ingebouwde phono haast dezelfde kwaliteiten heeft als de losse phonoversterker, waarom wordt er meestal toch voor de losse gekozen?

Helaas is het vaak bittere noodzaak om voor een losse phono-pre te kiezen;

- de meeste vv's hebben geen phonotrapje meer

- bij de meeste geintergreerde versterkers is er geen phonotrapje meer

- bij de meeste geintergreerde versterkers waar wel een phonotrapje is, is het een soort "oh ja" aanhangsel (van matige kwaliteit).

In een stereoplay/audio achtige test kreeg een versterker vroeger punten-aftrek als de phono kwaliteit achter bleef bij de rest van de versterker, tegenwoordig krijgen ze bonuspunten als er ook maar iets in zit dat al op een phono-trapje lijkt.

Indien er een goede en passende phono-trap in een versterker zit is er m.i. geen reden om daarnaast nog voor een losse te gaan, tenzij je natuurlijk meerdere draaitafels/armen etc. aan te sluiten hebt.

Ik b.v. ben tevreden met mijn Graaf vv met ingebouwde phono-trap, het zal allemaal nog wel beter en verfijnder kunnen, maar dan kom ik voor een losse phono-pre in een bugettaire klasse waar ik nu geen zin in heb.

Guest UKSub

@ gerald

ik lees nu pas je antwoord, muziek bijdrage is onderweg

Knap dat je voor de S1 gaat

@Seed7

Ook mee akkoord alhoewel ik merk dat ze dus terug meer en mmer MM phonotrapjes steken in het segment tot pakweg 1500 euro

Ergens vind ik het zonde om een lijningang te verliezen (minder te hebben) omdat de inbouwphono vast is (gn optional) en je dus wenst je huidige phonotrap te gebruiken

Let wel dat een andere versterker tot gevolg kan hebben dat er verder nog enige aangepassingen kunnen volgen 

Ik denk dat iedereen het eens is met het feit dat mn huidige amp absoluut het zwakke broertje ;)

Nieuwe amp --> interlink beter andere LS-kabels, mss een powerchord ... i know :D

Tot nu toe kunnen we stellen dat de ingebouwde phonoamp meestal de wensen overlaat tenzij je veeeeel centjes hebt

Een aparte voorversterker heeft als voordeel dat storingen van andere electronica buiten de kast zit. Bovendien is een eigen voeding ook een voordeel. Aarding kun je ook specifiek voor de platenspeler goed regelen.

Maar dit alles kan natuurlijk ook in een voorversterker ingebouwd worden.

In pricipe kun je de hele boel zelfs in

MJ,

Weet jij misschien wat meer te vertellen over de Cambridge Audio phonotrappen?? Staan die ook bij AS of wil Henk er niet aan???

conqubite

Beste Conqubite,

De Cambridge heb ik staan in de uitvoering MC en ook wel meer dan 1, deze phonotrap is onverslaanbaar qua prijskwaliteits/verhouding.

MvG,

Haudio

:rolleyes: