Jump to content

Phonoversterker

Guest UKSub
 Share

Recommended Posts

"onverslaanbaar in zijn prijsklasse", dat is langzamerhand ook geen aanbeveling meer.

Er is bijna geen apparaat te vinden dat niet met deze kwalificatie ergens in de bladen staat.

Kort geleden gold dat nog voor de ASR mini basis en toen weer voor de AQvox C21 enz enz.

Het is meestal niet meer dan het ecxuus voor weer ander apparaat.

Ik ben al bijna zover dat ik de "bladen"weer ga geloven.

Wat je hier ,op het forum, als aanbevelingen leest komt meer over als reclame en zelf verheerlijking van de eigen keuze dan werkelijk van waarde zijnde aanbevelingen.

Wat kost zo'n Bluenote phono 1 eigenlijk.

Ik hoor veel goede dingen over die Bluenote,maar hebben jullie hem wel eens vergeleken met phonotrappen van andere merken en wat was de conclusie?

Waarom ga je gewoon niet zelf luisteren.

Dan hoor je het zelf......

"onverslaanbaar in zijn prijsklasse", dat is langzamerhand ook geen aanbeveling meer.

Er is bijna geen apparaat te vinden dat niet met deze kwalificatie ergens in de bladen staat.

Kort geleden gold dat nog voor de ASR mini basis en toen weer voor de AQvox C21 enz enz.

Het is meestal niet meer dan het ecxuus voor weer ander apparaat.

Wat je hier ,op het forum, als aanbevelingen leest komt meer over als reclame en zelf verheerlijking van de eigen keuze dan werkelijk van waarde zijnde aanbevelingen.

Ik wil niemand iets opdringen wat betreft keuzes (want die zijn er genoeg). Ik vind het alleen jammer dat tips worden gezien als zelfverheerlijking. Dit is absoluut niet mijn bedoeling.

Als ik niet tevreden zou zijn met m'n keuze, zou ik dit zeker ook vermelden.

:confused::confused: Hoe komt het dat de medeforummers die ik in levende lijf heb ontmoet gewoon hele vriendelijke en nuchtere mensen zijn, terwijl de stemming op dit forum ronduit zuur te noemen is :confused::confused:

Wat kost zo'n Bluenote phono 1 eigenlijk.

Ik hoor veel goede dingen over die Bluenote,maar hebben jullie hem wel eens vergeleken met phonotrappen van andere merken en wat was de conclusie?

Waarom ga je gewoon niet zelf luisteren.

Dan hoor je het zelf......

Ben ik ook wel van plan ,echter de dichtsbijzijnde dealer is zo'n 120 km van mijn woonplaats vandaan.

Om de vraag van de topicstarter eens te beantwoorden het volgende.

Als de schakelingen van de Phonotrappen in kwaliteit vergelijkbaar zijn dan is een ingebouwde trap te prefereren. Dat scheelt in elk geval een interlink (de beste interlink is geen interlink) en dat is een verbetering. De reden dat we een losse Phonopre willen is vaak dat de ingebouwde pre niet voldoet of te weinig mogelijkheden biedt maar dat was de vraag niet.

Ik ben het met je eens, maar het aantal gevallen waarin dit gebeurt is gelukkig beperkt en vaak zo overduidelijk (de mijnheer met zijn HK970 CD-speler bijvoorbeeld, die heeft daar ernstig last van) dat het voor mij wel te filteren is.

Doorgaans heb ik gewoon objectieve en serieuze antwoorden gekregen op mijn eigen vragen en ben ik daarmee op weg geholpen.

Om de vraag van de topicstarter eens te beantwoorden het volgende.

Als de schakelingen van de Phonotrappen in kwaliteit vergelijkbaar zijn dan is een ingebouwde trap te prefereren. Dat scheelt in elk geval een interlink (de beste interlink is geen interlink) en dat is een verbetering. De reden dat we een losse Phonopre willen is vaak dat de ingebouwde pre niet voldoet of te weinig mogelijkheden biedt maar dat was de vraag niet.

I agree.

:confused::confused: Hoe komt het dat de medeforummers die ik in levende lijf heb ontmoet gewoon hele vriendelijke en nuchtere mensen zijn, terwijl de stemming op dit forum ronduit zuur te noemen is :confused::confused:

@ Gruiter,

Prachtig verwoord en is ook mijn opvatting. :D;)

:cool2: Beste Siep,

Ach joh ,moet je gewoon wat meer tussen de regels doorlezen.

Ik zou het geen reclame noemen als iemand hier een recensie/luisterbevinding/aanbeveling neerzet,hooguit een deling van een enthousiaste hifi-genoot.

met groet,

:cool2: Beste Siep,

Ach joh ,moet je gewoon wat meer tussen de regels doorlezen.

Ik zou het geen reclame noemen als iemand hier een recensie/luisterbevinding/aanbeveling neerzet,hooguit een deling van een enthousiaste hifi-genoot.

met groet,

Nog meer tussen de regels doorlezen? :D

Het is ,dacht ik ,niet zo moeilijk om de voorkeuren eruit te pikken.

Op analoog gebied al helemaal niet.

Jammer, er is nog zoveel meer wat echt mooi is.

tijdje geleden nog bij iemand geweest met een absolute top Phonotrap.

Ik heb hier nog nooit een letter over dit apparaat gezien.

Valt zeer waarschijnlijk buiten de geplugde merken.

Dus KeesW, bij deze, een perfecte keuze gemaakt.

Over het gebruikte element kunnen we twisten, maar dat is net dat stukje smaak verschil.Verder een perfecte zondag middag gehad.

KeesW heeft ook de draaitafel die er bij hoort :D

Ik zou eigenlijk wel eens van Siep willen horen of hij de SME/JA kan plaatsen tov zijn Graham/Colibri; daar zouden toch wel verschillen in moeten zitten, zeker in het laag.

Heel kort gezegd.

De SME/JA neigt een ietsie pietsie meer naar de klasieke Koetsu kant.

De warme kant van neutraal, zoals dat schijnt te heten.

Alhoewel, voor somigen onder ons was bij KeesW de klank niet warm genoeg.

De Graham/Colibri is een heel andere combinatie.en neigt naar de andere kant van de lijn.

En dat zonder kil/koud of scherp te klnken.

(waarbij scherp een veel gehoorde Colibri klacht is, t'zal best ,alleen heb ik er totaal geen last van)

Wat het laag betreft, dit is moeilijk aan te geven.

De speakers die ik gebruik geven geen extreem laag weer.

Wanneer ik zou moeten schatten, tot 45HZ.

In mijn kleine luisterkamer meer dan voldoende.

Dus is het moeilijk om te zeggen dat hier A 0f B "beter" is.

Ik verwacht dat het laag van de JA/SME wat krachtiger is.

Kortom, Ik zou best kunnen leven met een JA element, alleen ben ik bang dat ik de snelheid van

de Colibri erg ga missen.

Percusie /piano /gitaar door een Colibri uit de groef gehaald is een belevenis.

Ik moet toegeven dat een colibri meer aandacht vraagt dan een JA

En dan bedoel ik niet alleen de super kritische afstelling.

En de winnaar? sorry ,is er niet.

Bij dit soort elementen kies je voor de klank die de bouwer je wil geven.

Maar buiten dat, hoe kun je eigenlijk 2 totaal verschillende sets (qua gebruikte apparatuur) vergelijken.

Wat we die middag hebben gedaan is ,gewoon zonder oh'en muziek draaien en hiervan genieten zonder stil te staan bij gebruikte kabels en andere gizmo's.

Doen waarvoor een stereo setje is bedoeld.

Plezier beleven aan muziek.

En ja, zelfs de Judds zijn audiofiel. :)