Scat-Man Posted 21 maart 2006 Report Share Posted 21 maart 2006 jeroenhog said: Scat-Man said: Die zijn n.l. ontworpen volgens een niet verend principe. Dat lijkt me duidelijk, maar wat zijn dan de verschillen in het ontwerp, afgezien van massa , koppeling en dood materiaal (soms acryl). zijn ze toch hetzelfde. Stel ik bouw een zware kast voor de thorens met veel massa en ik haal de veren eraf, dat zou toch gewoon moeten werken, ik kan geen argumenten bedenken waarom het niet zou werken. Doe dat dan en vertel hoe je het vindt klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroenhog Posted 21 maart 2006 Author Report Share Posted 21 maart 2006 Scat-Man said: jeroenhog said: Scat-Man said: Die zijn n.l. ontworpen volgens een niet verend principe. Dat lijkt me duidelijk, maar wat zijn dan de verschillen in het ontwerp, afgezien van massa , koppeling en dood materiaal (soms acryl). zijn ze toch hetzelfde. Stel ik bouw een zware kast voor de thorens met veel massa en ik haal de veren eraf, dat zou toch gewoon moeten werken, ik kan geen argumenten bedenken waarom het niet zou werken. Doe dat dan en vertel hoe je het vindt klinken. skat-man weet vlgns mij ook niet hoe het zit iemand anders misschien? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 21 maart 2006 Report Share Posted 21 maart 2006 Als je dan toch voor een massa loopwerk gaat, denk ik dat je best wat DIY spul ophaalt (aandrijfsysteem = motor/s + as en spindle) en dan even een studie van dempende materialen maakt, of voorbeelden zoekt op't net, een mooie sandwich van aluminium en mahogany of zo ;-) , of speksteen... enz Met een zwevend (verend) chassis kun je beter dat chassis dempen (maar oppassen voor teveel gewicht op de veren), en/of een betere kast maken, of gewoon geen kast, of een 4puntsophanging met rubbers, dat lijkt me ook wel wat, is verleden maand nog hear op topic geweest... mvg RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
weerfreak Posted 24 maart 2006 Report Share Posted 24 maart 2006 Hans van Liempd said: Ik kan me nauwelijks voorstellen dat zo'n dikke magneet g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts