Erjee Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 Had men Erik of mij een jaartje geleden gezegd / gevraagd of we eens bij elkaar over de vloer wilden komen voor een avondje muziekluisteren en over audio keuvelen Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 Ik herken heel veel van je verhaal .... Leuk is dat. Goed geschreven trouwens... of je er zelf bij was. Wanneer je ooit bij Erik bent geweest, is dat natuurlijk ook een stuk makkelijker. Ik lees niks over de plaatsing in breedte en diepte?? Ook niet over verschillen m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 19 maart 2006 Author Report Share Posted 19 maart 2006 Ik herken heel veel van je verhaal .... Leuk is dat.Goed geschreven trouwens... of je er zelf bij was. Wanneer je ooit bij Erik bent geweest, is dat natuurlijk ook een stuk makkelijker. Ik lees niks over de plaatsing in breedte en diepte?? Ook niet over verschillen m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 .....IK WIL OOK ZO'N DING!!!!! ..... Precies die zelfde ervaring had ik toen ik bij Erik was wezen luisteren. Dat klonk daar gewoon zo ontzettend goed! Ik heb intussen zelf zo'n ding aangeschaft, en ik zou werkelijk geen minuut meer zonder willen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 Leuk verslag Erjee! Zoals Hans al schreef, zou het in- en uitschakelen van de BUC wel interessant geweest zijn. Vooral nu je er zelf ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 OK, hier dan nog zo'n verslag: http://www.hififorum.nl/index.php?topic=3707.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 19 maart 2006 Author Report Share Posted 19 maart 2006 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 OK, hier dan nog zo'n verslag: http://www.hififorum.nl/index.php?topic=3707.0 Dank je Zee, ook weer leuk om te lezen. Die BUC gaat echt verkocht worden door dit forum, toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proprius Posted 20 maart 2006 Report Share Posted 20 maart 2006 Zo kom je toch steeds weer nieuwe dingen en verrassingen tegen in deze grotendeels gemeenschappelijke hobby! Enne, leuk verslag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 20 maart 2006 Report Share Posted 20 maart 2006 Hier trouwens een link naar de site van Robert Green (editor TAS): http://www.regonaudio.com/default.html Er staan een paar leuke artikelen op over roomcorrectie. Hij is net als ik helemaal 'om': eigenlijk is het gewoon onmogelijk nog over serieuze hifi weergave te praten zonder roomcorrectie. Als je eenmaal hebt ervaren hoe het kan klinken met een rechte karakteristiek wil je gewoon nooit meer anders. Bijkomend voordeel is dat allerlei andere hifi zaken zoals bijvoorbeeld kabels 'gerommel in de marge' is geworden: als je hebt meegemaakt hoe groot het effect van roomcorrectie is ga je geen tijd en geld meer verdoen aan dit soort zaken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroen_d Posted 22 maart 2006 Report Share Posted 22 maart 2006 Nog even aanvullen op de vraag met betrekking tot ruimte en diepte. Je hebt bij Erik, met de UC, een zeer strakke afbeelding. Het geluid beperkt zich in de breedte tot de afstand tussen de boxen. Dit is niet erg en komt volgens mij doordat de boxen dicht bij de zijwanden staan. Zo ver uit elkaar dus dat het sowieso breed genoeg is. De diepte reikt tot zo'n twee meter achter de boxen. De afbeelding van alle instrumenten in deze ruimte is zeer precies. Je hoort werkelijk alles. Zo erg goed zelfs dat het niet meer geheel natuurlijk is, ik begrijp dus Erjee zijn voorkeur voor een ietwat omfloerster geluid. Maar al met al erg mooi en Erik zou nog wel wat kunnen sleutelen aan zijn boxen (zie recente posts in betonnix draadje) maar dat is absoluut gerommel in de marge. Persoonlijk zou ik, voor het midden en hoog, voor de instelling van de UC kiezen voor iets dat het midden houdt tussen ideaal vlak en de natuurlijke klank van de box in de ruimte. Side note: Ik heb bij al de keren dat ik bij Erik was elke keer gemerkt dat zijn akoestische beginsituatie voor de bas al erg gunstig is, zolang je maar uit de buurt van de zijwanden blijft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 28 maart 2006 Report Share Posted 28 maart 2006 Hai Erjee, Je wilt toch niet zeggen dat je op bezoek bent gegaan bij Eric zonder wat Michael Green artikelen mee te nemen? Kan je die BUC niet uitzetten om het verschil te horen? Wat ik eigenlijk tegen die BUC heb is dat ik mijn analoge geluid niet wil digitaliseren. Maar goed ik heb niet de idee dat ik iets te kort kom. Groet, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 29 maart 2006 Author Report Share Posted 29 maart 2006 Hai Erjee,Je wilt toch niet zeggen dat je op bezoek bent gegaan bij Eric zonder wat Michael Green artikelen mee te nemen? Kan je die BUC niet uitzetten om het verschil te horen? Wat ik eigenlijk tegen die BUC heb is dat ik mijn analoge geluid niet wil digitaliseren. Maar goed ik heb niet de idee dat ik iets te kort kom. Groet, Carl Ha die Carl, Inderdaad; ik ben bij Erik op bezoek geweest zonder houtjes mee te nemen. We vonden het eigenlijk allebei wel ! De BUC kun je by-passen om het verschil "met" en "zonder" equ. te vergelijken. Hebben we niet gedaan, omdat we te snel (eigenlijk direkt) begonnen met naar muziek te luisteren. Helaas kom ik niks tekort. Sterker nog; ik heb een hoop TEVEEL ; Bass!!! Ik heb ook zo m'n twijfels gehad t.a.v. de BUC. En ja; een BUC in je signaalweg toevoegen is niet goed voor het tere audiosignaal. Maar de negatieve invloed daarvan valt in het niet, vergeleken met de positieve invloed op de uiteindelijke weergave. Dat is ook de bevinding van een Tuneland member die zich OOK een BUC had aangeschaft!!! Helaas is de BUC nog niet leverbaar (tijdelijk uitverkocht). Maar zodra ik 'm in gebruik heb, zal ik mijn bevindingen hear neer schrijven. Met vriendelijke groet, Erjee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts