peterkarin Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 Hoi iedereen, ik heb een platenspeler die momenteel erg weinig gebruikt wordt (1 keer per 6 maand is het zelfs niet). Het is er eentje met een losse motor en een riem (transrotor fat bob om precies te zijn). Omdat vrouwlief de kabels en het stof op de toestellen vervelend vindt van alle toestellen heb ik de voorversterker vorige week afgekoppeld en ik de doos gestoken. De rest van de toestellen heb ik ontkabeld en staan nog wel in het rek. Zo is kuisen makkelijker... Ze vind de speler een mooi zicht dus die mag blijven staan. Luisteren zit er dus niet meer in... Tja, tegen dat ik 's avonds thuis kom staat de TV al aan en in het weekend wil vrouwlief ook geen geluid... tot de TV aangaat natuurlijk Vraag is nu of ik de riem zo mag laten hangen of dat ik die best ook afkoppel. Hoe zit dat eigenlijk met de olie in de lagers? Kan ik hem zo laten staan en ooit terug gebruiken? Of moet ik dan de olie bijvullen? Graag advies voor iemand met veel te weinig tijd en een kwaal die TV heet... dromend van betere tijden... Peter Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 Omdat vrouwlief de kabels en het stof op de toestellen vervelend vindt van alle toestellen heb ik de voorversterker vorige week afgekoppeld en ik de doos gestoken. De rest van de toestellen heb ik ontkabeld en staan nog wel in het rek. Zo is kuisen makkelijker... Ze vind de speler een mooi zicht dus die mag blijven staan. Luisteren zit er dus niet meer in... Tja, tegen dat ik 's avonds thuis kom staat de TV al aan en in het weekend wil vrouwlief ook geen geluid... tot de TV aangaat natuurlijk Graag advies voor iemand met veel te weinig tijd en een kwaal die TV heet... ... eens goed met vrouwlief praten? TV uit, wijntje, muziekje, etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 TV is zo ongezellig ..... Je hebt wel een mooie draaitafel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 Hoi iedereen, ik heb een platenspeler die momenteel erg weinig gebruikt wordt (1 keer per 6 maand is het zelfs niet). Het is er eentje met een losse motor en een riem (transrotor fat bob om precies te zijn). Omdat vrouwlief de kabels en het stof op de toestellen vervelend vindt van alle toestellen heb ik de voorversterker vorige week afgekoppeld en ik de doos gestoken. De rest van de toestellen heb ik ontkabeld en staan nog wel in het rek. Zo is kuisen makkelijker... Ze vind de speler een mooi zicht dus die mag blijven staan. Luisteren zit er dus niet meer in... Tja, tegen dat ik 's avonds thuis kom staat de TV al aan en in het weekend wil vrouwlief ook geen geluid... tot de TV aangaat natuurlijk Vraag is nu of ik de riem zo mag laten hangen of dat ik die best ook afkoppel. Hoe zit dat eigenlijk met de olie in de lagers? Kan ik hem zo laten staan en ooit terug gebruiken? Of moet ik dan de olie bijvullen? Graag advies voor iemand met veel te weinig tijd en een kwaal die TV heet... dromend van betere tijden... Peter Blijven poetsen heel goed poetsen. p.s. zwarte snaar vervangen door een transparante. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 Als je niet in staat bent een zinnige afspraak te maken met je vrouw over je hobby dan heb je geen goede relatie ... Carl (die wel geintereseerd is in jouw LP's) Link to comment Share on other sites More sharing options...
peterkarin Posted 19 maart 2006 Author Report Share Posted 19 maart 2006 Als je niet in staat bent een zinnige afspraak te maken met je vrouw over je hobby dan heb je geen goede relatie ... Carl (die wel geintereseerd is in jouw LP's) De afspraak is dat ik mag luisteren wanneer ik wil, tenzij zij niet wil... En de realiteit brengt me dan tot deze situatie. Maar mijn LP's noch draaitafel doe ik momenteel weg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 Het afstoffen van de diverse componenten, en de kabels doe ik zelf. Mijn vrouw laat dit aan mij over. Mijn vrouw heeft wel iets te zeggen over mogelijk aan te schaffen apparatuur, maar heeft gelukkkig geen problemen met loshangende kabels e.d. Gelukkig maar, anders werd het zo stil in huis. Ook ik heb wel belangstelling voor div. LP's. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 De afspraak is dat ik mag luisteren wanneer ik wil, tenzij zij niet wil... En de realiteit brengt me dan tot deze situatie. Bij ons staat de installatie nagenoeg de hele dag aan, en als ik 's middags van mijn werk terugkom, is alles lekker op temperatuur en kan ik nagenoeg ongestoord luisteren tot 's avonds toe. Mijn vrouw werkt een aantal avonden in de week, en dan luister ik de hele avond. Maar ze heeft er nagenoeg geen problemen mee als ik mijn muziek beluister. Maar ik zou mijn installatie zeker niet afbreken, als vrouwlief zich ergens aan stoorde. Ook daar zijn mijns inziens ook best wel afspraken over te maken. En een mooie interlink mag toch best wel gezien worden, toch? Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 dromend van betere tijden... Ik geloof dat ik blij mag zijn dat ik single ben Een Transrotor Fat Bob wegmoffelen in 'n kast en dan hooguit 1x per half jaar gebruiken!? Da's toch pure marteling ? Ok, 't is geven en nemen in een relatie, maar dit lijkt me best wel afzien... Is er een mogelijkheid om een slaapkamer/zolder in te richten als luisterkamer ? Stof is onvermijdelijk (het blijft een woonkamer, geen steriel lab) om daarom maar alle apparatuur af te koppelen... Een TV is ook een grote stofvanger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bedrock Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 Luisteren zit er dus niet meer in... Tja, tegen dat ik 's avonds thuis kom staat de TV al aan en in het weekend wil vrouwlief ook geen geluid Nooit gedacht aan een hoofdtelefoon ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 . Het lijkt me dat jouw installatie wat last heeft van vrouwelijke impedantie. Tijd voor een Bose- systeem ! . Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 Hoi iedereen, ik heb een platenspeler die momenteel erg weinig gebruikt wordt (1 keer per 6 maand is het zelfs niet). Het is er eentje met een losse motor en een riem (transrotor fat bob om precies te zijn). Omdat vrouwlief de kabels en het stof op de toestellen vervelend vindt van alle toestellen heb ik de voorversterker vorige week afgekoppeld en ik de doos gestoken. De rest van de toestellen heb ik ontkabeld en staan nog wel in het rek. Zo is kuisen makkelijker... Ze vind de speler een mooi zicht dus die mag blijven staan. Luisteren zit er dus niet meer in... Tja, tegen dat ik 's avonds thuis kom staat de TV al aan en in het weekend wil vrouwlief ook geen geluid... tot de TV aangaat natuurlijk Vraag is nu of ik de riem zo mag laten hangen of dat ik die best ook afkoppel. Hoe zit dat eigenlijk met de olie in de lagers? Kan ik hem zo laten staan en ooit terug gebruiken? Of moet ik dan de olie bijvullen? Graag advies voor iemand met veel te weinig tijd en een kwaal die TV heet... dromend van betere tijden... Peter wellicht heb je ruimte om een eigen luister ruimte in te richten? andere optie is de tv op de slaapkamer neer te zetten en dan stuur je haar toch fijn daar heen????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 Hoi iedereen, ik heb een platenspeler die momenteel erg weinig gebruikt wordt (1 keer per 6 maand is het zelfs niet). Het is er eentje met een losse motor en een riem (transrotor fat bob om precies te zijn). Omdat vrouwlief de kabels en het stof op de toestellen vervelend vindt van alle toestellen heb ik de voorversterker vorige week afgekoppeld en ik de doos gestoken. De rest van de toestellen heb ik ontkabeld en staan nog wel in het rek. Zo is kuisen makkelijker... Ze vind de speler een mooi zicht dus die mag blijven staan. Luisteren zit er dus niet meer in... Tja, tegen dat ik 's avonds thuis kom staat de TV al aan en in het weekend wil vrouwlief ook geen geluid... tot de TV aangaat natuurlijk Vraag is nu of ik de riem zo mag laten hangen of dat ik die best ook afkoppel. Hoe zit dat eigenlijk met de olie in de lagers? Kan ik hem zo laten staan en ooit terug gebruiken? Of moet ik dan de olie bijvullen? Graag advies voor iemand met veel te weinig tijd en een kwaal die TV heet... dromend van betere tijden... Peter tjonge moet niet gekker worden. een vrouw die de touwtjes in handen heb thuis ? probeer deze stelling eens (ik leef maar 1x dus laat ik mij niet leven) nee gezellig op de bank zitten kijken naar gtst of onm en dan hopen dat vrouwlief je sokken zit te stoppen. maar je bent niet de eenigste in dit hersenlose land,loop s Link to comment Share on other sites More sharing options...
princeofdarkness Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 Werkelijk ongelooflijk. We leven in een tijd waarin onderhandelen misschien wel de belangrijkste activiteit is. Zij wel TV en jij geen FatBob? Dat kan toch niet? Hoe oud ben je? En wil je dit tot je dood toe volhouden? Je moet wel erg veel van haar houden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 Hallo, Daar kun je toch afspraken overmaken? Ik heb hier TV-loze avonden en dan gaan 3 vrouwen wat anders doen of gezellig meeluisteren. Net als ik TV-avonden heb en of zelf wat anders ga doen (sporten), of lekker meekijk. Je kunt proberen je ega wat meer te interesseren voor muziek, door ook haar LP's en CD's te draaien. Wat ook helpt, is een goede tuner aansluiten en haar station regelmatig aanzetten. Ikzelf zou niet, met zo iemand samen kunnen leven, hoe lief ook. Dus als bovenstaande niet zou helpen, dan deed ik het volgende ====>inruilen! Sterkte, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 Hallo, Daar kun je toch afspraken overmaken? Ik heb hier TV-loze avonden en dan gaan 3 vrouwen wat anders doen of gezellig meeluisteren. Net als ik TV-avonden heb en of zelf wat anders ga doen (sporten), of lekker meekijk. Je kunt proberen je ega wat meer te interesseren voor muziek, door ook haar LP's en CD's te draaien. Wat ook helpt, is een goede tuner aansluiten en haar station regelmatig aanzetten. Ikzelf zou niet, met zo iemand samen kunnen leven, hoe lief ook. Dus als bovenstaande niet zou helpen, dan deed ik het volgende ====>inruilen! Sterkte, Jack Een paar goede afspraken maken kan inderdaad helpen...... En uiteraard een beetje respect en waardering voor elkaar(s hobbys).... Ook ik moet af en toe mijn muziek keuze een beetje afstemmen op mijn vriendin.... (geen drukke jazz als zij een drukke dag heeft/gehad) Dat doet zij ook voor mij... Link to comment Share on other sites More sharing options...
peterkarin Posted 19 maart 2006 Author Report Share Posted 19 maart 2006 bedankt voor alle advies inzake mijn relatie, maar de vraag was of ik de snaar nu best afkoppel als ik de platenspeler lang niet gebruik of maakt dat niet uit? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 bedankt voor alle advies inzake mijn relatie, maar de vraag was of ik de snaar nu best afkoppel als ik de platenspeler lang niet gebruik of maakt dat niet uit? Beste, De snaar eraf ! Met talkpoeder insmeren en in aluminiumfolie bewaren, lager olie vrij maken ivm indrogen, niet vergeten bij gebruik weer te vullen. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
peterkarin Posted 19 maart 2006 Author Report Share Posted 19 maart 2006 ok bedankt: snaar warm of koud bewaren? Hoe maak ik iets olievrij? Is het dan erg om die olie erin te laten? Slijt olie van gewoon te staan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 Beste, De olie kan indrogen na verloop van tijd , dan krijg je het bijna niet meer uit en smeren doet het dan ook niet meer, het verstopt dan de groeven die de olie naar boven toe transporteren. Snaar bewaren bij kamer temperatuur. MvG, HAudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
peterkarin Posted 19 maart 2006 Author Report Share Posted 19 maart 2006 En als de olie eruit is, mag het zware ding dan terug erop? of is dat ook af te raden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
peterkarin Posted 19 maart 2006 Author Report Share Posted 19 maart 2006 daar lijkt het voorlopig wel op, maar dat betekent niet dat ik het ding wil stuk krijgen h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 En als de olie eruit is, mag het zware ding dan terug erop? of is dat ook af te raden? Beste, Als de olie eruit is doe je een beetje vaseline op de keramische kogel en dan het zware ding erweer op. Heb je geen dealer die weet hoe het allemaal moet ? Klinkt het ding wel goed ? Als je vrouw er niet eens naar wil luisteren en je gebruikt hem zelf ook amper, dan heb ik toch het idee dat er iets mis is. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 Wat je vooral niet mag doen is mensen veranderen. Hen stimuleren om van jouw hobby de hunnen te maken is dus een verkeerde strategie. Wat ik hiermee bedoel is als je vrouw/vriendin/partner je hobby's niet deelt heb je een probleem als je de installatie in de leefruimte neerpoot. Een uitweg is je eigen luisterruimte inrichten op een andere plaats in huis. Nadeel is dat je dan van elkaar gaat vervreemden wat niet goed is voor de relatie. Ik zou eerder zeggen dat je gewoon kan vaststellen dat jullie op dat bepaalde vlak niet tesamen passen. Hoe erg het voor je is om er afstand van te doen kan alleen jij beoordelen natuurlijk. Henri Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 Ook een duit in het zakje doen Of deze Sony (schijnt bijna net zo goed te zijn en zit erg lekker) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts