Erjee Posted 20 maart 2006 Report Share Posted 20 maart 2006 Akoestiek is tamelijk lastig om "zichtbaar" te maken en blijft daardoor voor velen een vaag en (on)doorzichtig onderwerp. De website van het ISVR kan helderheid in deze duisternis brengen middels eenvoudige, maar goed te begrijpen animaties. Met name "Room Modes" kan een handige link vormen. Enjoy! Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 20 maart 2006 Report Share Posted 20 maart 2006 Hele mooie animaties, Erjee! Ook verhelderende uitleg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proprius Posted 21 maart 2006 Report Share Posted 21 maart 2006 Om Erjee even bij te staan, hier de link naar het begin: Wave Basics Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 21 maart 2006 Report Share Posted 21 maart 2006 erg leerzaam!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 22 maart 2006 Report Share Posted 22 maart 2006 Hier kun je de eigenschappen van 'n ruimte invullen en zien wat er gebeurt. Hunecke Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 22 maart 2006 Report Share Posted 22 maart 2006 Hier kun je de eigenschappen van 'n ruimte invullen en zien wat er gebeurt. Hunecke Leuk voor Spido. Kan ie zien waar de buiken en de knopen zich bevinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 22 maart 2006 Author Report Share Posted 22 maart 2006 Goeie aanvullingen, mensen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 22 maart 2006 Report Share Posted 22 maart 2006 Hier kun je de eigenschappen van 'n ruimte invullen en zien wat er gebeurt. Hunecke Zou er ook zoiets bestaan voor niet rechthoekige kamers? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 23 maart 2006 Report Share Posted 23 maart 2006 Hier kun je de eigenschappen van 'n ruimte invullen en zien wat er gebeurt. Hunecke Zou er ook zoiets bestaan voor niet rechthoekige kamers? Ik ben bang van niet.... Ik zou ook graag willen zien hoe het dan uitpakt. Mijn zolder heeft n.l. flinke schuine kanten in de bovenhoeken... Bovendien zitten de dakramen dieper dan het dakvlak. Ik denk dus ook dat dergelijke variabelen er een heel warrig spel van maken.... Die plaatjes zijn leuk, maar meestal heb je er niks aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 23 maart 2006 Author Report Share Posted 23 maart 2006 Omdat akoestiek nog steeds een heel weinig behandeld thema is in de audiowereld hebben de mensen die geen "textbook" kamer hebben wel eens wat nadelen. Zoals blijkt uit dit soort vrij toegankelijke software. In afwijkend vormgegeven kamers zijn ZO veel variabelen EXTRA, dat het niet zomaar 1-2-3 in zo'n programma's te proppen is. Cara schijnt hiervoor echter WEL een oplossing voor te bieden, maar hiermee heb ik geen ervaring. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts