D van der Deijl Posted 23 maart 2006 Report Share Posted 23 maart 2006 Inderdaad, analoge fotografie is al zo goed als uitgestorven. Straks waarschijnlijk onbetaalbaar. Veel filmpjes fabrikanten stoppen ermee. Zo zal het ook gaan met audio apparatuur voor de massa. Er zal wel wat niche blijven, maar een CD speler loopwerk maken voor wereldwijd een paar duizend liefhebbers, dat wordt een erg dure hobby. Harddiskecording enzo zit nog wel toekomst in, denk ik. Gelukkig kan een DVD-loopwerk ook cd's lezen, dus dat maakt de markt al weer wat groter... Harman kardon HD-970 Inclusief DVD-loopwerk en uitstekende MP-3 weergave. Hoezo geen toekomst? Nu begint het pas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 23 maart 2006 Report Share Posted 23 maart 2006 Hoi Don Ik heb 'm op het internet besteld bij deze winkel. Ze hebben er nog Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 23 maart 2006 Report Share Posted 23 maart 2006 Het kan nog goedkoper. {319 Euro} Ik ken deze zaak verder niet en weet niet of ze hem op voorraad hebben. http://www.best-sellers.nl/product_info.php?products_id=4728 Dat internetwinkelen is prachtig. Voor die bedragen, daar ga je niet meer voor naar een audiozaak. Hier zit je al 80 euro onder de prijs van een audiozaak. Het is ook mooi om te zien dat de internetwinkels heftig tegen elkaar op concureren, zodat je atijd een lage prijs kan vinden. Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 23 maart 2006 Report Share Posted 23 maart 2006 Kilt alles onder de 1000 Euro. Groeten Edwin Hoezo, is ie boobytrapped? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard Kruizinga Posted 24 maart 2006 Report Share Posted 24 maart 2006 @Edwin Snoek Ik las vaker al dat je zo enthousiast bent over die HK speler. Ik heb zelf de CDP-XA555ES van Sony en ben daar uitermate tevreden over. Ik kan echt niet geloven dat die HK daar tegenop kan, vooral niet als het om snelle dynamische muziek gaat, zoals Mahler (klassiek...). Ik ben zeer benieuwd met welke muziek je de spelers hebt beoordeeld. Bij popmuziek wil hoog altijd lekker klinken en ik heb vaker gemerkt dat goedkopere spelers meer hoog weergeven, maar dat gaat dan ten koste van de neutraliteit (een soort 'treble' in de plus, omdat die doelgroep dat nou eenmaal prettig vindt). Ik betwijfel stellig of de HK een ES-speler van Sony (of andere betere speler van welk merk dan ook) verslaat als het gaat om 'krachtige' weergave. De grootste verschillen zitten m.i. in het analoge deel van een speler. Ik mag aannemen dat je niet via de digitale uitgang hebt beluisterd. Ik ken HK goed uit de tijd dat ze nog lelijk spul maakten, maar die binnen de prijsklasse toch wel erg goed klinken. Groet, Richard Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 24 maart 2006 Report Share Posted 24 maart 2006 @Edwin Snoek Ik las vaker al dat je zo enthousiast bent over die HK speler. Ik heb zelf de CDP-XA555ES van Sony en ben daar uitermate tevreden over. Ik kan echt niet geloven dat die HK daar tegenop kan, vooral niet als het om snelle dynamische muziek gaat, zoals Mahler (klassiek...). Ik ben zeer benieuwd met welke muziek je de spelers hebt beoordeeld. Bij popmuziek wil hoog altijd lekker klinken en ik heb vaker gemerkt dat goedkopere spelers meer hoog weergeven, maar dat gaat dan ten koste van de neutraliteit (een soort 'treble' in de plus, omdat die doelgroep dat nou eenmaal prettig vindt). Ik betwijfel stellig of de HK een ES-speler van Sony (of andere betere speler van welk merk dan ook) verslaat als het gaat om 'krachtige' weergave. De grootste verschillen zitten m.i. in het analoge deel van een speler. Ik mag aannemen dat je niet via de digitale uitgang hebt beluisterd. Ik ken HK goed uit de tijd dat ze nog lelijk spul maakten, maar die binnen de prijsklasse toch wel erg goed klinken. Groet, Richard Mijn broer en ik waren het er al zeer snel over eens dat de HK het op alle fronten won van de Sony. De klankechtheid van de HK was beter. De diepte in het geluidsbeeld, en het uitsterven van klanken {galmpjes}, en de totale resolutie van de HK was veel beter. De Sony klonk in vergelijk een stuk vlakker dan de HD-970, maar ook meer vervormd. Het was net alsof er een gordijn wegviel als je na de HD-970 aan het luisteren was. aanslagen van Piano's en gitaren klinken op de HD-970 levensecht. Bij de Sony klinkt het een stuk vlakker. Maar ook stemmen staan helemaal los in de ruimte en klinkt een zanger ook echt op de voorgrond. Bij de Sony bleef dit vlakker en meer eentonig klinken. Mijn broer heeft ook niet voor niets z'n Sony CDP-XA-555ES meteen verkocht na het beluisteren van de HK. We kijken ook helemaal niet naar merken of naar audiostatus, maar als een speler simpelweg beter klinkt, dan moet de ander het veld ruimen. En zo zal het met de volgende speler ook weer gaan, die beter klinkt dan de HK. Ik kan me het ook heel goed voorstellen dat je het niet kan begrijpen, omdat je een tank van 15 kilo hebt staan met super loopwerk en puck, maar ga hem maar eens vergelijken met de HD-970, en je begrijpt gewoonweg niet hoe het kan, dat zo'n goedkope speler zo bijzonder kan klinken. Ik denk ook voornamelijk dat het met de 24Bits-384KHZ dac te maken heeft. Het is net alsof je op een heel ander niveau aan het luisteren bent, met veel meer diepte en veel meer echtheid in het geluid. Vooral klankechtheid zonder scherpte. Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 24 maart 2006 Report Share Posted 24 maart 2006 Ik mag aannemen dat je niet via de digitale uitgang hebt beluisterd. Ik heb hem als losse CD-speler gebruikt. Dus ook gestest als complete CD-speler tov de Sony. Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 24 maart 2006 Report Share Posted 24 maart 2006 Ik mag aannemen dat je niet via de digitale uitgang hebt beluisterd. Ik heb hem als losse CD-speler gebruikt. Dus ook gestest als complete CD-speler tov de Sony. Had dan ook een goede Sony genomen Die Sony was ook heel goed, maar er is onderhand weer veel beters te vinden, voor weinagh . Ik was zelf helemaal gek van de 555 ES. en dat heb ik hear destijds ook niet onder stoelen of banken gestoken. Maar kan ik er wat aan doen, dat een speler van 400 Euro de vloer aanveegt met de Sony. Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 24 maart 2006 Report Share Posted 24 maart 2006 Als er een volgende prijspakker op de markt komt die vloer aanveegt met alles, dan meld ik het wel weer. Maar voorlopig.... De HD-970 Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 24 maart 2006 Report Share Posted 24 maart 2006 Ik denk ook voornamelijk dat het met de 24Bits-384KHZ dac te maken heeft. Lijkt me hoogst onwaarschijnlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 24 maart 2006 Report Share Posted 24 maart 2006 Ik mag aannemen dat je niet via de digitale uitgang hebt beluisterd. Ik heb hem als losse CD-speler gebruikt. Dus ook gestest als complete CD-speler tov de Sony. Had dan ook een goede Sony genomen Die Sony was ook heel goed, maar er is onderhand weer veel beters te vinden, voor weinagh . Ik was zelf helemaal gek van de 555 ES. en dat heb ik hear destijds ook niet onder stoelen of banken gestoken. Maar kan ik er wat aan doen, dat een speler van 400 Euro de vloer aanveegt met de Sony. Ik ben nog steeds lyrisch over de cdp557esd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 24 maart 2006 Report Share Posted 24 maart 2006 Ik denk ook voornamelijk dat het met de 24Bits-384KHZ dac te maken heeft. Lijkt me hoogst onwaarschijnlijk. Waarom dan? Is het niet zo, dat bij jou alles hoogstwaarschijnlijk 'niet' het geval is, als het om audio gaat. Jij bent toch het achterneefje van Breem? Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 24 maart 2006 Report Share Posted 24 maart 2006 Waarom dan? Is het niet zo, dat bij jou alles hoogstwaarschijnlijk 'niet' het geval is, als het om audio gaat. Groeten Edwin Wat ben ik toch vervelend en ga ik toch graag tegen de draad in. Maar in dit geval moet ik een onthullende en schokkende mededeling doen . De laatste 12 bitjes van die 24 bit converter zitten hun hele leven lang, totdat ze hun graf in gaan (in de kliko 20 jaar later) waarschijnlijk niet veel meer dan ruis te happen. De bovenste 170 kHz van de 190 KHz aan bandbreedte is niet-hoorbaar, en kan alleen maar voor meer IMD zorgen en per definitie niets goed meer doen (kan dus beter meteen worden weggefilterd). Als je al verschillen hoort is de kans velen malen groter dat het iets met de uitgangstrap van de spelers te doen heeft (of betere print layout o.i.d.). Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 24 maart 2006 Report Share Posted 24 maart 2006 Jij bent toch het achterneefje van Breem? Breem? Wie is dat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 24 maart 2006 Report Share Posted 24 maart 2006 Jij bent toch het achterneefje van Breem? Breem? Wie is dat? Ik ben helaas de website kwijt, maar dat is een man die voortdurend tegen heilige audiohuisjes aanschopt. Hij lijkt qua schrijven veel op jou. Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 24 maart 2006 Report Share Posted 24 maart 2006 Ik ben helaas de website kwijt, maar dat is een man die voortdurend tegen heilige audiohuisjes aanschopt. Hij lijkt qua schrijven veel op jou. OOO ja nou weet ik het weer! Ik had hem al in mijn signature staan.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 24 maart 2006 Report Share Posted 24 maart 2006 Ik ben helaas de website kwijt, maar dat is een man die voortdurend tegen heilige audiohuisjes aanschopt. Hij lijkt qua schrijven veel op jou. OOO ja nou weet ik het weer! Ik had hem al in mijn signature staan.... Ik had dus beter niks kunnen zeggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
D van der Deijl Posted 24 maart 2006 Report Share Posted 24 maart 2006 Ik mag aannemen dat je niet via de digitale uitgang hebt beluisterd. Ik heb hem als losse CD-speler gebruikt. Dus ook gestest als complete CD-speler tov de Sony. Had dan ook een goede Sony genomen Die Sony was ook heel goed, maar er is onderhand weer veel beters te vinden, voor weinagh . Ik was zelf helemaal gek van de 555 ES. en dat heb ik hear destijds ook niet onder stoelen of banken gestoken. Maar kan ik er wat aan doen, dat een speler van 400 Euro de vloer aanveegt met de Sony. Ik ben nog steeds lyrisch over de cdp557esd Link to comment Share on other sites More sharing options...
D van der Deijl Posted 25 maart 2006 Report Share Posted 25 maart 2006 Hij staat hier dan ook min of meer als reserve speler want inderdaad zijn er geen lasers meer voor de cdp 557 de kss190 welke wereldwijid niet meer te krijgen is en geloof me ik heb echt mijn best gedaan.Dit betekend dan ook helaas wanneer de laser de geest geeft de speler richting schroot kan maar ik vind niet dat je van SONY kan verwachten dat ze van een speler ui 1987 nu nog een laser op stock hebben wat dat aangaat heeft sony ziijn onderdelen toch al langer dan bijvoorbeeld een philips op voorraad. Wellicht een stomme vraag, maar kun je in de 557 niet een ander (maar nagenoeg hetzelfde) loopwerk zetten Zo van voren bezien past er volgens mij best een computerloopwerk in Dat zal vrees ik niet gaan Henk. Maak de speler maar eens open en bekijk het mechaniek maar eens goed en je zal het beamen. Al zou het gaan dan nog hebben we het niet meer over een cdp 557 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts