AudioBill Posted 22 maart 2006 Report Share Posted 22 maart 2006 Beste tuner freaks Deze Mc. tuner kan ik kopen! Wie heeft er ervaring mee en wat is een mooie prijs voor deze 5 jaar oude tuner? Wordt nu ook nog gemaakt en gaat voor 3500,- over de toon bank! Groetjes AudioBill Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 22 maart 2006 Report Share Posted 22 maart 2006 Beste tuner freaks ik mag dus niet reageren Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 22 maart 2006 Report Share Posted 22 maart 2006 hoi audio bill. ik doe het toch maar ff. ik weet van ver schillende pers.dat de hardware van onze mc intosh allemaal dezelfde kwaliteit heeft zeker qua klank ,zelfs de auto radio's.over de prijs dat is natuurlijk aan jou ,wat je er voor uit wil geven ,ik zou zelf niet over de 1000 euri gaan hij is toch 5 jaar oud maar is wel een mac. gr piet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 23 maart 2006 Report Share Posted 23 maart 2006 Beste tuner freaks Deze Mc. tuner kan ik kopen! Wie heeft er ervaring mee en wat is een mooie prijs voor deze 5 jaar oude tuner? Wordt nu ook nog gemaakt en gaat voor 3500,- over de toon bank! Groetjes AudioBill Op fmtunerinfo kun je kijken maar daar staat dit model nog niet bij. Wat ik daar gelezen heb over eerdere modellen lijkt me vrij positief. Na 5 jaar is een tuner nog lang niet versleten, mits er natuurlijk normaal mee omgegaan is. De 2 tuners die bij mij momenteel in het rek staan, zijn van 1978 en beslist beter dan nieuw. Dus, als je zo'n tuner mooi vind en je kunt hem voor een schappelijke prijs kopen zeg rond 1/3 van nieuw, waarom niet? Ook met een particulier kun je afspraken maken zeg 6maanden garantie of zo, dat doe ik ook, meestal geef ik onbeperkt garantie. Voor de rest moet je ook een beetje geluk hebben, ook het mooiste kan zomaar stuk gaan. Groet, Jack P.s. ik heb even verder gekeken op het internet, het is een tuner met een prachtig uiterlijk, de spec's zijn goed, maar niet uitzonderlijk. Het is m.i. net als Magnum Dynab tuners die moeten het vooral van hun uiterlijk hebben. Toch zou ik graag een MD-108 willen hebben.... voorlopig een utopie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 24 maart 2006 Author Report Share Posted 24 maart 2006 Waarom wil ik deze McIntosh? Omdat ik ook een McIntosh voor en eindversterker heb, dus is de match van het uiterlijk ook belangrijk en tevens het gezamelijk gebruik van de afstandbediening! Maar daarnaast moet hij natuurlijk ook nog eens goed klinken, en volgens alles doet hij dat! Ik ga eens een bod van 1000,- doen! Ben benieuwd! Groetjes AudioBill Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 maart 2006 Report Share Posted 24 maart 2006 Als je 'm koopt om het uiterlijk, ok, maar om de klank? Niet dat ik wil zeggen dat dit een slechte tuner is, maar het gemiddelde FM-signaal is zo brak, dat ook een hele mooie tuner daar weinig moois meer van kan maken. Bovendien zenden de meeste radiostations mp3's van vrij lage kwaliteit uit, dus dat maakt het ook niet beter... Ik zou zeggen: zonde van je geld. Maar nogmaals, als het je vooral ook om het uiterlijk te doen is, dan valt daar wat voor te zeggen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 24 maart 2006 Report Share Posted 24 maart 2006 Als je 'm koopt om het uiterlijk, ok, maar om de klank? Niet dat ik wil zeggen dat dit een slechte tuner is, maar het gemiddelde FM-signaal is zo brak, dat ook een hele mooie tuner daar weinig moois meer van kan maken. Bovendien zenden de meeste radiostations mp3's van vrij lage kwaliteit uit, dus dat maakt het ook niet beter... Ik zou zeggen: zonde van je geld. Maar nogmaals, als het je vooral ook om het uiterlijk te doen is, dan valt daar wat voor te zeggen... Het enige waar in dat opzicht een tuner nog echt interessant is zijn live uitzendingen. Radio4 heeft nog wel eens een concert en een duitse zender heeft nog wel eens live jazz. De kwaliteit hiervan is opvallend goed. Er wordt relatief weinig aan het signaar gemanipuleert. Het klinkt meestal "levendiger" en ruimtelijker dan wat we op cd voorgeschoteld krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 24 maart 2006 Report Share Posted 24 maart 2006 Als je 'm koopt om het uiterlijk, ok, maar om de klank? Niet dat ik wil zeggen dat dit een slechte tuner is, maar het gemiddelde FM-signaal is zo brak, dat ook een hele mooie tuner daar weinig moois meer van kan maken. Bovendien zenden de meeste radiostations mp3's van vrij lage kwaliteit uit, dus dat maakt het ook niet beter... Ik zou zeggen: zonde van je geld. Maar nogmaals, als het je vooral ook om het uiterlijk te doen is, dan valt daar wat voor te zeggen... Ik vind het wel meevallen, er zijn ook genoeg FM-stations met een hele goede kwaliteit. Zo goed zelfs, dat ik denk dat de meeste Nederlanders dat eens niet weten. Een eigen antenne doet wonderen, zelfs vaak al een heel simple binnen antenne voor een hoog raam of binnen tegen het dak. Maar zelfs op de kabel is het af en toe genieten. Bij een echt goede tuner, hoor je het verschil tussen elke FM-zender en elke plaat die op gezet wordt. Specificaties en/of duur zegt ook niet alles. 1000euro als 1e bod lijkt me mooi AudioBill, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 24 maart 2006 Author Report Share Posted 24 maart 2006 Radio, tjaa, waar zijn de John Peels gebleven! Als dat er allemaal nog was dan zou ik misschien iets meer bieden voor deze tuner, hij schijnt volgens Transtec (importeur van McIntosh) nog 2000,- euro waard te zijn!? Nu gaat het helaas ook voor een groot gedeelte om het uiterlijk, ik zou ook kunnen volstaan met een 'nieuwe' tuner van 200,-, maar ja, je kent dat... Groetjes AudioBill Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 24 maart 2006 Report Share Posted 24 maart 2006 Radio, tjaa, waar zijn de John Peels gebleven! ... those were the days ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 maart 2006 Report Share Posted 24 maart 2006 Als je 'm koopt om het uiterlijk, ok, maar om de klank? Niet dat ik wil zeggen dat dit een slechte tuner is, maar het gemiddelde FM-signaal is zo brak, dat ook een hele mooie tuner daar weinig moois meer van kan maken. Bovendien zenden de meeste radiostations mp3's van vrij lage kwaliteit uit, dus dat maakt het ook niet beter... Ik zou zeggen: zonde van je geld. Maar nogmaals, als het je vooral ook om het uiterlijk te doen is, dan valt daar wat voor te zeggen... Het enige waar in dat opzicht een tuner nog echt interessant is zijn live uitzendingen. Radio4 heeft nog wel eens een concert en een duitse zender heeft nog wel eens live jazz. De kwaliteit hiervan is opvallend goed. Er wordt relatief weinig aan het signaar gemanipuleert. Het klinkt meestal "levendiger" en ruimtelijker dan wat we op cd voorgeschoteld krijgen. Er zullen nog wel radiostations zijn die wel goeie kwaliteit uitzenden, maar de meeste helaas niet. Bovendien is de FM-band ook nogal beperkt. Volgens mij loopt die maar tot 15kHz door... Dat een radiouizending levendiger of ruimtelijker klinkt, kan ook met vervorming te maken hebben. Het wil dus niet zeggen dat het beter klinkt dan op cd. Misschien wel mooier, naar jouw smaak... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 maart 2006 Report Share Posted 24 maart 2006 Ik vind het wel meevallen, er zijn ook genoeg FM-stationsmet een hele goede kwaliteit. Zo goed zelfs, dat ik denk dat de meeste Nederlanders dat eens niet weten. Dat zal best, maar de meeste Nederlanders hebben dan ook niet zoveel met muziek, getuige de populairste stations: 538 en Sky Radio... Een eigen antenne doet wonderen, zelfs vaak al een heel simplebinnen antenne voor een hoog raam of binnen tegen het dak. Maar zelfs op de kabel is het af en toe genieten. Ik kan best genieten van muziek via de radio, maar dat heeft enkel met het soort muziek te maken. Helaas zendt Kink FM (het enige radiostation waar ik graag naar luister) niet in de ether uit. Anders zou ik serieus over een eigen antenne gaan denken. Maar goed, zo lang het mp3's zijn die ze uitzenden, schiet het dan nog niet heel veel op. Zeker ook gezien de beperkingen van de FM-band... Niet dat ik iets tegen mp3's heb overigens (in tegendeel), maar het zijn meestal mp3's van 128kbps. Dat houdt niet echt over... Bij een echt goede tuner, hoor je het verschil tussen elke FM-zenderen elke plaat die op gezet wordt. Specificaties en/of duur zegt ook niet alles. Radiostations die platen draaien zullen vrijwel uitgestorven zijn. Ik denk overigens dat je juist bij een tuner veel aan de specs zou kunnen hebben. Als je tenminste verstand hebt van FM en zo. En dat heb ik niet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 24 maart 2006 Report Share Posted 24 maart 2006 Henry, Ja FM gaat tot 15Khz, heeft een beperkte dynamiek, kan nooit beter klinken dan de CD of LP die in de studio opstaat = oudnieuws. Maar dat wil niet zeggen dat het niet goed kan klinken, en zeker bij live uitzendingen. Hoeveel microfoons gaan tot 20khz? Ik zie dat je een Rotel RT-935 gebruikt = een mooie tuner. Maar om je een idee te geven, het is niet moeilijk om een 2e hands tuner mooier te laten klinken dan het toenmalige topmodel RT-990BX. (en dat is een topper!) Groet, Jack P.s. Tja afgezien van de inhoud, met stations als Kink FM heeft een betere tuner weinig zin. Ik heb op hun homepage gekeken, het staat bol van de computers :-( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 25 maart 2006 Report Share Posted 25 maart 2006 Nou, er is natuurlijk opzich niks mis met computers, maar ik geloof graag dat een betere tuner weinig zin heeft bij Kink. Het geluid is gewoon niet echt goed, in vergelijking met cd. Maar persoonlijk vind ik dat niet zo'n probleem. Ik kan best van hun muziek genieten. En ook van mp3's trouwens... Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 26 maart 2006 Author Report Share Posted 26 maart 2006 Wat is eigenlijk een leuke binnen antenne voor op zo een tuner, en wat kost zo iets tegenwoordig? Vroeger ben ik nooit verder gekomen dan het standaard draadje! Cheers AudioBill Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Posted 26 maart 2006 Report Share Posted 26 maart 2006 Misschien vind je hier wat: http://www.magnumdynalab.com/antennaoverview.htm Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 26 maart 2006 Report Share Posted 26 maart 2006 ben zelf ook al met div binnen antennes aan de weer geweest voor het jvc ux-1000 setje wat op mijn buro staat en zinds gisteravond een gewone auto antenne aangesloten en zie het werkt .............goed tot zeer goede ontvangst ............ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 26 maart 2006 Report Share Posted 26 maart 2006 Wat is eigenlijk een leuke binnen antenne voor op zo een tuner, en wat kost zo iets tegenwoordig? Vroeger ben ik nooit verder gekomen dan het standaard draadje! Cheers AudioBill Als je hem op zolder kwijt kan of andere hoge plaats. Koop een 3 elements FM antenne bij conrad voor een paar 10tjes. En richt hem vertikaal naar je favoriete zender. Je kunt ook zelf een antenne maken b.v. een dipool die hier in dit draadje genoemt is kost een paar euro. Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts