Jump to content

Luisterweekend

Jempie
 Share

Recommended Posts

De eerste keer dat ik naar de doelen ben geweest.

Best wel mooie dingen gezien. Ik heb bij verschillende zalen geluisterd

maar dat is best wel moeilijk om daar iets zinnig over te zeggen.

Bij Engels was het duidelijk gezelliger, relatief goede luisterruimtes

en ben bij Audio Note binnen geweest, leuke sfeer. Niet mijn sound.

Bij JM-lab klonk het redelijk. toch wat kleuring.

Magnepan, ja dat is mijn geluid, ik speel al jaren met Magnepan MG-20

dus ik heb jaren geen shows bezocht. Klonk erg goed.

De andere kamer Vincent, ja wat moet ik hiervan zeggen.

Audio Analoog, was redelijk goed mooie aankleding

Laatste ruimte (erg druk) zeer grote zaal ben ik erg kort geweest klonk erg goed

mooi beeld en zeer neutraal. wat of welke producten er stonden

weet ik niet. Wantat ik moest de trein halen.

Al met al een leuke dag.

Jan

Hoi mensen,

Ik ben ook geweest, Doelen was echt zonde van mijn geld zeer slechte

demonstraties.

Engels was veel beter, leuke platen gevonden en zeer veel geluisterd

- Audio Note ik was natuurlijk behoorlijk nieuwsgierig naar de kwaliteiten van

deze mensen. Hmmm om te huilen, plat donker gewoon slecht.

- Wim was weer als van ouds op dreef. goed geluid zonder mooie draaitafel/arm

combinatie.

- JM-lab dit keer redelijk, vol van klank iets wat te vol maar ja het is Focal.

- Magnepan dat dat nog bestaat. Ik heb het de laatste paar jaren niet meer gehoord. En ik ben blij dat het weer terug is. Het is en blijft een mooi product

samen met een beest van een versterker echt goed.

- Vincent ben erg kost geweest. aankleding was erg leuk.

- Master vond ik erg fraai mooi beeld zeer neutraal zeer goede klank balans

een samenspel van de ceramische tweeter en woofer was grandioos.

Later ben ik nog naar de verschillende winkel gelopen, om te kijken of er

wat te bewonderen viel maar helaas niets.

Music man

Ik ben met veel plezier naar de Doelen geweest. Ik vind het werkelijk een schitterend gebouw waar de apparatuur mooi kan worden opgesteld en waar daarnaast apart geluisterd kan worden. Dat geeft wat meer de mogelijkheid om bij te praten. Overigens werd de muziek op wat normaler niveau afgespeeld dan bij Engels.

Toch wat kritiek naar de importeurs. Waarom die Clearaudios zo kitcherig demonstreren. Persoonlijk had ik liever de Hoernings nog eens gehoord. Ook vond ik de demonstraties vaak beneden de maat.

More Music vond ik nog wel aardig met Audio Physic en ook die nieuwe Xanadu vond ik verassend. Ook de Eurogram demonstratie was redelijk goed maar ik houd niet echt van transmissielijns. Daar bleef het bij maar ik heb natuurlijk niet alles gehoord.

Ik heb nu de nieuwe Elipsons zowel op de VAD als de Doelen gehoord. Ik vind ze gewoonweg teleurstellend. Dat verkoop je gewoon niet.

De Vivids maakten in het begin heel veel indruk met het laag. Toch denk ik dat het voor de rest geen goede luidsprekers zijn. Een te gecompliceerd ontwerp? Dat gevoel had ik ook bij wat andere luidsprekers.

Het geluidsniveau bij Engels was te hoog vond ik. Die nieuwe Master had wat minder hard gedemonstreerd mogen worden maar leek me zeer veelbelovend. Hetzelfde geldt voor de Magnapans. Wat me daar wel bij opvalt is dat je precies in het midden met de juiste afstand ervandaan moet zitten anders hoor je geen stereo. Dat probleem heb ik zelf echter ook thuis (heeft overigens ook zijn voordelen).

Absoluut Analoque heb ik vaak goed gehoord maar ik vond het geluid nu, echt het hele vele geld niet waard. Ik zou hun hoorns liever hebben gehoord.

Tot slot was de draaitafel van Ear het mooiste produkt van de show om te zien (ik heb hem niet gehoord). Dat audio Note is echter ook niet mijn "ding". Mijn compaan moest gewoon lachen om de luidsprekers.

Tot slot wel veel plezier gehad maar niets wat er echt uitsprong. Dat had ik op de VAD wel met Horning.

Groet,

Carl

Het is natuurlijk flauwekul om iemand van niet kunnen luisteren te beschuldigen als hij een produkt niet mooi vindt. We waren met zijn tweeen en hadden allebei hetzelfde gevoel toen we naar buiten gingen. Ook Musicman was niet overtuigd.

Het zou best kunnen dat ze onder andere omstandigheden wel goed klinken maar hier in ieder geval niet. We hebben kort daarna de Masters en Magnepans gehoord en dat was echt geen vergelijk.

Daarbij vind ik die Audio Note spullen er zeker niet lelijk eruit zien. Een ouderwetse speaker die je het best met een oude Kef of B&W kan vergelijken.

Carl

Het is natuurlijk flauwekul om iemand van niet kunnen luisteren te beschuldigen als hij een produkt niet mooi vindt. We waren met zijn tweeen en hadden allebei hetzelfde gevoel toen we naar buiten gingen. Ook Musicman was niet overtuigd.

Het zou best kunnen dat ze onder andere omstandigheden wel goed klinken maar hier in ieder geval niet. We hebben kort daarna de Masters en Magnepans gehoord en dat was echt geen vergelijk.

Daarbij vind ik die Audio Note spullen er zeker niet lelijk eruit zien. Een ouderwetse speaker die je het best met een oude Kef of B&W kan vergelijken.

Carl

Okee Carl mijn excuus (niet kunnen luisteren) sorry.

Slechte reclame voor de imp. Audio-Cube lijkt mij toch een kundige imp?

Maar neem nu maar van mij aan dat ze wel degelijk ZEER GOED kunnen klinken.

De acoustic speelt natuurlijk mee.

groeten

Ben vandaag bij Engels geweest.

De Audionote set van Peter Qvortrup vond ik het meest indrukwekkend van wat ik vandaag gehoord heb. Wat een geluidsdruk kwam er uit die relatief kleine speakers. Het blijkt een speciale versie met filter in separate kasten. De monoblokken zijn niet verkrijgbaar, prototype. Ik heb de hele 5e symphonie van Dvorak beluisterd. Het was gewoon genieten van de muziek.

In vergelijking hiermee klonk de Audionote set in de kamer ernaast wat gewoontjes. Onbegrijpelijk dat het hier vol zat terwijl de kamer ernaast bij Peter Q. niemand zat.

Audio Analogue vond ik (voor het eerst) wat tegenvallen. Hier is het normalitair altijd genieten van de muziek. Nu vond ik het geluid een tikkeltje schel op zijn tijd.

Ik weet niet of het door de voeding (Wavemechanic), toonarm, element (beide Musicmaker) of de speakers kwam, maar ik miste een beetje de charme van de Nottingham Spacedeck die ik bij eerdere shows meetal hoorde in combinatie met Spacearm en Benz Glider. Het klonk wel levendig, strak en erg gedetailleerd, maar ook wat minder gemakkelijk, soepel en rijk dan ik gewend ben met de Spacedeck.

Bij Dynamic Solutions klonk het weer erg goed, maar ik heb er alleen audiofiel verantwoord materiaal gehoord en in het algemeen vind ik dat niet muzikaal genieten.

De overige kamers heb ik slechts zeer kort aangedaan, zodat ik daar niet zoveel over kan zeggen.

Al met al weer erg leuk.

groet,