Robbert Posted 23 maart 2006 Report Share Posted 23 maart 2006 V.d. Hul brengt 2 netsnoeren op de markt. Ik wil nog een netsnoer voor de cd speler. Nu prijst v.d. hul zelf de dunnere en goedkopere uitvoering hiervoor aan. Iemand hier ervaring mee? Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 23 maart 2006 Report Share Posted 23 maart 2006 V.d. Hul brengt 2 netsnoeren op de markt. Ik wil nog een netsnoer voor de cd speler. Nu prijst v.d. hul zelf de dunnere en goedkopere uitvoering hiervoor aan. Iemand hier ervaring mee? Lijkt mij verstandig om eens wat verschillende netsnoeren te vergelijken. Supra belden lapp en zo zijn er nog meer natuurlijk. Moet ook matchen met je speler. Groeten Link to comment Share on other sites More sharing options...
radjiman Posted 23 maart 2006 Report Share Posted 23 maart 2006 V.d. Hul brengt 2 netsnoeren op de markt. Ik wil nog een netsnoer voor de cd speler. Nu prijst v.d. hul zelf de dunnere en goedkopere uitvoering hiervoor aan. Iemand hier ervaring mee? Hallo Robbert Lijkt mij ook om eens van een ander merk te proberen. Heb laatst de Analysis oval power ( 330 euro 1.50m lang ) voor mijn versterker aangeschaft. Wel eerst luisteren voordat je hem aanschaft. Echt, een wereld van verschil . Binnenkort krijg ik de Lat international powercord voor mijn cd speler om te proberen . Deze kabels komen allemaal uit Amerika en beslist niet duur. De lat int. kost 219 euro van 1.50m lang. Ps ik heb intussen de Analysis aangeschaft . MvG Hein Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 maart 2006 Report Share Posted 23 maart 2006 ...Deze kabels komen allemaal uit Amerika en beslist niet duur. De lat int. kost 219 euro van 1.50m lang... Nee, wat is nou Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 23 maart 2006 Report Share Posted 23 maart 2006 V.d. Hul brengt 2 netsnoeren op de markt. Ik wil nog een netsnoer voor de cd speler. Nu prijst v.d. hul zelf de dunnere en goedkopere uitvoering hiervoor aan. Iemand hier ervaring mee? Hallo Robbert Lijkt mij ook om eens van een ander merk te proberen. Heb laatst de Analysis oval power ( 330 euro 1.50m lang ) voor mijn versterker aangeschaft. Wel eerst luisteren voordat je hem aanschaft. Echt, een wereld van verschil . Binnenkort krijg ik de Lat international powercord voor mijn cd speler om te proberen . Deze kabels komen allemaal uit Amerika en beslist niet duur. De lat int. kost 219 euro van 1.50m lang. Ps ik heb intussen de Analysis aangeschaft . MvG Hein Niet duur ? Veel te duur bedoel je? Dykabel dubbele helix dat is niet duur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 24 maart 2006 Report Share Posted 24 maart 2006 Koop gewoon een Supra Lorad snoer. Hier zijn ze heel betaalbaar, waarschijnlijk eenfoutje, maar als je eenmaal betaald hebt zitten ze er aanvast (zo heb ik ook een 2m Surpra XLR kabel voor 75 euro gekocht, elders is die 139). NL prijzen http://www.viertron.nl/pdf/Supra%20prijslijst.pdf Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 24 maart 2006 Report Share Posted 24 maart 2006 Wat een bedragen! Dat mensen niet over de technische kennis beschikken om in te zien hoe ridicuul netsnoeren in 'hifi' zijn is tot daar aantoe. Logisch nadenken is echter voldoende! kilometers van de centrale, vele meters van het transformatorhuisje, een aantal meters in het huis.. en dan 1.5 meter SUPERkabel toevoegen en het maakt een wereld van verschil. Dat KAN gewoon niet! Je DENKT het hooguit te horen, en als je zo zeker bent moet je eens een blinde test doen. De audio apparatuur kan gewoon overweg met de stroom uit het net, en er is geen voedingskabel die deze stroom beinvloed. Als dit al zo zou zijn, maakt het nog geen flaus aus omdat de apparatuur een behoorlijke tolerantie heeft van aangeboden spanning waaronder alles gewoon prima werkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 24 maart 2006 Report Share Posted 24 maart 2006 Zucht, het idee is alleen een goede afgeschermde kabel, zodat de interlinks in de buurt minimaal worden verstoord. De rest is inderdaad wat mij betreft onzin (maar dat moet iedereen zelf uitmaken). Voor 58 euro ga ik niet zelf zitten kloten met losse snoeren en stekkers (de Supra stekkers zijn best te vergelijken met furutech zut van rond 35 euro). Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 24 maart 2006 Report Share Posted 24 maart 2006 Wat een bedragen! Dat mensen niet over de technische kennis beschikken om in te zien hoe ridicuul netsnoeren in 'hifi' zijn is tot daar aantoe. Logisch nadenken is echter voldoende! kilometers van de centrale, vele meters van het transformatorhuisje, een aantal meters in het huis.. en dan 1.5 meter SUPERkabel toevoegen en het maakt een wereld van verschil. Dat KAN gewoon niet! Je DENKT het hooguit te horen, en als je zo zeker bent moet je eens een blinde test doen. De audio apparatuur kan gewoon overweg met de stroom uit het net, en er is geen voedingskabel die deze stroom beinvloed. Als dit al zo zou zijn, maakt het nog geen flaus aus omdat de apparatuur een behoorlijke tolerantie heeft van aangeboden spanning waaronder alles gewoon prima werkt. Beste niels007, Weet jij eigenlijk wel wat je aan het doen bent? Met al dat nuchtere gedoe beroof je een groot aantal mensen van hun brood. Interlink en netsnoer fabrikanten die dat spul verkopen, de mensen die die dingen recenseren. Niet te vergeten die reclamemensen die die kabels in miljoenen kleuren in bladen op glossy papier moeten drukken. Vergeet die papierboeren ook niet, die varen er wel bij. Audiotijdschriften in het algemeen. Het is voor hen allemaal een deel van hun inkomen. Toeleveranciers van die kabels, transportbedrijven die grote kartonnen dozen mogen vervoeren ipv zakjes. Bestelbus fabrikanten hebben er dus ook baat bij. Ik vind dat je een grote groep mensen werkeloos maakt als je iedereen maar eenvoudige kabels laat kopen of zelf laat maken! , Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 24 maart 2006 Report Share Posted 24 maart 2006 Misschien moet ik de markt maar op.. Paar mooie namen verzinnen, mooi doosje eromheen, stoer uitziende kabels, lulverhaal op een lelijke frontpage site en nog een paar van die dingen (a 300 euro p/s winst) verkopen ook? vast! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 24 maart 2006 Report Share Posted 24 maart 2006 Misschien moet ik de markt maar op.. Paar mooie namen verzinnen, mooi doosje eromheen, stoer uitziende kabels, lulverhaal op een lelijke frontpage site en nog een paar van die dingen (a 300 euro p/s winst) verkopen ook? vast! Heb jij ervaring in het schrijven van een ondernemersplan? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 24 maart 2006 Report Share Posted 24 maart 2006 Goede tip, ik ken nog iemand die een baantje zoekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 24 maart 2006 Report Share Posted 24 maart 2006 Ik studeer technische bedrijfskunde en heb wel eens een ondernemingsplan voorbij zien komen... Gaat hier iets bloeien? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 24 maart 2006 Report Share Posted 24 maart 2006 Ik studeer technische bedrijfskunde en heb wel eens een ondernemingsplan voorbij zien komen... Gaat hier iets bloeien? Misschien. Ik denk dat het een zekere markt is. Klein, maar wel winstgevend. Misschien dat er nog meerdere tweaks verkocht kunnen worden. Of een interlink die ringing elimineert bij slecht ontworpen (voor-)versterkers. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 24 maart 2006 Report Share Posted 24 maart 2006 V.d. Hul brengt 2 netsnoeren op de markt. Ik wil nog een netsnoer voor de cd speler. Nu prijst v.d. hul zelf de dunnere en goedkopere uitvoering hiervoor aan. Iemand hier ervaring mee? Dag Robbert, Ik heb de VDH netsnoeren niet,maar ik weet wel dat de dunnere inderdaad voor de randapparatuur (cd,dac,voorversterker,enz) is en de dikkere is voor eindversterkers. De dikkere is voor zware apparatuur dus,die veel stroom vragen en de dunnere is voor de minder stroom vragende apparatuur. Als je de dikkere op je cd speler zet dan zal het eerder een verslechtering zijn dan een verbetering. Als je de dunnere op je cd speler zet dan zal het eerder een verbetering zijn dan een verslechtering. Het is mij zo uitgelegd op de 'HVT kabeldag' laatst in Baarn door een medewerker van VDH zelf. Ook heeft hij het technisch uitgelegd,maar ik zou dat niet na kunnen vertellen.Ik ben geen techneut in electronica.Weet nog iets van weerstand en ampere. De techneuten hier kunnen je dat beter uitleggen dan ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurgenvanes Posted 24 maart 2006 Report Share Posted 24 maart 2006 Wat een bedragen! Dat mensen niet over de technische kennis beschikken om in te zien hoe ridicuul netsnoeren in 'hifi' zijn is tot daar aantoe. Logisch nadenken is echter voldoende! kilometers van de centrale, vele meters van het transformatorhuisje, een aantal meters in het huis.. en dan 1.5 meter SUPERkabel toevoegen en het maakt een wereld van verschil. Dat KAN gewoon niet! Je DENKT het hooguit te horen, en als je zo zeker bent moet je eens een blinde test doen. De audio apparatuur kan gewoon overweg met de stroom uit het net, en er is geen voedingskabel die deze stroom beinvloed. Als dit al zo zou zijn, maakt het nog geen flaus aus omdat de apparatuur een behoorlijke tolerantie heeft van aangeboden spanning waaronder alles gewoon prima werkt. Toch wel handig als anderen voor je denken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 maart 2006 Report Share Posted 24 maart 2006 Als je de dikkere op je cd speler zet dan zal het eerder een verslechtering zijn dan een verbetering. Als je de dunnere op je cd speler zet dan zal het eerder een verbetering zijn dan een verslechtering. Het is mij zo uitgelegd op de 'HVT kabeldag' laatst in Baarn door een medewerker van VDH zelf. Ook heeft hij het technisch uitgelegd,maar ik zou dat niet na kunnen vertellen.Ik ben geen techneut in electronica.Weet nog iets van weerstand en ampere. De techneuten hier kunnen je dat beter uitleggen dan ik. Nou, ik vrees van niet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 24 maart 2006 Report Share Posted 24 maart 2006 Allemaal naar de HVT kabeldag Link to comment Share on other sites More sharing options...
sultankat Posted 24 maart 2006 Report Share Posted 24 maart 2006 V.d. Hul brengt 2 netsnoeren op de markt. Ik wil nog een netsnoer voor de cd speler. Nu prijst v.d. hul zelf de dunnere en goedkopere uitvoering hiervoor aan. Iemand hier ervaring mee? Dag Robbert, Als je de dikkere op je cd speler zet dan zal het eerder een verslechtering zijn dan een verbetering. Als je de dunnere op je cd speler zet dan zal het eerder een verbetering zijn dan een verslechtering. Het is mij zo uitgelegd op de 'HVT kabeldag' laatst in Baarn door een medewerker van VDH zelf. Tja, dat zou ik ook zeggen. Anders blijf je Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 25 maart 2006 Report Share Posted 25 maart 2006 Beste Heren, Geloof het of geloof het niet. Het is de uitleg van VDH. Enne de kabeldag is geweest (dus voor nu te laat ). Een andere tip die ik geef aan de topicstarter is zoek contact met VDH en leg hun je vraag voor. Ben dan benieuwd wat hen gaan zeggen,ik denk hetzelfde. Met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 25 maart 2006 Report Share Posted 25 maart 2006 Beste Heren, Geloof het of geloof het niet. Het is de uitleg van VDH. Enne de kabeldag is geweest (dus voor nu te laat ). Een andere tip die ik geef aan de topicstarter is zoek contact met VDH en leg hun je vraag voor. Ben dan benieuwd wat hen gaan zeggen,ik denk hetzelfde. Met groet, De beste oplossing is geen v/d Hull kopen. genoeg alternatieven voor minder geld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 25 maart 2006 Report Share Posted 25 maart 2006 Beste Heren, Geloof het of geloof het niet. Het is de uitleg van VDH. Enne de kabeldag is geweest (dus voor nu te laat ). Een andere tip die ik geef aan de topicstarter is zoek contact met VDH en leg hun je vraag voor. Ben dan benieuwd wat hen gaan zeggen,ik denk hetzelfde. Met groet, De beste oplossing is geen v/d Hull kopen. genoeg alternatieven voor minder geld. Beste Fm Willems, Laat dat nou een ieder lekker voor ZICHZELF bepalen. Ieder is VRIJ in zijn/haar keuze. Dus ook in netsnoeren en wel of geen VDH of welk netsnoer dan ook. Met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 26 maart 2006 Report Share Posted 26 maart 2006 Beste Heren, Geloof het of geloof het niet. Het is de uitleg van VDH. Enne de kabeldag is geweest (dus voor nu te laat ). Een andere tip die ik geef aan de topicstarter is zoek contact met VDH en leg hun je vraag voor. Ben dan benieuwd wat hen gaan zeggen,ik denk hetzelfde. Met groet, De beste oplossing is geen v/d Hull kopen. genoeg alternatieven voor minder geld. Beste Fm Willems, Laat dat nou een ieder lekker voor ZICHZELF bepalen. Ieder is VRIJ in zijn/haar keuze. Dus ook in netsnoeren en wel of geen VDH of welk netsnoer dan ook. Met groet, Ik wil alleen maar helpen als hij meent dat hij gelukkig wordt met deze kabels dan moet hij ze zeker kopen. Ik vindt alle fabriekskabels boven de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert Posted 26 maart 2006 Author Report Share Posted 26 maart 2006 Een kameraad neemt binnenkort een Merlin Tarantula netsnoer voor mij mee. Goedkoper dan v.d. Hul waar ik verrassend genoeg helemaal niet zo veel positieve verhalen over hoor. Ben benieuwd hoe deze Merlin is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 26 maart 2006 Report Share Posted 26 maart 2006 Een kameraad neemt binnenkort een Merlin Tarantula netsnoer voor mij mee. Goedkoper dan v.d. Hul waar ik verrassend genoeg helemaal niet zo veel positieve verhalen over hoor. Ben benieuwd hoe deze Merlin is. Merlin ken ik niet. Wat kost zo iets? Wat ik al schreef uittesten op je eigen speler daar gaat het om en je niet gek laten maken door anderen. Groeten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts