Jump to content

2 v.d. Hul Mainsstreams; wat is het verschil?

Robbert
 Share

Recommended Posts

Zie:

http://www.thehifiwarehouse.co.uk/product_...fe1590c2f7c4af5

Verkrijgbaar met "europese stekkers" Moet een goede powerkabel zijn.

Ben benieuwd.

Kijk dat is tenminste nog betaalbaar niet blind staren op die sterren.

Misschien toch eens vergelijken met lapp of belden supra ?

Voor het geld toch ook niet slecht te leen bij een kennis?

Groeten

V.d. Hul brengt 2 netsnoeren op de markt. Ik wil nog een netsnoer voor de cd speler. Nu prijst v.d. hul zelf de dunnere en goedkopere uitvoering hiervoor aan.

Iemand hier ervaring mee?

Hallo Robbert,

Heb vandaag de Lat international AC-2 MK2 power cord voor de cd speler ontvangen per aangetekende post. Hij is echt super :rolleyes: . Koud uit de doos en klinkt direct perfect. Moet wel matchen met je set. Dealer claimt na 14 dagen is ie al ingespeeld. Dus wie weet wat voor meer verassingen ik in petto heb na de inspeel periode. Trouwens je kan het ook terug sturen binnen 30 dagen als het je niet bevalt. Krijgt zo je centen terug. Maar...deze blijft gewoon lekker achter mijn cd speler B) .

Hein

Hoorde ik daar het stopcontact lachen? Waarschijnlijk verbeelding want een stopcontact kan niet lachen, evenmin kan een kabel beter worden na "inspelen". Als ik echter vol blijf houden dat de stopcontacten hier kunnen lachen, beweer ik echt niet iets 'stommers'..

Hoorde ik daar het stopcontact lachen? Waarschijnlijk verbeelding want een stopcontact kan niet lachen, evenmin kan een kabel beter worden na "inspelen". Als ik echter vol blijf houden dat de stopcontacten hier kunnen lachen, beweer ik echt niet iets 'stommers'..

Beste niels007,

Waarom kan het volgens jou niet dat kabels moeten "inspelen"?

Groet,

Jacco

Beste niels007,

Groet,

Jacco

Beste Jacco....

waarom zouden stopcontacten niet kunnen niet lachen...??? :lol:

Effe zonder gekheid.... laat ik nou ook denken dat ik verschil hoor wanneer ik lang niet aan een kabel ben geweest.... :huh:

Maar dat komt omdat ik "gelovig" ben..... ;)

Beste niels007,

Groet,

Jacco

Beste Jacco....

waarom zouden stopcontacten niet kunnen niet lachen...??? :lol:

Effe zonder gekheid.... laat ik nou ook denken dat ik verschil hoor wanneer ik lang niet aan een kabel ben geweest.... :huh:

Maar dat komt omdat ik "gelovig" ben..... ;)

Ik heb hier een stekkerblok en ze lachen me uit! Alle 6...

Weer serieus. Ik heb expres nog geen stelling genomen toen ik de vraag stelde (en ook niet in hoe ik de vraag stelde), alhoewel ik natuurlijk wel mijn ideeen heb omtrent interlinks, netkabels etc. Ik was alleen benieuwd naar de redenering van niels007.

Jij, Hans, geeft als verklaring dat het een geloof is. Ok, dat respecteer ik. Kan ik mij wel iets bij voorstellen. Ook dat hoort bij de audiobeleving van velen.

Groet,

Jacco

Ik zie geen noemenswaardige effecten die pas na verloop van tijd in een kabel optreden. Iets mechanisch kan misschien een 'inloop' tijd hebben, zelfs een versterker is misschien beter als 'ie' warm is na 15 minuten, maar een kabel heeft toch verwaarloosbare opwarming en wat zijn er verder voor echte 'tijd' invloeden?

Al helemaal dubieus is het 'na 14 dagen is hij ingespeeld' verhaal. Dus er is effect tot 14 dagen en daarna is het constant? Als kabels in de tijd al veranderen dan lijkt het me een constante verandering, niet alleen de eerste twee weken.

Als ik 200.000km met een auto heb gereden zal de motor er 'anders' uitzien zal e.e.a. misschien iets uitgelopen zijn (meetbaar) en viezer dan een nieuw blok. Ik ben de eerste die een auto koopt waar het na x duizend kilometer optimaal is en niet verder slijt :)

Een kabel ondergaat zoiets niet? Los van het misschien na 1000 jaar vergaan van het koper en /of na 50 jaar minder worden van de isolatie (bros / invloed van zon / oxidatie etc)

Ik ben maar semi techneut op electro gebied maar 220v 50hz + netvervuiling, dan door een, ingespeeld of niet, snoertje van 1.5meter slaat als tang op een varken. Dat is nogsteeds precies de 220v 50hz + vervuiling als die van 1.5 meter daarvoor.

Misschien zien mensen kabels wel als een menselijk iets.. Als allemaal kleine mannetjes die emmertjes stroom doorgeven en dan na wat training optimaal in vorm zijn. Voor zover ik weet verandert de samenstelling van een kabel niet fysisch, chemisch of mechanish onder (normale) 'stroom' belasting, dus is de kabel na 1 dag of na 14 dagen, of 14 maanden, nog dezelfde kabel.

Ik zie geen noemenswaardige effecten die pas na verloop van tijd in een kabel optreden. Iets mechanisch kan misschien een 'inloop' tijd hebben, zelfs een versterker is misschien beter als 'ie' warm is na 15 minuten, maar een kabel heeft toch verwaarloosbare opwarming en wat zijn er verder voor echte 'tijd' invloeden?

Al helemaal dubieus is het 'na 14 dagen is hij ingespeeld' verhaal. Dus er is effect tot 14 dagen en daarna is het constant? Als kabels in de tijd al veranderen dan lijkt het me een constante verandering, niet alleen de eerste twee weken.

Als ik 200.000km met een auto heb gereden zal de motor er 'anders' uitzien zal e.e.a. misschien iets uitgelopen zijn (meetbaar) en viezer dan een nieuw blok. Ik ben de eerste die een auto koopt waar het na x duizend kilometer optimaal is en niet verder slijt :)

Een kabel ondergaat zoiets niet? Los van het misschien na 1000 jaar vergaan van het koper en /of na 50 jaar minder worden van de isolatie (bros / invloed van zon / oxidatie etc)

Ik ben maar semi techneut op electro gebied maar 220v 50hz + netvervuiling, dan door een, ingespeeld of niet, snoertje van 1.5meter slaat als tang op een varken. Dat is nogsteeds precies de 220v 50hz + vervuiling als die van 1.5 meter daarvoor.

Misschien zien mensen kabels wel als een menselijk iets.. Als allemaal kleine mannetjes die emmertjes stroom doorgeven en dan na wat training optimaal in vorm zijn. Voor zover ik weet verandert de samenstelling van een kabel niet fysisch, chemisch of mechanish onder (normale) 'stroom' belasting, dus is de kabel na 1 dag of na 14 dagen, of 14 maanden, nog dezelfde kabel.

Ok, duidelijk statement. Mijn probleem is vooral het schijnbare feit dat het steeds "beter" is om 14 dagen te wachten. Ik heb nog nooit een verhaal gelezen of gehoord dat je een kabel op tijd moet afschakelen, om te voorkomen dat het slechter zou gaan. Dat geeft mij de kriebels. Het is kennelijk een psychisch effect. Ook niets mis mee, dat hoort er gewoon bij.

Groet,

Jacco

:mellow: dat vind ik een hele interessante -vernieuwende- visie. Daar kun je niet omheen!

Uit eigen ervaring / observatie sprekend denk ik wel dat de grootste veranderingen zich in het begin afspelen, daarna worden de verschillen -relatief- verwaarloosbaar.. :unsure:

Jij, Hans, geeft als verklaring dat het een geloof is. Ok, dat respecteer ik. Kan ik mij wel iets bij voorstellen. Ook dat hoort bij de audiobeleving van velen.

Groet,

Jacco

Zoals je weet kun je dingen horen die je waarschijnlijk wel kunt meten, maar waar de meetmethode en kwalificatie nog moet worden uitgevonden.

Eigenlijk heeft dat niks met geloven te maken. Het is alleen moeilijk aantoonbaar. Toch merk ik dat er ook met kabels na verloop van tijd wat veranderd. Of dit altijd 'n verbetering is betwijfel ik.

Nou luister ik vaak naar muziek, in allerlei stemmingen en vrijwel altijd op m'n luisterzolder in dezelfde omgeving.

Ondanks dat er geen verschillen in kabels zijn

Kijk dat is tenminste nog betaalbaar niet blind staren op die sterren.

Misschien toch eens vergelijken met lapp of belden supra ?

Voor het geld toch ook niet slecht te leen bij een kennis?

Ik heb een paar jaar geleden de Lapp vervangen door de Mainstream. Hoorde weinig verschil tussen de standaard kabel en de Lapp behalve dat het geluid harder en scherper (dus Duitser) werd. Toen (eindelijk, geloofde nooit dat een dure stroomkabel een muzikaal verschil zou maken) via een dealer de VdH geprobeerd en aangeschaft.

audio agile power wire van 62 euro voor een lengte van 0,5 en 1 m en iets van 72 euro voor 2 meter.

Ik heb 4 van die kabels en het geluid is echt schoner en rustiger en de kabels zien er nog eens mooi uit.

1 kabel voor Rotel RA1062, Arcam Alpha 8se cd-speler, Nakamichi CR4e cassettedeck en Sony STSA5ES tuner ((voor allebei zelf een chassis deel in gezet. Wordt oom wel europa stekker genoemd).

Bij Rik Stoet audio in Den Haag te koop. Je kan ook bestellen dan wordt het met de post gebracht en dat kost niks extra's.

Robin

Ok, duidelijk statement. Mijn probleem is vooral het schijnbare feit dat het steeds "beter" is om 14 dagen te wachten. Ik heb nog nooit een verhaal gelezen of gehoord dat je een kabel op tijd moet afschakelen, om te voorkomen dat het slechter zou gaan. Dat geeft mij de kriebels. Het is kennelijk een psychisch effect. Ook niets mis mee, dat hoort er gewoon bij.

Groet,

Jacco

Dat is het Jacco,

Kabels hebben psyche! Dat we dat na zoveel draadjesdraadjes al die jaren nooit onderkend hebben is echt een blamage.

:lol:;)