Jump to content

Stekkerblok

Lestat
 Share

Recommended Posts

Beste medeforummers,

Ik ben van plan om mijn stekkerblok te gaan vervangen voor een goed opgebouwde versie, maar wel low-cost. Een netfiltering is niet nodig, of kan worden toegepast ( later ) maar ik wil gewoon iets anders proberen ipv mijn Belkin stekkerdoos.

De bedoeling is om dit te gaan maken met een zo laag mogelijk budget, en een zo hoog mogelijke kwaliteit.

Eisen:

* Plaats voor 8 stekkers

* Randaarde

* Niet te hoog of te breed, lengte maakt niet uit

* Kleur moet zwart zijn ( ken iemand die kan spuiten )

Nou kan ik best een solderinkje leggen, maar erg technisch onderlegd ben ik ook weer niet, dus ik zou graag advies hebben in zgn. Jip en Janneke taal :unsure::blink:

Wat voor componenten heb ik nodig, Kan ik ferrietkernen toepassen - en helpt dit voor het geluid? - en wat zou ik kwijt zijn?

Bij voorbaat dank voor de hulp.

Met vr. groet,

Lestat

BTW, heeft loodbitumen nog invloed? De binnenkant van 't hout beplakken, dus...

Op het gewicht :lol:

Serieus: de binnenkant beplakken met koperfolie en dit per beplakt vlak verbinden met aarde. Het heeft vooral nut als je de toevoerkabel maakt van een soort met afscherming.

Groet,

Henk

BTW, heeft loodbitumen nog invloed? De binnenkant van 't hout beplakken, dus...

Op het gewicht :lol:

Serieus: de binnenkant beplakken met koperfolie en dit per beplakt vlak verbinden met aarde. Het heeft vooral nut als je de toevoerkabel maakt van een soort met afscherming.

Groet,

Henk

Inderdaad het stekkerblok afschermen en aan aarde hangen.

Als de toevoerkabel afgeschermt is dan deze afscherming in de stoppenkast (of de stekker) aan aarde verbinden en vrij laten bij het stekkerblok.

Groeten Paul

En op de het trillen van de elektronen! Die springen immers 50 keer per seconde van de min naar de plus en weer terug.

Gelukkig doen ze dat niet. Wat ze wel doen in de geleider is, dankzij thermische excitatie, een stroomruis produceren die vlak loopt tot ongeveer 100 THz. Ze springen dus wel 100,000,000,000,000 keer op en neer per seconde. Verder wil ik zeggen dat een goed stekkerblok te koop is voor 3 euro in de bouwmarkt.