John Posted 11 juni 2001 Report Share Posted 11 juni 2001 Ben in bezit van een Sony CDP-X779 ES, wie kan mij vertellen hoe goed of slecht de geballanceerde uitgang van deze speler is, omdat die geballanceerde uitgang via een schakelaar geactiveerd moet worden, ben ik bang dat ik door die betreffende schakelaar verlies heb. Ook vraag ik me dus af of deze geballanceerde uitgang volledig symetrisch is? M.a.w. is het misschien gewoon beter om juist niet te ballanceren, wie helpt. Ik hoop hierover een beetje duidelijkheid te krijgen, bij voorbaat dank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcel van mijn hifi Posted 13 juni 2001 Report Share Posted 13 juni 2001 Hallo John, Die schakelaar zit vermoedelijk altijd in de signaalweg. In de praktijk leert de ervaring dat gebalanceerd aansluiten positief werkt wanneer de apparatuur ook volledig gebalanceerd van opzet is. Probeer het gewoon eens uit! Groet, Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 13 juni 2001 Author Report Share Posted 13 juni 2001 Ik heb al een aantal keer a-b check gedaan, de ene keer geballanceerd en de andere keer op de normale ongeballanceerde manier, maar op de ene of andere manier heb ik het idee dat met beide mogelijkheden er voordelen zijn te behalen, want als ik het ongeballanceerd aansluit op mijn Krell KRC-2 voorversterker lijkt het wel alsof het vooral in de hogere frequenties het allemaal wat strakker klingt, maar als ik het geballanceerd aansluit krijg ik toch sterk het vermoeden dat het totale klankbeeld weer wat stabieler is vooral in het laag en mid. Het blijft in mijn ogen een beetje wikken en wegen........thnx voor het commentaar Marcel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcel van mijn hifi Posted 14 juni 2001 Report Share Posted 14 juni 2001 Hallo John, Je hebt het toch niet parallel aangesloten gehad tijdens het A-B vergelijk hoop ik, want dat geeft geheid een vertekend beeld. Die schakelaar schakelt wel het signaal, maar laat de massaverbinding bestaan, waardoor je dubbel massa maakt. Zoiets werkt klankmatig meestal negatief. Groet, Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest John. Posted 15 juni 2001 Report Share Posted 15 juni 2001 hoi Marcel, die laatste stelling van jouw klopt helemaal, maar ik bij elke a-b check alles opnieuw aangesloten dus niet allebei tegelijk aangesloten gehad, want dan krijg je toch een vertekend beeld. Blijf nog wel even proberen, maar ik denk dat ik toch de geballanceerde aansluiting net even wat prettiger vind klinken. Groeten van John........... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts