Jump to content

Geballanceerd of juist niet ???????

John
 Share

Recommended Posts

Ben in bezit van een Sony CDP-X779 ES, wie kan mij vertellen hoe goed of slecht de geballanceerde uitgang van deze speler is, omdat die geballanceerde uitgang via een schakelaar geactiveerd moet worden, ben ik bang dat ik door die betreffende schakelaar verlies heb.

Ook vraag ik me dus af of deze geballanceerde uitgang volledig symetrisch is?

M.a.w. is het misschien gewoon beter om juist niet te ballanceren, wie helpt.

Ik hoop hierover een beetje duidelijkheid te krijgen, bij voorbaat dank.

Ik heb al een aantal keer a-b check gedaan,

de ene keer geballanceerd en de andere keer

op de normale ongeballanceerde manier, maar op de ene of andere manier heb ik het idee dat met beide mogelijkheden er voordelen zijn te behalen, want als ik het ongeballanceerd aansluit op mijn Krell KRC-2

voorversterker lijkt het wel alsof het vooral in de hogere frequenties het allemaal wat strakker klingt, maar als ik het geballanceerd aansluit krijg ik toch sterk het vermoeden dat het totale klankbeeld weer wat stabieler is vooral in het laag en mid.

Het blijft in mijn ogen een beetje wikken en wegen........thnx voor het commentaar Marcel.

Guest John.

hoi Marcel, die laatste stelling van jouw klopt helemaal, maar ik bij elke a-b check alles opnieuw aangesloten dus niet allebei tegelijk aangesloten gehad, want dan krijg je toch een vertekend beeld.

Blijf nog wel even proberen, maar ik denk dat ik toch de geballanceerde aansluiting net even wat prettiger vind klinken.

Groeten van John...........