paul demo Posted 24 maart 2006 Report Share Posted 24 maart 2006 Ik heb een mc element met lage uitgansspanning van Linn, nu gebruik ik een MF phono voorversterker en daar is het niet echt voor geschikt. Nu hoor ik regelmatig de term pr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 24 maart 2006 Report Share Posted 24 maart 2006 Ha, Paul! Je hebt ze in alle soorten en maten! Ikzelf ben erg blij met mijn Bluenote Phono1, maar onder de 1000 Euro zijn er ook Clearaudio's, Asr, Cambridge Audio, Lehmann en nog veel meer die een MC element goed kunnen aansturen. Wat wil je uitgeven? Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 24 maart 2006 Author Report Share Posted 24 maart 2006 IK zat te denken aan rond de 500 euro. Geef maar wat tips dan ga ik er wel eens eentje lenen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 24 maart 2006 Report Share Posted 24 maart 2006 Paul, Er zijn verschillende mogelijkheden. Je kunt idd je huidige MF vervangen door een phonoversterker die meer instel- en aanpassingsmogelijkheden biedt. Je kunt ook de MF op MM zetten en met step-up trafo's gaan werken. Sowther, Lundahl, AE-Europe, Ortofon, Denon en nog een aantal maken leuke en of zeer goede trafo's. De hele goede zijn erg duur en zijn waarschijnlijk overkill als je de MF wil blijven gebruiken, omdat de MF dan echt de bottleneck wordt. Een derde mogelijkheid is een zgn headamp. Een headamp is dus GEEN hoofdtelefoonversterker. Dit is een electronische "step-up"-trafo. Deze dingen worden ook wel pr Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 25 maart 2006 Author Report Share Posted 25 maart 2006 Ik ben er uit, heb zojuist een MC voorversterker van T&A besteld. Dan kan de Musical Fidelity dus in de aanbieding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 25 maart 2006 Report Share Posted 25 maart 2006 Veel plezier ermee, dan! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 25 maart 2006 Report Share Posted 25 maart 2006 Ik wist niet dat T+A losse phonotrapjes levert. Ik weet dat er in de G10 optioneel een phonomodule te bouwen is. Het zou kunnen zijn dat ze dit ding nou ook los verkopen. Op de site vind je er helaas helemaal niks over Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 25 maart 2006 Author Report Share Posted 25 maart 2006 Ik wist niet dat T+A losse phonotrapjes levert. Ik weet dat er in de G10 optioneel een phonomodule te bouwen is. Het zou kunnen zijn dat ze dit ding nou ook los verkopen. Op de site vind je er helaas helemaal niks over Het is inderdaad dezelfde module als in de platenspeler, alleen wordt deze ingebouwd in mijn voorversterker. Hij is speciaal geschikt voor MC elementen met lage capaciteit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
music man Posted 25 maart 2006 Report Share Posted 25 maart 2006 wat wil je uitgeven, waar bestaat je systeem uit? Musicman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 25 maart 2006 Report Share Posted 25 maart 2006 wat wil je uitgeven, waar bestaat je systeem uit? Musicman QUOTE (paul demo @ 25 Mar 2006, 12:57:45) Ik ben er uit, heb zojuist een MC voorversterker van T&A besteld. Dan kan de Musical Fidelity dus in de aanbieding. Wat begrijp je hier niet aan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kees. Posted 26 maart 2006 Report Share Posted 26 maart 2006 Ha, Paul! Je hebt ze in alle soorten en maten! Ikzelf ben erg blij met mijn Bluenote Phono1, maar onder de 1000 Euro zijn er ook Clearaudio's, Asr, Cambridge Audio, Lehmann en nog veel meer die een MC element goed kunnen aansturen. Wat wil je uitgeven? Greetz, Lestat Heb je die Bluenote ook vergeleken met andere phono trappen? en zo ja met welke en wat was het resultaat daarvan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 27 maart 2006 Report Share Posted 27 maart 2006 Ha, Paul! Je hebt ze in alle soorten en maten! Ikzelf ben erg blij met mijn Bluenote Phono1, maar onder de 1000 Euro zijn er ook Clearaudio's, Asr, Cambridge Audio, Lehmann en nog veel meer die een MC element goed kunnen aansturen. Wat wil je uitgeven? Greetz, Lestat Heb je die Bluenote ook vergeleken met andere phono trappen? en zo ja met welke en wat was het resultaat daarvan? Jazeker, allereerst met mijn oude Nad PP-2, met een sphinx, een vMedevoort en niet te vergeten een ASR. Allemaal hadden ze wel geluid, maar niet de emotie die de Bluenote heeft, vooral de ASR kwam "rommelig " over, en ik heb niet voor niets ge-upgrade dus de Nad is gewoon inferieur. Logisch gezien het prijsverschil! De vM was tam, evenals de Sphinx. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 27 maart 2006 Report Share Posted 27 maart 2006 Ha, Paul! Je hebt ze in alle soorten en maten! Ikzelf ben erg blij met mijn Bluenote Phono1, maar onder de 1000 Euro zijn er ook Clearaudio's, Asr, Cambridge Audio, Lehmann en nog veel meer die een MC element goed kunnen aansturen. Wat wil je uitgeven? Greetz, Lestat Heb je die Bluenote ook vergeleken met andere phono trappen? en zo ja met welke en wat was het resultaat daarvan? Beste Kees, Lees maar wat ik van diverse phono pre's vond bij: Toch weer analoog en Phono pre's Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts