Jump to content

Wat moet het kosten?

Guest Hubertinus
 Share

Recommended Posts

Erg goed beschreven...

Ik heb hetzelfde meegemaakt met het vergelijk tussen m'n Sony en Consonance.

Waarbij de Sony het door jouw beschreven klankkarrakter heeft. De Consonance dat van jouw Paganini.

De Sony speelt helaas gaan SACD (anders zou ik hem niet verkopen).

Ik kan me dus heel goed voorstellen dat je voor de Paganini kiest.

:)

Tsja, ik begrijp je dilemma...

Ik denk toch dat gewoon eerlijkheid het beste is. Wellicht met zoiets als "beauty is in the eye of the beholder" of een ander eufemisme... :unsure:

En aan de andere kant is het ook goed nieuws! Je kan iemand bijna

Ook ik........

Heb de AAP uitgeprobeerd in diverse set up's het is en blijft tot nu toe een erg goede speler.

Een Opera Audio Cd speler komt daar toch boven, maar ook dat is niet eeuwig want de nieuwe Bluenote Koala zit daar nog weer een stukje boven , dan moet je wel de buis uitvoering hebben, want de Bluenote zonder buizen zit net onder de Opera Audio.

Na deze is er ook nog iets mogelijk want boven de Bluenote Koala buis zit duidelijk de voorgaande Accuphase !

Maar dat is niet alles want boven deze Accuphase zit de Spectral die op dezelfde hoogte zit als de Bluenote Stibbert Mk II buis.

Misschien is het ook afhankelijk van de gebruikte set , wat de verbeteringen zijn tussen deze Cd spelers.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Ook ik........

Heb de AAP uitgeprobeerd in diverse set up's het is en blijft tot nu toe een erg goede speler.

Een Opera Audio Cd speler komt daar toch boven, maar ook dat is niet eeuwig want de nieuwe Bluenote Koala zit daar nog weer een stukje boven , dan moet je wel de buis uitvoering hebben, want de Bluenote zonder buizen zit net onder de Opera Audio.

Na deze is er ook nog iets mogelijk want boven de Bluenote Koala buis zit duidelijk de voorgaande Accuphase !

Maar dat is niet alles want boven deze Accuphase zit de Spectral die op dezelfde hoogte zit als de Bluenote Stibbert Mk II buis.

Misschien is het ook afhankelijk van de gebruikte set , wat de verbeteringen zijn tussen deze Cd spelers.

MvG,

Haudio

Kwa geld dan.... :rolleyes:

Mijn ervaring is zeker niet dat duurdere spelers per definitie beter zijn.

En dan nog... wat is beter.

De een vind dat enorm krachtige laag beter. De andere dat verfijnde hoog, en weer 'n ander de natuurlijkheid van de klank.

En de speler met dat natuurlijke geluid, verfijnde hoog

Ook ik........

Heb de AAP uitgeprobeerd in diverse set up's  het is en blijft tot nu toe een erg goede speler.

Maar dat is niet alles want boven deze Accuphase zit de Spectral die op dezelfde hoogte zit als de Bluenote Stibbert Mk II  buis.

MvG,

Haudio

Kwa geld dan.... :rolleyes:

Mijn ervaring is zeker niet dat duurdere spelers per definitie beter zijn.

En dan nog... wat is beter.

De een vind dat enorm krachtige laag beter. De andere dat verfijnde hoog, en weer 'n ander de natuurlijkheid van de klank.

En de speler met dat natuurlijke geluid, verfijnde hoog

De Accuphase geeft de muziek minimaal ruimtelijker weer. Dat komt doordat er meer lucht tussen de instrumenten zit...

Ook de bas wordt iets strakker weergegeven. Op deze cd komt nogal wat bas voor vandaar de keuze. De Audio Analogue geeft alles wat gepolijster weer en persoonlijk vind ik dat prettiger.

Nu ik 't verslag gelezen heb, sluit ik niet uit dat ik wellicht een voorkeur voor de Accuphase zou hebben, als ik bij de zelfde vergelijking aanwezig was geweest.

Dit geeft aan dat klank inderdaad een persoonlijke smaak is.

(Niets mis mee btw)

Nu ik 't verslag gelezen heb, sluit ik niet uit dat ik wellicht een voorkeur voor de Accuphase zou hebben, als ik bij de zelfde vergelijking aanwezig was geweest.

Ik waarschijnlijk ook.

Een gepolijst geluid doet mij altijd denken aan een smooth levenloos geluidsbeeld wat saai klinkt. :)

Dat is datzelfde saaie wat een buizenversterker ook kan hebben. :D

Groeten

Edwin

Erg goed beschreven...

Waarbij de Sony het door jouw beschreven klankkarrakter heeft. De Consonance dat van jouw Paganini.

SACD :lol: mannen jullie hebben toch wel door dat het zo DOOD als iets is. Anders heeel snel eens een goed praatje maken met je cd handelaar die kan je HAARFIJN vertellen dat het een doodlopend iets is sacd. Aan de ene kant ERG jammer natuurlijk want damn die schijfjes spelen wel 100maal beter als een normale oudbollige cd ineens.

Is maar goed dat ik erniet in ben getrapt sacd :D:)

Ik vind het een beetje vreemd dat je juist een sacdspeler ter vergelijking probeert en dan geen sacd's speelt :blink:

Er zijn toch redelijk veel sacd's met een cd-layer te krijgen, zodat je een iets realistischer vergelijking kan maken :unsure:

Volgens mij benut je de sacdspeler nu niet optimaal en krijg je een verkeerde indruk, zeker gezien de prijs.

Een pure cdspeler in de prijsklasse met 5 cijfers zou wel eens een heel ander plaatje kunnen geven :huh:

Andr

Maar wat ik bedoel te zeggen is dat sommige mensen wel iets beoordelen, maar eigenlijk niet zo goed weten hoe een instrument in het echt klinkt.

Ja, dat is precies wat ik bedoel.

Hoe klinkt een saxofoon naast jouw luidspreker en hoe klinkt diezelfde saxofoon d

Erg goed beschreven...

SACD :lol: mannen jullie hebben toch wel door dat het zo DOOD als iets is. Anders heeel snel eens een goed praatje maken met je cd handelaar die kan je HAARFIJN vertellen dat het een doodlopend iets is sacd. Aan de ene kant ERG jammer natuurlijk want damn die schijfjes spelen wel 100maal beter als een normale oudbollige cd ineens.

Is maar goed dat ik erniet in ben getrapt sacd :D:)

Ik heb er ruim 100,dus ik vind het niet erg dat ik erin getrapt ben!!

MVG

;) Wat zijn sommigen toch gauw tevreden, zeg! Ik wil niet alleen "een echte saxofoon" horen: ik wil ook horen wat voor merk en type, in wat voor ruimte die wordt bespeeld, met welke microfoon-afstand, of-ie een nieuw rietje gebruikt en wat voor soort dan wel...

;) Wat zijn sommigen toch gauw tevreden, zeg! Ik wil niet alleen "een echte saxofoon" horen: ik wil ook horen wat voor merk en type, in wat voor ruimte die wordt bespeeld, met welke microfoon-afstand, of-ie een nieuw rietje gebruikt en wat voor soort dan wel...

En natuurlijk wat die sax kost?