Jump to content

Wat moet het kosten?

Guest Hubertinus
 Share

Recommended Posts

;) Wat zijn sommigen toch gauw tevreden, zeg! Ik wil niet alleen "een echte saxofoon" horen: ik wil ook horen wat voor merk en type, in wat voor ruimte die wordt bespeeld, met welke microfoon-afstand, of-ie een nieuw rietje gebruikt en wat voor soort dan wel...

En... niet te vergeten.... WIE er op speelt... :)

;) Wat zijn sommigen toch gauw tevreden, zeg! Ik wil niet alleen "een echte saxofoon" horen: ik wil ook horen wat voor merk en type, in wat voor ruimte die wordt bespeeld, met welke microfoon-afstand, of-ie een nieuw rietje gebruikt en wat voor soort dan wel...

En HOE erop gespeelt wordt :rolleyes:

Em w

En HOE erop gespeelt wordt :rolleyes:

Em w

We zijn het nog steeds eens. Kijk, muzikanten vinden een echt goede set ook mooier. Maar ze hebben er vaak (niet altijd) het geld niet voor over. Ze luisteren anders. Het liefst alleen maar het eggie. En een middelmatig setje belemmert hen niet om ontzettend veel informatie uit de opname te halen, en dan hebben we het niet over de echtheid van de klank, maar om het vermogen om allerlei zaken, zoals we er hierboven een aantal hebben genoemd, te herkennen en onderscheiden.

Wat is je een CD speler waart. Het is toch techniek waar nog steeds verbeteringen mogelijk zijn. Je kan beter een keer in de 4 iets nieuws kopen.

Carl

Dus kun je beter iets goedkopers kopen, Carl. Die 2 alternatieven die ik aangaf zijn ook beduidend goedkoper. Mijns inziens is een 5 cijferig bedrag, voor welk apparaat dan ook, niet te rechtvaardigen. In mijn ogen is zo'n bedrag uitgeven echt onzin.

Hubertinus

Bij een cd-speler vind ik 4 cijfers voor de komma nog veel, ik hoor soms wel wat verschillen maar niet dusdanig dat ik die extra investering wil maken. Het lijkt me vaak veel beter om dat geld aan betere speakers te besteden, zet voor mij veel meer zoden aan de dijk.

Het lijkt me vaak veel beter om dat geld aan betere speakers te besteden, zet voor mij veel meer zoden aan de dijk.

Ik ben wat dat betreft een beetje een 'spookrijder' :D

(net als de meeste Naim liefhebbers op 't Naim forum)

Mijn speakers kostten iets meer dan 1/10e van de prijs van m'n CD-speler. :rolleyes:

(uitgaande van de prijs die ik ervoor betaald heb, 2e hands)

Toch ben ik er van overtuigd dat 't andersom minder goed had uitgepakt, in mijn set/kamer.

Maar goed, zo heeft 'n ieder zijn eigen ervaringen :)

Mijn speakers waren niet duur, maar m'n cd-speler was slechts 1/7e deel (afgerond)... Nou was m'n cd-speler niet nieuw toen ik 'm kocht, en m'n speakers wel, maar toch. M'n speakers had ik met korting, anders was de verhouding bijna 1 op 11 geweest... :rolleyes:

Erg goed beschreven...

Ik heb hetzelfde meegemaakt met het vergelijk tussen m'n Sony en Consonance.

Waarbij de Sony het door jouw beschreven klankkarrakter heeft. De Consonance dat van jouw Paganini.

De Sony speelt helaas gaan SACD (anders zou ik hem niet verkopen).

Ik kan me dus heel goed voorstellen dat je voor de Paganini kiest.

:)

SACD :lol: mannen jullie hebben toch wel door dat het zo DOOD als iets is. Anders heeel snel eens een goed praatje maken met je cd handelaar die kan je HAARFIJN vertellen dat het een doodlopend iets is sacd. Aan de ene kant ERG jammer natuurlijk want damn die schijfjes spelen wel 100maal beter als een normale oudbollige cd ineens.

Is maar goed dat ik erniet in ben getrapt sacd :D:)

Ik ken jouw Pioneer niet, maar veronderstel dat dat eentje uit hun betere lijn. Het zou me totaal niets verbazen als die speler de CD-laag mooier weergeeft, dan jouw Denon de SACD-laag. Goed geluid wordt vaak vooral gevormd in het analoge deel van de speler en die is van de goede oude Pioneer erg goed. Dat maakt SACD al snel overbodig.

Erg goed beschreven...

Ik heb hetzelfde meegemaakt met het vergelijk tussen m'n Sony en Consonance.

Waarbij de Sony het door jouw beschreven klankkarrakter heeft. De Consonance dat van jouw Paganini.

De Sony speelt helaas gaan SACD (anders zou ik hem niet verkopen).

Ik kan me dus heel goed voorstellen dat je voor de Paganini kiest.

:)

SACD :lol: mannen jullie hebben toch wel door dat het zo DOOD als iets is. Anders heeel snel eens een goed praatje maken met je cd handelaar die kan je HAARFIJN vertellen dat het een doodlopend iets is sacd. Aan de ene kant ERG jammer natuurlijk want damn die schijfjes spelen wel 100maal beter als een normale oudbollige cd ineens.

Is maar goed dat ik erniet in ben getrapt sacd :D:)

Ik ken jouw Pioneer niet, maar veronderstel dat dat eentje uit hun betere lijn. Het zou me totaal niets verbazen als die speler de CD-laag mooier weergeeft, dan jouw Denon de SACD-laag. Goed geluid wordt vaak vooral gevormd in het analoge deel van de speler en die is van de goede oude Pioneer erg goed. Dat maakt SACD al snel overbodig.

Sinds wanneer zijn er 6 kanaals cd's? Stereo sacd is overbodig, dat is waar.

Groet,

Jacco