rienberends Posted 26 maart 2006 Report Share Posted 26 maart 2006 Deze keer was ik in de Doelen zonder doel. Saaie bedoening. Veel geschreeuw ,weinig wol??? Nee, weinig geschreeuw en ook weinig wol. Niet erg,maar zeker niet spannend. Luistersessies? Die moeten plaatsvinden in absolute stilte en dat kan eenvoudigweg niet op dergelijke beurzen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 26 maart 2006 Report Share Posted 26 maart 2006 Deze keer was ik in de Doelen zonder doel. Saaie bedoening. Veel geschreeuw ,weinig wol??? Nee, weinig geschreeuw en ook weinig wol. Niet erg,maar zeker niet spannend. Luistersessies? Die moeten plaatsvinden in absolute stilte en dat kan eenvoudigweg niet op dergelijke beurzen. dit ben ik helemaal met je eens. daar komt bij ,er was bij weinig waarvan ik zei wat is dat mooi. gr piet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 26 maart 2006 Report Share Posted 26 maart 2006 Dan heb ik niets gemist Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
sultankat Posted 26 maart 2006 Report Share Posted 26 maart 2006 Caf Link to comment Share on other sites More sharing options...
rienberends Posted 26 maart 2006 Author Report Share Posted 26 maart 2006 Deze keer was ik in de Doelen zonder doel. Saaie bedoening. Veel geschreeuw ,weinig wol??? Nee, weinig geschreeuw en ook weinig wol. Niet erg,maar zeker niet spannend. Luistersessies? Die moeten plaatsvinden in absolute stilte en dat kan eenvoudigweg niet op dergelijke beurzen. dit ben ik helemaal met je eens. daar komt bij ,er was bij weinig waarvan ik zei wat is dat mooi. gr piet. Eigenlijk hebben dat soort luisterdemonstraties geen enkel nut. Het gaat er in werkelijkheid alleen maar om: Hoe kli(n)kt het in JOUW leefruimte? Dynaudio vond ik BAGGER klinken,maar bij een kennis thuis klinkt het HEERLIJK. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 26 maart 2006 Report Share Posted 26 maart 2006 Deze keer was ik in de Doelen zonder doel. Saaie bedoening. Veel geschreeuw ,weinig wol??? Nee, weinig geschreeuw en ook weinig wol. Niet erg,maar zeker niet spannend. Luistersessies? Die moeten plaatsvinden in absolute stilte en dat kan eenvoudigweg niet op dergelijke beurzen. dit ben ik helemaal met je eens. daar komt bij ,er was bij weinig waarvan ik zei wat is dat mooi. gr piet. Eigenlijk hebben dat soort luisterdemonstraties geen enkel nut. Het gaat er in werkelijkheid alleen maar om: Hoe kli(n)kt het in JOUW leefruimte? Dynaudio vond ik BAGGER klinken,maar bij een kennis thuis klinkt het HEERLIJK. einstein buizen met von zwaikert(weet niet hoe het geschreven moet worden)speakers dat klonk wel lekker maar om nu te zeggen dat is fantastiesch. wisschien ben ik wel een beetje verwend . gr piet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 26 maart 2006 Report Share Posted 26 maart 2006 Deze keer was ik in de Doelen zonder doel. Saaie bedoening. Veel geschreeuw ,weinig wol??? Nee, weinig geschreeuw en ook weinig wol. Niet erg,maar zeker niet spannend. Luistersessies? Die moeten plaatsvinden in absolute stilte en dat kan eenvoudigweg niet op dergelijke beurzen. dit ben ik helemaal met je eens. daar komt bij ,er was bij weinig waarvan ik zei wat is dat mooi. gr piet. Eigenlijk hebben dat soort luisterdemonstraties geen enkel nut. Het gaat er in werkelijkheid alleen maar om: Hoe kli(n)kt het in JOUW leefruimte? Dynaudio vond ik BAGGER klinken,maar bij een kennis thuis klinkt het HEERLIJK. einstein buizen met von zwaikert(weet niet hoe het geschreven moet worden)speakers dat klonk wel lekker maar om nu te zeggen dat is fantastiesch. wisschien ben ik wel een beetje verwend . gr piet. Piet je bedoelt natuurlijk Einstein met Totem Groeten Link to comment Share on other sites More sharing options...
rienberends Posted 26 maart 2006 Author Report Share Posted 26 maart 2006 Deze keer was ik in de Doelen zonder doel. Saaie bedoening. Veel geschreeuw ,weinig wol??? Nee, weinig geschreeuw en ook weinig wol. Niet erg,maar zeker niet spannend. Luistersessies? Die moeten plaatsvinden in absolute stilte en dat kan eenvoudigweg niet op dergelijke beurzen. dit ben ik helemaal met je eens. daar komt bij ,er was bij weinig waarvan ik zei wat is dat mooi. gr piet. Eigenlijk hebben dat soort luisterdemonstraties geen enkel nut. Het gaat er in werkelijkheid alleen maar om: Hoe kli(n)kt het in JOUW leefruimte? Dynaudio vond ik BAGGER klinken,maar bij een kennis thuis klinkt het HEERLIJK. einstein buizen met von zwaikert(weet niet hoe het geschreven moet worden)speakers dat klonk wel lekker maar om nu te zeggen dat is fantastiesch. wisschien ben ik wel een beetje verwend . gr piet. Dat klonk na 10 min. ook niet meer lekker. Ik weet precies welke stand je bedoelt.Was aan de linkerkant van 2 luistersessies. Lelijke speakers, maarrr dat is persoonlijke smaak en zegt niets over kwaliteit. Die Marantz speakers zagen er ook niet uit, maar klonken lekker geil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Porcino Posted 26 maart 2006 Report Share Posted 26 maart 2006 De enige set die me kon bekoren was ASR/Audiodata (en nog was de demo matig, maar er was potentie zeg maar). Voor de rest was het driemaal niets. Ik ga voorlopig niet meer naar dit soort shows. Engels was wel beter, maar dan nog, de Audionote demo was ook BEHOORLIJK minder dan wat ze kunnen (ben best afgeknapt op die AN topset met de beroemde Ongaku a 40.000 euro/stuk), Audionord heeft er nog wel wat van weten te maken, Rik Paap zal aardig hebben moeten zweten voor het goed klonk... Al met al, niets voor mij Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 26 maart 2006 Report Share Posted 26 maart 2006 Deze keer was ik in de Doelen zonder doel. Saaie bedoening. Veel geschreeuw ,weinig wol??? Nee, weinig geschreeuw en ook weinig wol. Niet erg,maar zeker niet spannend. Luistersessies? Die moeten plaatsvinden in absolute stilte en dat kan eenvoudigweg niet op dergelijke beurzen. dit ben ik helemaal met je eens. daar komt bij ,er was bij weinig waarvan ik zei wat is dat mooi. gr piet. Eigenlijk hebben dat soort luisterdemonstraties geen enkel nut. Het gaat er in werkelijkheid alleen maar om: Hoe kli(n)kt het in JOUW leefruimte? Dynaudio vond ik BAGGER klinken,maar bij een kennis thuis klinkt het HEERLIJK. einstein buizen met von zwaikert(weet niet hoe het geschreven moet worden)speakers dat klonk wel lekker maar om nu te zeggen dat is fantastiesch. wisschien ben ik wel een beetje verwend . gr piet. Piet je bedoelt natuurlijk Einstein met Totem Groeten ik weet nog niet zoveel over merken en de type's die daar bij horen en ik hoorde vanmiddag dat het von nog wat waren,sorry voor dit,toch was het niet mijn sound. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 26 maart 2006 Report Share Posted 26 maart 2006 Elk jaar zijn er weer dit soort reacties. Waarom ga je naar een show als je eigenlijk van tevoren al weet dat je er toch niet fatsoenlijk kunt luisteren, omdat er te veel volk rondloopt? Ik kan wel een reden verzinnen: je vergapen aan mooie spullen. Dat is ook de reden dat ik elke 2 jaar naar de AutoRAI ga. Kan ik me mooi vergapen aan al die auto's die ik toch nooit zal kunnen betalen... Is ook leuk natuurlijk, maar ik ga daarna niet klagen dat ik niet echt in een Ferrari of Porsche heb kunnen rijden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 26 maart 2006 Report Share Posted 26 maart 2006 Bij een auto-RAI kun je niet klagen dat de weergave van de uitlaat van een Ferrari weetikveel slecht klonk.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
toontjehifi Posted 26 maart 2006 Report Share Posted 26 maart 2006 Tja ben er ook geweest, voor de vierde keer.jammer toch dat sommige vertegenwoordigers en hun presentatie er maar een beetje verloren bij stonden. Wel leuk spul van advange,[als ik het goed typ] geloof ik van franse makelarij, en gebouwdt in china En de prijzen opmerkelijk laag. En ook nog mooi spul uit china,zeer fraai om te zien ,en de prijzen,zo goedkoop kan bijna niet waar zijn. Maar vincent was er ook en da,s toch mooi spul hoor. en tot slot was luxman ook netjes vertegenwoordigt. gr toontje l Link to comment Share on other sites More sharing options...
rienberends Posted 26 maart 2006 Author Report Share Posted 26 maart 2006 Elk jaar zijn er weer dit soort reacties. Waarom ga je naar een show als je eigenlijk van tevoren al weet dat je er toch niet fatsoenlijk kunt luisteren, omdat er te veel volk rondloopt? Ik kan wel een reden verzinnen: je vergapen aan mooie spullen. Dat is ook de reden dat ik elke 2 jaar naar de AutoRAI ga. Kan ik me mooi vergapen aan al die auto's die ik toch nooit zal kunnen betalen... Is ook leuk natuurlijk, maar ik ga daarna niet klagen dat ik niet echt in een Ferrari of Porsche heb kunnen rijden... Kan me het een en ander best permitteren,maar wil op autogebied zeer zeker geen Ferrari. Zo is het ook op audiogebied. Wil bv. geen Mark Levinson. Niet omdat het niet goed zou zijn,maar ik heb er niets mee en daarmee bedoel ik :Het oog wil ook wat. Voor een ander is het echter geweldig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 26 maart 2006 Report Share Posted 26 maart 2006 Elk jaar zijn er weer dit soort reacties. Waarom ga je naar een show als je eigenlijk van tevoren al weet dat je er toch niet fatsoenlijk kunt luisteren, omdat er te veel volk rondloopt? Ik kan wel een reden verzinnen: je vergapen aan mooie spullen. Dat is ook de reden dat ik elke 2 jaar naar de AutoRAI ga. Kan ik me mooi vergapen aan al die auto's die ik toch nooit zal kunnen betalen... Is ook leuk natuurlijk, maar ik ga daarna niet klagen dat ik niet echt in een Ferrari of Porsche heb kunnen rijden... Kan me het een en ander best permitteren,maar wil op autogebied zeer zeker geen Ferrari. Zo is het ook op audiogebied. Wil bv. geen Mark Levinson. Niet omdat het niet goed zou zijn,maar ik heb er niets mee en daarmee bedoel ik :Het oog wil ook wat. Voor een ander is het echter geweldig. Het gaat mij er niet om wat iemand (jij in dit geval) wel of niet kan permitteren, maar om de reacties na zo'n hifishow. Elke keer hoor je weer dat de bezoekers het niet goed vonden klinken, of dat het te druk was, of dat de ruimte niet geschikt was... Ik vind het dan een beetje vreemd dat er dan toch nog steeds veel mensen heen gaan. Tenzij die mensen gaan om gewoon wat rond te kijken en eventueel tegen een verassing aan te lopen. Dat kan ik wel begrijpen (zie m'n vergelijking met de AutoRAI). Maar kennelijk gaan er nog steeds een hoop mensen naar zo'n show in de hoop geweldig klinkende sets te gaan horen. Maar dat blijkt telkens weer niet mogelijk (gezien de reacties na dergelijke shows; ikzelf ben er nog nooit geweest, dus ik zou niet weten hoe het op zo'n show klinkt), dus waarom zou je er dan nog heen gaan..? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 26 maart 2006 Report Share Posted 26 maart 2006 Ik GING naar de Doelen vanwege de live optredens en om nieuwe apparatuur (en software) te zien. Nu de optredens verleden tijd zijn is het voor mij niet meer aantrekkelijk Dat de sets, hoe duur ook, in de Doelen niet goed klinken is een understatement, met zo'n akoestiek valt weinig eer te behalen en dat nam ik op de koop toe Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 26 maart 2006 Report Share Posted 26 maart 2006 Ik heb toch wel andere ervaringen. Niet dat het overal perfect klonk (verre van dat), maar er waren zeker te beluisteren sets bij. Eerst Pluymgraaf: 1. Rick Paap met Master: Duidelijk een van de betere. Een heldere en een mooi in balans zijnde set. Enige opmerking voor mij was dat het laag niet perfect op het midlaag aansloot. Het was er allemaal wel, maar het waren geen complete instrumenten. 2. Analogue audio: Wim... dit kun jij veel beter. 3. Vincent: Erg mooie plaatsing.. voor mij kwa stereobeeld het beste van Engels en de Doelen samen. Jammer dat het vrij zachtjes stond. Kennelijk wilde men er samen met de overburen geen kermis van maken. 4. Audio note 1: De set met dat erg "getekende" fineer. geluid was om aan te horen, maar stond veel te hard. Kennelijk had men er plezier in om de rest te storen. Afvoeren die lui, en nooit meer op 'n show toelaten. 5. Audionote 2: Rampzalig slecht. 6. Magnepan: Erg mooie klank. Jammer genoeg iets te fel. Ook was de hotspot heel erg klein. Ik denk dat deze Maggies wat te klein zijn voor zo'n grote ruimte. 7. JM lab 1: Mooie set, maar niks opzienbarends. Gewoon doen waar het voor gemaakt is muziek maken. het laag zou wel wat beter kunnen. 8. JM Lab 2: Hier werd kennelijk verschil tussen kabels gedemonsteerd. Toen wij er waren zat de kamer halfvol en stond er muziek aan. Er was zo'n slecht stereobeeld dat ik werkelijk dacht dat de set uit fase stond. Na controle bleek dit niet te zijn. Althans niet volgens de kleuren op de versterker. De linker- en rechterversterker waren echter wel andersom gekleurd. Merkwaardig. 9. Homecinemaset Naim: Hier ben ik niet naar binnen gegaan. Voor mij is dat niks. Tussendoor nog wat Hear-kennissen gesproken. Toch wel gezellig effe wat ervaringen uitwisselen. Dan de Doelen: Alle sets in alle ruimten zijn daar zeer moelijk aan het klinken te krijgen. Ik ben daar nu enkele jaren geweest en je weet precies waar de rampen ziten. De grote ruimte beneden en boven zijn gewoon ongeschikt om muziek te draaien. Doe dat dan ook niet. Er waren daar toch nog importeurs die probeerden boven de galm van die ruimte uit te komen. Wel stonden er een verzameling mooie Chinese spullen. Wanneer je die open ziet denk je... wauw... wat een kwaliteit. En dat voor dat geld. Jammer dat je zo ook kon zien dat er in de Advance versterker een 60 Hz trafo zat. Volgens de importeur geen probleem. Volgens mijn broer moet hij dan toch wel heel zwaar overbemeten zijn om verzadiging te voorkomen. Ook de spullen van Xindak zagen er erg mooi uit. Kennelijk zul je die spullen niet in een winkel tegenkomen. Ze werken n.l. alleen via internet. Verder een hoop display stands met wat infomatie. Ik denk dat je die beter in een winkel kunt halen. Op zo'n beurs werkt het in mijn ogen niet echt (echt niet..). En dan de luisterruimten: Eurogram: Erg krachtige demonstratie, maar toch wel wat minder dan andere jaren. Zou het aan die VPI draaitafel liggen, of toch aan de luidsprekers..?? Het laag was n.l. niet echt om naar huis te schrijven, en af en toe leek het wel of de naald niet goed spoorde. Voor de rest toch wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
JB-muziek Posted 26 maart 2006 Report Share Posted 26 maart 2006 De eerste keer dat ik naar de doelen ben geweest. Best wel mooie dingen gezien. Ik heb bij verschillende zalen geluisterd maar dat is best wel moeilijk om daar iets zinnig over te zeggen. Bij Engels was het duidelijk gezelliger, relatief goede luisterruimtes en ben bij Audio Note binnen geweest, leuke sfeer. Niet mijn sound. Bij JM-lab klonk het redelijk. toch wat kleuring. Magnepan, ja dat is mijn geluid, ik speel al jaren met Magnepan MG-20 dus ik heb jaren geen shows bezocht. Klonk erg goed. De andere kamer Vincent, ja wat moet ik hiervan zeggen. Audio Analoog, was redelijk goed mooie aankleding Laatste ruimte (erg druk) zeer grote zaal ben ik erg kort geweest klonk erg goed mooi beeld en zeer neutraal. wat of welke producten er stonden weet ik niet. Wantat ik moest de trein halen. Al met al een leuke dag. Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 26 maart 2006 Report Share Posted 26 maart 2006 Wat ik in de wandelgangen opving was, dat er door verschillende exposanten voor vandaag nog wijzigingen zijn aangebracht om een betere geluidskwaliteit te kunnen laten horen. Kennelijk waren de heren ook niet echt enthousiast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 26 maart 2006 Report Share Posted 26 maart 2006 Ik ben gek op beurzen, vooral als anderen fotoos maken en interessante nieuwtjes vemelden. Zoiets als dit (maar dan leesbaarder ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
music man Posted 26 maart 2006 Report Share Posted 26 maart 2006 Hoi mensen, Ik ben ook geweest, Doelen was echt zonde van mijn geld zeer slechte demonstraties. Engels was veel beter, leuke platen gevonden en zeer veel geluisterd - Audio Note ik was natuurlijk behoorlijk nieuwsgierig naar de kwaliteiten van deze mensen. Hmmm om te huilen, plat donker gewoon slecht. - Wim was weer als van ouds op dreef. goed geluid zonder mooie draaitafel/arm combinatie. - JM-lab dit keer redelijk, vol van klank iets wat te vol maar ja het is Focal. - Magnepan dat dat nog bestaat. Ik heb het de laatste paar jaren niet meer gehoord. En ik ben blij dat het weer terug is. Het is en blijft een mooi product samen met een beest van een versterker echt goed. - Vincent ben erg kost geweest. aankleding was erg leuk. - Master vond ik erg fraai mooi beeld zeer neutraal zeer goede klank balans een samenspel van de ceramische tweeter en woofer was grandioos. Later ben ik nog naar de verschillende winkel gelopen, om te kijken of er wat te bewonderen viel maar helaas niets. Music man Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 26 maart 2006 Report Share Posted 26 maart 2006 Hans, je hebt er een goed verslag van gemaakt. Maar toch nog even mijn bevindingen: Waar ik meestal met een goed gevoel vandaan kom is Analogue audio. Maar helaas dit keer niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
weerfreak Posted 27 maart 2006 Report Share Posted 27 maart 2006 Ik heb toch wel andere ervaringen. Niet dat het overal perfect klonk (verre van dat), maar er waren zeker te beluisteren sets bij. Eerst Pluymgraaf: 1. Rick Paap met Master: Duidelijk een van de betere. Een heldere en een mooi in balans zijnde set. Enige opmerking voor mij was dat het laag niet perfect op het midlaag aansloot. Het was er allemaal wel, maar het waren geen complete instrumenten. 2. Analogue audio: Wim... dit kun jij veel beter. 3. Vincent: Erg mooie plaatsing.. voor mij kwa stereobeeld het beste van Engels en de Doelen samen. Jammer dat het vrij zachtjes stond. Kennelijk wilde men er samen met de overburen geen kermis van maken. 4. Audio note 1: De set met dat erg "getekende" fineer. geluid was om aan te horen, maar stond veel te hard. Kennelijk had men er plezier in om de rest te storen. Afvoeren die lui, en nooit meer op 'n show toelaten. 5. Audionote 2: Rampzalig slecht. 6. Magnepan: Erg mooie klank. Jammer genoeg iets te fel. Ook was de hotspot heel erg klein. Ik denk dat deze Maggies wat te klein zijn voor zo'n grote ruimte. 7. JM lab 1: Mooie set, maar niks opzienbarends. Gewoon doen waar het voor gemaakt is muziek maken. het laag zou wel wat beter kunnen. 8. JM Lab 2: Hier werd kennelijk verschil tussen kabels gedemonsteerd. Toen wij er waren zat de kamer halfvol en stond er muziek aan. Er was zo'n slecht stereobeeld dat ik werkelijk dacht dat de set uit fase stond. Na controle bleek dit niet te zijn. Althans niet volgens de kleuren op de versterker. De linker- en rechterversterker waren echter wel andersom gekleurd. Merkwaardig. 9. Homecinemaset Naim: Hier ben ik niet naar binnen gegaan. Voor mij is dat niks. Tussendoor nog wat Hear-kennissen gesproken. Toch wel gezellig effe wat ervaringen uitwisselen. Dan de Doelen: Alle sets in alle ruimten zijn daar zeer moelijk aan het klinken te krijgen. Ik ben daar nu enkele jaren geweest en je weet precies waar de rampen ziten. De grote ruimte beneden en boven zijn gewoon ongeschikt om muziek te draaien. Doe dat dan ook niet. Er waren daar toch nog importeurs die probeerden boven de galm van die ruimte uit te komen. Wel stonden er een verzameling mooie Chinese spullen. Wanneer je die open ziet denk je... wauw... wat een kwaliteit. En dat voor dat geld. Jammer dat je zo ook kon zien dat er in de Advance versterker een 60 Hz trafo zat. Volgens de importeur geen probleem. Volgens mijn broer moet hij dan toch wel heel zwaar overbemeten zijn om verzadiging te voorkomen. Ook de spullen van Xindak zagen er erg mooi uit. Kennelijk zul je die spullen niet in een winkel tegenkomen. Ze werken n.l. alleen via internet. Verder een hoop display stands met wat infomatie. Ik denk dat je die beter in een winkel kunt halen. Op zo'n beurs werkt het in mijn ogen niet echt (echt niet..). En dan de luisterruimten: Eurogram: Erg krachtige demonstratie, maar toch wel wat minder dan andere jaren. Zou het aan die VPI draaitafel liggen, of toch aan de luidsprekers..?? Het laag was n.l. niet echt om naar huis te schrijven, en af en toe leek het wel of de naald niet goed spoorde. Voor de rest toch wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Tube Posted 27 maart 2006 Report Share Posted 27 maart 2006 Mijn indruk was toch wel dat de lenteshow erg rommelig was, je zag en hoorde van alles door elkaar. Wel een indruk van de nieuwe ontwikkelingen/produkten gehad en de nodige kontakten gelegd. Cafe Engels was zeker beter, daar vielen de Magnapans op door een uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding. Bij Audionote ben ik ook wat langer blijven zitten, Peter Q draaide wel erg hard maar met name de rock muziek gaf wel een echt live gevoel. Het verbaast me iedere keer weer hoeveel dynamiek er zit in die speakers van audionote, ik heb ze al vaker bij de hand gehad. Verder nog wat LP's en CD's gescoord, vooral technicon had een hoop interessant materiaal. Al met al verder best wel een gezellige dag al vind ik de VAD toch een stuk professioneler overkomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 27 maart 2006 Report Share Posted 27 maart 2006 Ook ik ben geweest. Als eerste toch maar weer de complimenten voor Multifoon en dhr Gosselaar voor het organiseren ervan.Vind ik elke keer weer een hele prestatie om zoiets te organiseren. Heb daar nog andere forummers ontmoet als Hans van Liempd en zijn broer en Rene N en Blade(marcel) en dat was gelijk leuk en gezellig. Na het kopje koffie gingen we weer ons eigen weg. Eigenlijk vond ik dit het leukste van de dag,de ontmoeting met de andere forummers. De demo's vond ik maar zo en zo. In Cafe Engels klonk het in mijn optiek 'beter' dan in de Doelen. Cafe Engels : Bij Wim van Kraanen (Audio Analogue) heb ik het langst gezeten en genoten van Wim's passie en plezier bij het draaien van.... Hier werd tenminste gewoon met popmuziek gedraaid op gewone persingen met hier en daar een ruisje en/of tikje.Heerlijk was dat zo'n tikje af en toe.Ik stoorde mij daar helemaal niet aan.Een man naast mij juist des te meer en liep dan ook gefrusteerd weg.(later kwam ik dezelfde man tegen bij Hawk audio en daar had hij het naar zijn zin.Ikke niet,wat een hoog en schel en kil rot geluid was het bij Hawk audio. Audio Note mag van mij zo van een beurs wegblijven,want wat deze boys aan het doen waren had niets met een mooie en goede geluiddemo te maken.Veels te hard in beidde ruimte's. Magnepan klonk lekker als je in het midden zat .Daarbuiten miste je diepte en bass. Bij Vincent kwam ik steeds op het verkeerde moment binnen en waren net dan uitgedemonstreerd.Dus niet gehoord. Bij Rick Paap vond ik de opstelling van de apparatuur raar opgesteld zo achter elkaar.Het geluid vond ik ook niet echt goed.Het was de 2e maal dat ik dit hoorde in korte tijd (andere keer was bij de analoge show van onze Haudio). Wellicht is dit gewoon mijn geluid niet.Ik kan er niet de vinger op leggen helaas waaraan het schort in mijn optiek.Misschien zijn het de March versterkers die mij niet kunnen bekoren,ik weet het niet. Jm lab wel geweest,maar niets gehoord.Ik was te ongeduldig om 10 minuten te wachten. De Doelen : Hier vond ik het bij More Music en bij RA-Vision het beste klinken. Eurogram viel me ook tegen.Dit heb het weleens beter gehoord. Dynaudio was zoals gewoonlijk goed.Zeker gezien de set die er stond te spelen.Gewoon niets exotisch,maar gewoon de 'betere' hifi apparatuur (arcam met transparant bekabeling). Interresant vond ik de uitleg van Siltech over wat er gebeurt met kabels die geknikt of gevouwen zijn.Je kon heel duidelijk zien op een scoop wat er dan gebeurd.Door het te kunnen aanschouwen begreep ik het beter, dan alleen de theoretische uitleg ervan. Verder idd veel chinees spul,kreeg ff indruk van .....dat alles tegenwoordig uit China komt. Verder natuurlijk een lp-tje gescoord van Stan Getz,ter vervanging van de oude versleten lp en de MFSL cd van Patricia Barber-Verse.Heb me moeten bedwingen om niet met een stapel lp's de deur uit te gaan.,want eerst stond ik met een lp-tje of 15 in de hand tot ik mij realiseerde dat mijn gehele draaitafelcombi bij Haudio staat voor te servicen en het nog wel ff zal duren ivm het opgestuurde element eer ik de draaitafelcombi weer terug heb. Bij thuiskomst baalde ik ff dat ik dus niet de nieuwe lp kon draaien.Dus toen maar de MFSL cd opgezet en viel letterlijk uit mijn stoel van deze cd.Prachtige opname en veel dynamiek en zoooooo vloeiend alles.De gewone cd vond ik ook al uitzonderlijk goed kwa opname.,maar dze MFSL cd is nog beter.Kortom hier ben ik echt blij mee. Voorlopig ga ik niet meer naar een beurs of show.Ik heb het nu wel ff gezien voorlopig weer. Voor de doorgewinterde hif-er is het mijn inziens allemaal gesneden koek en raak je niet meer gauw in vervoering van iets. Voor een beginner zal het anders zijn en zal zich vaak verlekkerd hebben aan het mooie spul en zal er ook veel gezien zijn geweest.Voor hen is zo'n show ook heel goed dat het er is. Voor de doorgewinterde is dat anders denk ik.Ik zelf ga dan ook meer voor gezelligheid en contacten onderhouden. Met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts