sjoerd Posted 28 december 2000 Report Share Posted 28 december 2000 Wie weet wat een goede set spekers is bij een Marantz PM 78 versterker is. Ik luister zowel als klassiek. Sjoerd sj@qconult.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bas Hansma Posted 28 december 2000 Report Share Posted 28 december 2000 Sjoerd, Ik denk dat het heel persoonlijk is. Ik ken de PM 78 niet precies, maar heb zelf ook een Marantz versterker, met daarop aangesloten de B&W 603 luidsprekers (fl. 900 per stk) Ik vind het mooi vol en warm klinken, echter niet bizar analytisch, maar ja, het is maar waar je van houdt. Ik hoop dat je er iets mee kunt. Bas! Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcel van mijn hifi Posted 28 december 2000 Report Share Posted 28 december 2000 Hallo Sjoerd, De meeste Marantz versterkers klinken vrij vriendelijk, maar stonden niet vooraan bij het uitdelen van de dempingsfactoren. Als je daar een speakerprofiel op los moet laten dan denk ik aan luidsprekers die liefst niet al te wollig in het laag bereik klinken, probeer speakers met grote "kartonnen" woofers en grote gaten in de kast te vermijden, en die op zich best helder mogen zijn omdat het redelijk warme versterkerkarakter scherpte voorkomt. Eigenlijk past er vrij veel bij, alleen wat qua laag uit de pas loopt zal door jouw versterker niet worden gecorrigeerd. Voor de rest: ga luisteren, neem je eigen versterker mee! Succes, Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest roy Posted 28 december 2000 Report Share Posted 28 december 2000 Luiser al een paar jaar naar Linn keilidh op een marantz versterker.Prima combinatie vind ik zelf,nergens overdreven in engoed in balans. Veel sucses,bij twijvel verder zoeken. R. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Erik Adam Schaft Posted 31 december 2000 Report Share Posted 31 december 2000 zeg marcel even een vraagje ik had eerst onkyo met daarop B&W dm 580 nu heb ik yamaha dsp a2 met nog steeds de zelfde speakers maar nou was de onkyo toch kwa geluid iets frisser ja hoe moet ik nou uitleggen ik zat te denken aan andere speakers prijs limiet FL2000,- de set erik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest vincent Posted 31 december 2000 Report Share Posted 31 december 2000 Het enigste advies dat ik kan geven is zelf gaan luisteren. ik kan er wel een paar aanbevelen "de Tannoy R2 1400gld p.p of de Chario syntar 200 1400gld p.p met vriendelijke groeten Vincent Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 31 december 2000 Report Share Posted 31 december 2000 Beste Sjoerd, Marantz klinkt warm niet meer warm vanaf premium series deze klinken analytisch. Dus Sjoerd de jouwe klinkt warm, luidsprekers van bv wat Vincent zegd Tannoy R 2, R 3 kun je ook nog enigsinds aanpassen. ASW is ook niet verkeerd en Dali vooral de kleine zijn super. B & W is warm, past dus niet zo bij jou Marantz. Maar alles hangt van jou af en wat je wilt besteden. Hi Vincent dus toch terug. Met Vriendelijke Groet , Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Erik Adam Schaft Posted 1 januari 2001 Report Share Posted 1 januari 2001 daar zijn we weer is er voor mijn nog hoop oke ik moet het gewoon wat laten rusten 'ja haudio je hebt helemaal gelijk' maar ik wil gewoon wat informatie zo dat ik goed onderboud kan gaan winkelen dus ik ging van onkyo naar yamaha met de zelfde speakers B&W DM580 kwa klang kan dat beter dus ????????? ??????????? erik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 1 januari 2001 Report Share Posted 1 januari 2001 Hi Erik, Ga eens luisteren naar Piega,ASW,Tannoy S,Dali. Adam Schaft = AS dus Haudio AS Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest erik adam schaft Posted 1 januari 2001 Report Share Posted 1 januari 2001 dankjewel henk wat vind je de hepta spring er worden er op hi fi er een paar nieuw aangeboden voor fl 1000,- het paar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 1 januari 2001 Report Share Posted 1 januari 2001 Hi Erik, Hepta Spring zijn prima luidsprekers maar na jou B & W 's wel erg analitisch. Dus ga maar luisteren maar ik denk niet dat je ze mooi vindt . Als je gaat luisteren hoor ik dan wat je er van vindt, ben benieuwd of het klopt met jou bevindingen. M.V.G. Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest vincent Posted 1 januari 2001 Report Share Posted 1 januari 2001 ja ik ben er weer Over die hepta spring ik heb ze zelf niet gehoord maar in de HVT van deze maand staat een test van deze luidspreker en die was zeer lovend. Voor mijzelf vallen ze af omdat ik het uiterlijk afschuwelijk vind. weet iemand btw de website van chario? Met vriendelijke groeten Vincent Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Paul Anninga Posted 2 januari 2001 Report Share Posted 2 januari 2001 Website van Chario is www.chario.it, maar deze site is under construction. gr. Paul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest analitisch ???? Posted 2 januari 2001 Report Share Posted 2 januari 2001 je bedoeld strak = geen warmte geen kleuring toch of begrijp ik het niet goed ik ben nog leerend :smile Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 2 januari 2001 Report Share Posted 2 januari 2001 Beste Erik, Je hebt helemaal gelijk met analytisch bedoel ik : geen kast geluid , geen kleuring,geen bruin geluid, maar ook geen warm geluid , dus alles los ,open ruimtelijk,diepte, lucht om de instrumenten,verfijnt,zijig, kortom zoals het zou moeten klinken volgens mij en vele audiofielen met mij en jij. Maar ze klinken niet gek , maar laat je hoofd niet op hol brengen door koopjes of zo want een miskoop is zo gedaan. Dit betekend dus niet dat het slecht is maar met wat meer luister ervaring weet je precies wat ik bedoel. Met Groetjes, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Erik Adam Schaft Posted 4 januari 2001 Report Share Posted 4 januari 2001 nou haudio ik heb ze gehoord hoor die hepta,s spring je hebt gelijk dat vond ik niet mooi daarintegen de fourtune klonk echt goed maar ja dit alles op een onkyo ze waren een tijdje geleden gestoot met yamaha en waren de speakers boven mij budget toen naar een winkel geweest en daar hadden ze ook weer geen yamaha wel even de asw cantius 5 beluisterd en nog een tannoy type even vergeten hij was ongeveer fl 900,- pst maar viel af ten opzichte van de asw het is bijna weekend en dan gaan we weer rustig verder kijken geen paniek erik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jasper Posted 6 januari 2001 Report Share Posted 6 januari 2001 De Tannoy R2 laat zich niet van z'n beste kant zien met klassieke muziek, misschien de R3 wel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest w. bruina Posted 6 januari 2001 Report Share Posted 6 januari 2001 momenteel ben ik ook opzoek naar luidsprekers voor mijn marantz pm-78. ik zoek een luidspreker die helder en fris geluid produceerd. wie heeft er ervaring met de mission 782 en de jamo 7.7 ? groeten wim Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Erik Adam Schaft Posted 6 januari 2001 Report Share Posted 6 januari 2001 goedeavond heren zeg kunnen jullie de jbl L4 ik heb hem of haar vanmiddag heel eventjes gehoord de luisterruimte bij raff stond vol ik had eventjes de kans om hem te beluisteren kon er niet zi gauw achter komen op welke versterker maar he wat een geluidjeen vanweege de uitverkoop is het een speaker die eigenlijk eerst boven het budget zat en nu opeens in het budget. nog een vraagje ik kon vanmiddag bij ruad even een speaker mee naar huis nemen om hem daar op mijn gemak te beluisteren volgens de verkoper een hele mooie speaker voor op de yamaha ;infinity renesanse kwa prijs toch een eind boven de uiteindelijke begrooting ik ga trouwens volgende week nogeens op mijn gemak wat verschilende tannoy's beluisteren zijn hier en daar behoorlijk afgeprijst mvgr erik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jasper Posted 6 januari 2001 Report Share Posted 6 januari 2001 Tja, er zijn een heleboel luidsprekers die in de prijsklasse 500,- t/m 800,- pst. vallen. Ik zou nog wel eens de ultieme luidspreker test willen tussen de Tannoy R2; Hepta Spring; en de Chario Syntar 100Tower.. Maarja, krijg die maareens allemaal tegelijk in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jeroen Leeflang Posted 8 januari 2001 Report Share Posted 8 januari 2001 De B&W 602 S2. Een grote boekenplank speaker, met Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Erik Adam Schaft Posted 8 januari 2001 Report Share Posted 8 januari 2001 nou de kogel is door de kerk na een luister sesie tussen de chario consteletion lynx en de xanadu aw 11'tune in' en de mirage type ?? was ook een kleine monitor is het gebeurd ik ben een gelukige eigenaar van een mooie nederlandse speaker op een verschrikelijke mooie stand de mission :stance, wat een huwelijk nu alleen nog iets minder op het net en meer achter de instalatie erik ps kijk even bij 'winkels' en dan naar noord holland ALKMAAR tune in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 8 januari 2001 Report Share Posted 8 januari 2001 Beste Erik, Sorry kerel Xanadu uit IJsselmuiden ben ik vergeten. Age van der Woude maakt inderdaad ook hele muzikale luidsprekers. En weet je de vrouwelijke charme ontbreekt bij deze luidsprekers niet. Prima keus !!! Met vriendelijke groet, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest marcello Posted 18 januari 2001 Report Share Posted 18 januari 2001 Wij hebben thuis ook xanadu (de DS 17) mijn vraag : welke units zijn in de aw 11 gebruikt ? laag is van seas , hoog ook ? en wat voor soort kast, transmissie zoals bijna bij alle andere van xanadu of niet ? wat kosten ze per set ? groetjes, Marcel Aarts Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Erik Adam Schaft Posted 18 januari 2001 Report Share Posted 18 januari 2001 jawel hoog en laag allebei van seas de kast is niet zo groot het is een monitor H 42 B 20 D 32 bij dit type zit de bass reflex boven achterop op de site van XANADU vind je ze niet want het eigenlijk een samen werkings project tussen XANADU en de winkel TUNE IN te alkmaar kijk maar even bij "winkels" op deze site en dan NOORD HOLLAND en daan ALKMAAR en dan TUNE IN bedoel je met transmissie hoe de kast in elkaar zit ???? nou even uit het hoofd bekijk het zo als zij aanzicht units links intern twee schotten van af links gezien zit de eerste beneden vast en de tweede boven vast als door de bass reflex gleuf kijkt zie dus het tweede schot zitten beetje duidelijk zo??????? deprijs van al deze prachtige donker grijs gespoten plus een hele mooie stand van mission 'de plaatjes moeten er nog af ik krijg nog XANADU type plaatjes' was omdat het uitverkoop was FL2050,- demeeste korting zat op de poot de boxen zijn eigenlijk niet in de uitverkoop groetjes erik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts