Jump to content

Speakers

sjoerd
 Share

Recommended Posts

Guest Bas Hansma

Sjoerd,

Ik denk dat het heel persoonlijk is. Ik ken de PM 78 niet precies, maar heb zelf ook een Marantz versterker, met daarop aangesloten de B&W 603 luidsprekers (fl. 900 per stk) Ik vind het mooi vol en warm klinken, echter niet bizar analytisch, maar ja, het is maar waar je van houdt.

Ik hoop dat je er iets mee kunt.

Bas!

Hallo Sjoerd,

De meeste Marantz versterkers klinken vrij vriendelijk, maar stonden niet vooraan bij het uitdelen van de dempingsfactoren. Als je daar een speakerprofiel op los moet laten dan denk ik aan luidsprekers die liefst niet al te wollig in het laag bereik klinken, probeer speakers met grote "kartonnen" woofers en grote gaten in de kast te vermijden, en die op zich best helder mogen zijn omdat het redelijk warme versterkerkarakter scherpte voorkomt. Eigenlijk past er vrij veel bij, alleen wat qua laag uit de pas loopt zal door jouw versterker niet worden gecorrigeerd. Voor de rest: ga luisteren, neem je eigen versterker mee!

Succes,

Marcel

Luiser al een paar jaar naar Linn keilidh op een marantz versterker.Prima combinatie vind ik zelf,nergens overdreven in engoed in balans. Veel sucses,bij twijvel verder zoeken. R.

Guest Erik Adam Schaft

zeg marcel even een vraagje ik had eerst onkyo met daarop B&W dm 580 nu heb ik

yamaha dsp a2 met nog steeds de zelfde speakers maar nou was de onkyo toch kwa geluid iets frisser ja hoe moet ik nou uitleggen ik zat te denken aan andere

speakers prijs limiet FL2000,- de set

erik

Guest vincent

Het enigste advies dat ik kan geven is zelf gaan luisteren.

ik kan er wel een paar aanbevelen

"de Tannoy R2 1400gld p.p

of de Chario syntar 200 1400gld p.p

met vriendelijke groeten

Vincent

Beste Sjoerd,

Marantz klinkt warm niet meer warm vanaf premium series deze klinken analytisch.

Dus Sjoerd de jouwe klinkt warm, luidsprekers van bv wat Vincent zegd Tannoy R 2, R 3 kun je ook nog enigsinds aanpassen.

ASW is ook niet verkeerd en Dali vooral de kleine zijn super.

B & W is warm, past dus niet zo bij jou Marantz.

Maar alles hangt van jou af en wat je wilt besteden.

Hi Vincent dus toch terug.

Met Vriendelijke Groet ,

Haudio

Guest Erik Adam Schaft

daar zijn we weer is er voor mijn nog hoop

oke ik moet het gewoon wat laten rusten 'ja

haudio je hebt helemaal gelijk' maar ik wil

gewoon wat informatie zo dat ik goed onderboud kan gaan winkelen dus ik ging van onkyo naar yamaha met de zelfde speakers B&W DM580 kwa klang kan dat beter dus ?????????

??????????? erik

Guest erik adam schaft

dankjewel henk wat vind je de hepta spring er worden er op hi fi er een paar nieuw aangeboden voor fl 1000,- het paar

Hi Erik,

Hepta Spring zijn prima luidsprekers maar na jou B & W 's wel erg analitisch.

Dus ga maar luisteren maar ik denk niet dat je ze mooi vindt .

Als je gaat luisteren hoor ik dan wat je er van vindt, ben benieuwd of het klopt met jou bevindingen.

M.V.G. Henk

Guest vincent

ja ik ben er weer

Over die hepta spring ik heb ze zelf niet gehoord maar in de HVT van deze maand staat een test van deze luidspreker en die was zeer lovend. Voor mijzelf vallen ze af omdat ik het uiterlijk afschuwelijk vind.

weet iemand btw de website van chario?

Met vriendelijke groeten

Vincent

Beste Erik,

Je hebt helemaal gelijk met analytisch bedoel ik : geen kast geluid , geen kleuring,geen bruin geluid, maar ook geen warm geluid , dus alles los ,open ruimtelijk,diepte, lucht om de instrumenten,verfijnt,zijig, kortom zoals het zou moeten klinken volgens mij en vele audiofielen met mij en jij.

Maar ze klinken niet gek , maar laat je hoofd niet op hol brengen door koopjes of zo want een miskoop is zo gedaan.

Dit betekend dus niet dat het slecht is maar met wat meer luister ervaring weet je precies wat ik bedoel.

Met Groetjes,

Haudio

Guest Erik Adam Schaft

nou haudio ik heb ze gehoord hoor die hepta,s spring je hebt gelijk dat vond ik niet mooi daarintegen de fourtune klonk echt goed maar ja dit alles op een onkyo ze waren een tijdje geleden gestoot met yamaha

en waren de speakers boven mij budget

toen naar een winkel geweest en daar hadden ze ook weer geen yamaha wel even de asw cantius 5 beluisterd en nog een tannoy type even vergeten hij was ongeveer fl 900,- pst

maar viel af ten opzichte van de asw het is bijna weekend en dan gaan we weer rustig verder kijken geen paniek

erik

Guest w. bruina

momenteel ben ik ook opzoek naar luidsprekers voor mijn marantz pm-78.

ik zoek een luidspreker die helder en fris

geluid produceerd.

wie heeft er ervaring met de mission 782

en de jamo 7.7 ?

groeten wim

Guest Erik Adam Schaft

goedeavond heren zeg kunnen jullie de jbl L4

ik heb hem of haar vanmiddag heel eventjes gehoord de luisterruimte bij raff stond vol ik had eventjes de kans om hem te beluisteren kon er niet zi gauw achter komen op welke versterker maar he wat een geluidjeen vanweege de uitverkoop is het een speaker die eigenlijk eerst boven het budget zat en nu opeens in het budget.

nog een vraagje ik kon vanmiddag bij ruad even een speaker mee naar huis nemen om hem daar op mijn gemak te beluisteren volgens

de verkoper een hele mooie speaker voor op de yamaha ;infinity renesanse kwa prijs toch een eind boven de uiteindelijke begrooting

ik ga trouwens volgende week nogeens op mijn gemak wat verschilende tannoy's beluisteren zijn hier en daar behoorlijk afgeprijst

mvgr erik

Tja, er zijn een heleboel luidsprekers die in de prijsklasse 500,- t/m 800,- pst. vallen.

Ik zou nog wel eens de ultieme luidspreker test willen tussen de Tannoy R2; Hepta Spring; en de Chario Syntar 100Tower..

Maarja, krijg die maareens allemaal tegelijk in

Guest Erik Adam Schaft

nou de kogel is door de kerk na een luister

sesie tussen de chario consteletion lynx

en de xanadu aw 11'tune in' en de mirage

type ?? was ook een kleine monitor

is het gebeurd ik ben een gelukige eigenaar van een mooie nederlandse speaker op een verschrikelijke mooie stand de mission :stance, wat een huwelijk nu alleen nog iets minder op het net en meer achter de instalatie

erik

ps kijk even bij 'winkels' en dan naar noord holland ALKMAAR tune in

Beste Erik,

Sorry kerel Xanadu uit IJsselmuiden ben ik vergeten.

Age van der Woude maakt inderdaad ook hele muzikale luidsprekers.

En weet je de vrouwelijke charme ontbreekt bij deze luidsprekers niet.

Prima keus !!!

Met vriendelijke groet,

Haudio

• 2 weeks later...
Guest marcello

Wij hebben thuis ook xanadu (de DS 17)

mijn vraag : welke units zijn in de aw 11

gebruikt ? laag is van seas , hoog ook ?

en wat voor soort kast, transmissie zoals bijna bij alle andere van xanadu of niet ?

wat kosten ze per set ?

groetjes,

Marcel Aarts

Guest Erik Adam Schaft

jawel hoog en laag allebei van seas de kast is niet zo groot het is een monitor H 42 B 20

D 32 bij dit type zit de bass reflex boven achterop op de site van XANADU vind je ze niet want het eigenlijk een samen werkings

project tussen XANADU en de winkel TUNE IN te alkmaar kijk maar even bij "winkels" op deze site en dan NOORD HOLLAND en daan ALKMAAR en dan TUNE IN bedoel je met transmissie hoe de kast in elkaar zit ????

nou even uit het hoofd bekijk het zo als zij aanzicht units links intern twee schotten van af links gezien zit de eerste beneden vast en de tweede boven vast als door de bass reflex gleuf kijkt zie dus het tweede

schot zitten beetje duidelijk zo???????

deprijs van al deze prachtige donker grijs gespoten plus een hele mooie stand van mission 'de plaatjes moeten er nog af ik krijg nog XANADU type plaatjes' was omdat het uitverkoop was FL2050,- demeeste korting zat op de poot de boxen zijn eigenlijk niet in de uitverkoop

groetjes erik