Jump to content

Speakers

sjoerd
 Share

Recommended Posts

Guest Audio_Erik

Ik ben in bezit van een Marantz PM78 en een

Marantz CD63MkII KI.

Aangesloten op m'n B&W DM220 komen ze duidelijk niet tot hun recht.

Heb er toen Magnat All Ribbons 10p op aangesloten (Te leen van een collega).

Oude luidsprekers uit de begin jaren 80.

Metallica, Rage against the machine, Limp Bizkit, etc geluisterd...

DIT KLINKT FANTASTISCH. Wel gevoel voor de juisten luidsprekerkabels !

Ik heb van den Hul CS 122 Hybrid.

Mijn vraag is dan ook:

WIE HEEFT ER "MAGNAT ALL RIBBON 10P"

LUIDSPREKERS TE KOOP ???????????????

Heeft iemand ervaring met Dynaudio's "Contour 1.3" of "Foccus" speakers. Ik heb momenteel momenteel Vifa Carat speakers (zelfbouw). Deze speakers hebben een te ver doorlopend laag in mijn woonkamer, waardoor het geheel wat wollig klinkt. Dit in combinatie met een Marrantz PM78 versterker Ik zit te denken aan het bouwen van Dynaudio Foccus, al heb ik me laten vertellen dat Dynaudio uit het zelfbouw circuit gaat.

Guest Winnie

Dag...

Al eens gedacht aan Final electrostatische speakers? Je weet nietwat je hoort... Zolang jouw versterker min. 70 W levert is dit zeker een aanrader. Heb ze zelf... Heb oude troep gelijk weggemikt. Ben zeker audiofiel en heb nog niet beter meegemaakt voor deze prijs.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groets

Al eens gedacht aan een setje Apogees.

Ik draai zelf met de Apogee Centour in combinatie met Restek. Het grote voordeel van deze Apogees is dat het heel laag kan met absolute controle, geen wollig geluid maar puur strak en kort. Daarbij komt dat het mid en hoog wordt verzorgd door een ribbon met veel transparantie en sprankel.

AANRADER !

• 2 months later...
Guest Tune Inn

De Tune Inn AW 11 is een luidspreker die alleen voor ons wordt geproduceerd bij de Xanadu luidsprekerfabrieken te IJselmuiden De verkoopprijs bedraagt FL. 2000,- per stel

Wij hebben deze luidspreker nu ongeveer 1 jaar in ons pakket en we kunnen rustig van een groot succes spreken.

Inmiddels hebben wij ook de Tune Inn "optimum" geintroduceerd.

Deze is voorzien van Nordost bekabeling en WBT connectoren. De verkoopprijs van deze luidsprekers is FL. 2500,- per paar.

Verkrijgbaar in 5 kleuren.

Ik heb zelf een marantz set (PM-95 en cd6000 OSE). Dynaudio's klinken hier fantastisch op, zeker de contour 1.3. Deze speaker staat al lange tijd op mijn verlanglijst.

Marantz combineert heel goed met Scandinavische speakers, dus Dynaudio,Jamo (jaja), Eltax (wel liberty of lineair response serie nemen) en met Seas en Scan Speak.

Ik heb vorige week bij speakerland de Reference Monitor zelfbouwspeaker met scan-speak units beluisterd. Hier zit echt een top-tweeter in! nl. de Revelator!

Deze kost zelfbouw ca. 1200,-/stuk. Deze speakers spelen wel de 800,-/stuk duurdere dynaudio contour 1.3 eruit.

De Dyn's laat ik nu varen en ga sparen voor de Reference monitor.

Ga zelf eens luisteren, vraag om een marantz versterker en vel je eigen oordeel.