HifiEddy Posted 28 maart 2006 Report Share Posted 28 maart 2006 Geachte experts, Ik wil een platenspeler gaan kopen. Nu staat er op het net een Thorens 160MKII, SME 9000 arm, Stanton 681EEE element. Mijn lokale audiodealer zegt echter koop een Project Xpression met een Grado elementje van 100-150 euri, dat klinkt beter. Wat is waar & wat raadt U aan?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 28 maart 2006 Report Share Posted 28 maart 2006 Een Thorens is echt stukken beter dan zo'n spaanplaten Pro-Ject X-Pression. Als 'ie in goede staat is en goed afgesteld, dan klinkt het echt stukken beter. Dat geldt trouwens ook voor een Dual, Rega, Denon of Linn uit dezelfde tijd. Over de Stanton 681EEE lopen de meningen nogal uiteen, de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 28 maart 2006 Report Share Posted 28 maart 2006 Geachte experts, Ik wil een platenspeler gaan kopen. Nu staat er op het net een Thorens 160MKII, SME 9000 arm, Stanton 681EEE element. Mijn lokale audiodealer zegt echter koop een Project Xpression met een Grado elementje van 100-150 euri, dat klinkt beter. Wat is waar & wat raadt U aan?? Zo te lezen woont U niet in Sneek. Bezoek eens de lokale dealer in Sneek. Velen zijn U reeds voorgegaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 28 maart 2006 Report Share Posted 28 maart 2006 Ik woon ook niet in Sneek maar ik geloof dat ik zeer binnenkort eens langs ga Is zeker een aanrader! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 28 maart 2006 Report Share Posted 28 maart 2006 Ze hebben daar lekkere Chinese tomatensoep joh! Link to comment Share on other sites More sharing options...
HifiEddy Posted 28 maart 2006 Author Report Share Posted 28 maart 2006 OK, tx. Ik woon inderdaad niet in Sneek, maar in Utrecht. Maar ik begrijp uit de reakties dat Thorens unaniem de voorkeur heeft.... (?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 28 maart 2006 Report Share Posted 28 maart 2006 OK, tx. Ik woon inderdaad niet in Sneek, maar in Utrecht. Maar ik begrijp uit de reakties dat Thorens unaniem de voorkeur heeft.... (?) Correct begrepen Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 28 maart 2006 Report Share Posted 28 maart 2006 OK, tx. Ik woon inderdaad niet in Sneek, maar in Utrecht. Maar ik begrijp uit de reakties dat Thorens unaniem de voorkeur heeft.... (?) Niet helemaal. Koop gewoon die nieuwe Project ipv zo'n oude Thorens. Je koopt toch de ellende van een ander als je pech hebt, kan je gaan sleutelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 28 maart 2006 Report Share Posted 28 maart 2006 Een Thorens is toch echt wel een klasse beter dan die Pro-ject. Het is inderdaad wel h Link to comment Share on other sites More sharing options...
stphn Posted 28 maart 2006 Report Share Posted 28 maart 2006 Ongeveer een jaar geleden stond ik voor dezelfde keus, of een nieuwe Project of een tweede hands Thorens. Uiteindelijk is het een Thorens TD160mkII geworden, tot nu toe geen spijt van gehad, het apparaat speelt fantastische, zelfs met een heel standaard Ortofon elementje. Het enige wat ik er aan het heb moeten doen is de standaard interlink vervangen door een beter exemplaar. Een nieuwe snaar en element staan op het verlanglijstje, maar eerst speelt ie zo ook al ontzettend mooi! Indien de Thorens die aangeboden wordt in goede staat is zou ik daar zeker voor gaan, je krijgt er geen spijt van. groet, stphn Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 28 maart 2006 Report Share Posted 28 maart 2006 Een Thorens is toch echt wel een klasse beter dan die Pro-ject. Het is inderdaad wel h Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 28 maart 2006 Report Share Posted 28 maart 2006 Een kennis van mij heeft een oude Garrard op de kop getikt. Een interessant en leuk ding, hij heeft er grote plannen mee. Het ding staat na een paar maanden nog steeds te wachten op restauratie en verbetering, ondertussen draait hij CD's. Dat oude charmante spul is leuk als je ervan houdt om aan oud spul te knutselen. Na een bezoekje aan Haudio was ik daarvan snel genezen. Ik zou in ieder geval uit principe een speler willen die g Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 28 maart 2006 Report Share Posted 28 maart 2006 Als je toch gaat knutselen aan een Thorens kun je die Thorens mooi van z'n veren ontdoen. Dat lijkt me een interessant experiment! Maar dan ga je natuurlijk voorbij aan de hele Thorens-filosofie. Dat Thorensgebruikers wel eens (lang niet allemaal ) een nieuwe plint maken zou net zoiets zijn als de Pro-ject van een grote zware plint voorzien. Dat dunne plankje spaanplaat boezemt me weinig vertrouwen in, niet zwaar genoeg. Worst of both worlds . Ik denk wel dat de Thorens een beter lager en plateau heeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 28 maart 2006 Report Share Posted 28 maart 2006 Ik denk wel dat de Thorens een beter lager en plateau heeft. Maar dat weet je niet zeker? Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 28 maart 2006 Report Share Posted 28 maart 2006 Ik denk wel dat de Thorens een beter lager en plateau heeft. Maar dat weet je niet zeker? Jij wel dan? Ik ga niet dingen stellig verkondigen als ik het niet zeker weet. Ik heb nog nooit een Thorens-lager van dichtbij gezien, dat van middenklasse-Projects wel, maar van zo'n instapmodel zal wel wat minder zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
HifiEddy Posted 28 maart 2006 Author Report Share Posted 28 maart 2006 Weet U wat het probleem is met al deze argumenten, mijne heeren? Dat het voor een analoogleek zoals ondergetekende moeilijk is om te bevatten wat het effect hiervan op het geluid is en zelfs als is het duidelijk, wat daarvan de invloed is, dan is het nog moeilijk om te bevatten hoe de algehele speler gaat klinken omdat er nog zoveel andere zaken zijn.. Ik zag op de Doelen Hifi show de man met de VPI draaitafel wel 20 kwastjes, pucks, randen om de plaat, stof vegers, dubbeldikke netsnoeren, optische interlinks gebruiken. Wat je dus uiteindelijk hoort mag Joost weten. Kort gezegd, is er niemand met een gouden tip? Koop deze combi voor 500 euri en het gaat geweldig klinken? En dat ik die persoon dan aan zn woord kan houden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
maximonster Posted 28 maart 2006 Report Share Posted 28 maart 2006 beste hifieddy Ik heb zelf de debut gehad van project en nu een thorens 166mkII. Ik weet niet precies hoe een expression zich verhoudt tot een debut; wellicht niet al te veel, maar ik kan me vergissen. De thorens die ik nu heb speelt in alle opzichten een stuk beter dan de debut, met hetzelfde element welteverstaan. De debut is een duidelijke verbetering tov de echt eenvoudige tweedehandsjes maar klinkt nogal vlak en gesloten als ik het afzet tegen de thorens die ik nu heb. Met een beetje geluk tref je een thorens met een aardig element en ben je voor plmin 100 euro klaar. In zee pocket !!! Groet Max Link to comment Share on other sites More sharing options...
vibuthi Posted 28 maart 2006 Report Share Posted 28 maart 2006 Hoi mensen, Ik heb vorige week, tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe platenspeler de Project Xpression eens goed bekeken, en alhoewel ik over de klank, en de verhouding daarvan tot een Thorens dus niets kan zeggen, zou ik hem dus echt nooit omschrijven als "stuk spaanplaat" oid. (al kan ie daar best van gemaakt zijn hoor, maar dat is een Thorens 160 ook volgens mij) De constructiekwaliteit vond ik echt erg mooi, veel beter dan de goedkopere Projects, en zeker vergelijkbaar met een Thorens td160. Ik zou zelf dus de Project verkiezen boven een Thorens td160, maar dat is voornamelijk omdat ik het prijsverschil te klein vind, en je dus idd het risico loopt "andermans ellende"te kopen. Groetjes, Gideon Edit: De thorens combi moet 500 euro kosten!!????, dat vind ik wel erg duur hoor, als je iets in die prijsklasse zoekt zou je ook kunnen overwegen om voor iets meer geld een rega of clearaudio instapper te kopen. (al dan niet 2ehands) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 28 maart 2006 Report Share Posted 28 maart 2006 Weet U wat het probleem is met al deze argumenten, mijne heeren? Dat het voor een analoogleek zoals ondergetekende moeilijk is om te bevatten wat het effect hiervan op het geluid is en zelfs als is het duidelijk, wat daarvan de invloed is, dan is het nog moeilijk om te bevatten hoe de algehele speler gaat klinken omdat er nog zoveel andere zaken zijn.. Ik zag op de Doelen Hifi show de man met de VPI draaitafel wel 20 kwastjes, pucks, randen om de plaat, stof vegers, dubbeldikke netsnoeren, optische interlinks gebruiken. Wat je dus uiteindelijk hoort mag Joost weten. Kort gezegd, is er niemand met een gouden tip? Koop deze combi voor 500 euri en het gaat geweldig klinken? En dat ik die persoon dan aan zn woord kan houden? Ga naar een vakman. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 28 maart 2006 Report Share Posted 28 maart 2006 Weet U wat het probleem is met al deze argumenten, mijne heeren? Dat het voor een analoogleek zoals ondergetekende moeilijk is om te bevatten wat het effect hiervan op het geluid is en zelfs als is het duidelijk, wat daarvan de invloed is, dan is het nog moeilijk om te bevatten hoe de algehele speler gaat klinken omdat er nog zoveel andere zaken zijn.. Ik zag op de Doelen Hifi show de man met de VPI draaitafel wel 20 kwastjes, pucks, randen om de plaat, stof vegers, dubbeldikke netsnoeren, optische interlinks gebruiken. Wat je dus uiteindelijk hoort mag Joost weten. Je hebt internet? Lezen, jongen, lezen. Een paar jaar geleden was ik ook analoogleek, en ik heb veel bijgeleerd ondertussen Als je zo'n vraag op een forum stelt kun je er donder op zeggen dat je dit soort reacties krijgt. En zoals je hear misschien al gemerkt hebt is de ervaring heel persoonlijk. Maar als je het echt wilt weten, -er rekening mee houdend dat die Thorens-combi maar liefst 500 pleuri moet kosten zou ik zeggen: Pro-ject!! Niet bij nadenken!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 28 maart 2006 Report Share Posted 28 maart 2006 1 ijzeren wetmatigheid van de draaitafel wil ik wel verraden: hoe goedkoper de draaitafel waar je mee van start gaat, hoe geringer de kans dat je wordt aangestoken door het upgrade-virus! Bedoel je niet het tegenovergestelde?? Ik begon ooit met een Onkyo DD plestik DT, en nu speel ik via een Pro-ject tussenstop met een Scheu. Pardon reeds? En Kraus, had jij niet een Fat Bob met drie motoren?? Geen instappert toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 28 maart 2006 Report Share Posted 28 maart 2006 Een kennis van mij heeft een oude Garrard op de kop getikt. Een interessant en leuk ding, hij heeft er grote plannen mee. Het ding staat na een paar maanden nog steeds te wachten op restauratie en verbetering, ondertussen draait hij CD's.Dat oude charmante spul is leuk als je ervan houdt om aan oud spul te knutselen. Na een bezoekje aan Haudio was ik daarvan snel genezen. Mee eens. Mijn advies is alleen te knutselen aan oude draaitafels die het waard zijn. Ooit heb ik bij een Garrard de stekker eruit getrokken : geen moment spijt van gehad! Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 28 maart 2006 Report Share Posted 28 maart 2006 Maar ik kan me voorstellen dat je dan zit te luisteren, en denkt "Maar iedereen (...) zegt dat draaitafels beter klinken, maar mijn cdspeler klinkt toch echt beter.." Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 28 maart 2006 Report Share Posted 28 maart 2006 Weet U wat het probleem is met al deze argumenten, mijne heeren? Dat het voor een analoogleek zoals ondergetekende moeilijk is om te bevatten wat het effect hiervan op het geluid is en zelfs als is het duidelijk, wat daarvan de invloed is, dan is het nog moeilijk om te bevatten hoe de algehele speler gaat klinken omdat er nog zoveel andere zaken zijn.. Ik zag op de Doelen Hifi show de man met de VPI draaitafel wel 20 kwastjes, pucks, randen om de plaat, stof vegers, dubbeldikke netsnoeren, optische interlinks gebruiken. Wat je dus uiteindelijk hoort mag Joost weten. Kort gezegd, is er niemand met een gouden tip? Koop deze combi voor 500 euri en het gaat geweldig klinken? En dat ik die persoon dan aan zn woord kan houden? Voor zekerheid moet je afgaan op je eigen oren en budget; nooit een apparaat kopen op advies van een ander. De enige manier is er een beetje tijd in steken, wat vergelijken en her en der gaan luisteren. Er zijn draaitafelverkopers die je zelfs thuis laten luisteren alvorens te beslissen. Een andere manier is er eigenlijk niet. Het grote nadeel van tweedehands kopen is (soms) dat je onder druk staat om snel te beslissen, echter (Thorens) draaitafels zijn er zat tweedehands en dat er een unieke kans voorbij gaat, dat komt niet zo gauw voor. Geef jezelf de tijd, dan is tweedehands net zo goed een optie als nieuw. Zorg alleen dat je een beetje beslagen ten ijs komt. Even terugkomen op "500 euro voor een Thorens TD160MKII met SME" Dat is v Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 28 maart 2006 Report Share Posted 28 maart 2006 "....met een betere SME en een London Decca element (samen 250 euro! ) , als ik daar binnenkort aan ga tweaken, gaat de TD 166 terug, nu met Audio Technica AT20ss (past goed bij de SME 3009improved)" moet zijn TD 160MKIIb natuurlijk RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts