Audio liefhebber Posted 28 maart 2006 Report Share Posted 28 maart 2006 Wie kan mij een adres geven waar ik VPI draaitafels kan beluisteren. Ik word steeds doorgestuurd naar Multitrade ( Jan Coenen). Ik wil er graag een Grado element in hebben, hoe zijn jullie ervaringen hiermee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 28 maart 2006 Report Share Posted 28 maart 2006 Wie kan mij een adres geven waar ik VPI draaitafels kan beluisteren. Ik word steeds doorgestuurd naar Multitrade ( Jan Coenen). Ik wil er graag een Grado element in hebben, hoe zijn jullie ervaringen hiermee. Eurogram stond op de Lenteshow met een VPI dus die kunnen je echt wel helpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roeland22m Posted 28 maart 2006 Report Share Posted 28 maart 2006 Waar woon je? DAt kan ook wel helpen natuurlijk Op site van Multitrade staan trouwens ook een heel aantal dealers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 28 maart 2006 Report Share Posted 28 maart 2006 Waarom VPI? Er zijn talloze andere merken die je voor dat geld een veel beter - afgesteld - apparaat bieden!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
pieters Posted 28 maart 2006 Report Share Posted 28 maart 2006 Waarom VPI? Er zijn talloze andere merken die je voor dat geld een veel beter - afgesteld - apparaat bieden!!! VPI is een alom gerespecteerd merk, net als vele andere merken. Vaak is het niet een kwestie van beter maar anders. Of je dat anders ook beter vindt bepaal je zelf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 28 maart 2006 Report Share Posted 28 maart 2006 Hai Lestat, Ik moet zeggen dat ik de VPI's op de Doelen zag en zeker de Aries is een mooi produkt. De Scout is natuurlijk een instapmodel en daar waren wel wat klachten over. Groet, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roeland22m Posted 28 maart 2006 Report Share Posted 28 maart 2006 Waarom VPI? Er zijn talloze andere merken die je voor dat geld een veel beter - afgesteld - apparaat bieden!!! Dus jij beweert dat alle dealers die VPI in hun pakket hebben de draaitafels niet goed afstellen... Sterker nog, uit jouw post kan je afleiden dat als die dealers ook nog andere merken hebben ze deze wel goed afstellen, maar de VPI niet. Raar staaltje logica hoor Ik zie trouwens dat Multitrade ook Jan Allaerts in zijn pakket heeft. Dhr Allaerts moet dan wel volledig zijn verstand verloren hebben: wie laat er nu zijn naalden, de beste van de wereld naar verluidt, verdelen door mensen die er niet overweg mee kunnen Heb je een of andere vorm van allergie voor VPI of de mensen erachter Lestat? Ik vraag me echt af waarom hier op het forum sommigen het zo leuk vinden VPI af te kraken... Conspiricay Theory anyone? VPI is een merk als een ander dat trouwens ook al heel wat jaren meedraait. Geef het dan ook gewoon het respect dat het verdient in plaats van het zomaar om duistere redenen af te kraken. Heb je ze trouwens ooit al beluisterd? Ik heb onlangs de kans gehad om een HRX met een J.A. F1 te beluisteren, dat was zowat het beste wat ik ooit gehoord heb, punt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 28 maart 2006 Report Share Posted 28 maart 2006 Het beste wat ik tot nog toe gehoord heb is de Nottingham Analogue Dais. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 28 maart 2006 Report Share Posted 28 maart 2006 Waarom VPI? Er zijn talloze andere merken die je voor dat geld een veel beter - afgesteld - apparaat bieden!!! VPI is een alom gerespecteerd merk, net als vele andere merken. Vaak is het niet een kwestie van beter maar anders. Of je dat anders ook beter vindt bepaal je zelf. Het is niet mijn prijsklasse, maar toch: je kweekt inderdaad een sympathie of een apathie bij jezelf voor een merk. Toch geef ik een fabrikant wel kans denk ik om via zijn theoretische praatje wat goodwill te veroveren in mijn stugge denkraam. Dat is VPI slechts gedeeltelijk gelukt. Vooral met betrekking tot de armen heb ik zware bedenkingen. Ik sta niet achter het theoretische verhaal dat deze fabrikant ertegenaan gooit. Maar bij Bleunote heb ik hetzelfde. De specificaties in hun brochure komen zo raar over heeh..... En toch spreken vooral de armen van dat merk me erg aan. In verband met Clearaudio: sinds ik in Veldhoven de zoon van heer Succhi (of wat dan ook) gesproken heb, vraag ik me ook af hoe ze daar over de theorie denken. De site van SME, daar staan hele goeie verhalen bij. Goeie theoretische benadering. Maar ze hebben het niet zelf geschreven. En hebben nooit ook maar 1 email van me beantwoord. Toch is dit het merk dat me het meest aanstaat. Samen met Nott.- Analogue. De ned. importeur van die Amazon draaitafels (die heetten toch zo?) heeft volgens mij weer wel een gezonde kijk op de zaken. Inderdaad: het is niet gauw goed.. Maar ze zijn er wel. En iemand ergens in Sneek, ging ook wel... En ikzelf natuurlijk. Het is hier ook zo rustig, net als bij dat andere forum. Ik kan het weer niet laten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roeland22m Posted 28 maart 2006 Report Share Posted 28 maart 2006 Het beste wat ik tot nog toe gehoord heb is de Nottingham Analogue Dais. Hubertinus Ziet er ook mooi uit Mss krijg ik die ooit ook nog wel eens te horen De Deco vind ik qua looks dan wel minder Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 28 maart 2006 Report Share Posted 28 maart 2006 Waarom VPI? Er zijn talloze andere merken die je voor dat geld een veel beter - afgesteld - apparaat bieden!!! Dus jij beweert dat alle dealers die VPI in hun pakket hebben de draaitafels niet goed afstellen... Sterker nog, uit jouw post kan je afleiden dat als die dealers ook nog andere merken hebben ze deze wel goed afstellen, maar de VPI niet. Raar staaltje logica hoor Rustig maar, VPI hoort nou eenmaal niet bij de geplugde merken. Dus behoort het te worden afgekraakt. Niet op reageren, sh.t wat zeg ik nou Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 28 maart 2006 Report Share Posted 28 maart 2006 VPI is een bedrijf wat langer meeloopt en ook zeer actief is. De draaitafels worden in een blad als Stereophile zonder meer goed gerecenseerd. Wel is het zo dat bijvoorbeeld Michael Fremer kritiek heeft op het ontbreken van anti skating. Harry Weisfeld zet daar weer zijn eigen verhaal tegenover. Overigens heb ik mijn twijfels bij een merk als Clearaudio. Alle modellen en accesoires zijn klonen van andere merken (met uitzondering wellicht van de duurste draaitafel). Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 28 maart 2006 Report Share Posted 28 maart 2006 Ik weet niet of er mensen hebben opgelet bij Eurogram afgelopen week op de Doelen show. Ik heb in mijn verslagje de opmerking gemaakt dat het leek, dat de naald niet goed spoorde. Nu weet ik waarom. Welke zot maakt er nou een draaitafel zonder antiscating. Je weet dan toch zeker dat de naald los komt bij complexe passges. Of ben ik nou gek...?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 28 maart 2006 Report Share Posted 28 maart 2006 . Ik weet niet of er mensen hebben opgelet bij Eurogram afgelopen week op de Doelen show. Ik heb in mijn verslagje de opmerking gemaakt dat het leek, dat de naald niet goed spoorde. Nu weet ik waarom. Welke zot maakt er nou een draaitafel zonder antiscating. Je weet dan toch zeker dat de naald los komt bij complexe passges. Of ben ik nou gek...?? Ja, ik bedoel nee. Nee, niet gek en ja, je kunt nooit zonder anti- skating. . Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 28 maart 2006 Report Share Posted 28 maart 2006 Ik weet niet of er mensen hebben opgelet bij Eurogram afgelopen week op de Doelen show. Ik heb in mijn verslagje de opmerking gemaakt dat het leek, dat de naald niet goed spoorde. Nu weet ik waarom. Welke zot maakt er nou een draaitafel zonder antiscating. Je weet dan toch zeker dat de naald los komt bij complexe passges. Of ben ik nou gek...?? hihihi, nou als je het mij vraagt? Maareh, wie zegt dat de Arm van VPI geen antiskating instelling heeft. Je kunt redetwisten over de manier die gebruikt wordt, maar niet over het afwezig zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 28 maart 2006 Report Share Posted 28 maart 2006 er is wel een vorm van antiskating in de twist van de draden die uit de arm komen.Bovendien gaat het in dit geval om 1-puntsarmen, daar is wel een soort van alternatief voor de antiskating in het balanceren van de arm met de contragewichten. Niet helemaal correct,volgens mij. Het gebruik van die gewichtjes, is voor de Azymuth en stabiliteit. Niet voor AS Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 28 maart 2006 Report Share Posted 28 maart 2006 Ik heb ook een Unipivot met anti skating die variert met de plaats waar de naald op de plaat staat en ik ben daar blij mee. Sterker nog zonder had ik niet gekocht. Op zo'n draadje vertrouw ik niet. Overigens is bij de VPI een outboard anti skating te koop heb ik ergens gelezen. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 28 maart 2006 Report Share Posted 28 maart 2006 Zo'n getwist draadje is natuurlijk ook een vorm van antiscating. Maar om zoiets af te stellen.... Bovendien wordt de antiscating kleiner wanneer het midden van de plaat nadert. Hoeveel die kleiner wordt hangt van de afgenomen twistspanning van die draadjes af. Erg nauwkeurig zal het dus niet zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 28 maart 2006 Report Share Posted 28 maart 2006 En zouden we dan de mate van modulatie ook in acht moeten nemen? Eigenlijk is AS ongrijpbaar en niet perfect afteregelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 28 maart 2006 Report Share Posted 28 maart 2006 Zo'n getwist draadje is natuurlijk ook een vorm van antiscating. Maar om zoiets af te stellen.... Bovendien wordt de antiscating kleiner wanneer het midden van de plaat nadert. Hoeveel die kleiner wordt hangt van de afgenomen twistspanning van die draadjes af. Erg nauwkeurig zal het dus niet zijn. Beste Hans, Dat waag ik te betwijfelen, de spanning neemt mijns inziens toe naar het midden van de plaat. Ik denk dat je gelijk hebt.... Maar het veranderd wel en redelijk ongecontroleerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 28 maart 2006 Report Share Posted 28 maart 2006 er is wel een vorm van antiskating in de twist van de draden die uit de arm komen.Bovendien gaat het in dit geval om 1-puntsarmen, daar is wel een soort van alternatief voor de antiskating in het balanceren van de arm met de contragewichten. Dat bedoel ik dus: de ontwerper is eigenlijk niet voor anti- s. en dus oppert hij maar het toepassen van hele slechte alternatieven daarvoor. Beetje rare houding. Dat is het nou. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 28 maart 2006 Report Share Posted 28 maart 2006 En zouden we dan de mate van modulatie ook in acht moeten nemen? Eigenlijk is AS ongrijpbaar en niet perfect afteregelen. Het is niet helemaal ongrijpbaar. En het niet perfect zijn is mi. geen reden om het dan maar niet te doen. Ik koop geen hifi omdat je het verschil toch niet hoort.. Net zoiets. Dan doen we het dus maar niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 28 maart 2006 Report Share Posted 28 maart 2006 Het belang van antiskating wordt ook zwaar overschat, zoveel draagt dat niet bij aan het juist aftasten van de groef (maar helpt wel, een beetje)De meeste armen hebben overigens een continu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 28 maart 2006 Report Share Posted 28 maart 2006 En zouden we dan de mate van modulatie ook in acht moeten nemen? Eigenlijk is AS ongrijpbaar en niet perfect afteregelen. Het is niet helemaal ongrijpbaar. En het niet perfect zijn is mi. geen reden om het dan maar niet te doen. Ik koop geen hifi omdat je het verschil toch niet hoort.. Net zoiets. Dan doen we het dus maar niet. Beste Jan, Hier kan ik het mee eens zijn , want teveel AS en het ene kanaal vervormd, te weinig AS en het andere kanaal vervormd en dit is wel duidelijk hoorbaar en ook meetbaar . MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 28 maart 2006 Report Share Posted 28 maart 2006 Precies. Het moet mi. altijd mogelijk zijn om meer in evenwicht te komen ten opzichte van de altijd aanwezige momentwerking van de groefwrijving naar buiten toe. Het feit dat je nooit helemaal exact goed zit is niet kritisch in de praktijk. Maar het is best wel mogelijk om in het gebied te gaan zitten waar de correctie redelijk te doen is en waarbij de onnauwkeurigheid geen merkbare invloed meer heeft. Je kunt en moet mi. in verband met de gewenste spoorreserves voor de binnenste groeven niet anders kiezen dan een zo goed mogelijke AS. Maar ook in verband met een gelijkmatige groef- en tipslijtage kun je ook al niet zonder. Er is bovendien genoeg concensus te vinden in de theoretische literatuur omtrent de beste hoeveelheid AS. Het feit dat het skating- effect continu varieert is echt geen logische reden om AS na te laten. Succes met AS en met AS dus, Henk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts